اخر الروايات

رواية بنت الشيطان الفصل العشرون 20 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل العشرون 20 بقلم رحمة نبيل

اللهم طهّر قلبي واشرح صدري وأسعدني وتقبل صلاتي وجميع طاعاتي، وأجب دعوتي واكشف كربتي وهمي وغمي، واغفر ذنبي وأصلح حالي واجلُ حزني وبيّض وجهي، واجعل الريان بابي والفردوس ثوابي والكوثر شرابي، واجعل لي فيما أحب نصيب. اللهم اسقينا غيثًا، مغيثًا، مريئًا، نافعًا، غير ضار💙
يقول الرسول ﷺ
"أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي "
- صلوا عليه 💛
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
استيقظت ميار علي صوت عالي جدا نهضت بعصبيه مفرطه ونظرت من النافذه وجدت باعئين يقفون تحت النافذه ويعرضون بضاعتهم
ميار بصراخ / انت ياحيوان منك ليه ايه الدوشه دي علي الصبح مش عارفين نتخمد
احد البائعين بصوت عالي / جرا ايه يا مزمازيل هو احنا بنبيع في بيتك ولا ايه
ميار بصراخ / انت مين ياحيوان انت عشان تكلمني كده انت متعرفش بتكلم مين ياجاهل انت
البائع بعصبيه / اللهم اخزيك يا شيطان ياست ادخلي بيتك وسيبينا ناكل عيش الله يكرمك
ميار / ماشي اما وريتك يا حثاله انت
دخلت ميار واحضرت دلو من الماء وقامت بالقاءه علي البائع وبضاعته التي كانت عباره عن توابل
الراجل بعيون جحيميه / يانهار ابوكي اسود بوظتي البضاعه كلها طب وديني اكون موريكي
وذهب ناحيه باب العماره اما هي رأته قادم ركضت للداخل برعب
🌿💜.............................. 💜🌿
كانت نور تجلس في غرفتها وتتذكر كلام 🗨 مالك
Flash 📸 back
دخل مالك المكتب وأشار لها لتجلس
جلست وهي تنظر له بقلق شديد
مالك وهو ينظر لها بنظرات دقيقه / اتفضلي اقعدي
جلست نور وهي تنظر له بتذمر بسبب كلامه البارحه
مالك ببرود شديد / ممكن افهم بالضبط ايه اللي كان بيحصل بره
نور بجهل / ايه اللي حصل
مالك ببسمه شرسه / ايه اللي حصل مش واخده بالك واقفه تضحكي وتهزري مع أسد عادي مع اني محذرك انك تكلمي اي راجل كده او تضحكي معاه كده صح ولا لا
نور وهي تنظر له بغباء /ده اخوك
مالك وهو ينظر لها بشر / اظن انا قلت كويس اوي ميهمنيش اذا كان اخوكي او ابوكي وده اخويا انا مش اخوكي حتي اخوكي لا يا نور
نور وهي تنظر له بخوف / فيه ايه يا مالك انت بتتكلم كده ليه
نهض مالك بغضب وذهب لها ومسكها من كتفها يشده وعيونه تطلق الشرار /عايزاني اعمل ايه وانا شايفك بتهزري معاه وتناديه باسمه عادي عايزاني اعمل ايه وانا شايفك بتضحكي قدام راجل غيري
نور بدموع وخوف / ده اخوك
مالك بهياج / بس راجل في الاخر
نور ببكاء / اسفه يا مالك مش هعمل كده تاني بس سيبني انت بتوجعني
نظر لها مالك بصدمه مما اوصلته له غيرته العمياء نظر لدموعها بألم واقترب منها بدرجه كبيره ومد يده ليمسح دموعها بحنان شديد ثم جذبها لاحضانه فازداد بكائها مالك وهو يربت علي شعرها / اشششش خلاص ياقلب مالك متبكيش انا اسف ياقلبي بس غصب عني يا نور انا قولتلك من اول يوم ان غيرتي وحشه اوي عشان كده حاولي تتجنبيها
نور بدموع / نسيت اسفه مكنتش اعرف بس ده اخوك يا مالك وهنعيش معاه فلازم اتعامل معاه عادي وبعدين انا بعتبره اخويا الكبير فأنت لازم تتحكم في نفسك شويه
مالك وهو يضمها اكثر ويقبل رأسها / خاضر هحاول عشان خاطرك
Back 🔙
نظرت نور أمامها ببسمه عاشقه / شكلي كده عشقتك يا مالك مش بس حبيتك يارب ريح قلبي ♥️في مكان بعيد عن نور كان هو يرتدي زي المهمات ويرتدي قناعه الخاص المعروف به فهو يرتديه للمهمات الكبيره بينما المهمات العاديه يكتفي بالتنكر
كان الشيطان يتسلق احد الجدران وهو يحاول التسلسل لداخل هذه المنظمه التابعه لللورد
دخل الشيطان بهدوء وجد بعض الرجال التي تحرس مبني كبير انطلق لهم بتحفز وفي خلال دقائق كان الجميع مسطح علي الارض
دخل لذلك المبني المسئول عن التحكم في هذا المكان كله
دخل واخذ يدخل الغرف يقتل من بها ويخرج حتي وصل لغرفه التحكم الرئيسيه دخل بها وقام بالضغط علي عده اشياء ثم ابتسم بشر وتحدث بفحيح / ودي هديه صغيره من الشيطان
🌿💜................................. 💜🌿
كانت نور تجلس بملل في غرفتها سمعت صوت من الأسفل هبطت وصدمت من شكل زينه وملابسها وتبرجها الكثيف
وجدتها تسير بطريقه تشبه طريقه الفتيات السيئات وجدتها تخرج من المنزل اخذت نور جاكتها وخرج خلفها لتري ماذا تفعل سارت خلفها واوقفت تاكس وجعلته يلحق بها
بينما كان في هذا الوقت أسد يخرج من الحمام ويرتدي فوطه حيث كان يستحم
نظر ادم لشاشه المراقبه ثم أدار وجهه ببرود ولكن عاد بسرعه وفزع ينظر لها وجد غرفتها فارغه ارتدي ثيابه بسرعه كبير وهو ينظر في هاتفه حيث يضع لها جهاز تعقب خرج أسد وركب سيارته وهو يقود بسرعه ويلوم نفسه علي تركها هكذا بضع دقائق فقط بضع دقائق غفل عنها وعادت لتلك الحاله
بينما هي كانت تدخل لبار كبير جدا
دخلت خلفها نور وهي تنظر حولها بقرف وخوف نظرت وجدت زينه تقرص علي الحلبه بمنظر قذر وطريقه متدنيه انصدمت نور مما تراه أمامها ما هذا الذي تراه وجدت احد الرجال يصعد بجانبها علي الحلبه ويضمها له بطريقه مقززه وجدت زينه تحتضنه بقذاره شديده
ثواني وكان يذهب معها الدور العلوي نظرت لها باعين مفتوحه من الصدمه وركضت خلفها وجدتهم يدخلون لغرفه دخلت وجدته هى مستلقي علي السرير وهي تجلس بجانبه تحسس علي صدره بقذاره وضعت نور يدها علي فمها بصدمه ورعب
وهي تراها تخرج سكين وتطعنه بها كادت ان تصرخ لولا أن شعرت بيد توضع على فمها
تمنعها من الصراخ نظرت خلفها وفتحت عينها من الصدمه
🌿💜............................. 💜🌿
سراج بصوت ملئ بالشر/ هو فعلا انت هتموت
نظر ياسر برعب خلفه وياليته لم ينظر فقد وجد نظره مرعبه في عين سراج لم يراها في حياته ابدا
ياسر وهو يبتلع ريقه / انت مين وبتدخل ليه اصلا
سراج بنبره مرعبه / انا عملك الأسود يا حبيب قلب ماما
وفي ثواني كان ياسر ممد علي الارض ويتأوه بسبب ضربه سراج
صرخت سمر وكادت تمسك يده لتجعله ينهض لكن وجدت سراج يسحبها بشده ذهب سراج لسيارته بغضب جحيمي ومازال يسحبها خلفه وضعها في السياره بشده ثم صعد بجانبها وسار بسرعه كبيره وهو لا يري امامه لقد سمع هذا الحقير وهو يعرض عليها الزواج ويعترف بحبه لها لقد جن اكيد يقولك لحبيبته ومعشوفته هو أنه يحبها اه يشعر بحريق في صدره نظرت سمر وكادت ان تصرخ في وجهه ولكن صمتت بخرف حينما رٱت ملامح وجهه المرعبه
توقف سراج قبل بيتها بقليل وتحدث بنبره مرعبه دون أن ينظر لها / انا هطلبك من اخوكي.
فتحت عينها بشده من طلبه
اكمل هو بنبره لاتقبل النقاش / وياويلك لو رفضتي
نظرت له سمر بحد أدار وجهه لها / سمعتي انا قلت ايه
سمر باعتراض / لا مس......
قاطعها وهو يدير السياره / كويس اوي
وسار بسيارته تخت نظراتها المصدومه من تصرفاته ماذا يحدث له هذا هل جن ام ماذا
وصل سراج أمام بيتها واوقف السياره وهبط منها وانتظر ان تهبط هي ثم صعد أمامها علي السلم وطرق الباب وجد مازن يفتح له الباب
مازن / ده كله وقت ياسراج انا من بدري مستنيك
سراج / معلش كنت بعمل حاجه مهمه قبل ما اجي
نظر مازن وجد سمر تقف خلف سراج ويبدو انها تحترق من الغيظ تنحي مازن عن الطريق فدخلت سمر وبينما هي تدخل نظرت لسراج نظره مغتاظه بشده ثم عبرت للداخل بينما هو نظر لظهرها بسخريه
مازن وهو ينظر لسراج / عملت ايه
سراج وهو ينظر له باستمتاع / هتشوف بعينكميار بصراخ وهياج لوالدها / انت بتقول ايه يابابا انا ميار حسن اتجوز واحد زي ده ليه يعني الدنيا خربت انت بتحلم ولا ايه
حسن بغضب / الظاهر اني دلعتك كتير يا بنت حسن وبعدين انتي نسيتي انتي بقيتي ايه انتي بقيتي واحده عاديه اقل حتي من العاديه فوقي بقي لنفسك يابنتي الراجل محترم ويشتغل عنده اراضي كتير وعنده بيت كبير وعيلته بتملك اكبر عطارات في السيده زينب كلها عيلته من أكبر العيلات هنا
ميار بصراخ / ابدا يابابا مستحيل اتجوزها بعدين تلاقيه عايز يتجوزني بس عشان ينتقم مني اني خربت البضاعه بتاعته انت عايز تقنعني انه اول ما شافني كده حبني وعايز يتجوزني يا بابا ده عايز يعذبني
حسن بلهجه حاسمه / اسمعي يابنت مفيده انا تعبت معاكي ومش هعيشلك علي طول انا تعبان لوحدي وبكره لو حصلي حاجه هسيبك لمين اللي اتقدملك ده راجل يعتمد عليه يابنتي حرام عليكي ريحي قلبي انا مش هأمن عليكي غير معاه
ميار بدموع / يابابا هو انت تعرفه اصلا
حسن بتعب وهو ينهج / ايوه جده كان صاحب والدي وكنت دايما عندهم وانا عارف ابو الولد ده محترم والعسل كلها محترمه وطيبين الست عندهم كنز وجوهره من المحرمات محدش يقدر يقرب لها ابدا العيله كويسه وكبيره مش اي حد يفوز بفرصه زي دي ابدا
ميار بدموع وهي تنظر لتعب والدها اقتربت منه وهو يجلس علي المقعد ووضعت رأسها علي قدمه / يا بابا انا وحشه اوي اذيت ناس كتير خايفه ربنا يعاقبني فيه يا بابا
وانخرطت في بكاء شديد وهي تتذكر ما فعلته في الجميع بسبب حقدها الذي اعمي ضميرها
ربت والدها علي شعرها / ياقلبي انتي ربك هو الغفور الرحيم ليه تيأسي من رحمته ربك بيغفر لكل الناس ومستني بس ترفعي كفك وتقولي يارب عشان يقولك لبيك عبدي
انفجرت ميار في البكاء اكثر وهي تقول بحرقه شديده / يارب يارب
🌿💜.................................💜🌿
نظرت نور برعب لمن خلفها لوهله سرعان ما هدأت وهي تتحدث بارتجاف / أسد فكرتك للحظه مالك
أسد بقلق وهو ينظر لملامحها خليكي هنا متدخليش
نور بارتعاش / أسد زينه هي
أسد وهو يمسك كتفها وينظر في عينيها بثقه / اهدي وانا هفهمك بعدين تمام اصبري هنا يا نور
هزت نور رأسها بدموع شديده
دخل أسد للداخل وجد زينه تنظر برعب للدماء في يدها فحالتها هذه تنتهي عندما تنتهي من القتل نظرت له زينه وهي تصرخ من الرعب / مش انا يا أسد مش انا يا أسد
دخلت نور برعب خوف من أن يكون أسد فعل لها شئ وجدت أسد ينظر بحزم لزينه وهي تهز رأسها بهستيريه انها لم تفعل شئ
نظرت زينه وجدت نور زينه بهستيريه / نور والله مش انا دي هي والله صح يا أسد نور مش انا دي هي
فجأه سقطت مغمي عليها التقطتها أسد بسرعه قبل وصولها الارض وحملها وأشار لنور ان تلحقهم وهو يقود للمنزل وينظر لنور في الكرسي الخلفي التي تمسد علي شعر زينه التي ترتعش وتبكي نور بشده عليها
كان أسد يقود بسرعه وهو يلعن نفسه لانه غفل عنها ويدعو الا يكون أسد عاد للمنزل لانه اذا كان عاد فهذا يعني نهايته
وصل أسد للمنزل هبط من السياره بسرعه رهيبه وذهب وحمل زينه ودخل للمنزل وهو ينظر حوله علم ان مالك لم يعد بعد صعد سريعا لغرفه زينه وقام بتبديل ثيابها كالعاده ومسح الميكب الخاص بها وقام بتغطيتها وهبط الاسفل ليشرح لنور كل شئ ولكنه تسمر علي السلم من صدمه مايريعمر بصدمه / سمر اختي
سراج ببسمه / اه سمر اختك ليه مصدوم كده
عمر / لا بس انت مشوفتهاش غير كام مره بس
سراج / انا بشوف الانسه سمر كتير في المدرسه اللي بتشتغل فيها لاني المؤسس الرئيسي للشركه دي ها رأيك ايه ياعمر
عمر / مش عارف والله اقولك ايه انت اكيد غني عن التعريف بس دي اختي برضو ولازم افكر كويس في الموضوع ده قبل ما ادي حضرتك رد نهائي
سراج / تمام بس قبلها حابب أوضح حاجه مهمه اني احم انا ارمل
نظر له عمر بصدمه / أرمل ازاي يعني
مازن متدخلا لانه رأي ان صديقه لن يمكنه شرح ماحدث / سراج قبل كده كان متزوج بس للاسف زوجته تم اغتيالها يوم الفرح
نظرت جنه وعمر بحزن وسمر التي تستمع من خلف الستاره تحطم قلبها هل تزوجها فقط ليعوض غياب زوجته
عمر / انا احترم جدا صراحتك بس معلش هبلغك بالرد بعد ما اشوف رأي سمر الأول
_وانا مش موافقه ياعمر
🌿💜................................. 💜🌿
فتح أسد عينه بصدمه وهو يري أمامه مالك وهو يحتضن نور وتبكي بشده في الحضانه بلع أسد ريقه وهو يترحم علي نفسه من غضب مالك
هبط أسد بهدوء حتي اقترب منهم
أسد / مالك انت جيت امتي
نظر له مالك نظره للحظه شعر أسد انها نظره متألمه ولكنه نفي ذلك
مالك وهو يضم نور اليه بشده ويتنهد /لسه جاي ولقيت نور بتعيط هنا ومش فاهم في ايه
ثم نظر لاسد بنظرات ثاقبه /تعرف هي حصلها ايه
هز أسد رأسه بنفي
نور وهي تتحدث في حضن مالك / مفيش يا مالك اصل شوفت بابا في الحلم وافتكرت الحادثه اللي حصلت فعشان كده خوفت
ضمها مالك اكثر واكثر وهو يقبل رأسها بحنان / خلاص يا نور قلبي مفيش حاجه اهدي
ثم انحني وقام بحملها وصعد لغرفتهم
واسد في الأسفل ينظر بامتنان لنور علي عدم قول شئ وصل مالك لغرفتهم ووضعها علي فراشه ونهض ولكنه وجدها متشبثه به بشده
نور وهي تهز رأسها بخوف / لا يا مالك خليك جنبي
نظر لها مالك بتعجب كبير علي خوفها ولكنه تسطح بجانبها ومسد علي شعرها بهدوء وحنان اما هي فكانت ترتعش ليس من منظر القتل أمامها فهي بطبيعه عملها تقتل وتري الدماء ولكن ترتعش من البكاء علي هذه الفتاه اللطيفه زينه لقد لاحظت انها لم تكن بوعيها كانت نور تموت من الخوف ان يحدث شئ ازينه لذلك عندما رأت مالك لم تتحمل وانفجرت في البكاء علي زينه ومايحدث لها
ضمها اليه مالك وهو ينظر للأمام يفكر بما فعله فهو قرر ان يدمر بعض مراكز الكوبرا تمهيدا المقابله
🌿💜.................................. 💜🌿
نظر الجميع لسمر التي تنظر بقوه لسراج ودموعها محبوسه / انا مش موافقه
سراج وهو ينظر لها بدقه ولاحظ الدموع اامحبوسه هنا تأكد انها سمعت حديث مازن عن زواجه اغمض عينه بألم ثم نظر لعمر / معلش ياعمر ممكن اقعد معاها بس دقايق
عمر نظر لسمر وجد ملامحها تنطق بالرفض ولكنه يرغب ان تسمعه اولا قبل أن تقول رأيها وتندم فيما بعد
عمر هز رأسه بالموافقه تحت نظرات سمر التي تحرقه نهض سراج وهو يشير لغرفه الضيوف نظرت له سمر نظرات غامضه ثم انطلقت لهذه الغرفه تبعها هو دخلت سمر الغرفه ونظرت له بشر / عايز تقول ايه انا مش هوافق مهما عملت
جلس سراج ببرود / طب اقعدي الأول نتكلم زي اي اتنين عاقلين الأمور دي متتاخدش كده
جلست سمر يغيظ تحدث سراج بهدوء وجديه / اكيد انتي سمعتي عن موضوع جوازي
سمر بعصبيه / ده موضوع ميخصنيش اتجوز تطلق ميهمنيش
سراج بهدوء / اسمعيني للآخر تعرفي اني كنت الأول مخابرات
نظرت له سمر بتعجب فهذه اول مره تسمع هذا
سراج وهو يأخذ نفس عميق / انا كنت ظابط عمليات خاصه زمان وكان ليا مركزي في المخابرات المصريه بل العالميه كمان كنت معروف بالصقر عشت حياتي كلها ما خافش من اي حاجه ولا أخاف علي اي حد انا زي ما انتي شايفه كده وحيد لاني كنت متربي في ملجٱ واهل مالك هما اللي اتبنوني زمان عشت معاهم كأنهم اهلي بالضبط لما كبرت حبيت اني اكون ظابط دخلت كليه شرطه وشويه شويه اتحولت مخابرات وبقي ليا وزني واسمي عشت حياتي بالطول والعرض ومكنش في دماغي حاجه لحد ماجه اليوم اللي حبيت اني استقر وقتها مكنش عندي الوقت اني احب وكده فاخترت بنت القائد بتاعي بنت طيبه وكويسه فليه لا اتجوزنا جواز صالونات بس يوم الفرح جت عصابه كنت قتلت واحد من أهم رجالتهم في آخر مهمه ليا قبل الفرح وضربوا عليا نار بس اخطٱوا التصويب وجه فيها هي شوفتها بتموت قدام عيني وذنبها انها اتجوزتني بعدها اتعقدت من حياتي كلها وحملت نفسي ذنب موتها وعملت اخر عمليه في حياتي وانتقمت ليها وبعدها استقلت ومسكت شركات بابا اللي سابها اللي هو أبو مالك في الحقيقه بس مالك ملهوش في شغل الشركات ده فأنا اللي مسكتها وعملت اسمي بسرعه كبيره في سوق الاقتصاد زي ماعملت في العمليات الخاصه وعيشت حياه روتينيه مدفون وسط الشغل والصفقات مش بفكر في اي حاجه تانيه غير كده لغايه ما قابلتك
رفعت سمر نظرها له بترقب لما سيقول
سراج وهو يأخذ أنفاسه بهدوء / شوفت واحده مجنونه في الشارع بتخانق راجل عشان بيضرب طفل في الوقت اللي كل الرجاله واقفه تتفرج شوفت فيها طفل وواجل وست ميكس كده اول مره اشوفه في حياتي ولأول مره في حياتي تشغل ست تفكيري كده محستش بنفسي غير وانا بفكر فيكي واحبك
نظرت له بصدمه كبيره
سراج مكملا/ ايوه ياسمر حبيتك وكتير كمان ومبقتش شايفك غير زوجتي وبس برضاكي لو غصب عنك هتكوني زوجتي بس اتمني يكون برضاكي لان الغصب هيزعلك مني
نهض سراج وهو يغلق زر بدلته / اتمني يوصلني ردك بسرعه سلام يا يا زوجتي العزيزه
قال آخر كلمه بغمزه
ثم خرج وجد مازن يتجهز للرحيل
نظر سراج لعمر / مستني ردك ياعمر
هز عمر رأسه بايجاب
رحل كلا من مازن وسراج
وتركوا سمى تنظر خلفهم ببلاهه كبيره
دخل عمر وجدها تفتح عينها من الصدمه وفمها
عمر بسخريه / مش موافقه ياعمر
حسيت نفسي في مسلسل هندي وهتيجي الكاميرا علي وشك وتقلب ابيض واسود بعدين تمر الكاميرا علي وشوش القاعدين وتصور الصدمه علي وشوشهم خف مسلسلات يا حاجه الله يكرمك انتي مش شايفه خلقتك من ساعه ما مشيو وانتي متنحه
سمر بغيظ / لمي جوزك يا جنه بدل ما اطلعهم عليه
ثم ذهبت لغرفتها
جنه بضحك عليهم / انتم مش معقولين
عمر وهو يغمز لها / ماتلمي جوزك بقي يا جنه
جنه وهي ترفع حاجبها / لا والله
عمر وهو يقترب لها / اه والله
ابتعدت جنه تركض الغرفه وهو تضحك / بس يابابا عيب
عمر وهو يقول بصوت مرتفع / تعملي حسابك ياجنه فرحنا قريب جواز مع وقف التنفيذ ده مش بياكل عيش ياما امين
ضحكت جنه كثيرا عليه ودخلت لتنام ولم تكن تدري ان هذه آخر مره تراه هكذاكان حسن يجلس وامامه احمد ذلك الشاب الذي تقدم لخطبه ميار ومعه والده الحج رائد وأخيه ذلك الشاب السمح الوجه حمزه وايضا عامر ابن عم احمد الذي يظهر من ملامحه البرود الشديد
تحدث راشد بهدوء يليق به / ازيك يا حسن
حسن ببسمه لصديق طفولته / بخير الحمدلله يا حج راشد اخبارك واخبار الحج سعيد والحاجه فاطمه والعيله كلها
راشد / الحمدلله كلهم بخير ياحج
نظر احمد لوالده ليتحدث
راشد / اكيد ياحسن انت عارف احنا هنا ليه ومع ذلك انا هكرر الطلب انا بطلب ايد بنتك لابني الصغير احمد
نظر حسن لذلك الشاب الوسيم والذي يظهر من ملامحه المرح والحنان هو لن يجد افضل منه لابنته
حسن / انا عن نفسي مش هلاقي افضل من أحمد لبنتي بس انت عارف الرأي الأول والأخير ليها
راشد / اكيد يا حسن ياريت تنادي العروسه نشوفها ونسمع رأيها
ذهب حسن واحضر ميار التي بمجرد دخولها الغرفه كانت أعين الرجال كلها تتجه للارض
نظرت لهم ميار بدهشه كبيره نظر والدها لها بابتسامه واسعه ان هذا من عادتهم ولكن لفت نظر ميار ذلك الشاب الوسيم جدا فهو حقا يبدو مميز بينهم حيث تشعر ان وجهه منير ثم نظرت لذلك الشاب التي تشاجرت معه يبدو أيضا وسيم وبه بعض الشبه بالاخر يبدو انهم اخوه جلس حسن واجلس بجانبه ابنته
نظر راشد لميار ببسمه / بسم الله ما شاء الله قمر ياحسن
خجلت ميار من حديثه واخفضت بصرها بخجل رفع احمد عينه لها في نفس الوقت التي نظرت له ولكنه اخفض عينه بسرعه نظرت هي له بتعجب
نظر راشد لابنه / معلش ياحسن ممكن نسيبهم لوحدهم شويه عشان يعرفوا بعض اكتر
هز حسن رآسه ودلهم علي الصاله وجلسوا في الخارج
في الداخل نظر احمد لها ببسمه / ساكته يعني دلوقتي
نظرت له ميار بغيظ
ضحك احمد ضحكته التي سلبت عقلها /خلاص اسف ياستي ها عايزه تعرفي ايه
ميار بتعجب / ليه انا
نظر لها احمد بغموض / السؤال ده لو ربنا كتب وبقيتي حلالي هجاوبك عليه بس كل اللي عايزك تعرفيه اني هتقي الله فيكي زي ما انا بخاف علي اختي هخاف علي بنات الناس
نظرت له مياة وقلبها يقرع من شده الخجل
احمد / ايه مش عايزه تعرفي حاجه تانيه
ميار / هو انا قطعت عيشك لما كبيت مايه علي البضاعه اسفه
احمد ظل ينظر لها للحظات سرعان ما انفجر ضاحكا / اه همووووت
نظرت له بتعجب / انا قلت ايه يضحك يعني
احمد / انتي تعرفى عني ايه
ميار وهي تهز كتفها / ولا حاجه غير انك بتبيع توابل
ابتسم احمد عليها / اممممم يعني عمي حسن مقلكيش حاجه
هزت ميار رأسها بنفي
احمد / طيب ياستي محدش طردني ولا اتأذيت في شغلي لان ببساطه ده مش شغلي دي كانت عربيه عمي سانوسي راجل طيب بيشتري توابل من عطاره جدي ويبيعها بس كان تعبان اليوم ده وانا خرجت بداله
ميار بصدمه / بس انت شكلك وانت بتتكلم شبههم بالضبط
احمد بضحكه / منا تاجر برضو وابويا تاجر وجدي تاجر غير اني بتعامل كتير مع بايعين وكمان ده كان تمويه عشان محدش يفكرني سهل ويضحك عليا وانا الحمدلله عوضت عمي سانوسي ببضاعه جديده بدل اللي باظت بس ايه رأيك أنفع صح
ميار وهي تخفض رأسها / اسفه بجد بس هو انت كده يعني تاجر
احمد ببسمه / لا انا مش تاجر انا خريج هندسة بس حاليا مش بشتغل في مجال الهندسه
ميار باعجاب كبير / ليه كده
احمد / اصلي دكتور في كليه الهندسة الحمدلله
نظرت سمر بتعجب له كيف له ان يكون دكتور في الجامعه ويبيع في الشارع
احمد ببسمه جميله / ها ياستي أنفع
نظرت له ميار بخجل شديد /.......
🌿💜................................... 💜🌿
دخل عمر للشركه وتوجه مباشره لمكتب حميد بعد أن تهرب من السكرتيره فهو يعرف ان حميد في هذا الموعد من كل سنه يكون عنده مؤتمر مهم دخل عمر واخذ يبحث عن أي دليل اخر يدين حميد ثواني ولم يكن يري شئ او يشعر بشئ امامه
..............
استيقظ عمر وه يشعر بألم في رأسه
كان مربوط في مكان مظلم ولا يري امامه شئ فقط يشعر بألم جحيمي في جسده فجأه وجد باب يفتح وضوء شديد يدخل
اغمض عينه بألم من الضوء ونظر أمامه وجد ظل يقترب منه
اقترب هذا الشخص منه وحتي الان لم يتضح شكله رفع وجهه ونظر جيدا لوجه فتح عينه من الصدمه
هو بشر / نورت يا بشمهندس عمر اوعدك باقامه سعيده معانا هنا
نظر عمر له بشر
حميد وهو ينظر له بضحكه شريره / تؤ تؤ تؤ
عمر وهو ينظر له بغضب /مفكر اني هخاف منك يا حميد ها تبقي بتحلم مش انا يا حميد
حميد بضحكه شريره / لا من ناحيه هتخاف فأنت هتخاف لو مش علي نفسك يبقي علي القطه بتاعتك
نظر له عمر برعب
أشار حميد لشخص فدخل وهو يحمل جنه التي كانت مغشي عليها
نظر عمر بخوف لها
حميد بتسليه / يلا ودع قطتك عشان دي اخر لحظه ليها في الحياه
عمر بصراخ وهو يري احد الرجال يأخذ سكين ويقطع رقبه جنه / جنننننننننننننننننه
نظر له حميد بسخريه / ها هتقول مين قالك تعمل كده ولا نجيب اختك كمان.
نظر عمر له بصدمه وهو فقط يري مقتل حبيبه روحه أمامه لم يعد يشعر بالوقت ولا بأي شئ أراد في هذه اللحظه الموت وبشده
نظر له حميد بشر كبير / هتنطق ولا اقتلك
عمر بنبره بارده / اقتلني 



الحادي والعشرون من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close