اخر الروايات

رواية احببت مربية ابنتي الفصل السابع 7 بقلم هالة محمد

رواية احببت مربية ابنتي الفصل السابع 7 بقلم هالة محمد 

تقي بتردد : داده سعاد ،ممكن أسألك علي حاجه
داده سعاد : اسالي يا تقي
تقي بإحراج : هو....ررعد...يعني احم
داده سعاد باستغراب : قولي يا بنتي في ايه
تقي بخفوت : يعني ممكن تحكيلي عن رعد شويه
داده سعاد ابتسمت علي تردد تقي وقالت بحب : رعد مفيش حد زيه تقدري تقولي كده حنين وفنفس الوقت قاسي
تقي عقدت حاجبيها بعدم فهم : يعني ايه يا داده مش فاهمه
داده سعاد بوضوح : يعني لمه بيحب بيتملك اللي بيحبه ولمه بيكره بيأسي اوي
تقي بصت بعدم فهم
داده سعاد وفهمت نظره تقي وقالت بوضوح اكتر : يعني لمه بيحب حد بيتمسك بيه لاقصي درجه ولمه بيكره حد بيبيعه وبيدوس عليه
تقي بتلقائية : اممم،هو فعلا باين أنه حنين اوي
داده سعاد بخبث : وانتي عرفتي منين
تقي بإحراج وارتباك : هاا...من من لمه كان بيكلم هنا يعني (كملت بحب ظاهر)بيكلمها بحب وحنيه وصوته كله دفه
داده سعاد ابتسمت علي حب تقي الظاهر في عينيها وصوتها وهي بتتكلم عن رعد بس ما حبتشي تحرجها : هنا دي حياته كلها ورعد روحه فيها،وانتي كمان يا تقي حنينه اوي واي حد يعرفك يحبك
تقي باست داده سعاد ورددت بحب : مفيش احن منك انتي يا قمر
داده سعاد بضحك : ههههه ماشي يا بكاشه،صحيح يا تقي انا كنت عايزه اقولك حاجه
تقي بصتلها بانتباه : اوؤمري يا ست الكل
داده سعاد : الامر لله يا حببتي،يعني كنت هطلب منك أن لمه رعد يرجع تفضلي شغاله زي ما انتي
تقي قلبها دق اوي من مجرد ماتخيلت انها ممكن تشوف رعد وتكلمه هي أتشدت لصوته ولحنيته مع هنا ولمه شافت صورته مع هنا حست كأنها تعرفه من زمان اوي وكان في رابط قوي مبنهم
داده سعاد : تقي...تقي ياتقيييي
تقي : نعم يا داده بتكلميني
داده سعاد باستغراب : اه يا تقي مالك بتفكري في ايه ومرضتيش عليه
تقي بابتسامه : ولا حاجه يا داده،وانا اسفه مش هينفع احنا متفقين أنه لمه يرجع انا همشي
داده سعاد بتنهيده : اسمعيني بس هو بيمشي بدري علي الشركه وبيجي متأخر فأنا كنت بقول انك تيجي بعد ماهو يخرج وتمشي قبل ما هو يرجع
تقي بتفكير : بس المشوار هيبقي بعيد اوي
داده سعاد بابتسامه : ماتقلقيش انا هخلي السواق يجيبك الصبح ويروحك اخر اليوم
تقي بحيره : مش عارفه بابا وماما هيوفقوا ولا لاه
داده سعاد برجاء : عشان خاطري هنا هتتعب اوي من غيرك انتي شفتي هي متعلقه بيكي اد ايه
تقي بابتسامه : خلاص هحاول أقنع بابا وماما وان شاء الله خير،بس هو هيرجع أمته من السفر يعني بقالي عشر ايام ولسه مش عارفين هيرجع أمته
داده سعاد : هيجي علي يوم الخميس
تقي وقلبها اتقبض : ايه الخميس
داده سعاد بقلق : مالك يا تقي خفتي كده ليه
تقي بهدوء : لا ابدا بس هطلع اشوف هنا
داده سعاد بابتسامه : ماشي يا حببتي اطلعي
عند ام تقي
زينب باستفسار : واد يا احمد هو العريس شغال ايه
احمد بضيق : يوووووه يا ماما قلتلك مليون مره أنه دكتور...دكتوااااار
زينب بعصبية : في ايه يا واد مش بطمن علي اختك وبعدين انت تعرف اكتر مننا مش يبقي اخو صاحبك
احمد باستنكار : هو أخو صاحبي اه بس انا ماشفتهوش غير مرتين بس معرفشي طبعه ايه
زينب بتهكم : هيكون طبعه ايه يعني انت بتقول دكتور فأكيد محترم وكويس،هو شكله ايه يا واد
احمد بتفكير وأخيرا جت الفرصه اللي هينتقم من أمه ويضيقها ردد بخبث : شكله امممممم بصي ياستي هو بكرش واصلع ولابس نضاره وليه سنه كده واقعه #هاله_محمد
زينب بصدمه وضربت بايديها علي صدرها : يالهوي ليه يا واد هو عنده كام سنه عشان يبقي مهكع كده
احمد ضيق عنيه بتفكير : يعني تقريبا كده 55سنه
زينب برفض تام : نعم يا خويا لا لا لا ابدا ما يدخل بتنا ولا حتي يشوف بنتي الجوازه دي مش هتم
احمد وقع من كتر الضحك : هههههههههههههههه يا نههههههار ابيااااااااض ههههههههههههههههه
زينب باستغراب وضيق : بتضحك علي ايه يا واد وبعدين انت ازاي تيجي تقول عليه لمه هو كبير اوي كده ها انطق يا واد لامه والله مفيش غير الشبشب هو اللي يخليك تتكلم
احمد قام وقف وبخوف حقيقي لأن شبشب أمه مش بيهزى : لا لا خلاص يا حجه انا بهزر معاكي ده حتي عينه ملونه وحليوه ومز اوي يعني
زينب بعدم تصديق : بتكلم جد
احمد بجديه : اه والله هو عنده تقريبا كده 32سنه
زينب قلعت الشبشب وحدفت بيه احمد لكن هو لحق نفسه وجري من قدمها
زينب حدفته بالشبشب : خد بقي يعني انت بتستعبط عليه
احمد مشي بعيد ووطه والشبشب مجاش فيه وبهزار : مجاش فيه والله انا فنان شفتي عملت ايه واتفديته ازاي انا برنس والله ماليش حل
زينب بعصبية : امشي من وشي احسن هموتك امشششششششششششي وقالت كلمتها الاخيره بصريخ
احمد بخنقه : يوووه بقي يعني بعد ما اتخدي مني اللي انتي عايزاه تقوليلي امشي.....وسبها ودخل علي اوضته
ضحكت زينب علي تصرفات ابنها الطفوليه : ههههههه الله يهديك يا بني ويحفظك ليه انا واختك
ويارب يا تقي يكون العريس ده من حدك ونصيبك،ايه ده دانا معرفتش اسم العريس احمد واد يا احمد........
عند تقي
تقي بابتسامه تظهر غمزتها اللي بتخطف القلب : صباح الخير يا هنايه
هنا بنوم وبتفرك في عنيها : صباح النور
تقي : ياله عشان تكلي
هنا برفض : لا لامش عايزه اكل
تقي بزعل مصطنع : ليه يا حببتي،كده لو ماكلتيش انا هزعل منك بقي هه
هنا بسرعه : خلاص خلاص هاكل.....بس عايزه بيتزا
تقي بتفكير : اممم،ماشي وانا كمان اللي هعملهالك
هنا بفرحه : هييييه
تقي : ياله تعالي واعمليها معايه
هنا بتشاور علي نفسها ومش مصدقه : انا....بجد
تقي : اه انتي بجد ياله بسرعه
نزلت تقي وهنا علي المطبخ يعملوا البيتزا وهما في المطبخ فضلوا يهزروا ويضحكوا ويلعبوا وطبعا بهدلوا نفسهم تقي وهنا عباره عن أنهم وشهم وهدومهم مليان دقيق والمطبخ اتبهدل من لعبهم بالدقيق وكان اسعد يوم لهنا ولتقي
فات ايام وقبل رجوع رعد بيوم
تقي بهدوء : هنايه،انا همشي بكره
هنا بحزن : لا يا تقي ماتمشيش وتسبيني
تقي بابتسامه : انا مش هسيبك هو يوم واحد بس وهرجع تاني اول ما تصحي من النوم هتلقيني قدامك
هنا بفرحه : بجد يا تقي
تقي بحنيه : بجد يا هنا تقي بس انا قبل ما باباكي يرجع همشي تاني
هنا بطفوليه : انا هقول لبابي انك حلوه واني عيزاكي تعيشي معايا علي طول
تقي بسرعه : لا لا يا هنا لوبابي عرف انا كده مش هاجي تاني خالص
هنا بتزمت طفولي : ليه هو بأبي زعلك خلاص انا مش هكلمه تاني هاا...وربعت ايديها بزعل
تقي : لا يا حببتي بأبي مش زعلني خالص
هنا باستفسار : طب انتي مش هتيجي ليه خالص تاني
تقي مش عارفه ترد وكلمت نفسها بصوت غير مسموع : هو صحيح لو هو عرف انا مش هاجي ليه تاني.....اكيد انا انا اللي خايفه اشوفه واكلمه مش عارفه انا حسه بحاجه غريبه اوي مع اني م شفتوش خالص.... تؤ بقي هوووف
تقي : بصي يا هنايه متقوليش لبابي وخلاص عشان خاطري
هنا : خلاص مش هقوله حاجه خالص وعد
تقي حضنت هنا وضحكت علي كلمها
رعد شايف و سامع الحوار اللي كان بين تقي وهنا وكل مره يستغرب ونفسه يعرف هي ليه مش عايزاه يعرف أنها مع هنا و كان زعلان وفرحان في نفس الوقت فرحان أنها هتفضل موجوده مع بنته وهيشوفها كل يوم وزعلان لانها مش عايزاه يعرف بوجودها او أنه يقبلها ويتكلم معاها
تاني يوم في اوضه هنا
تقي كانت جهزت شنطتها وهنا بتعيط داده سعاد واقفه معاهم حزينه علي هنا
تقي بحزن وحضنت وش هنا بايديها : بتعيطي ليه بس يا حببتي احنا مش اتفقنا يبقي ايه لزمتها الدموع دي بقي
هنا وهي بتميح دموعها : خلاص انا مش هعيط بس انتي هتيجي تاني بكره
تقي بتنهيده وشالت هنا وقعدتها جنبها علي السرير : بكره مش هينفع خالص يا هنايه
داده سعاد باستغراب : ليه يا تقي مش احنا اتفقنا
تقي : اه يا داده بس بكره انا مش هقدر اجي ماما بتقول في عريس جاي بكره ولازم اشوفه وكمان انا لسه مش قولتلهم اني هرجع هنا تاني
داده سعاد : عريس مبروك يا حببتي
تقي بصتلها : انا لسه موافقتش.وممكن موافقش اصلا
داده سعاد : ليه بس يا تقي يمكن يطلع ابن حلال
تقي بقله حيله : والله يا داده انا مش عايزه اتجوز بالطريقه دي انا عايزه احب الشخص اللي هتجوزه بس هعمل ايه ماما عماله تزن عليه
داده سعاد باستفسار : يعني هو كويس ولا ايه
تقي مطط شفايفها : مش عارفه بس ماما بتقول أنه دكتور ويبقي اخو صاحب اخويا
تقي بفرحه : يعني هتعملي فرح يا تقي
تقي بابتسامه ظهرت غمزتها : لسه يا حببتي بدري اوي
هنا بتلقائية : طب متجوزي بأبي احسن...؟

يتبع.


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close