رواية الصقر العاشق الفصل الرابع 4 بقلم اماني فهمي
الحلقة الرابعة
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في الصين
🦅🦅🦅🦅
+
صحي الحرس و انصدمو عندما وجدو نفسهم ينامون علي السرير بملابسهم و حقائبهم مازالت مكانها
+
الحارس ١ : هو في ايه
الحارس ٢ : مش فاهم بصراحة
الحارس ٣ : هو احنا نمنا من امبارح
رئيس الحرس : المهم بسرعة نشوف الشباب
الحارس ١ : اكيد نايمين احنا اللي متعودين علي المرمطة نمنا ما بالك بقي بيهم اكيد لسه نايمين
رئيس الحرس : هي الساعة كام
الحارس ٢ : الساعة ١٠
رئيس الحرس : في فرق بين هنا و مصر حوالي ٥ ساعات يعني لسه الفجر هناك
الحارس ٣ : المهم يالا كل واحد يدخل ياخد دش و يفوق علشان خاطر نشوف الشباب
+
توجه الواحد خلف الاخر و جهزو نفسهم و توجهو إلي جناح البنات و غرفة يوسف و خبطو و لكن ام يفتح يوسف
+
الحارس ١ : يوسف مش هنا
الحارس ٢ : ربنا يستر تعالي نشوف البنات
+
في جناح البنات
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
خبط رئيس الحرس علي جناح البنات بقوة فاسرعت سلين للباب و فتحة
+
سلين بخضة : في ايه عمو جواد
جواد رئيس الحرس : مفيش اصل الشباب ملقوش يوسف
سلين : طيب اتفضل جو جوا قاعد معانا علشان بنفطر و كنا هنروح ليكم
+
دخل الحرس و بالفعل وجدو الجميع يجلسون يتناولون الطعام
+
جواد : هو انتم خرجتم امبارح
صوفي : لا عمو احنا محدش اتحرك اصلا من مكانه
يوسف : انا لسه صاحي من شوية و اتصلت علي البنات علشان يصحو و جيت هنا علشان نفطر و نرتب الخروج
جواد : مش واثق فيكم
كريستال ببراءة : ليه عمو جواد احنا لو عوزين نخرج كنا خرجنا من بدري او نزلنا تحت نفطر بس احنا قولنا نفضل هنا علشان محدش فيكم يزعل مننا و لا جدو يتخانق معانا
{ الامبراطورة نور الشمس : صدقي انا صدقتك يا بريئة }
جواد : معلش يا روحي حقك عليا احنا دخلنا اترمينا علي السرير و نمنا علي طول
كريستال بابتسامة : و لا يهمك عمو انا هقول لجدو عمل ترانزيت في الإمارات علشان نستريح و بعد كده نرجع مصر
جواد : طيب هتعملو ايه دلوقتي
سلين : هو ممكن حضرتك و هما تبدلو هدومكم و تلبسو كاجول علشان الحركة
صوفي : بس الاول نفطر مع بعض يالا
+
جلس الجميع يتناولون الطعام و بعد كده عاد الحرس الي الغرفة و بدلو ملابسهم و عادو و اخذو الشباب للفسحة
+
في مصر
🦅🦅🦅🦅
+
في فيلا القاضي
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
صحي جابر علي صوت اذان الفجر الذي ارتفع من هاتفة فجلس علي السرير حتي انتهاء الاذان و بعدها توجه الي الحمام و تؤضا و خرج يصلي الفجر
+
جابر : يا رب احمي ابني و مراتة و حفيدتي و رجعهالي سالمة
و بابتسامة : خلاص كلها كام ساعة و بري ترجع وحشتني اوي
+
مسك المصحف الشريف و جلس يقرا الورد اليومي
+
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في الصعيد
🦅🦅🦅🦅🦅
+
في قصر الجارحي
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
علمنا بما فعله منصور الجارحي في تلك الضعيفة و قامت امها بضرب الجرس 🔔 و اسرع صقر الي الساحة لمعرفة من قام بضرب الجرس و علم ما فعله منصور و اخذ الفتاة و امها معه الي القصر
+
دخل صقر و خلفة السيدة و ابنتها و جعلهم يجلسون
+
مختار : في ايه يا صقر و مين دول
صقر بغضب اعمي : الست بتقول ان منصور الجارحي اعتدي علي شرف بنتها
مختار بغضب اعمي : انت بتقول ايه يستحيل يعمل كده
السيدة بانهيار : انا عارفة ان حق بتي هيضيع بس انا مش هسكت هطلع علي المركز و هعمل فيه محض
+
قطع كلامها عندما وقف مختار الجارحي و ضرب بعكازة علي الارض بقوة
+
مختار بغضب : من امتي مختار الجارحي مش بيرجع الحق لصحابة حتي لو فيها موته
صقر بغضب : جبل جبل
جبل : اوامرك يا بيه
صقر بغضب : تاخد الرجالة و تطلع علي بيت منصور الجارحي و تجيبة علي هنا بسرعة
جبل : اوامرك يا بيه
+
خرج جبل بسرعة لينفذ اوامر الكبير
+
اما السيدة فضمت ابنتها لحضنها و تبكي بشدة
+
مختار بحده : ايه اللي حصل
السيدة بدموع غزيرة : انا يا بيه شغالة في البيت عنده و بقالي كام يوم تعبانة و الست هانم كانت هتقطع رزقي فقولتلها هجيب بتي تشتغل معايا و تساعدني قالت مش مهم انا اللي يهمني الاقي طلباتي مجابة و فعلا شيعت والد صغير للدار عندي و خليت بتي ورد تيجي تشتغل معايا و البيه شافها فضل يقرب منها و هي كانت بتخاف منه و انا حذرتها منه لانه بيشرب و بعدها مش بيشوف قدامه غير استغفر الله العظيم الستات اللي بيجبهم بس امبارح بالليل كان شارب جامد و الست هانم كانت في دار ابوها لقيته دخل المطبخ و سحب بتي و لما حاولت امنعه رماني علي الارض و سحب بتي لفوق و هي يا قلبي مقدرتش عليه و كانت بتصرخ و بتنده عليا و عقبال مقمت من الارض و طلعت اجري كان قفل الباب بالمفتاح و كنت بسمع صريخ بتي و هي بتقوله يرحمها بس مكانش بيرحم و بعدها سمعت صوت ضرب كان بيضربها و بيشتمها و في لحظة سمعت صرخة بتي شديدة و بعدها سكتت و انا برا مش قادرة اعمل حاجة فضلت قاعدة قدام الباب لغاية الصبح ملقيت بتي بتفتح الباب و هي متبهدلة ختها و نزلت لقيت الست هانم و قولتلها قالتلي ان بتك هي السبب و هتلقيها اغرته و طردتني من البيت و كنت هروح علي بيتي اقعد بتي واجع علي هنا بس لقيت البلد كلها بتبص علي بتي و بينهشو في لحمها قومت طالعة علي السوق علشان خاطر اضرب الجرس
و بانهيار شديد : ابوس ايدك يا بيه انصر بتي و رجعلي شرفها
صقر بجدية : خلاص يا خالة و عزة و جلالة الله لهرفع راسك وسط الناس
مختار بجدية : هي بتك عندها كام سنة
السيدة بدموع غزيرة : بتي عندها ١٦ سنة
ملك : اهدي يا حجة بإذن الله خير الحاج مختار مش هيسيبك خالص
خادمة : يا لهوي ايه الدم ده
+