اخر الروايات

رواية الصقر العاشق كامله وحصريه بقلم اماني فهمي

رواية الصقر العاشق كامله وحصريه بقلم اماني فهمي 



الحلقة الاولي
🦅🦅🦅🦅🦅

+


في فيلا القاضي
🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+

                    
في جناح 

  
كان الجناح كبير و يتسم باللونين البيج و الجولد و يوجد صالون باللون الروز و سرير كبير يكفي لاكثر من فردين و لكن ينام عليه رجل و بين أحضانه تنام امراة و ملابسهم علي الارض و لحظات و نستمع لصوت رنين هاتف 📱 فتحرك الرجل و سحب الهاتف و اغلفة و بتسم لتلك القطة التي تنام بين أحضانة فاخذ يلعب بشعرها و يقبله و يده تداعب جسدها بحرية تامة و فتحت عيونها و نظرت له بابتسامة جميلة 

+


الرجل بعشق : صباح الورد و الياسمين يا حبيبتي 
المرأة بدلع : صباح الفل حبيبي 
الرجل بعشق : و حشتيني اوي 
المرأة بابتسامة : وحشتك و انا في حضنك
الرجل بعشق : نفسي ادخلك جوا جسمي و قفل عليكي 
المرأة بمشاكسة : بس وقتها انا هخلص مش هبقي موجودة و انت طبعا هتجري علي البقرة بنتك 
الرجل بضحك : ههههههههههه حبيبي الغيور 
المرأة : اه غيورة عليك انت كل حاجة ليا ابويا و اخويا  و حبيبي و جوزي و عشيقي انت ملكي انا و بس غيث
غيث بعشق : و غيث عمره مهيفكر في اي واحدة علي وش الارض غير ليلو و بس 
ليام بابتسامة : بجد غيثو يعني مش هتروح للبت ديه
غيث بحنان : مقدرش مرحش هروح طبعا بس الاول اصبح بضمير 

+
ضحكت بشقاوة و اخذ شفايفها بين شفايفة يقبلهم بنهم و رغبة و ايده تسير علي جسدها بحرية تامة و هي تذوب بين لمساته الخبيرة و اخذ يتنقل من شفايفها الي عنقها يمتصه برغبة شديدة لدرجة انه ترك علامه علي رقبتها 

+


( ناس فاضية ملناش دعوة بيهم عشق يموع النفس 😝😝 )

1


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


في جناح اخر 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+
كان الجناح كبير و فخم يليق بتلك الجميلة التي تنام علي السرير 

+


صدر صوت رنين هاتفها الذي تضعه علي الكمودينو فمسكته و ردت

+


الفتاة بنوم : الو 
الرد : صباح الجمال على البرنسيسة 
الفتاة بنوم : تعالي بكرا 
الرد : بت اصحي و فوقي 
الفتاة : في ايه 
الرد : اصحي يا ختي عندنا مدرسة 
الفتاة : اوف اوف اوف اوف مالها المدارس الحكومة كان زمانا نايمين و منفضين للمدرسة 
الرد : معلش بقي يالا اصحي 
الفتاة : لا مش هصحي غير لما دودو يجي يصحيني بقي 
غيث بحنان : و دودو بنفسه جيه يصحي اميرتة 
الفتاة : غوري بقي 

2


رمت الفون و بتسمت لوالدها الحبيب و فتحت له ذراعها فبتسم علي طفلتة الشقية و توجه إليها و نام بجوارها و ضمها لحضنة و قبل خدها 

+


غيث بحنان : صباح العسل كريستال 
كريستال بابتسامة : صباح الفل دودي 
غيث : ملها حبيبتي مش عوزة تصحي ليه
كريستال : تعبت من المدرسة كل شوية اصحي بدري علشان اروح اشمعنا باقي المدارس محدش بيروح اصلا 
غيث بحنان : علشان أميرتي الجميلة في مدرسة إنترناشيونال غير كده أميرتي الجميلة طلبت لما تنجح تكمل باقي دراستها برا مصر و لازم يبقي معاها اكتر من لغة و أميرتي الجميلة بسم الله ما شاء الله عليها بتعرف تتكلم ٦ لغات غير العربي 
كريستال : ٨ لغات 
غيث باستغراب : ٨ اذاي مش انجليزي و فرنساوي و ألماني و روسي و ايطالي و تركي
كريستال بابتسامة : لا و في اليباني و صيني و هندي 
غيث : امتي درستي دول
كريستال : بقالي حوالي شهرين 
غيث بحنان : الشياطين معاكي 
كريستال : اكيد طبعا 
غيث : ماشي حبيبتي يالا بقي قومي خدي دش و جهزي علشان باص المدرسة 
كريستال بابتسامة : ماشي حبيبي 

1



        

          

                
وضع غيث قبلة علي خدها بكل حنان و غادر الجناح و نزل الي الاسفل 

+


اما تلك الشقية فاسرعت الي الحمام و اخذت دش منعش و تؤضات و خرجت تصلي فروضها بخشوع تام و بعد ذلك ارتدت ملابس المدرسة التي عبارة عن جيبة لمنتصف الفخد و بلوزة باللون الروز و جاء الان اكبر مهمة لها و هو لم شعرها الذي يصعب عليها جمعة بسبب طولة و تقلة فهو طويل لاخر قدمها و تقيل جدا 

2


حاولت تسريحة و رفعة و لكن في كل مرة يسقط و هي تنغاظ بشدة منه 

+


دخلت ليام عليها و بتسمت علي صغيرتها التي تتعارك مع شعرها فذهبت لها و اخذت المشط منها و بتدت تسرحة و تجديلة 

+


كريستال بتزمر : انا تعبت منه بفكر اقصه
ليام : اوعي تعملي كده مفهوم 
كريستال بتزمر : يا مامي مهو طويل و انا مش بعرف اعمله 
ليام بحنان : انا موجودة و كمان بابي و جدو اي حد يعمله بس اوعي تقصية اللهم بارك جميل جدا 
كريستال بابتسامة : ماشي مامي مش هقصه 
ليام : مهي سلين و صوفي نفس طول شعرك او اقصر و مش بيقصوة ليه 
كريستال بمشاكسة : علشان احنا اتفقنا يوم مهنقصة هنكون مع بعض 
ليام : علشان اقطع رقبتك و هما كمان ممنوع حد فيكم يلمس شعره يالا علي تحت الباص قرب يوصل 

+


وقفت كريستال و سحبت الشنطة و الفون و نزلت الي الاسفل 

+


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


علي السفرة 
🦅🦅🦅🦅🦅

+


نزلت كريستال تجري علي السلم و توجهت إلي مكان جدها 

+


كريستال بفرحة : ميدووووووو حبيبي
جابر بابتسامة : قلب ميدو من جوا 

+


جلست كريستال علي قدمة و قبلت خده و حضنته فضمها لحضنة بكل حنان 

+


ليام بغيظ : بت اقعدي علشان تفطري قبل الباص 
كريستال بشقاوة : براحتي كمان الباص بيجي متأخر عقبال ميجمع العيال 
ليام بغيظ : علشان باردين ذيك 
كريستال بدلع : حبيبي عجبك كده 
جابر بحب : معلش يا قلبي 
كريستال بدلع : غيثو ارمي الولية ديه برا 
ليام بغيظ : انتي اللي برا يا بقرة 
كريستال بدلع : هتفضلي متغاظة مني ليلو 
الخادمة بابتسامة : يالا كوكي الباص وصل 
كريستال بابتسامة : حاضر طنط 

+


وقفت كريستال و وضعت قبلة علي خد جدها و توجهت و قبلت والدها من شفايفه تحت صراخ امها التي جريت خلفها 

+


ضحك غيث و والده عليهم فهم يفعلون ذلك كل يوم 

+


ليام بغل : بنت الجذمة جريت مني و انت اذاي تبوسها كده 
غيث بحنان : معلش حبيبتي عيلة و غلطت 
جابر بياس : انا ماشي مش هنخلص من موال كل يوم 
ليام بزعل : بابي انا زعلانة منك 
جابر بحنان : حبيبتي خلاص لما تيجي الجذمة ديه هضربها ماشي بس طفلتي الجميلة مش تزعل 
ليام بابتسامة : ربنا يخليك ليا يا حبيبي 
جابر بابتسامة : و يخليكم ليا حبيبتي و انت بلاش تتأخر 
غيث : تمام هفطر و لبس و وصل ليام للمستشفي و هاجي للشركة 
جابر : تمام يالا سلامة عليكم 
الكل : و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته 

+



        
          

                
غادر جابر و في لحظة واحدة كانت ليام تجلس بين أحضان غيث الذي انحني يقبلها بعشق 

+


ليام بحب : بحبك غيثو 
غيث بعشق : و غيث بيعشقك تعالي 

+


سحبها خلفة و صعدو الي الأعلي 

+


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


في باص المدرسة 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


ركبت كريستال الباص و اسرعت الي اصدقائها و جلست بجوارهم

+


كريستال بشقاوة : صباح العسل 
الكل : صباح الشقاوة 
كريستال : الكلام علي ايه
صوفي : انا اتخنقت بقي و عوزة اخرج
سلين : و انا كمان 
يوسف : تعالو بعد المدرسة نخرج نروح اي مطعم ناكل و نتفسح
كريستال : اشطا بس عوزة أعرف بابي 
صوفي : تعالو نسافر بكرا الخميس ناخده اجازة و بعده الجمعة و السبت اجازة 
سلين : يا ريت اهو نجدد نشاطنا 
كريستال : تمام هنروح فين
يوسف : اكيد الجونة 
صوفي : يعني الكل موافق 
سلين : اشطا 

+


وصل الباص الي المدرسة و طلبت منهم كريستال الذهاب إلى الكافتيريا 

+


سلين : انتي مش فطرتي
كريستال : توتوتوتوتوتو ملحقتش 
يوسف : ليه و اذاي طنط ليلو سابتك تخرجي من غير فطار 
كريستال : كنت بتكلم مع جدو و طنط شريفة دخلت و قالت الباص جيه فقمت بوست بابي و هي اتعصبت و جريت ورايا و معرفتش اكل اي حاجة 
سلين : انتي علي طول كده و لما تمسكك بتقلبي بطة بلدي و تفضلي تقولي الحقني يا بابي يا جدو 
كريستال بتزمر : في ايه هو ابويا و من حقي ابوسه 
يوسف : من حقك يالا بقي هاتي اي حاجة علشان نطلع 

+


اشترت كريستال سندويتش و زجاجة عصير و توجهو إلي الفصل 

+


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


في مكان آخر 
🦅🦅🦅🦅🦅

+


في احدي الغرف الواسعة 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


ندخل الي تلك الغرفة التي يصدر منها بعض الأصوات نشاهد ذلك الشاب الضخم الذي يرفع حديد و يتنفس بصوت مسموع دليل المجهود المبذول 

+


و بعد ذلك يترك و يتوجه الي المشاية و يجري عليها حتي يقطع ذلك صوت رنين هاتفه 

+


الشاب : السلامة عليكم 
الرد : و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته اكيفك يا ولدي
الشاب : الحمد لله بخير 
الرد : مالك بتنهج ليه كده انت تعبان 
الشاب : لا انا كويس بس كنت بعمل رياضة 
الرد : ربنا يحميك و يحفظك من كل شر 
الشاب : اللهم امين 
الرد : هتيجي الصعيد امتي 
الشاب : علي اخر الاسبوع الجاي 
الرد : طيب خلي بالك من نفسك 
الشاب : تمام 
الرد : خد امك عوزاك
الشاب : ماشي 
امه : صباح الخير يا روحي 
الشاب بابتسامة : يسعد صباحك يا ست الكل اخبار صحتك ايه 
امه بحنان : انا زينة طول ما انت بخير اتوحشتك اوي يا صقر 
صقر بحنان : حقك عليا يا ست الكل انا عارف اني مقصر معاكي بس سامحيني بإذن الله هاجي علي اخر الاسبوع الجاي 
امه بحزن : لسه هفضل اسبوع مش هشوفك 
صقر بحنان : حقك عليا يا ست الكل بس ورايا شغل كتير 
امه بحنان : ربنا يحميكي يا ضي عيوني 
صقر : و يخليكي ليا يا ست الكل 
امه بحنان : يالا يا روحي قوم افطر علشان متتاخرش 
صقر : حاضر يا ست الكل عوزة حاجة مني 
امه : عوزة سلامتك يا روح قلبي خلي بالك من نفسك
صقر : حاضر حبيبتى 
امه : لا اله إلا الله 
صقر : سيدنا محمد رسول الله 

+



        
          

                
اغلق صقر مع امه و تنهد و توجه الي جناحة و دخل 

+


كان الجناح كبير و يتسم باللون الاسود 

+


جلس علي الكرسي و تنهد بشدة و لحظات و توجه الي الحمام و اخذ دش منعش يجدد بيه نشاطه و خرج يلف جسده بفوطة و اخري علي شعره و توجه الي غرفة الملابس و اخذ ملابس عبارة عن بدلة باللون الاسود مع قميص باللون الابيض و جرفتة باللون الاسود و سرح شعره و تعطر و حمل ساعته و ارتداها و خرج اخذ هاتفة و نزل الي الاسفل 

+


الخادمة باحترام : جهزت لحضرتك القهوة 
صقر : تمام هتيها المكتب 

+


تركها صقر و توجه الي غرفة المكتب و لحظات و ستمع لصوت خبط علي الباب و دخلت الخادمة و وضعت القهوة علي المكتب و غادرت 

+


فضل صقر يعمل لفترة و تناول القهوة و بعد ذلك حمل هاتفة و بعض الأوراق و الاب توب و غادر القصر 

+


اسرع احدي الحرس بأخذ الحقيبة منه و فتح له الباب 

+


صقر : فين عدي
الحارس باحترام : عدي باشا هيجي علي الشركة 

+


اكتفي صقر بهز رأسه و ارتدي نظارته الشمسية و نطلقت السيارة الي الشركة 

+


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


في الصعيد 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


في قصر الجارحي 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


وضعت ام صقر الهاتف علي السرير و تنهد و في لحظة وجدت يد يسحبها و تضمها لحضنه بشدة 

+


مختار بغيرة : لما هو روحك و ضي عيونك انا ايه
ملك بحب : انت حبيبي و جوزي و كل حياتي انت سندي و ظهري و ابويا 
مختار بابتسامة : و انا بعشقك 

+


انحني يقبلها بعشق و حب فمهما مرت ليهم الايام و الظروف كانو صامدين امام الجميع 

+


ملك بحب : لسه بتحبني ذي زمان مختار
مختار بعشق : مش بس بحبك انا بعشقك يا روح الروح انتي اتولدتي علي يدي و سميتك ملك علشان تكوني ملكي اما و بس و فضلنا مع بعض فوق ٣٠ سنة و لسه هنكمل كتير مع بعض 
ملك : فاكر زمان بعد جوازنا وقت ما الخلفة اتاخرت و رحنا للدكتور و قال من عند ربنا و الكل صمم تتجوز كنت خايفة توافق
مختار بعشق : و انا عمري مهفكر المس واخدة غيرك انتي الحب و العشق اللي فضلت سنين كتير استناكي و لما اتقدمت ليكي و وافقتي كنت طاير من الفرحة و صممت اتجوزك ذي باقي الناس بالماذون مش جواز علي ورق و بعد كده نسجل رفضت و اول متميتي ١٨ سنة كتبت عليكي انا مكنتش خايف و لا غضبان من تأخر الخلفة لان ربنا رايد كده و فضلت واقف في ظهرك و لما فضلو يغصبو عليا خدتك و سافرت السعودية نعمل عمرة و ندعي ربنا يرزقنا بالذرية الصالحة و الحمد لله ربنا رزقنا بصقر و الحمد لله ربنا يبارك فيه و يحفظه من كل شر انا عمري مكنت هقبل واحدة غيرك تشيل عيالي انتي بالدنيا كلها 
ملك بحب : ربنا يخليك ليا و تفضل سندنا و حمينا 
م

+


ختار بحب : و يخليكي ليا يا حبيبتي 

+


ضمها لحضنة و قبل رأسها بكل حنان و هو يدعي ربنا ان يحميها و يحمي ولده الغالي و يعينة علي المسؤلية 

+


🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


عودة للمدرسة 
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅

+


بعد مرور فترة جاء البريك او الفسحة فتوجهت البنات الي الجنينة و توجه يوسف الي الكافتيريا لاحضار الطعام لهم و جاء بعد فترة و جلسو يتناولون الطعام 

+


صوفي : سمعتم عن الرحلة 
سلين : فين 
صوفي : الجونة اسبوع كامل 
يوسف : جامد يبقي نطلع 
كريستال : تعرفي بكام 
صوفي : مش عارفة بس احنا مش هنطلع معاهم احنا اه هنروح بس مع نفسنا
سلين : ليه يا بومة 
صوفي : يا بنتي ايه اللي يخلينا نسافر ٧ ساعات في الباص غير أن اكيد الفرية السياحة بتاعة كوكا
سلين : تصدقي صح 
يوسف : طيب يالا نطلع و نشوف الدنيا يمكن عملنها لمرحلة تانية 
كريستال : تعرفو اني نفسي اسافر الصين 🇨🇳 الاسبوع ده 
سلين : و النعمة الموزة ديه بتفهم 
صوفي : طيب ليه منطلعش احنا 
يوسف : يا انصح اخواتك محدش هيقبل نسافر لوحدنا 
كريستال بخبث : ليه نسافر لوحدنا احنا هنسافر مع المدرسة 
يوسف : انا مش مطمنلك خالص 
كريستال بضحكة : ههههههههههه لا تقلق يالا علي الفصل 

+


جريو خلف بعضهم البعض للتوجه الي الفصل لاستكمال باقي اليوم الدراسي 

+



الثاني من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close