رواية الصقر العاشق الفصل الثالث 3 بقلم اماني فهمي
الحلقة الثالثة
🦅🦅🦅🦅🦅
+
في الصين
🦅🦅🦅🦅🦅
+
و اخيرا وصلت الطائرة الي مطار بكين
+
صوفي بتعب : هو مين صاحب فكرة الصين
كريستال برفع حاجب : انا في حاجة
صوفي بتعب : لا ابدا اتفضلي
سلين بتعب : بس فعلا لازم يعملو ترانزيت في الإمارات
يوسف : فعلا و حنا راجعين نعمل ترانزيت و نستريح شوية و بعد كده نرجع مصر
سلين : بت يا كوكا هو الحرس هيفضلو فوق روسنا كتير
كريستال : لو اتحركنا من غيرهم هنرجع مصر في تابوت بس محلولة
صوفي بخضة : لا و علي ايه الطيب احسن
يوسف : طيب انا عاوز انااااااام
سلين بغضب : نعم يا روح امك تنام كنت نمت في بيتكم
يوسف بخضة : في ايه براحة شوية
كريستال : المهم احنا نطلع ناخد دش و نجهز و ننزل ناكل و نتفسح
صوفي : اشطا يالا
+
وصلت السيارات إلى الفندق و استلم الشباب مفاتيح الغرف او الاصح هما جناح كبير للثلاثة للبنات و غرفة فردية ليوسف
+
صعد الجميع الى الأعلي و اسرعت البنات باختيار غرفة فكان الجناح مقسم ل ٣ غرف بداخلة و كل غرفة لها حمام خاص
+
بعد مرور نصف ساعة كان يوسف يخبط علي باب الجناح و لحظات و فتحت له سلين التي ارتدت ملابسها
+
يوسف : فين الباقي
سلين : صوفي بتلبس الجذمة و كريستال لسه بتجهز
يوسف : ااااااااااااه البت ديه عوزة علقة مظبوطة
صوفي : لو تقدر اعملها
يوسف بابتسامة هبلة : هتصعب عليا
كريستال بسخرية : لا جدع ياض
سلين بفرحة : المهم يالا بينا
+
حملت كل فتاة الشنطة الخاصة بها و خرجو لم يجدو اي حرس
+
سلين : هما فين
صوفي : تفتكري تحت
يوسف بغمزة : و لا نامووووووو
كريستال باستغراب : نامو اذاي
يوسف ببراءة مصطنعة : اصلي لما طلبت من المضيفة تجيب ليهم عصير و اكل من غير متشفني حطيت ليهم منوم في العصير و مفعولة يشتغل بعد ساعتين اللي من ساعة الاكل لغاية هنا
سلين بصدمة : اذاي يا مجنون
يوسف بابتسامة : اصلي لما عرفت ان في حرس من البيوت كلها رحت اشتريت منوم مفعولة بطئ يشتغل بعد ساعتين او ثلاثة و هو نفس المنوم بتاع تيتة
سلين : طيب مفعول المنوم ده قد ايه
يوسف : بإذن الله بكرا الصبح يعني ١٠ ساعات نوم
صوفي : يعني انت متأكد انهم نامو
كريستال بغمزة : ندخل و نشوف
+
طلب يوسف من خدمة الغرف المفتاح و بالفعل دخلو وجدوهم ينامون
+
حاولت كريستال ان تيقظ رئيس الحرس و لكن كان ينام بعمق
+بتسامة شماتة : نوم الهنا يا حبايبي
صوفي : الساعة دلوقتي ٢ و جو بيقول ١٠ يعني ١٢ بالليل
و بغيظ : يعني مش بكرا الصبح يا زفت
يوسف ببراءة مصطنعة : هو انا مش قولتلكم تحطو اديكم علي الأنف و الفم بسرعة
+
رفع البنات اديهم و نظرو بصدمة و هو يرش شي علي وجه كل واحد من الحرس و يخرج يجري و خلفة البنات و اغلق الباب
+
كريستال : انت عملت ايه
يوسف : و لا حاجة ذوت المنوم و كده مش هيصحو غير الصبح و دلوقتي يالا بينا
+
نظر الجميع لبعضهم البعض و طلعو يجرو لبداية الرحلة
+
اخذ يوسف الخريطة بأماكن المطاعم و الأماكن السياحية و انطلقو
+
بعد ان لفو لبعض الوقت و تصورو توجهو إلي احدي المطاعم و دخلو
+
جائت فتاة و رحبت بهم و أعطتهم قائمة الطعام
+
سلين بضحك : ههههههههههه اسمعو وعوووووو في طبق صراصير 🪳 بالصوص الأحمر و في طبق ضفادع🐸 بالشوربة و في طبق فيران🐁 بالصوص الابيض و في طبق شوربة خنزير 🐖
كريستال بارف : الله يقرفك يا شيخة
صوفي بارف : منك لله انا بطني قلبت
يوسف بضحك : ههههههههههه معندهمش طبق تعابين 🐍 مقلية
سلين بضحك : ههههههههههه الحقو في طبق رجول فراخ
كريستال بارف : يلعن شكلكم
+
عادت الفتاة لهم و وقفت امامهم بابتسامة
+
الفتاة بابتسامة : ماذا ترغبون لتناول الطعام
كريستال بارف : شكرا لا نريد شي
صوفي بارف : سوف نغادر لا نريد الطعام
الفتاة : لماذا لم يعجبكم اي شي من القائمة
يوسف بابتسامة : نعتذر بشدة نحن عرب مسلمين و نمتنع عن تناول تلك المأكولات
الفتاة بابتسامة : حسنا سوف اخذ تلك القائمة و اتي لكم بقائمة المسلمين لا داعي للقلق
+
غادرت الفتاة
+
كريستال : يالا علشان انا يستحيل اكل هنا
صوفي : صح احنا مش عارفين ممكن يضحكو علينا و ناكل اكل حرام يالا نجيب اي اكل من السوبر ماركت او ندور علي اي مطعم اسلامي اكيد هنلاقي
+
وقف الشباب و غادرو المطعم بسرعة حتي لا يمسكهم احد
+
توجهو إلي السوبر ماركت و اخذو بعض الجبن النباتي الخالية من دهن الخنزير و بعض الخبز و البيبسي
+
يوسف : اجيب لانشون
سلين : لا منعرفش معمول من ايه
صوفي : اهم حاجه اتاكدو ان الجبنة خالية من دهن الخنزير
كريستال : انا جبت شيبسي
يوسف : اجيب اندومي
صوفي : يع يع يع يعني احنا مش بناكلها في مصر هناكلها هنا
سلين بغمزة : ديه بلد المنشأ
كريستال : يالا بقي
+
توجهو إلي الكاشير و حاسبو و وجدو بعض الناس يجلسون علي كراسي و تربيزة أمام السوبر ماركت
+