رواية قاسي ولكن احبني الفصل الثامن 8 بقلم وسام اسامة
رواية* قاسى ولكن احبنى*
بقلم *وسام اسامه
البارت التامن
**************************
فتحت تقي فتحه صغيره من الباب
وجدته يدفع الباب بقوه ويكمكم فمها
نظرت اليه بصدمه
نظر لها ادم بشر يتطاير من عينيه:
ايه خضيتك ياحلوه
معلش ما انا مش محترم بقا
نظرت له تقي وهي تحاول الفكاك من بين يديه والدموع في عيناها
ادم وهو ينظر لها بخبث :
هشيل ايدي لو صرختي او صدر منك اي صوت هتحصلي ستك
تقي وهي تهز رأسها بنعم
تركها ادم
تقي وهي تلتقط انفاسها وتقول بصوت متقطع
اان تا عاايز ايه مني
ادم وهو واضع يده في جيبه:
امممم انا اقولك طولتي لسانك عليا فا انا ناوي اقطعلك لسانك دا يا حلوه
تقي بتحدي :
اقسم بالله لو مطلعت دلوقتي ل اصوت والم عليك الناس
ادم بضحك مستفز وهو يملس شعرها :
اممممم بجد ولا تقدري بس طلع شعرك حلوو اهو
تقي وهي تتحسس شعرها بخوف تحاول ان تجد شئ تداري
امسك ادم يدها:
بس بس سبيه حلو كدا
تقي وهي ترفع يدها لتصفعه:
انتا بني ادم سافل ومش محترم
امسك ادم يدها وشل قدرتها علي مقاومته:
لااااا انا اقطعلك ايدك ياب*****
تقي وهي تبكي:
انا عملتلك ايه لكل دا عملت ايه
ادم بغضب؛
شتمتيني امبارح ودلوقتي وانا مفيش واحده تقدر تكلمني كلمه واحده عملتي انك اتجرأتي عليا عملتي انك وقفتي ف وش ادم الصياد
تقي ببكاء مرير:
انتا غلط فيا وانا رديت عليك معملتش حاجه تخليك تعمل كدا
ادم بخبث وهو يقربها اليه؛
لا بس دخلتي مزاجي ياتقي
تقي وهي تقاومه ببكاء:
اخرس ياحيووان انتا بني ادم حقيير
ادم وهو ممسكا يدها بقسوه:
انتي فكراني هصدق دموعك دي ولا دور الشريفه الي انتي عملاه دا ثم تابع بخبث
بس انتي عجبتيني ودخلتي دماغي اووي يااتقي
تقي وهي تحاول التملص منه وتصرخ
كتم ادم فمها هامسا لها:
هسيبك دلوقتي ياحلوه بس اعرفي اني مش هسيبك هتلقيني كبوسك الاسود مش هرحمك ياتقي فاهمه هذلك هتشوفي ايام سودا ياحلوه
فك ادم قيدها اخير وخرج من المنزل
تقي وهي تسقطت علي الارض باكيه:
هو انا بيحصلي كدت ليييييه ليييبه
موت تيته وبعدين الحيوان دا ليييه
ظلت تبكي حتي نامت مكانها علي الارض
************************
خارج منزل تقي توجه ادم الي سيارته وقادها وبتسامه انتصار علي وجهه
رأه مصطفي
مصطفي في نفسه بسخريه:
وعملالي فيها الخضرا الشريفه
وهي ماصدقت ستها ماتت ومكملتش يوم
ودي بتدور علي حل شعرها
ثم تابع بخبث
طب ومالو ما انا كمان عايز ينوبني من الحب جامد مااااشي ياتقي
مااااااشي
توجه مصطفي الي منزله وهو ينوي الدنيئه الي تقي
********************************
وصل ادم الي منزله
وصعد الي غرفته ولأول مره ترتسم الابتسامه علي وجه
فهو تلذذ بوجع ودموع تقي
مدد علي فراشه وهو يردد ببتسامه
ولسه ياتقي ولسه
انا هذلك هخليكي تتمني الموت ومطليهوش
ثم ذهب في سبات عمييييق
اصبح قلبه كقطعه الصخر لا يؤثر به شئ
اصبح يتلذذ بعذاب من حوله
اصبح ذئب بشري لا يهمه سوا نفسه
اصبح رجل بلا قلب ولا عقل
في منزل عمار محسن
كاكل ليله رجع عمار الي منزله وهو يترنح من المشروب اللعين
رأته شقيقته مريم
مريم بضيق :
حرام عليك ياعمار حرام كل يوم ترحع سكران كدا الوضع دا مينفعش
عمال بثمل :
هوووس انا هنام عشان مش قادر ثم ضحك بصوت عالي
اصل السهره كانت جاااااااامده
مريم بغضب:
عماااااار فوق كفايه القرف دا بقا فووووق
عمار وهو يتجاهل وجودها:
اطفي النور ونبي عايز انام
مريم بغضب :
نام ياعمار وبكره لينا كلام تاني
تركته يغط في سباات عميق
*************
في منزل تقي
في صباح يوم جديد
استيقظت تقي وجدت نفسها نائمه علي الارض
تذكرت ماحدث ليله امس
ظلت تبكي فتره طويله
سمعت صوت اذان الظهر توضأت وصلت وظلت تدعو الله ان يصبرها علي فراق جدتها ويحميها من ذاك الذئب البغيض
سمعت طرقات علي باب منزلها
ارتجفت
سمعت صوت صاحبتها هند:
افتحي ياتقي انتي لسه نايمه
ارتاحت اوصال تقي:
فتحت لها الباب وارتمت في احضانها
وظلت تبكي
دخلت هند وجلست هي وتقي:
بااااالس ياتقي اهدي ياحببتي اهدي
تقي وهي ترتجف وتبكي:
خليكي معايه ياهند متسبنيش
هند وعي تربت علي شعرها:
مش هسيبك ياحببتي
تقي ببكاء:
انا تيته وحشتني ياهند
هند بمواساه:
ربنا يصبرك ياحببتي ربنا يرحمها
ادعيلها ياتقي
تقي بشهقه '
ربنا يرحمها
هند بتساؤل:
انتي كلتي ياتقي
تقي وهي تهز رأسها بلا
هند بضيق:
ودا ينفع تعالي نفطر سوا
انا جايبه اكل جاهز معايه
تقي بصوت متقطع:
مااليش ن نفس
هند بحده'
مش هسيبك الا لما تاكلي انتي فاهمه
تقي :
يااه
قاطعتها هند بحسم
هتاكلي يعني هتاكلي
نظرت تقي الي صديقتها وعانقتها بشكر
يتبع
رواية *قاسى ولكن احبنى
بقلم *وسام اسامه
بقلم *وسام اسامه
البارت التامن
**************************
فتحت تقي فتحه صغيره من الباب
وجدته يدفع الباب بقوه ويكمكم فمها
نظرت اليه بصدمه
نظر لها ادم بشر يتطاير من عينيه:
ايه خضيتك ياحلوه
معلش ما انا مش محترم بقا
نظرت له تقي وهي تحاول الفكاك من بين يديه والدموع في عيناها
ادم وهو ينظر لها بخبث :
هشيل ايدي لو صرختي او صدر منك اي صوت هتحصلي ستك
تقي وهي تهز رأسها بنعم
تركها ادم
تقي وهي تلتقط انفاسها وتقول بصوت متقطع
اان تا عاايز ايه مني
ادم وهو واضع يده في جيبه:
امممم انا اقولك طولتي لسانك عليا فا انا ناوي اقطعلك لسانك دا يا حلوه
تقي بتحدي :
اقسم بالله لو مطلعت دلوقتي ل اصوت والم عليك الناس
ادم بضحك مستفز وهو يملس شعرها :
اممممم بجد ولا تقدري بس طلع شعرك حلوو اهو
تقي وهي تتحسس شعرها بخوف تحاول ان تجد شئ تداري
امسك ادم يدها:
بس بس سبيه حلو كدا
تقي وهي ترفع يدها لتصفعه:
انتا بني ادم سافل ومش محترم
امسك ادم يدها وشل قدرتها علي مقاومته:
لااااا انا اقطعلك ايدك ياب*****
تقي وهي تبكي:
انا عملتلك ايه لكل دا عملت ايه
ادم بغضب؛
شتمتيني امبارح ودلوقتي وانا مفيش واحده تقدر تكلمني كلمه واحده عملتي انك اتجرأتي عليا عملتي انك وقفتي ف وش ادم الصياد
تقي ببكاء مرير:
انتا غلط فيا وانا رديت عليك معملتش حاجه تخليك تعمل كدا
ادم بخبث وهو يقربها اليه؛
لا بس دخلتي مزاجي ياتقي
تقي وهي تقاومه ببكاء:
اخرس ياحيووان انتا بني ادم حقيير
ادم وهو ممسكا يدها بقسوه:
انتي فكراني هصدق دموعك دي ولا دور الشريفه الي انتي عملاه دا ثم تابع بخبث
بس انتي عجبتيني ودخلتي دماغي اووي يااتقي
تقي وهي تحاول التملص منه وتصرخ
كتم ادم فمها هامسا لها:
هسيبك دلوقتي ياحلوه بس اعرفي اني مش هسيبك هتلقيني كبوسك الاسود مش هرحمك ياتقي فاهمه هذلك هتشوفي ايام سودا ياحلوه
فك ادم قيدها اخير وخرج من المنزل
تقي وهي تسقطت علي الارض باكيه:
هو انا بيحصلي كدت ليييييه ليييبه
موت تيته وبعدين الحيوان دا ليييه
ظلت تبكي حتي نامت مكانها علي الارض
************************
خارج منزل تقي توجه ادم الي سيارته وقادها وبتسامه انتصار علي وجهه
رأه مصطفي
مصطفي في نفسه بسخريه:
وعملالي فيها الخضرا الشريفه
وهي ماصدقت ستها ماتت ومكملتش يوم
ودي بتدور علي حل شعرها
ثم تابع بخبث
طب ومالو ما انا كمان عايز ينوبني من الحب جامد مااااشي ياتقي
مااااااشي
توجه مصطفي الي منزله وهو ينوي الدنيئه الي تقي
********************************
وصل ادم الي منزله
وصعد الي غرفته ولأول مره ترتسم الابتسامه علي وجه
فهو تلذذ بوجع ودموع تقي
مدد علي فراشه وهو يردد ببتسامه
ولسه ياتقي ولسه
انا هذلك هخليكي تتمني الموت ومطليهوش
ثم ذهب في سبات عمييييق
اصبح قلبه كقطعه الصخر لا يؤثر به شئ
اصبح يتلذذ بعذاب من حوله
اصبح ذئب بشري لا يهمه سوا نفسه
اصبح رجل بلا قلب ولا عقل
في منزل عمار محسن
كاكل ليله رجع عمار الي منزله وهو يترنح من المشروب اللعين
رأته شقيقته مريم
مريم بضيق :
حرام عليك ياعمار حرام كل يوم ترحع سكران كدا الوضع دا مينفعش
عمال بثمل :
هوووس انا هنام عشان مش قادر ثم ضحك بصوت عالي
اصل السهره كانت جاااااااامده
مريم بغضب:
عماااااار فوق كفايه القرف دا بقا فووووق
عمار وهو يتجاهل وجودها:
اطفي النور ونبي عايز انام
مريم بغضب :
نام ياعمار وبكره لينا كلام تاني
تركته يغط في سباات عميق
*************
في منزل تقي
في صباح يوم جديد
استيقظت تقي وجدت نفسها نائمه علي الارض
تذكرت ماحدث ليله امس
ظلت تبكي فتره طويله
سمعت صوت اذان الظهر توضأت وصلت وظلت تدعو الله ان يصبرها علي فراق جدتها ويحميها من ذاك الذئب البغيض
سمعت طرقات علي باب منزلها
ارتجفت
سمعت صوت صاحبتها هند:
افتحي ياتقي انتي لسه نايمه
ارتاحت اوصال تقي:
فتحت لها الباب وارتمت في احضانها
وظلت تبكي
دخلت هند وجلست هي وتقي:
بااااالس ياتقي اهدي ياحببتي اهدي
تقي وهي ترتجف وتبكي:
خليكي معايه ياهند متسبنيش
هند وعي تربت علي شعرها:
مش هسيبك ياحببتي
تقي ببكاء:
انا تيته وحشتني ياهند
هند بمواساه:
ربنا يصبرك ياحببتي ربنا يرحمها
ادعيلها ياتقي
تقي بشهقه '
ربنا يرحمها
هند بتساؤل:
انتي كلتي ياتقي
تقي وهي تهز رأسها بلا
هند بضيق:
ودا ينفع تعالي نفطر سوا
انا جايبه اكل جاهز معايه
تقي بصوت متقطع:
مااليش ن نفس
هند بحده'
مش هسيبك الا لما تاكلي انتي فاهمه
تقي :
يااه
قاطعتها هند بحسم
هتاكلي يعني هتاكلي
نظرت تقي الي صديقتها وعانقتها بشكر
يتبع
رواية *قاسى ولكن احبنى
بقلم *وسام اسامه