رواية الصقر العاشق الفصل الثاني 2 بقلم اماني فهمي
الحلقة الثانية
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في شركات الصقر
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
وصل صقر الي الشركة و اسرع الحرس بفتح الباب و نزل بطولة و عرضة و توجه الي الداخل و صعد الي مكتبة و دخل
+
اسرعت السكرتيرة بالوقوف
+
السكرتيرة بعملية : صباح الخير مستر صقر
صقر بجدية : صباح النور في ايه النهاردة
السكرتيرة بعملية : انا بعت لحضرتك من شوية إيميل
صقر : تمام
السكرتيرة : حضرتك عقبال متقرا الإيميل و تراجعة هجهز القهوة
صقر : تمام
+
و بالفعل فتح صقر الاب توب و اخذ يقرا الإيميل و هي كانت تجهز القهوةو وضعتها امامه و جلست علي الكرسي
+
صقر : انتي شفتي الإيميل ده
السكرتيرة : طبعا و عارفة كويس ان كله هبل و لو الكلام ده اتنفذ يعني خسارة كبيرة و ممكن نعلن الافلاس المحتم
صقر : و انتي شايفة ايه
السكرتيرة : نيم الكل لغاية صفقة الصين متنتهي
صقر : بس انا بقالي كتير ملعبتش و زهقان بصراحة
السكرتيرة بغمزة : و مالو نلعب بس بعد صفقة الصين هي خلاص فاضل ليها كام يوم و بعدها نربي الكل
صقر : تمام بس ابعتي و عرفيهم اننا هنروح بعد يومين
السكرتيرة : تمام
+
و اخذت تملي عليه باقي اشغال اليوم و تركته يعمل و توجهت إلى مكتبها
+
لحظات و طل عليها حبيبها الذي تحبه في صمت
+
عدي : صباح الخير
السكرتيرة بابتسامة : صباح النور مستر عدي
عدي : صقر بيه فاضي
السكرتيرة : لحظة ابلغة
عدي ببرود : ملهوش لازمة انا هدخل
+
اكتفت بهز راسها و نظرت في اثرة بحزن
+
دخل عدي الي صقر و رمي نفسه علي الكرسي
+
صقر : مالك
عدي ببرود : نويت اطلق
صقر : يابرودك يا شيخ ليه
عدي ببرود : عادي كانت غلطة و لازم اصلحها
صقر : و بنتك
عدي : مالها هتفضل معايا عمري مهسبها
صقر : ده الاكيد انا من الاول قولتلك بلاش ديه مش للعيشة و الاسرة ديه للمنظرة
عدي بتنهيدة : يالا اللي حصل حصل المهم صاحبك بيحوم حولي الصفقة
صقر : و مش بس كده ده اتفق مع شركة أجنبية علي صفقة مضروبة
عدي : كل مرة بيثبت ليا انه اهبل
صقر : سيبك انا سايبة يلعب عادي
+
قطع كلامهم دخول السكرتيرة
+
صقر : في حاجة راندا
راندا : كله تمام انا بعت ايميل الشركة انك موافق على الصفقة و هتسافر بعد يومين
صقر : ردو عليكي
راندا بسخرية : طبعا بعد الإيميل موصل مفيش دقتين و وصل الرد و في انتظارك
صقر : تمام رتبي كل حاجه علشان الأسبوع الجاي مسافر الصعيد
راندا : تمام بلاش تقلق بعد إذنك
+
خرجت راندا لتكمل باقي اعمالها
+
استوب
🦋🦋🦋
+
راندا مالك : فتاة تبلغ من العمر ٢٥ سنة ، السكرتيرة الخاصة لصقر و تعتبر ذراعة الايمن ، تحب عدي و لكن الاخر لم يبادلها اي شي
+
في المدرسة
🦅🦅🦅🦅🦅
+
كان الشباب يجلسون يضحكون مع بعض البعض و لحظات و دخلت المشرفة
+
المشرفة : صباح الخير يا شباب اكيد سمعتم علي الرحلة اللي هتطلع للجونة لمدة عشرة أيام طبعا قيمة الرحلة ١٠ آلاف جنية اي واحد فيكم عاوز يطلع معاكم لاخر الاسبوع تكونو دفعتم الفلوس علشان السفر يوم الجمعة الجاية احنا حبينا نعملها في أول السنة علشان ندخلكم السنة فريش و كمان هتبقي ذكري حلوة مع المدرسة بالتوفيق
+
خرجت المشرفة و نظر الشباب لبعضهم البعض بشقاوة
+
صوفي : الحمد لله هنسافر ١٠ ايام
سلين : طيب هيحصل ايه
كريستال : اهمدو بقي خلي اليوم يخلص و نبقي نتكلم في النادي
يوسف : كوكا انتي هتعملي ايه
كريستال : انت لو سكت هتموت صح
+
نظر لها يوسف بغيظ و سكت لدخول المدرس
+
مر الوقت و انتهي اليوم الدراسي و خرج الشباب للتوجه الي النادي بعد ان ارسل لهم والد صوفي سيارة
+
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في النادي
🦅🦅🦅🦅
+
بدلو ملابسهم ملابس السباحة و توجهو إلي حمام السباحة للتدريب و بالفعل ابتدا يدربو و بعد ساعة كانو انتهو من التدريب و توجهو إلي الحمامات لتبديل ملابسهم و ارتدو ملابس اخري و خرجو يجلسون في الكافتيريا
+
صوفي : هاااااا يا عبقرينو هتعملي ايه
+
نظرت كريستال في المكان و وقفت و مشيت و هم خلفها حتي وقفت في مكان شبة فارغ من الناس
+