اخر الروايات

رواية ارهقتني عيونها الفصل الثامن 8 بقلم نور كرم

رواية ارهقتني عيونها الفصل الثامن 8 بقلم نور كرم


كانو يدخلون الي قصر وهم يضحكون حتي تفاجاء فريد بي
جوري الجالسه بجانب ولدته
سهير بابتسامه=اهو فريد ومايا جم
جوري ببرود وهي تذهب الي مايا مصتنعه البراءه=بقا معقوله يا مايا تروحي تجيبي فستان خطوبتك مع حد غريب
وانا بنت عمتك لا .
فريد شعر بالضيق منها=بعد اذنك يا ماما انا هطلع فوق
نظر لريتال بحب =تجي يا ريتال لو عايزه تتطلعي
ريتال بابتسامه=ماشي يا ريت
فضلت مايا هي الي وقفه قدام جوري الي هتولع عشان محدش ادها اهتمام
مايا بفضول =هو مين قالك أننا رايحين نجيب الفستان
جوري بتلعثم وتوتر=اي ...هيكون مين يعني طنط سهير
مايا بسخريه=طنط بردو ولا ساره
ذهبت مايا من أمامها وهي تشعور بضيق من هذه الفتاه السخيفه طالما لم تحبها مايا لأنها دائما متعاليه وكانت تتمني أن لا يكون فريد حقا يحبها
وقفت جوري في القصر وكل من حولها تركوها وذهبو الي غرفتهم
قرارت أنها متمشيش غير لما تنبه ريتال أنها تبعد عن فريد
كانت قاعده جوري مع سهير الي مخدتش بالها من طريقتهم معها وهي قاعده بملل =طنط انا طلعه لمايا
نظرت لها سهير بتعجب وهزت رأسها بالإجابة=طيب اطلعي يا جوري البيت بيتك يا حبيبتي
صعدت جوري الدرج ووصلت عند غرفه مايا الي كان بعدها علي طول غرفه ريتال اترددت أنها تدخل لكن قويت نفسها وطرقت علي الباب
ريتال=اتفضل
دخالت جوري بثقه وتعالي
ريتال بتعجب شديد=خير حضرتك عايزه حاجه
جوري بتعالي وهي بتجلس علي السرير وتنظر إلي غرفة ريتال=امممم حلوه قوضتك اوووي
ريتال بتعجب=شكرا بس هو انتي تعرفيني
جوري وقفت وهي بتبوص لريتال من فوق لتحت =تؤ خالص ...ومليش شرف اني اعرفك حتي
ريتال بستغراب=نعم
جوري بحده=اممم مليش شرف اني اعرفك ولا عايزه اعرف انتي جيتي منين ولا انتي مين
انا جايا انبهك بحاجه واحده بس انا عارفه الحركات الزباله بتعت البنات الي زيك وانك بتحويل تلفي علي فريد بس مش عليا انا ياماما
لزم تعرفي انو فريد ده بتاعي انا وأمور السهواكه الي بتعملها دي تبطليها ........نقول الحق انتي حلوه واووووي وفيكي الطمع بس فريد noخط احمر انت فاهمه
كانت تنظر لها ريتال بذهول وكانت عينها امتالئت بالدموع مسكت نفسها بالعافيه واتكلمت بهدوء عكس ما بداخلها من غضب وحزن=وبما انك انتي وثقه انو فريد ليكي انتي ومش لحد واني انا بعمل أمور سهواكه ومن الكلام ده مش واثقه في نفسك لي وجايا تقوليلي الكلام ده.
جوري بغضب=بقولك اي ده شئ ميخوصكيش علي ما اظن انا بس جيت انبهك وعارفه لو الكلام ده وصل لفريد هتندمي
ريتال بثقه وهي راحه عند باب الغرفه وبتفتح ليها الباب بثقه =بحب اندم .....
وبقولك دلوقتي اطلعي بره ..ومتخفيش مش هقول لفريد حاجه من الكلام ده
جوري شعرت بغضب مفرط بداخلها حولت تمسك نفسها علي قد متقدار وكان داخلها خوف كبير من أنها تقول لفريد بس قويت نفسها=انا كونت طالعه اصلا لاني خلصت كلامي تقولي بقا لفريد اووو متقوليلش ميهمنيش
ثم خرجت خارج الغرفه وهي بتتمني تقتل ريتال
لكن كانت ريتال واقفه بذهول وهي تشعور بالم بداخلها علي اني واحد زي دي جت تقولها كلام سخيف زي ده اخذت تبكي بشده..ولم تنم حتي اشرقت الشمس
وفي صباح اليوم التالي )
شعرت ريتال بحزن كبير لأنها لم تعرف تنام من حديث جوري السخيف اخذت تبكي مره اخري عندما تذكرت ارتدت ريتال ثيابها ونزالت إلي الأسفل ووجدت فريد يجلس وحده
ذهبت إليه وكانت عيونها دابلانه من كتر العياط=فريد
انتبه فريد الي مصدار الصوت=وجدها ريتال ولكن عيونها دبلانه
اعتدل فريد في جلسته بخوف =ريتال خير مالك
ريتال وعيونها مليئه بالدموع =فريد هو انت ينفع تجبلي بيت واروح اقعود فيه بدال هنا
فريد بتعجب=اي ده لي ده ومالك يا ريتال انتي بتعيطي لي
ريتال بدموع=لو سمحت يا فريد متضغطش عليا انا بس عايزه اعرف اذا كان ينفع تساعدني
فريد بجمود =لا
ريتال بحزن=ماشي ...همت للوقوف ولكن امسكها فريد
فريد بنرفزه=هو اي الي ماشي يا ريتال في اي مالك كده مين زعلك انا سيبك انبارح كويسه
ريتال بدموع=مفيش
فريد بغضب من نفيها =لا في ...في اي يا ريتال
ريتال ببكاء=يا فريد انا بجد لزم امشي انا اسفه اوووي انا وعدتك أن كلام الناس ميقصرش فايا بس انا مش قدره ابطل افكر فيه صدقني يا فريد
شعرفريد بحزن شديد=هو ده الي انتي زعلانه منو يعني ماشي يا ريتال
ريتال بحزن=ارجوك يا فريد متزعلش مني بس انا فعلا تعبت انا بردو مش جبل
فريد باصرار=لو عايزه فعلا تخاليني مزعلش قوليلي مالك بجد عشان موضوع بتاع كلام الناس ده مش داخل عليا
ريتال بتفكير وحزن=مانا لو قولتلك هيحصل مشكله
فريد بابتسامه=بس كده يست طب اوووعدك اني مفيش حاجه هتحصل في اي بقا
ريتال بتاكد =انت وعدتني يا فريد
فريد بحده =خلاص يا ريتال وعدتك اهو قولي بقا في اي
ريتال بحزن وهي بتفتكر كلام جوري الي زي السم=جوري بنت عمتك
فريد بستغراب=مالها جوري
ريتال بحزن=هي السبب هي زعالتني ..جتلي انبارح بعد مطلعت الاوضه وفضلت تقولي ملكيش دعوه بفريد واني بنت مسهوكه وبتاعت حركات
فريد بغضب مفرط حاول انو يدريه عشان ريتال متندمش أنها قالتلو بس من جوه بيتوعد لجوري فريد بهدوء عكس ما بداخله=بس كده. .....هههههههه يبنتي خضتني افتكرت في بلوه
ريتال بتعجب من هدوءه اتكلمت بغضب=لي هي دي حاجه عاديه لما بنت تجي تقولي اني مسهوكه وبحلول الف عليك يبقا دي مش حاجه كبيره
فريد بهدوء=بس بس بس بهدوء يا ريتال يبنتي جوري بنت عمتي طول عمرها كده بتتحشر في الي ملهاش فيه وبعدين يست ياريت تكون الي بتقولو صح هو انا اطول لما تبقي بتلفي عليا
ريتال بخجل شديد وتلعثم=اي ....يعني اي يعني
فريد بهدوء=يعني متشليش لكلامها هم
ريتال بحزن=بس يا فريد
قطعها فريد بحده=بس انتي دلوقتي تمم هتروحي شغلك
ريتال مازالت حزينه=ااااااه
فريد بابتسامه=طب يلا اوديكي عشان انا رايح الشركه النهارده
ريتال بستغراب=امال فين طنط ومايا وعمو
فريد=عمو رح لوحد صحبو
ومايا في شغلها وطنط بقا فهي لسه في اوضتها انا بس الي صحيت بدري النهارده عشان رايح الشركه
ريتال اتنهيد بحزن=طيب
ذهبت ريتال معه الي السياره وكان في انتظره عمر صديقه
عمر=كل ده مستنيك صباح الخير يا ريتال
ريتال بابتسامه=صباح النور
عمر بستغراب=مالك كده شكلك تعبانه
فريد =لا هي كانت زعلانه شويا ..انت جي معايا الشركه صح
عمر بتنهيد=اممم جي معاك
صعده فريد الي السياره وكان السائق هو عمر وكانت ريتال تجلس بالخلف ومازالت حزينه
اوصلها فريد الي المحل
=يلا اهو وصلتك نزالت ريتال من السياره بحزن لم يتحمل أن يرها هكذا =ريتال بقولك اي
توقفت ريتال واتكلمت بحزن=نعم
فريد بابتسامه جميله =انا عايز اطلب منك طلب
ريتال=اتفضل
فريد مصتنع البراءه=ينفع اشوف ضحكتك يعني أمنيه من ولد صغير ينفع اشوفها
ابتسامت ريتال بتلقائيه وهي شايفه بيصتنع البراءه=هههه اي ده
فريد بحب=اي طلب واحد بس مينفعش انولو
ريتال بضحكه جميله =لا ينفع
فريد بابتسامه ومرح=ايوه كده خالي الدنيا تنور ..يبنتي انتي الي زيك لزم يضحك .
ريتال بابتسامه جميله=ماشي يلا بقا امشي وانا هخوش المحل
فريد بابتسامه=يعني مش زعلانه ..انا كان نفسي اروح لجوري اهزقها بس اناا وعدتك
ريتال برفض=لا يافريد ارجوك
فريد بابتسامه=تمم يا قمر خلاص
ريتال بابتسامه جميله=باي
دخالت ريتال وكان العاده قدار فريد يخاليها تضحك
فضل فريد وقف لحد متاكد انها دخلت
كان مازن واقف من بعيد وهو بيرقبها هي وفريد حس بغيره جوه ونار انو خسر ريتال وقف وهو بيفتكر في كلام صحبو محمد
Flash Back
في احد الاماكن العشوائيه كان يجلس مازن ومعه صديقه محمد
محمد بستغراب=مالك يعم مش قاعد معانا لي
مازن بضيق وحزن=سبني في حالي ونبي يا محمد انا فيا الي مكفيني
محمد =مالك يا صحبي
مازن بضيق وغضب =ريتال
محمد بستغراب=ريتال البنت الي كونت بتحبها صح
مازن بحزن=اااه
محمد=مالها
مازن بحزن وغضب =انا خسرتها يا محمد خسرت البنت الوحيده الي الي حبتني وروحت لوحده رخيصه بعتلي نفسها ....ضعفت وخسرتها دلوقتي ريتال بتجي مع واحد تاني الشغل كل يوم بيوصلها عشان مرت ابوها طردتها ..مش عارف انا بحس بي اي لما بشوفها معه بحس اني عايز اموتو وعايز اخود ريتال واتجوزها واكتبها علي اسمي انا ندمت اني سبتها ومكونتش بدعمها معنها مطلبتش مني حاجه غير حبي ليها قسيت عليها اوووي وسبتها في وقت هي كانت محتجاني فيه فعلا
محمد بتنهيد وهو بيحاول يهدي صديقه= اهدي بس هو الحب كده يا صحبي مينفعش لناس الي زينا يعني واحد لا قدامك ولا وراك حاجه واحده هتحبك وتأمنك عليها لي و احنا دلوقتي مبقاش يهمنا غير النفسين والنومه الحلوه
مازن بحزن=عندك حق ....بس هي كانت في أيدي انا الي ضيعتها
مازن بتنهيد=بدال هي كانت بتحبك كده يا صحبي يبقا روح قولها انك ندمان ويمكن تكون لسه بتحبك
مازن بحزن=تفتكر تكون بتحبني بعد قسيت عليها وسبتها في وقت ضعفها
محمد=يمكن يصحبي مش هتخسر حاجه
Back
كانت ريتال داخله المحل وكا العاده فيروز بتسلم عليها بحب
سبتها ريتال ودخلت غرفه تبديل الملابس عشان تغير هدومها
••••••••••••••••••••★
وفي شركه الالفي كان فريد يدخل الي الشركه بهيبه وهو يرتدي بادله بلون الازرق الغامق الذي زادت من وسامته اكتر كانت كل الموظفات ينظرون له باعجاب شديد وكان بلقائيه اسامه مساعد ولدو الخاص
اسامه باحترام=اهلا وسهلا فريد بيه
فريد بجديه واحترام=اهلا بيك انت اسامه صح
اسامه مصتنع الاحترام=ايوه يا فندم
فريد بجديه=تمم انا ولدي قالي عليك كتير وانك راجل امين وبيثق فيك جدا
اسامه بابتسامه=طبعا فريد بيه دي حاجه تشرفني اتفضل علي غرفه الاجتماعات عاملين اجتماع مجلس الاداره بخصوص وجود حضرتك في الشركه ونقدر نتكلم في أمور الشغل وحضرتك تتطلع علي كل الاورق المطلوبه زي الحسابات وزي الي بالضائع الي تم اصتردها وتصديرها طول الفتره الفاتت وطبعا بعد اطلع عثمان بيه عليها بنفسو
فريد بتنهيد =تمم
جاء مجهول بجانب اسامه بعد رحيل فريد من امامه =انت واثق يا اسامه بيه انو مش هيعملنا قلق في الشركه
اسامه بثقه وخبث=لا طبعا الي زي فريد ده عااش حياتو كلها مدالع يعني ميفهمش حاجه وزي مبنضحك علي عثمان بيه يبقا نضحك علي فريد بيه هههههه
مجهول بابتسامه شر=ههه صح
اسامه بجديه=روح انت علي شغلك يلا بدال محد يشوك فينا
وبعد ساعه كان واقف فريد داخل غرفه الاجتماعات بيطلب من مجلس الاداره يقعود
فريد بجديه=اتفضلو اقعود
كان الكل بيبصلو بستغراب وانو صغير جدا علي انو يمسك شركه كبيره زي شركه دي
وتم ابتداء الاجتماع
تحدث بكثير من الأمور وكان يطلع فريد علي الاورق بتفحص جدا وبعد ساعه............
من الاجتماع كان الجميع يقف أمامه باحترام وهما مذهولين من ذكاءه وانو في ساعه قدار يحل مشاكل كتير في الشغل ...كان واقف جنبو اسامه وهو حاسس بالخطر من نحيتو
حس انو زكي جدا وبيدقق في اقل التفاصيل مهما كانت صغيره
_____________________★
عند ريتال كانت تعمل بجديه تحت نظرات الندم من مازن انو خسرها فعلا
وكانت رنا وقفه من بعيد وهي بتبصلو بغضب شديد وحسه أنها عايزه تقتل ريتال عشان متحسش انو مازن ممكن هيروح من بين ايديها
دخالت ريتال المخزن وكان يتبعها بعينه مازن الي داخل ورها دون أن يلاحظه أحد
كانت تقف ريتال علي سلم تحاول أن تجلب صندوق
لكن تفجاءت بدخول مازن إليها
نزالت ريتال من فوق السلم بستغراب=مااازن انت اي جابك هنا
مازن بصوت منخفض وحزن=ريتال انا جاي اكلمك في موضوع مهم
ريتال بغضب=موضوع اي ده مفيش بنا مواضيع اتفضل اخروج من هنا
مازن بإصرار وحزن وهو يحاول أن يمسك يدها=اربوكي يا ريتال انا لزم اكلمك مينفعش كده تصديني بالطريقه دي انا مازن حبيبك
ضحكت ريتال بسخره وهي تبعده عنها =هههههه مازن حبيبي بجد واللهي وعايز اي بقا يا مازن يا حبيبي
مازن بدموع =ريتال ارجوكي متعاملنيش كده اقترب منها بشده وهو بيلمس وشها باديه=ريتال انا بحبك يا ريتال انا مش قادر اعيش من غيرك صدقيني انا ندمت اني عمالت كده واني روحت لوحده رخيصه زي رنا وسبتك
كانت وقفه ريتال بخوف شديد من قربه منها حست انو مش طبيعي وكانو شارب حاجه
ريتال بخوف=ابعد عني يا مازن انت بتعمل اي انت مش طبيعي ابعد عني انت لزم تعرف اني عمري مهرجعلك
همت علي الرحيل لكنه اوقفها مازن خلف باب المخزن وهو يحوطها بيده =لا لا مش هتطلعي يا ريتال قبل متسامحيني انتي بتاعتي انا مالكي انا
ضربته ريتال بالقلم بغضب شديد وهي جوها خوف شديد من حالته=اياك اسمع منك الكلام ده تاني ابعد عني يا مازن خاليني اخروج
وقف قدامها بصدمه من ضربتها فضل يقرب منها وهي بتبعد يقرب وهي تبعد لحد ممسكها بقوه وهو يحاول تق.بلها ولكن كانت ريتال تبعده عنها بقوه ودموع=مازن ابعد عني انت بتعمل ابعد ابعد كانت لسه هتجري لكن مسكها وموقعها علي الارض واتخبطتت رأسها بقوه في في حديده و قعت ريتال علي الارض مغشي عليها من قوه الضربه وكانت رأسها بتنزف بشده
وكانت بالخارج فيروز صديقتها الي حست انها اتخارت جوه جدا رحت عنده لقيت الباب مقفول ومش من عدتها أنها تقفل الباب حست بالخوف الشديد عليها ..فتحت الباب بقوه وهي داخله تحت نظرات الصدمه وهي شايفه مازن نزال علي الارض بخوف وبيعيط بصت لريتال بخوف وبعديت عنها مازن بغضب وقوه=ابعد كده هي مالها عملت فيها اي ريتال ريتال ريتال فوقي ....
أكملت بخوف ودموع=عملت فيها اي قولي يا مازن ريتال لا لا دي نزافت كتير اووي
لزم تروح المستشفي ....الحقوني الحقوني
كل هذا تحت نظرات الخوف والدموع من مازن عليها وخاف انها ممكن تكون ماتت من الخبطه
حاول يجري لكن مسكو قبل ميهرب شباب يعملون داخل المحل معهم
دخالو الي المخزن وجدو ريتال غارقه في دمها وفيروز قاعد بتعيط عليها وخايفه جدا
شالها واحد من الشباب وخدوها علي المستشفي وكل ده كانت ريتال لسه مغشي عليها ومش حاسه بحاجه من حوليها
وكانت خلفها فيروز الي بتبكي بشده علي صدقتها تحت نظرات الصدمه من رنا......!!!
••••••••••••••••••••••
وعند فريد في الشركه وكان يجلس في مكتبه الخاص وهو يتفحص اورق خاصه بالشغل
شعر بشي غريب وانو مش مرتاح
اول واحده جت في بالو ريتال الي اشتاق انو يسمع صوتها
أخرج هاتفه من جيبه وأخرج اسمها وأخذ يتصل بها ولكن لا رد
شعر بخوف كبير بداخله عليها لكن حاول يهدي نفسو=اهدي يا فريد هي اكيد كويسه انت موصلها بنفسك لحد المحل هيكون حصلها اي ممكن تكون مش سامعه الموبيل
كل هذا وهو يحاول الاتصال بها ولكن لارد زاد الخوف بقلبه وهو يحاول الاتصال بها
حتي جاءه الرد وكانت فيروز وهي تبكي بخوف =الو فريد
فريد بقلق=الو مين معايا
فيروز ببكاء=انا فيروز يا فريد صحبت ريتال انا مع ريتال في المستشفي
فريد بخوف شديد=اي فين المستشفي دي
فيروز ببكاء =في...
ذهب إليها فريد بسرعه البرق وكان معه صديقه عمر
••••••••••••••••••
وعند مايا كانت تجلس وهي ترسم لوحه بمشروعها الخاص ...لكن شعرت فجاءه بدوخه غير طبيعيه ولم يلاحظه غير صديقتها
سما بخوف=مالك يا مايا في اي
مايا بدوخه=لا مفيش بس مش عارفه انا دايخه اووي
سما بقلق وهي تناوله الماء=طب اقعودي خودي اشربي مايه هي الحاله دي بتجيلك علي طول
مايا بارهاق=ااااه بس مش بطريقه دي
لم تكمل كلمتها حتي وقعت علي الارض مغشيا عليها .......
وفي المستشفي اخذتها صديقتها سما وهي تجلس امام الدكتور
الدكتور بجديه=لاسف مفيش اي حاجه باينه بس انا عايز حضرتك يا استاذه مايا تخادي بالك من نفسك اكتر من كده وعايزك ودروري جدا تعملي التحاليل دي
مايا بارهاق =تممم شكرا اوووي يا دكتور
خرجت من عند الدكتور بارهاق شديد
كانت بصحبتها صديقتها سما
مايا بتعب=تقداري تمشي دلوقتي يا سما معلش
تعبتك معايا
سما بابتسامه وحب=انتي عبيطه يا مايا اسيبك ازي انا لزم اوصلك لحد بيتك ويلا بقا ...عشان نعمل التحاليل دي وبعدين اروح
مايا بارهاق=بس انا
سما بحده=بلا انا بلا بتاع متحوليش انا مش همشي غير لما اطمن عليكي
مايا ابتسمت بارهاق=ماشي ....
••••••••••••••••••
وعند ريتال في المستشفي كان يركض فريد وهو يشعور بالخوف الشديد وكان قلبه ينبض عليها بخوف والم شديد حتي وصل إلي فيروز
=فيروز في اي مالها ريتال
فيروز بدموع=معرفش واللهي انا لقتها وقعه في المحزن وقعه علي الارض بس كان معها مازن وهو كان قاعد برعب وخايف وكانو
ولما شوفنا كاميرات بتعت المخزن ...لقينه لقيته
فريد بصوت جوهري =لقتو اي انطقي
عمر =بهدوء يا فريد مش كده
فيروز بدموع=لقينه انو كان بيحاول يقرب منها وهي كانت بتعدو عنها وهي خايف لحد موقعت علي الارض واتخبطت في الحديده
كان فريد يستمع بصدمه وداخله نار وهو يتخايله بيحاول يقرب منه حس بغيره شديد جوه وغضب شديد وكمان كان جوه خوف شديد انو ريتال يحصلها حاجه تحدث بصوت جوهري هز أرجاء المستشفي=وهو فيييين دلوقتي
فيروز بخوف من حالته ومن الغضب الي بأن فيه عنيه أكملت بدموع =في القسم......
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close