اخر الروايات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثامن 8 بقلم هالة محمد

رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثامن 8 بقلم هالة محمد 

هنا بفرحه : يعني هتعملي فرح يا تقي
تقي بابتسامه جميله : لسه يا حببتي بدري اوي
هنا بتلقائية : طب متجوزي بأبي احسن
تقي وشها احمر جدا واتصدمت من تلقائيه هنا ومش عارفه ترد تقول ايه فسكتت
داده سعاد ابتسمت واتمنت فعلا أن تقي ورعد يتجوزوا
تقي بإحراج : طب...انا ماشيه بقي وهبقي اكلمكم في التليفون مع السلامه.... مشيت تقي
رعد كان بيفكر في كلام هنا وابتسم من مجرد تخيله أن تقي تبقي مراته وفي حياته وتكفي أنها هتبقي قريبه منه : والله البت هنا دي بتفهم ...وكمل بعصبية وصوت عالي..انا مش عارف ايه لزمه العريس ده كمان....دخل عليه مهاب....في بيت رعد اللي في لندن الساعه الثانيه عشر منتصف الليل
مهاب باستغراب ويضرب كف عل كف : لا حول الله،انت بتكلم نفسك يا رعد
رعد بتوهان : هاا لا ابدا
مهاب وقعد قدام رعد : لا ابدا ايه يا بني،دانت صوتك وصل لبره،وكنت متعصب ليه هو حصل حاجه
رعد : مش عارف يا مهاب اصل تقي جيلها عريس وهتشوفه بكره
مهاب باستغراب : تقي،تقي مين وعريس ايه
رعد بضيق : مهاب وحياه ابوك فتح مخك معايا شويه تقي مربيه هنا #هاله_محمد
مهاب باستيعاب : اااااه مربيه هنا... وكمل بخبث،طب وانت ايه اللي يزعلك يعني في الحوار ده ما اكيد اي واحده في يوم هتتجوز هي هتفضل شغاله علي طول
رعد مش عارفه يقول ايه او يبرر احتياجه بأنها تفضل جنبه بايه فقال : اصل،اصل لو هي اتجوزت مش هتيجي لهنا تاني وانت عارف هنا لمه بتتعلق بحد يبقي صعب تنساه
مهاب بخبث : اممم قلتلي هنا،طب ما انا قلتلك علي حل ومعجبكش
رعد بعد فهم : حل،حل ايه ده اللي قلتلي عليه؟؟؟
مهاب : مش قلتلك اتجوزها انت واهو تضمن انها متبعدش عنك وعن هنا
رعد عقد حاجبيها وقال بعصبيه : عني...عني ازاي يعني انت تقصد ايه يا زفت
مهاب بهدوء : بلاش تداري يا رعد انت اتشديتلها ويمكن تكون حبتها كمان (كمل باستغراب)مع اني مش عارف ازاي في حد يحب واحده من غير ما يتكلم معاها لمجرد أنه شفها من شاشه الفون أو اللاب،بس واضح انك اتعلقت بيها
رعد بحب : مش عارف يا مهاب انا فعلا اتشديت ل كل حاجه فيها خطفت قلبي وكنت بحاول اني مفكرشي فيها واشلها من دماغي بس غصب عني بفكر فيها وعلي طول...وكمل بقلق....بس تفتكر لو اتقدمتلها هتوافق أو حتي أهلها هيوفقوا
مهاب بدعم لصاحب عمره : اكيد طبعا دانت رعد السيوفي اكبر بزنس مان في مصر كلها....وكمل بمرح ليخفف عن صديقه القلق...وكمان مز وكل البنات هتموت عليك #هاله_محمد
رعد قام وقف وقال بضيق : يا مهاب انا كنت متجوز وعندي بنت انت فاهم يعني ايه،يعني اكيد لا هي ولا أهلها هيوفقوا
مهاب بقله حيله : مش عارف اقولك ايه يا رعد....بس جرب يمكن توافق انت بتقول انها بتحب هنا واتعلقت بيها زي هنا ماهي متعلقه بيها ويمكن اكتر يبقي اكيد هتوافق علشنها
رعد بتفكير : يعني هي ممكن توافق عشان هنا انا كده هظلمها دي لسه كانت بتقول انها عايزه تحب اللي هتتجوزه يبقي انا كده هقف قدام حبها
مهاب باستفسار : تفتكر ممكن يكون في حد في حيتها..؟؟!
رعد حس أن قلبه وجعه لمجرد أن ممكن تكون بتحب حد فعلا : مش عارف بس كلمها مع داده سعاد مش واضح...بس ماظنش أن في حد لو كان في كانت قالت لداده سعاد دي تقريبا مش بتخبي عنها اي حاجه خالص،بقولك ايه انت حجزت الطياره علي الساعه كام
مهاب بص في ساعته : علي 2 يعني المفروض سيدتك تخلص عشان يدوب ناخد الشنط ونوصل المطار #هاله_محمد
رعد اخد موبايله واللاب ومفاتيح عربيته : ماشي يلا......طلعوا علي فوق اخدوا شنطهم وكل الحجات المهمه...
مشي رعد ومهاب ووصلوا المطار وركبوا الطياره المتجهه الي ارض الوطن مصر الحبيبه
عند تقي كانت الساعه بقت سته بعد الظهر
وصلت تقي لبيت اهلها فتحت الباب بالمفتاح اللى ديما موجود معاها دخلت وقالت بمرح : انا جيت يا قوووووم
زينب ام تقي جريت عليها وحضنتها : يا حببتي يا بنتي وحشتيني اوي يا قلب امك
تقي وهي الأخري تحضن امها : وانتي اكتر يا ماما وحشتيني اوي اوي
زينب بفرحه : تعالي يا حببتي اقعدي من المشوار
تقي قاعده وقالت بحب : ربنا ميحرمنيش منك يا زوزو،هو بابا فين والواد احمد كمان
دخل عليهم احمد : انا اهووو والله ليكي واحشه يا توته
تقي حضنت اخوها بحب : حبيبي يا واد وحشني ووحشاني رخمتك
زينب بفرحه وسعاده لا توصف : ربنا يخليكم لبعض يا ولادي يارب #هاله_محمد
تقي باست امها : ويخليكي لينا يا ست الكل انتي وبابا ياررررب،هو بابا لسه مجاش من الشغل
زينب : زمانه جاي خشي انتي خدي دوش وغيري هدومك علي ما اجهز الغدا ويكون ابوكي جه
تقي قامت ومسكت شنطتها : حاضر يا زوزو يا قمر
زينب ابتسمت علي شقاوت بنتها ومعلقتش
دخلت تقي اخدت شاور وغيرت هدومها وخرجت عند امها وبعد شويه ابو تقي رجع البيت
تقي جريت علي ابوها وحضنته : بابا حبيبي وحشتنييي
مصطفي حضن تقي وبسها من خدها : وانتي كمان يا حببتي حمدالله علي سلمتك
تقي بفرحه : الله يسلمك يا بابا
مصطفي : ها يا تقي احكيلي عملتي ايه وكنتي مرتاحه هناك ولا حد ضيقك
تقي بابتسامه ظهرت غمزتها : تعالي بس ناكل وبعدين هقولك على كل حاجه،عشان في حاجه مهمه لازم اقولها لك كمان
مصطفي : ماشي يا تقي ياله،امك فين
تقي : في المطبخ،ماما ياماما بابا جه
زينب من المطبخ : ماشي انا خلصت اهو تعالي خدي الاطباق
راحت تقي اخدت الاطباق من امها وقعدوا يتغدوا
مصطفي وهو بياكل : قولي يا تقي كانت حياتك ماشيه ازاي هناك
تقي وهي كمان بتاكل : والله يا بابا انا كنت مرتاحه جدا وانا هناك #هاله_محمد
زينب بزعل : مرتاحه وانتي بعيد عننا ماشي يا تقي
تقي بسرعه : لا يا ماما والله مش قصدي دانتم اغلي مافي حياتي انا بقصد وانا مع هنا اصلك يا ماما مش متخيله هنا دي جميله اوي ورقيقه وكمان حسه أنها محتجاني اوي جنبها فيعني كنت عايزه اطلب حاجه كده
مصطفي بحب : اطلبي يا حببتي عايزه ايه
تقي بتردد وقلق من ردت فعلهم : ااانا بعد ازنك يابابا كنت عايزه اروح كل يوم لهنا واقعد معاها
قاطعتها زينب بعصبية : نعم،لا طبعا خلاص هو مش ابوها رجع يبقي ملوش لزوم مرواحك تاني
تقي بهدوء : يا ماما يا حببتي باباها هيروح كل يوم الشركه بتعته وهي هتبقي لوحدها فكنت هروح الصبح وهرجع اخر اليوم
زينب بدون نقاش : لا يعني لا
مصطفي بتفهم : اصبري يا زينب بس،قوليلي يا تقي ازاي هتروحي كل يوم المشوار بعيد عليكي يا بنتي وانا مش هبقي مطمن وانتي لواحدك
تقي بتوضيح : يا حبيبي ما داده سعاد قالتلي هتبعتلي السواق يخدني من هنا كل يوم وآخر اليوم يروحني يعني مش هروح ولا هرجع بالمواصلات
احمد : طب والعريس اللي متادملك هتقوليله ايه
زينب بضيق : العريس جاي بكره ايه هترفضيه زي اللي قبله
تقي : انا هشفوفه وهصلي استخاره وربنا يسهل
مصطفي : ماشي يا تقي روحي يا بنتي دي طفله ومن الواضح أنها من الصعب تتعلق بأي حد وانتي طيبه وحنينه وربنا بيحبب فيكي خلقه وهي اتعلقت بيكي
زينب مش عجبها الكلام طبعا : وانا مش موافقه ايه رايك بقي #هاله_محمد
تقي قامت حضنت امها وباستها : يا حببتي انا علشان خاطرك هقابل العريس يبقي عشان خاطري وافقي انا مقدرش علي زعلك وافقي بقي
زينب بقله حيله وحب لبنتها : هقولك ايه بس انتي بتعرفي تسيطري علينا كلنا ماشي يا تقي
تقي حضنت امها بفرحه : ربنا يخليكي ليه يا ست الكل ومانحرمش منك يا بابا يارررررب
في اوضت تقي بالليل
زينب دخلت عند تقي وقعدت جنبها علي السرير : ها يا تقي هتلبسي ايه يا حببتي بكره
تقي وكانت نايمه : اي حاجه يا ماما اي حاجه
زينب : انا عارفه انك هتعملي كده عشان كده نزلت وجبتلك لبس
تقي بنوم : ماشي يا حببتي سبيني بقي عشان عايزه انام
زينب قامت وقفت : لسه الساعه عشره يا بنتي هتنامي من دلوقتي
تقي : اه يا ماما بقي الله يخليكي سبيني انام بقي ...زينب خرجت وسابت تقي تنام
تاني يوم الصبح
زينب : تقي يا توته قومي بقي
تقي وهي نايمه : همممم
زينب : قومي ياله يا بنتي عشان نشوف هنعمل ايه
تقي وهي بتتاوب : هي الساعه كام يا ماما
زينب : الساعه سابعه
تقي قامت قعدت علي السرير بغيظ : نعم وانا هصحي دلوقتي اعمل ايه هبيع لبن...ورجعت نامت تاني #هاله_محمد
زينب شالت الغطاء من عليها : يا بنتي قومي لسه البيت عايز يتنفض ولسه هنجهز الحاجه اللي هنقدمها للناس
تقي بضيق : يوووه يا ماما لا انا عايزه انام وبعدين هما لسه هيجوا بالليل حاجه ايه بقي اللي هنجهزها من دلوقتي
زينب : هنعمل شويه حلويات ونقدمهم مع العصير
تقي : هنعمل حلويات،دانتي قديمه اوي يا ماما الناس دلوقتي بيشتروا الحاجات دي جاهزه ابقي خلي بابا يجيب أو احمد يروح يشتري اللي انتي عايزاه وخلاص
زينب بنفاذ صبر : قومي يا بت بدل والله مفيش غير الشبشب هو اللي هيقومك
تقي قامت وقفت علي السرير : لا لا وعلي ايه انا صحيت اهو يا باشا ولا تزعلي نفسك
زينب بضحك : ايوه كده مش بتيجي غير بالعين الحمرا
تقي بمرح : ماشي يا زوزو خليكي فاكره بكره لمه اتجوز هتقولي ولا يوم من ايامك يا تقي
زينب : اتجوزي انتي بس ووافقي علي العريس ومالكييش دعوه بيا
تقي بجديه وتوضيح : لا يا ماما احنا اتفقنا اني هفكر ...وكملت بمرح...يعني تديني مهله شهرين ولا سنتين كده
زينب قلعت شبشبها : امشي يا بت لأجي اموتك وراحت حدفتها بالشبشب
تقي جريت علي الحمام : خلاص يا حاجه انا رايحه اتوضي واصلي
تقي اتوضت وصلت وبدئت تنفض البيت مع امها وتجهز كل اللي أمها قالت عليه عشان العريس
رعد وصل الفيلا



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close