رواية نيران الحب الفصل السابع 7 بقلم اماني المغربي
بيتر بضيق .... ممكن أعرف إحنا هنفضل منتظرين لحد امتي مستر علي
دخل مراد بغرور .... مش كتير مستر بيتر
قلع نظارتة بغرور ثم نظر لها ببرود متناهي ولكن احتدت نظراتة وبرزت عروقة يدية عندما مسك ذالك البيتر يديها
بيتر بحب .... إنتي كويسة
سحبت يدها سريعا عندما رأت نظراتة الغاضبة جريت علية وقفت أمامه ودموعها بداءت في السقوط لم تستطع أن تنطق إلي حرف لكي تغبرة عن مدي إشتياقها له وعن المعاناة والألام التي شعرت بها طول فترة بعدها عنة
رمت نفسها في حضنة وبداء صوت بكأئها يعلوا شئ ف شئ
حضنها مراد جامد حتي كاد أن يفعصها داخل أحضانة. دفن وججه في رأسها .. وحشتيني
هز بيتر كتف منة ... منة انتي بخير
نظرت منة إلي بيتر بذهول ثم وجههت نظرها إلي مراد حيث أصبحت نظراتة أكثر حدة
بلعت ريقها ثم غمضت عيونها بوجع فكل ما حدث كان أحلام يقظة
فجلست بخيبة أمل ثم أخفضت رأسها عندنا شعرت دموعها تخرق وجهها
شعر بيتر بالخوف عليها... فسألها مجددا أهي بخير
قامت بمسح دموعها وهزت رأسها بمعني نعم
تحرك مراد بإتجاهها حتي وقف أمامها و جعلها تقف أمامة وأخفض رأسة فغمضت عيونها قام بمسح دموعها بشفتية .... دموعك دي غلية عليا مش عاوز أشوفها تنزل تاني
نظر إلي عيونها العسلية بعشق جراف وحاوط وجهها بيدة ..... من النهاردا ما فيش ولا دموع و فراق
جذبها داخل أحضانة بإشتياق ..... أنتي هتفضلي جوا حضني وبس
طرقع علي صوابعة أمام وجة مراد ... مراد انت رحت فين يلي عشان نبداء الاجتماع
أبعد نظره عنها بصعوبة نظر إلي نفسة وجدها لم يتحرك إنش واحد من مكانة فكل ما حدث مجرد أحلام يقظة ولكن غرورة وكبريائة يمنعة من تحقيق تلك الأحلام فعذابها سيبداء الآن
نظر نظرة إخبار لها وجد ذالك البيتر يعطيها منديل لكي تمسح دموعها دموعها التي تقتلة برغم كل ما فعلتة به لازم يتألم إذا رأى دموعها
يريد إبراح ذالك السمج الذي يدعي بيتر حتي يظهر له أصحاب حتي يفكر ألف مرة قبل أن يتودد لزوجتة
تحرك نحو كرسية وفتح زرار جاكيتة ووضع رجل علي رجل وقال ببرود.... أول ما نكمل هنبداء الاجتماع
علي ... بس احنا كملين
نظر بإتجاة منة .... لسا في أهم فرد
رفعت منة نظرها له عندما شعرت بإذن نظراته مصوبه بإتجاها
وهو ينظر في عيونها ... وإلي هيقلب الموازين
خفضت نظرها سريعا وبلعت ريقها بصعوبة فحسب معرفتها لمراد تعلم إن ذالك الهدواء الذي يسبق العاصفة
نظر بيتر لمراد بكرة فهو علم من خلال النظرات المتبادلة بنهم إنهم علي معرفة سابقة ولم يأخذ كثير من الوقت لمعرفة إن MS هو نفسى زوج منة إي أنه الان يقف أمام خصمة اللدود
دخلت أماني أوضة الاجتماعات... يارب ما كون أتأخرت عليكوا
وقف مراد وتوجه إليها وقام بمحاوطة خصرها وقبل خدها وهو ينظر إلي منة بإنتصار .... أقدم ليكوا مدام مراد سالم زوجتي كل ذالك تحت استغراب أماني من تصرفات مراد فهو لا يتوود لها أبدا وتحت صدمة منة التي شعرت بأن الأكسجين قد انتهي من الغرفة ودموعها نزلت كشلاش دون أن تشعر بها شعرت بأن الغرفة بداءت تدور بها فهو تزوج من أخري نظرت إلي يده التي تحيط خصر أماني شعرت بنار تشتعل بداخلها لم تستحمل أكثر من ذالك
وأغمي عليها هو كان أول من لاحظ فابعد أماني عنة بسرعة وجري علي منة... منننة ولكن بيتر كان الاسرع وسندها وضرب وجهها... منة منة
زقة مراد ليبتعد عنها ... إيدك ما تلمسهاش لقطعها ليك
وقام بحملها ليا بيتر هيقوم يضربة علي منعة
عدي من جنب أماني التي تتابع الموقف بصدمة فهي لم ترا مراد هاكذا إلي عندما يمرض عز
هي يجب أن تعلم من تلك الفتاة وإي العلاقة التي تجمعها مع زوجها ليهتم بها كل ذالك الاهتمام
___________________
بداءت روجين في فتح عينيها تطلعت إلي المكان بإستغراب ثم بداءت تتذكر ما حدث في الأسانسير حيثُ رأت ياسر
عند ذالك قامت من مكانها مزوعة والدموع تجمعت في عيونها ووجها أصبح مصفر من كثرة الخوف فياسر مازال حيا
خرجت من الاوضة ذي المجنونة لم تنتظر أن تصعد في الاسانسير فهي تخشي أن تقابلة من جديد تدعوا الله أن يكون مارأتة مجرد كابوس وأن ياسر مازال ميت
لا تعلم كيف وصلت إلي منزلها دخلت سريعا إلي أوضتها وقامت بحبس نفسها وظلمت الاوضة وجلست بجانب السرير نكمشت حول نفسها حيث ضمت رجليها نحو صدرها ثم حضنت نفسها ودموعها تنزل كالشلال بداؤت تهداء نفسها ... استحالة يكون عايش هو مات ياسر مات ياسر مات ي روجين مات واستحالة يرجع للحياة دي تاني استحالة اجهشت في البكاء و مع كل كلمة كانت تطمن بها نفسها كان جسدها يزدا برودة كأن روحها بداءت بالخروج من جسدها
بداء تشاهد مقطتفات من ماضيها ألذي أقل ما تقول علية فاجعة
شد شعرها.... أنتي لسااااا ماجهزتيش مش أنا قايل ليكي أجهزي قبل ما الراجل يجي
اتفوووو لولا انا محتاجك كنت شوهت وشك دا
بداء يضرب في كل منطقة تطولها يداة..... إنتي إزاي تعملي إلعملتية دا أنتي عارفة انتي خصرتيني قد إي
وضعت يدها علي أذنيها وهزت رأسها وصرخت.. كفااااية كفاااية مش عاوز اتفكر كفاية
مسحت دموعها بسرعة وجريت علي كوبس النور حتي تتضيئة لتبحث عن هاتفها كالمجنونة
عندما وجدتة اتصلت علي رقم ما وقف علي اعصبها حتي تم الرد.. تحدثت وهي تبكي بكلام متقطع .. ط ل ع ع ا ي ش .م م ا ت ش ي ا س ر ط ل ع ع ا ي ش م م ا ت ش ي روز (( طلع عايش مماتش ياسر طلع عاايش مماتش ي روز )ثم بداءت تجهش في البكاء
الطرف الثاني ... إي وفهميني براحة لاني مش قادرة اجمع كلمة
مسحت روجين دموعها وبداءت تهداء نفسها كما تخبرها روز
روجين برعب ... ياسر . عايش مماتش
__________________
علي ... ممكن ي مستر بيتر تهدي شوية
بيتر بغضب ..... أهدي إزاي هو واخدها من ساعتين ساعتين ومش عارفين نوصل له
علي ..... ماتخفش عليها طول ما هي مع مراد هتكون في أمان هو كاذب يعلم إن مراد الإنتقام يعمية يدعوا الله أن لا يرتكب حماقة يندم عليها
لعن نفسة فهو كيف لم يعرفها عندما رأها لو كان اكتشف إنها نفسها زوجة مراد لكان أخفاها حتي لا يصل لها مراد ليكي يحميها ويحمي صديقة من تصرعة وغبأة الذي سيدمر حياتة
بيتر .
. أنا مش هقدر انتظر اكتر من كدا أنا لازم أبلغ البوليس
رفع علي إيدة بسخرية.... هتتصل تقول لي أية إن شاء الله واحد خطف مراتة
مسكة بيتر من قميصة بغضب .. مااااتقولش مراتة فاااهم هو غصب عنة هيطلقها
أبعد علي إيدة ببرود مصحوب بسخرية... يبقا بتحلم
بيتر بغرور .. يبقا متعرفش مين بيتر سويلم
ابتسم بسخرية ثم تركت وغادر .. يبقا انت ماتعرفش MS
عندما تركة وغادر خبط بيتر العربية بقدمة للتنفيس عن غضبة
.... طب العربية ذنبها إي
نظر للصوت ... أنتي
اقتربت منة وربعت إيدها وسندت علي العربية... شفت بقا أنتي حظك حلو إزاي
بيتر بغضب... أنا مش فاضي للعب العيال دا غوري من وشي
اعتدلت في وقفتها ومسحت كف إيدها في بعض وقالت ببرودا..... مهو عشان انت عملاك لازم تشوفني طفلة قدامك
شاورت له بإيدها فعقد حاجبة بإستغراب من ذالك الكأن
الفتاة .. وطي خليني اقولك كلمة
هز بيتر رأسة بضيق من تلك الفتاة التي ظهرت له من العدم ثم أعطاها ظهر وقرر أن يغادر بدل ما يفقد أعصابة عليها
أتضايقت لما أعطاها ظهرة فقررت تركب علي ظهرة
بيتر بإنزعاج وحاول أن يبعد يدها التي حاووطت عنقة ..... إنتي مجنونة انزلي من علي ظهري
الفتاة..... تؤ تؤ انا مش هنزل إلي لما تسمع أنا عاوزة إي
بيتر ... لو مش نزلتي هوقعك حالا
ضحكت الفتاة .. مش هتقدر ههههه
بيتر وقد نسي منة وبقا كل همة يتخلص من تلك التهمة
بيتر بغيظ طب اهو فصل زراعها عن رقبتة ... عاااااا ي بنت المجنونة
كانت أسرع منة عندما حاول فك زراعها قامت بمحاوطة رجليها في وسطة وعندما نزع زراعها قامت بعض ودانة
قبل أن تقع تشبثت في قميصة وقامت بالنزول من علي ظهرة
الفتاة بغرور ... عشان بعد كدا ما تلعبش مع كاوثر هانم
لف ليها بيتر بغضب وعيونة حاولت إلي اللون الداكن قام بخنقها وزنقها في العربية ... وانا حالا هعرفك مين بيتر سويلم