رواية بنت الشيطان الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة نبيل
الفصل ٢١
عمر بنبره بارده وهو يكاد لا يري أمامه / اقتلني
نظر له حميد بغضب شديد ثم أشار لاحد رجاله وهنا لم يعد عمر يسمع او يري شئ أظلمت الحياه وانتهي الأمر
........................
استيقظت نور وجدت جانبها فارغ وهي تنام في سرير مالك نهضت وهي تبحث عنه وجدته يخرج من الحمام بشورت فقط
نظرت له بخجل
نور / الله ماتحترم نفسك يامالك
نظر لها بحاجب مرفوع / فيه ايه انا علي طول بمشي بشورت عادي( الشورت طويل لحد الركبه )
نور بتوتر / مينفعش اصل اصل الجو هنا برد وممكن تتعب
اقترب مالك منها بخبث / ايه خايفه عليا
نور بتوتر اكثر /هو هو مش انت جوزي يبقي لازم اخاف عليك ده واجبي
ابتعد مالك وهو يقول بسخريه / ماشي يازوجتي عموما ريحي نفسك انا متعود علي كده فمش هيحصل حاجه يلا عشان نفطر وسبقها للاسفل وهو يرتدي تيشرته بسبب وجود الخدم
هبط مالك وكانت نور تلحقه وهي تراجع كلماتها ما الذي اغضبه فيها
وجدت أسد يجلس ويشرب قهوته وهو يمسك هاتفه نظرت فيه ودققت اكثر يالله لا يوجد ولو اختلاف صغير بينهم نفس التفاصيل في الوجه ولكن هي أصبحت تميزهم لاتعلم كيف ولكن في نظرها مالك مميز كما أن قلبها يدق في وجوده علي عكس أسد الذي تنظر له بحب اخوي
اخرجها صوت زينه من شرودها / ايه يا نونو
هتفضلي واقفه كده
نظرت لها نور ببسمه تخفي خلفها غصه بكاء علي حال هذا الملاك
نور وهي تري نظره اسد المترجيه الا تقول شئ / ولا حاجه يا زوزتي انتي اخبارك ايه
زينه ببسمه / الحمدلله أشطا ياحبي
نظرت نور لمالك الذي يتجاهلها
أسد مشاغبا مالك / لا بس قمر يانور
نظر مالك أمامه بتجاهل وهو يقاوم قتل أخيه ويضغط علي كوبه بشده
نظرت نور له بحرج ثم نظرت لمالك الذي يتجاهلهم زفرت نور بضيق
اسد رٱي ان أخيه يتجاهله ففكر ان يترك له ولنور مساحه خاصه حتي ينتهوا من اي خلاف بينهم
أسد بهدوء وجديه / انا عندي رحله للمالديف
وهاخد زينه معايا
زينه وهي تقفز بفرح / يعيش أسد يعيش يعيش يعيش
نظر لها أسد وضحك عليها
نور / انت مسافر يعني سياحه ولا عمل
أسد بضحكه / الاتنين
نور بتعجب / الاتنين
أسد موضحا/ انا طيار يانور ودي شغلتي وكمان بتفسح شويه
نظرت نور له بانبهار / واو طيار تصدق كان نفسي اوي ابقي طيار
ضحك أسد / وايه منعك اعرف بنات طيارين
نور وهي تلوي فمها / سيد الله يسامحه بقي نقول ايه رماني في الشرطه
ضحك أسد كثيرا علي ملامحها
بينما قالت زينه بصدمه / انتي ظابط يانور
نور بفخر / اه ليه
زينه / أصله مش ماشي معاكي خالص
انفجر أسد في الضحك اكثر وابتسم مالك علي ملامح نور
نور / ليه بقي ده انا فظيعه انتي مشفوتنيش بعمل ايه
مالك بصوت منخفض / علي يدي
نور وهي تنظر له بغيظ / سمعتك علي فكره
أسد بضحك / الله يكرمك يانور هتموتيني من الضحك
ثم نظر لزينه / يلا يا زينه حياتي اجهزي عشان الطياره بعد تلات ساعات
مالك وهو ينهض ويتوجه للخارج /كلمني قبل ماتمشي يا أسد
أسد / إشطات يابوص
ثم وجه نظره لنور التي تنظر للباب بعد خروج مالك فقال بعد أن خرج مالك / بيحبك
نظرت له نور بتعجب
أسد وهو يشرب قهوته باستمتاع / مالك بيحبك او تصحيح بيعشقك
نور بصدمه / ازاي عرفت
أسد وهو يغمز لها / انتي نسيتي اننا توينز ولا ايه يا كبير
نور وهي مازالت في صدمتها / مش ممكن اكيد بيتهيألك كده
زينه وهي تضرب جبهتها / يابنتي انتي مش ملاحظه اي حاجه غيرته عليكي من أسد وخوفه عليكي
نور/ يمكن عشان عمي وصاه عليا
زينه / ايه ده ياربي ايه الهبل ده اول مره اشوف واحده اعبط مني ارحميني
أسد وهو يضحك عليهم / طب والله يابنات بتسلوني اوي علي العموم انا هاخد معايا زينه عشان اسيبكم لوحدكم عايز اجي الاقيكم زي السمنه علي العسل
زينه وهي تنظر له بغيظ / وانا اللي افتكرت انك واخدني عشان لاقدر الله يعني اختك وعايز تفرحني اخص علي النداله
اسد / ياهبله ماهو ده اخويا عشان نخليه يفك بدل ماهو متنشن كده
نور تنظر لهم بغباء / ايوه يعني انا المفروض اعمل ايه دلوقتي
أسد /أنا معرفش في الحاجات دي انتى المفروض اكتر واحده عارفه جوزك وعارفه دماغه
زينه وهي تنتفض بحماس / انا عندي فكره حلوه
ثم انطلقت لاعلي
نظرت لها نور بحنان وحزن
نظر أسد لها وهو يعرف بما تفكر فقال بدون مقدمات / عندها انفصام في الشخصيه
نظرت له بحزن شديد /من ايه
أسد وعينه تغيم بحزن وغضب / حادثه حصلت زمان ومن ساعتها وهي بتدخل في حاله مش بتطلع منها غير لما تنفذ هدفها
نور بحزن شديد / طب وايه هو هدفها
اسد بشرود / القتليسمع حوله صراخ وبكاء ويري دماء في كل مكان فجٱه سمع صوت يعرفه ينادي باسمه
مشي حتي وصل لهذا الصوت وجد شخص ينظر فى الاتجاه المعاكس له وضع يده علي كتف هذا الشخص ولكنه لاحظ انه بدون رأس رجع للخلف بهلع كبير وهو يصرخ فجأه وقع في للارض نتيجه اصطدامه بشئ نظر وجدها رأس جنه نظر لها بهلع كبير فجأه وجد صوت يصرخ / عمرررررررر
فتح عينه بفزع شديد وجد سمر تنظر له بخوف شديد / عمر عمر انت كويس
عمر وهو ينتفض ويصرخ / جنه جنه قتلوها قدام عيني انا شفتها قطعوا راسها
سمر وهي تهدأه / اششش خلاص يا عمر مفيش حاجه ياحبيبي
عمر بدموع شديده مثل الطفل / هي ماتت وسابتني والله شفتها يا سمر انا
قاطعته جنه وهي تركض اليه وتعانقه بشده / عمر
نظر عمر في صدمه لجنه التي بين يديه وضمها بشده ولا يصدق انها حيه هل كان يحلم نظر تجاه الباب الذي فتح وجد سراج يدخل اليه وهو يرتدي ثياب غريبه
سمر وهي تنظر لاخيها باسف / اهدي ياعمر بالله عليك وسيب جنه عشان نعرف نتكلم
عمر وهو يضم جنه اليه بجنون كالغريق الذي وجد طوق نجاه / لا جنه مش هتسيبني يا سمر هي هتفضل معايا علي طول لا جنه مش هتمشي
بكت جنه عليه بشده وشددت من عناقه / وانا مش هسيبك ياقلب جنه
سراج وهو ينظر بحزن له / طب اهدي واسمعني ياعمر كويس اللي حصلك ده ماكنش حلم ده كان بجد .....
.........................
كان مالك يقف ليودع إخوته عانق مالك زينه وقبل جبينها ثم اقترب من أسد وعانقه أيضا وهمس في اذنه / خلي بالك منها يا أسد وعينك متغفلش ثانيه عنها
أسد وهو يربت علي ظهره /متقلقش يا مالك انا واخدها عشان تغير جو وتنسي اللي بيحصل وتهدي شويه المهم انت اهدي كده ومتضيعش فرصتك
نظر له مالك بشرود همس أسد في اذنه اكثر / البنت بتحبك يا توينز بلاش تضعيها من بين ايديك
نظر له مالك وابتسم ابتسامته الساحره / متقلقش يا أسد دي بقت ملكي ومحدش هيعرف يبعدها عني دي بنت الشيطان يا أسد
ابتسم أسد ثم ربت علي كتف أخيه ونظر لزينه التي تعانق نور وتبكيان
أسد / كفايه يا زينه انتي هتهاجري دول هما اسبوعين ونرجع
زينه وهي تنظر لنور /مش هتأخر يانور واللي قلتلك عليه فوق في اوضتك
نظر لها أسد ومالك بتعجب
هزت نور رأسها / خلي بالك من نفسك يا زينه
زينه / حاضر
ثم نظرت لاسد / يلا بينا؟
أسد وهو يحمل الحقائب / يلا ياباشا
رحل كلا من أسد وزينه لرحلتهم وتركوا نور ومالك نظر مالك له بجانبه وتحدث ببرود / انهارده عندي حفله معزوم عليها تحبي تيجي معايا
نور بملل / بزهق من جو الحفلات ده بسرعه
مالك / تمام انا هشوف واحده تانيه.
نظرت نور له بحده
مالك / اصل كده كده كنت لازم اروح ومعايا ست فقلت اخدك بدل ما اسيبك لوحدك بس اوك انتي مش راضيه
واستدار ليرحل ولكنه سمع صوتها / لا انا هروح مين قالك اني مش هروح ده انا بحب اوي الحفلات والحاجات النتنه دي
ابتسم عليها وهو يعطيها ظهر
مالك / الساعه 6 تكوني جاهزه وتركها وصعد للاعلي ببسمه مستمتعه
نور وهي تتحرك يغيظ / قال يجيب واحده تانيه قال ده في المشمش طب انا هلبس ايه دلوقتي اروح اشوف كده
دخلت غرفتها لتري ماتحدثت عنه زينه فتحت الدولاب وجدت مجموعه من الثياب القصيره الجميله جداا وضعت يدها علي فمها بصدمه
سمعت صوتها خلفها /مالك
فتحت عينها برعب واغلقت الدولاب بسرعه رهيبه واسندت ظهرها عليه
نور / لا مفيش حاجه بس كنت بشوف هلبس ايه في الحفله
رفع مالك حاجبه وكأنه يقول لها حقا / طب وسعي كده عشان اخرج لبسيي
نور بخوف من أن يري الثياب / لا لا قصدي انا هجهز لبسك انت بس استريح
نظر لها بتعجب الان تأكد أن هناك شئ
تحدث متجاهلا / تمام خرجي بدله تكون كويسه
نور يغيظ وهي تتحدث بصوت منخفض /عايز البنات تفضل تعاكسه
دخل مالك الحمام وهو يبتسم علي زوجتهعمر بصدمه كبيره وهو يضم جنه له / لا كان حلم وجنه معايا ومش هتسيبني
سراج وهو ينظر له بهدوء / اهدي انا هفهمك كل حاجه
نظر له عمر بحيره من كلامه ومازال يضم اليه جنه بكل قوه
سراج / اللي حصل ده كان حقيقي مش حلم زي ما انت مفكر
نظر له عمر برعب
من فكره ان ماحدث حقيقي
سراج اللي حصل ان فعلا حميد مسكك وانت في مكتبه واخدك للمخزن الخاص بيك وقتها جالي اتصال بيقولي فيه اللي حصلك وفيه عنون المخزن روحت هناك لقيتك مرمي في المخزن ورجاله حميد بتحرسك خلص الموضوع ورجعت تاني وسط اهلك
عمر بصدمه / بس بس جنه هي....
قاطعه سراج / هما عطوك برشام هلاوس مش عارف انت شوفت ايه بس تأكد اي حاجه شوفتها كانت هلوسه منك هما كانوا عايزين يعرفوا مين وراك عشان كده عطوك البرشام ده
عمر وهو ينظر له بدموع /شوفتهم بيقتلوا جنه قدام عيني
نظرت له جنه بشفقه من حالته وعانقته اكثر نهض سراج ونظر له بدفئ /متخافش ياعمر كل حاجه هتكون بخير اهم حاجه انت تقوم بالسلامه كده يابطل واجهزوا عشان هتيجوا البيت معايا
نظر له عمر بتعجب /نيجي معاك ليه
سراج / دي أوامر مالك انكم مش هتقعدوا هنا تاني لان ده خطر
عمر لاعتراض / ايوه بس مش هينفع اعذرنا احنا هنفضل في بيتنا هنا
سراج / والله دي أوامر مالك لو عايز كلمه انت انا مقدرش اني اقوله لا ده ممكن يخلص عليا
نظرت له سمر برعب لاحظ هو نظرتها وغمز لها بمشاغبه
عمر بتردد / ايوه بس هنقعد بصفتنا ايه
سراج / بصفتكم أصحاب البيت عايزكم تعرفوا ان نور ليها في البيت اكتر ماليا انا لان مالك كتب نصيبه فيه باسم نور كمان نصيبي انا هيتكتب باسم سمر باعتبارها زوجتي المستقبليه
نظر عمر لسمر وجدها تنظر باعتراض له
عمر / ايوه بس موضوع الزواج ده لسه سمر ما د..
قاطعه سراج /عارف هتقول ايه احب اطمنك سمر موافقه بإذن الله نكتب الكتاب انهارده بليل مع كتب كتاب مازن
جنه بفرحه / هو مازن هيكتب كتابه
سراج ببسمه لطيفه / ايوه مازن هيكتب كتابه علي دكتوره زميلته انهارده بليل يلا جهزوا نفسكم يا جماعه مفيش وقت
وخرج سراج من الغرفه قبل أن يسمع اي اعتراض
نظرت سمر لاثره بعدما خرج وهي تفكر بحيره من اخبره بمكان عمر وما حدث له هذا أمر حقا غريب ثم نظرت لاخيها الذي يحتضن جنه بقوه بشفقه علي ما تعرض له
..............................
كان ينتظرها أسفل السلم هذه المصيبه التي رزق بها
فجٱه وجدها تنزل وهي ترتدي فستان ابيض قصير به حزام اسود وكانت تبدو به فاتنه
شيطان /انتي مفكره انك هتروحي كده
نور / الله بقي يابو الشياطين متعديها عشان متأخرش
أشار بعينه الأعلي فهمت هي مايقصد صعدت بمضض وغيرت ثيابها لفستان طويل كشميري
وهبطت اخذ بيدها وذهب الحفله حيث يوجد اكبر زعماء المافيا في العالم
ضمها له بشده مما آثار بها مشاعر غريبه نظرت له وجدته ينظر لها بنظره مظلمه همس قرب اذنها/ حاولي بس تبعدي عني هتلاقي الحفله قلبت بركه دم
نظرت له بتخدر بسبب قربه وهزت رأسها
دخل هو للحفل استقبله احد الزعماء
الرجل / مرحبا يا ماركوس( اسم مالك المستعار)
ثم نظر لنور / مرحبا سيدتي الجميله نظرت نور لشيطان وجدت نظره مرعبه
نظرت نور للرجل ببرود
شيطان /لنتحدث مباشره
جاءت فتاه ترتدي ثياب عفوا هل قلت ثياب بل ترتدي قطعه قماش واقتربت من الرجل الذي يحدث مالك
نظرت لها نور بفم مفتوح مما ترتديه ثم اقتربت فجأه من مالك وتعلقت بزراعه بشده اتثبت انه لها هي فقط زوجها هي
نظرت لها المرأه الاخري بسخريه نظر مالك للمرأه نظره ناريه ارعبتها وتركتهم وذهبت لصاحب البار وحدثته بهمس ثم عادت وجدت نور تقف بعيدا قليلا عنهم بملل اقتربت منها بمشيه مغريه /مرحبا يا صغيره
نظرت لها ن نور بشر
المرأه/ تؤتؤتؤ اهدئ يا صغيره هذه أفعال لاتناسب سنك
ثم نظرت خلفها لمالك وهو يتحدثز/ وايضا هذا الرجل الوسيم معك لا يناسبك
نور اقتربت منها بشر كبير وهمست /اذا لم تغربي عن وجهي الان سأجعل وجهك الجميل هذا لا يناسب جسدك بعد ما سأفعله
بك هل فهمتي
نظرت لها المرأه بغيظ ثم ابتعدت عنها
مر بعض الوقت غفل به الشيطان عنها فقط لحظات قليله ولكن هي مارست هوايتها المفضله المشاكل وهي ملت جاء إليها النادل فأخذت منه كأس عصير او هذا ماظنته
كان يقف ويتحدث معهم والان فقط لاحظ غيابها نظر حوله لم يجدها فاستأذن للبحث عنها فجأه سمع صوت تمني لو يكدب اذنه التفت للخلف وفتح عينيه علي وسعهما / ايه اللي بيحصلكانت نور تقف علي المسرح وتمسك المايك وتتحدث
نور بثمل / ليدز اند جركن مان
نظر لها مالك بغيظ ثم نظر حوله وجد أعين الرجال تكاد تقتلع عليها نظر لهم بغضب جحيمي كيف يجرئون علي النظر لزوجته ثم أعاد نظره لنور وجدها تغني
نور / لا تقولي اه ولا اقولك لا تقولي لا راح اقولك لا تقولي له
اه واقولك لا لا لا
ثم غيرت الاغنيه /هوا هوا هوا هوا هوا ملا قلبي وملا عيني هوا هوا هوا
انا انا انا ابريق الشاي بوزي كده ايدي كده اصب الشاي وارجع كده
دي فركه كعب وهنعملها قصاد الدنيا هتقولها وخد بقي عهد تعملها سكت كتير قوم نادي علي الصعيدي
نظرت لها هذه المرأه بشماته مما يحدث لها ثم نظرت الملامح مالك وجدته غاضب جدا وللحق هذا ارضاها كثيرا
نور وهي تكمل غناء /هنا صدقت حلمي وبدأت قالوا عني زمان موهوم بيضيع وقت
نظر لها مالك وهو يكاد ينفجر مما يحدث ركض للمسرح بسرعه كبيره ومسك يدها وجذبها له وقعت علي صدره
نور بتأوه / اه حاسب ايه حيطه
ثم نظرت له نظره ثمله / تعرف انك قمور اوي
ثم امسكت لحيته / بس انت وحش وبتخوف اوي عامل زي اممم زي زي اه زي الدب الكبير الشرير
نظر مالك حوله نظرات ناريه لمن ينظر عليها وتوعد ان يقتلهم جميعا ثم حملها علي كتفه نور وهي تلعب بقدمها في الهواء / يا سواق يا شاطر ودينا القناطر يلا يا مالك وديني القناطر عايزن اتمرجح
مالك بغيظ يتحدث من بين أسنانه / عنيا ده انا همرجحك مرجيحه محصلتش ابدا
نور وهي تصفق بيدها / هييييييييييه يلا بسرعه يامالك طيب
مالك وهو يزفر بضيق / اسكتي شويه بقا ممكن
نور وهي تضع يدها علي فمها / اهو
انطلق مالك ووضعها في السياره ثم صعد للسياره وقادها ناحيه المنزل وهبط منها وحملها مجددا ودخل للمنزل ووضعها بعنف علي الاريكه ثم اقترب منها بدرجه كبيره / انتي شاربه
نور /.........
مالك / ماتردي
نور بتذمر / يووووه مانت قولت اسكتي اعمل ايه يعني كل شويه اسكتي وردي حدد عايز ايه عشان انا خلا......
مالك بحده / بس بس اخرسي بقي يخربيت رغيك ده أنتي في طبيعتك مجنونه ودلوقتي اجن
ثم اقترب منها بحده اكثر / عارفه كان ممكن تعملي ايه لو كانوا بيفهموا عربي وبعدين ايه اللي كنتي بتعمليه ده بس معلش حسابنا لما تفوقي
ثم اقترب بغيظ اكثر / ده انا ه.....
رأت نور اقترابه منها ولكنها وقفت علي الاريكه بسرعه
مالك بغيظ / بتعملي ايه انزلي يا نور تعالي هنا
نور وهي تخرج لسانها / لا عشان أنت هتضربني انت وحش مالك وحش مالك شيطان عو عو
مالك بغيظ وهو يركض عندها / انا بقي هوريكي العو
ركضت نور للمطبخ وصعدت علي رخامه المطبخ بسرعه كبيره / مش هتمسكني الللللللل
مالك وهو ينظر لها ويزفر بضيق / يارب صبرني
ثم نظر لها بحنان مصطنع / تعالي يانور يا حبيبتي انزلي مش هعملك حاجه
نور وهي تقفز علي الرخامه لا انت بتضحك عليا انت هتضربني
مالك / لا مش هضربك مش انتي شطوره يلا انزلي بقي
نور وهي تنظر له بشك /
طب قول والله
مالك وهو يجز علي أسنانه/ والله يلا بقي انزلي
كانت نور علي وشك النزول حينما اقترب هو بسرعه كبيره وجذبها له سقطت هي عليه وتمسكت به بشده ونظرت في عينه بحب كبير
قطع تواصل أعينهم صوت ضرب في المنزل نظر مالك بحده ووضعها في الأرض ومسك يدها وأخرج سلاحه وجذبها خلفه اقترب من باب المطبخ وهي خلفه
نور /هو فيه ايه
التفت لها / اشششش اهدي شويه اقولك في ناس شريره بره واحنا بنلعب مع بعض استغمايه وهما لو مسكونا هما هيفوزوا
نور وهي تتحدث بصوت منخفض/ لا خلاص هسكت اهو
تأكد مالك من صمتها والتفت مجددا للباب ونظر وجد مجموعه مقنعه تدخل من الباب وتفتش عن شئ في المنزل نظر مالك لمكتبه فهو يحتوي علي باب سري وحسب المسافه بينهم وبين الباب ثم نظر لنور / بصي يانور احنا هندخل نستخبي في الباب اللي هناك ده عشان الناس الشريره مش تلاقينا
هزت نور رأسها بايجاب اخذ مالك يدها واتجه بصمت للباب هي فقط كل ما تهمه هنا اقترب من الباب وكان علي وشك فتحه لولا صراخ نور / ايه ده مقفول واحنا مش معانا مفتاح
فتح عينه بصدمه من غبائها الذي اوقعهم في مشكله نظر وجد العصابه انتبهت لهم
احد رجال العصابه / ها هم احضروهم