رواية بين القسوة والحب الفصل السادس 6 بقلم دنيا احمد
«البارت السادس»
تاني يوم
ـــــــــــــــــــــ
نورا: بت ياريم انتي يبت قوميي هو كل يوم في المرار ده
ريم: بقولك ايه يوليه اسكتي عايزه انام
نورا: انتي يبت مش بتشبعي نوم قوميييي قامت عليكي حيطه
ريم: اهو اتزفت قومت افندم نعم خير
نورا: يلا يبت عشان الفطار قومي جتك القرف
ريم: ماشي يختي ماشي قرف في اشكالك علي رأي رنا ياكي عليكي
نورا بصدمه: ياكي عليا؟ اهو انتي اللي ياكي جتك القرف يبت غوري
ريم: ماشي ماشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كمال: صباح الخير يحبيبتي
ليلى: صباح النور يحبيبي
كمال: الفطار جاهز
ليلى: اه يحبيبي خلاص فتحيه هتحط الاكل دلوقتي
نورا: صباح الخير
كمال و ليلى: صباح النور
ليلى: اومال فين ريم
ريم: انا اهو يحبي صباح الخير
ليلى: صباح النور
كمال: صباح النور
ريم: البت رنا فين
ليلى: راحت الكليه من بدري شويه وهتيجي يلا بقا عشان نفطر
ريم: اوكيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نورا: عمي انا بقول يعني احنا قررنا مش هننزل دروس و نخلينا اونلاين احسن
كمال: طب ده قرار نهائي
ريم: اه يعمي
كمال: طيب يحبايبي ربنا معاكوا
نورا: يارب
كمال: يلا انا هقوم بقا عشان عندي اجتماع مهم و لما اجي عايزكوا في موضوع مهم
ليلى: موضوع ايه ده ياكمال
كمال: لما اجي يحبيبتي يلا سلام
هما: سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح بقا لمكان تاني خالص بعيد عن القاهره ومصر في ايطاليا
شخص مجهول: هو الواد مش ناوي يجي بقا ولا ايه هيفضل في ايطاليا كتير مكنتش صفقه يعني..... الو ايه يعم انت مش عايز تيجي مصر ولا ايه بقالك اكتر من شهر مكنتش صفقه يعم عمر
عمر: ايوه انت عايز ايه دلوقتي مش بحاول اخلي ام الشركه النحس دي تكبر داهيه فيك و في الشركه و في الصفقات كلها يلا غور بقا مش فاضيلك يعم يوسف طير بقا
يوسف: بقا كدا غور يعمر غور جتك القرف انت و الشركه بتاعتك
عمر: ماشي ماشي سلام
يوسف: سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
و رجعنا لمصر الحبيبه ام الدنيا
نورا: مرات عمي هنطلع نذاكر شويه انا وريم
ليلى: ماشي يحبيبتي ربنا معاكوا
نورا: يلا ياريم نطلع
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم: انا هذاكر احياء
نورا: وانا هشوف الرياضه
ريم: طب يلا نبدأ لحد ما عمي يجي
نورا: اوكيه يلا
ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم: بت يانورا حسه اني عايزه اشرب حاجه
نورا: وانا كمان
ليلى: ينفع ادخل
نورا: ادخلي
ليلى: هااا عاملين ايه قولت اطلع اشوف لو عايزين حاجه
ريم: الصراحه عايزين نشرب حاجه كدا
ليلى: حاضر يحبايبي هعملكو بس يلا سيبوا المذاكره دلوقتي و قوموا صلوا الضهر يلا
نورا: اه يخرابي صح اوكيه يلا ياريم نصلي
ريم: يلا انتي صليتي
ليلى: اه يحبيبتي الحمدلله يلا هروح اعمل عصير بقا
نورا: اوكيه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد الصلاه
ـــــــــــــــــــــــــــــ
نورا: الصلاه دي راحه غير طبيعية
ريم: بجد اه
ليلى: صليتوا
نورا: اه الحمدلله
ليلى: ربنا يتقبل يحبايبي يلا العصير اهو يلا كملوا لو عايزين حاجه تاني قولوا
ريم: اوكيه
ليلى: يلا انا هنزل بقا
نورا: اوكيه
ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد اربع ساعات
ـــــــــــــــــــــــــــ
ريم: مش قادره ضهري بموت
نورا: وانا بس يلا نكمل عشان نقفل ماده علي الاقل يلا
ريم: يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد اربع ساعات كمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: ايه ده انتي جيتي
رنا: اه خلاص مش قادره الجو بره حر بشكل مش طبيعي تقوليش يختي مصر دخلت النار واحنا منعرفش
ليلى: طب يلا يختي يلا اطلعي خدي دش يلا
رنا: اوكيه اومال فين العيال
ليلى: فوق بيذاكروا سبيهم دلوقتي خالص هما هيطلعوا من الاوضه لما ابوكي يجي
رنا: ربنا معاهم يارب يلا انا هطلع و هشوف ورايا ايه عشان الفاينل بيقرب انا كمان
ليلى: طيب ربنا معاكوا يارب يلا اطلعي
رنا: اوكيه
ــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين
ــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم: خلاص يانورا تعبت ام دي ماده صعرانه مش بتتلم
نورا: الحمدلله هربت منها
ريم: انتي عبيطه يبت ده انتي روحتي لرياضه
نورا: هو فيه في جمال الرياضه
ريم: ده انتي علي الله
نورا: بس يبت
ريم: لا مش وقت تليفونك ياست نورا
نورا: استني ممكن تكون ماما.... لا ده رقم غير بتاع ماما استني ارد... الو
شخص مجهول: حبيبتي اللي وحشاني
نورا: مين معايا
شخص مجهول: تؤ تؤ نستيني بسرعه دي يانونو
نورا ببرود: هو انت
ريم بصوت واطي: مين
نورا: إيهاب........ عايز مني ايه
إيهاب: وحشتيني
نورا: وحشك برص ياض هو انت ليك عين تكلمني يقذر ده انت بجح
إيهاب: ليه بس الغلط يانونو كدا مش عيب تشتمي حبيبك
نورا ببرود: معلش افندم نعم خيرر انجز مش فاضيه لاشكالك
إيهاب: امبارح كنتي زي القمر بيقيتي تركبي عربيات غاليه و اكل غالي و بيت كبير و بودي جارد كمان الدنيا بقت في الحلاوه خالص
نورا: اوووو ولااا طلعت بتراقبني لا براڤو عليك
إيهاب: عيب عليكي يانونو
نورا: ولا ولا مش عايزه وجع دماغ سلام غور في ستين داهيه
إيهاب بصدمه: دي قفلت السكه في وشي ماشي يانورا
نورا: ده انسان حيوان اقسم بالله
ريم: جدعه انك قفلتي السكه ف وشه
نورا: انا هقول لعمي لما يجي عشان يكون عارف
ريم: ايوه
نورا: يلا ننزل تحت اتخنقت
ريم: يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: ايه ده خلصتوا
ريم: لا لسه فاضل ساعه لكل واحده فينا
ليلى: طب نزلتوا ليه ومالها دي وشها عامل كدا ليه مالك يبت
نورا: مفيش يمرات عمي
ليلى: لا فيه حصل ايه
ريم: إيهاب اتصل بيها
ليلى: وعايز ايه الحيوان ده
نورا: طلع بيرقبني و عارف انا فين قفلت السكه ف وشه مش عارفه عايز مني ايه
ليلى: ده مريض
ريم: هو كدا فعلا و عرف كمان اننا كنا في مطعم مش فاهمه عايز ايه تاني
ليلى: لما كمال يجي نشوف هيقول ايه هو خلاص جي في الطريق
ريم: طيب
ــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد نص ساعه
ــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: مال شكلك عامل كدا ليه انت كمان
كمال: هموت من الحر الجو وحش اوي فرهدت اقسم بالله
ليلى بضحك: انت كمان بنتك ماتت فوق من الحر مقتوله
كمال: عندها حق والله
ليلى: طب يلا اطلع خد دش انت كمان اكون حطيت الاكل يلا
كمال: حاضر... عاملين ايه يولاد
ريم: الحمدلله يعمي نورا نورا ردي علي عمك
نورا: هااا بتقول حاجه يعمي
كمال: في ايه مالك يبت سرحانه كدا ليه
نورا: بعدين يعمي هقول لحضرتك
كمال: طيب هطلع اغير هدومي ونشوف في ايه
نورا: طيب
ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد شويه
ـــــــــــــــــــــــــــ
كمال: هااا يانورا مالك
نورا: بعد الاكل يعمي ندخل المكتب ونتكلم معلش
كمال: اه فهمت ماشي يحبيبتي..... الحمدلله انا كلت انا مستنيكي في المكتب يحبيبتي
نورا: انا كمان خلصت الحمدلله
كمال: طب تعالي ورايا
نورا: حاضر
كمال: هااا احكيلي يحبيبتي ايه اللي مزعلك حصل ايه معاكي
نورا: من شويه كنت بذاكر انا و ريم و تليفوني رن افتكرتها ماما بس لاقيت رقم غريب و رديت وطلع إيهاب و كمان عارف مكان البيت و شافني امبارح وانا في المطعم لما سمعت كدا قفلت السكه
كمال: ده عايز ايه ده مش كفايه اللي حصل بسببه
نورا: معرفش
كمال: انتي معاكي صوره للواد ده
نورا: اه معايا
كمال: طب ابعتيها و انا هجيبوا
نورا: ربنا يخليك ليا يعمي انا بجد بحبك اوي
كمال: وانا كمان بحبك اوي اهم حاجه متخبيش عني حاجه عشان اعرف اتصرف اتفقنا
نورا: اتفقنا
كمال: يلا يحبيبتي اطلعي كملي مذاكره وبعدين انزلوا عشان نقعد مع بعض شويه
نورا: اوكيه يعمي
ريم: كلمتيه
نورا: اه اكيد تعالي نطلع فوق ونذاكر احنا طلعين نذاكر يطنط
ليلى: ماشي يحبيبتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ريم: هاااا قال ايه
نورا: قالي ابعتيلي الصوره بتاعته و انا هجيبه و هتصرف ملكيش دعوه انتي بالموضوع وبس
ريم: والله عمي ده رجوله و راجل توب التوب
نورا: بجد اه يلا بقا نخلص عشان ننزل
ريم: يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في ايطاليا
عمر: اهه اخيرا خلصت ام الصفقه دي نقدر كدا نرجع مصر اما اتصل بيوسف...... الو ايه ياض انا جي بكره
يوسف: يافرج الله الحمدلله
عمر: شوفت خلصت علي طول ازاي
يوسف: جدا ياض من كتر السرعه هموت
عمر: عيب عليك بقولك ايه عملت ايه في الحوار اللي قولتلك عليه
يوسف: حوار ايه
عمر: يبني يبني ارحم امي مش كل اما اقول حاجه تنساها تعبت هتجبلي شلل
يوسف: ما خلاص يعم في ايه براحه شويه مش كدا افتكرت خلاص اه خلصت الحوار و المفروض انك تروح تقابل كمال بيه عشان تشوف المكان اللي يعجبك وبعدين بعدها بيوم كدا ولا حاجه اروح اشوف انا المكان
عمر: طيب خليني اشوفه بعد بكره ان شاء الله
يوسف: حاضر يلا سلام
عمر: سلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نرجع لمصر
نورا: خلصت
ريم: وانا كمان يلا ننزل
رنا: خلصتوا
ريم: ايوه
رنا: اشطر كتاكيت
نورا: الله يخليكي
ريم: بقولك ايه يحج
كمال: قولي يختي
ريم: ما تخليني اشوف الشركه عايزه اجي اتفرج
كمال بضحك: تتفرجي علي ايه يعبيطه
ريم: مقبوله منك ياروحي بس عايزه اتفرج برضو
رنا: تصدقي يبت فكره نروح والله
كمال: العيال دي عبيطه و مع ذلك تعالوا
رنا: بعد بكره معنديش حاجه
ريم: ولا انا
نورا: موافقه جدا علي فكره دي
ليلى: اتفقوا عليك
كمال: بجد اه واخد عيال اختي معايا
نورا: بتقول حاجه يحج
كمال: لا يقلبي بقول اني بحبكو مفيش حاجه يحبي
نورا: بحسب اوعى تكون مضايق اوعى
كمال: لا خالصص خالصصص انا اضايق لا يقلبي
رنا: جدع ياكمال يحبيبي
كمال: حسبى الله
ليلى: اسكت احسن
كمال: انتي صح
ريم: صحيح يعمي انت الصبح قولت انا عايز تقول حاجه
كمال: اه صح افتكرت امم بصوا مش عارفه اقولكوا
نورا: قول يعمي
كمال: انا خليت حد من رجالتي يروح البلد و عرفت من الجيران ان ابوكي مش راحم حنان ض. رب لدرجه ان كل يوم او يومين تقريبا بتروح المستشفى و هي مغمى عليها طبعا من قلة الاكل و الض. رب الكتير مش بتقدر تستحمل و بتروح تعلق محاليل و كذا مره حد من الجيران بيدخل يحوش احمد عن حنان بالعافيه ده اللي عرفته
ريم بعصبيه: ازاي يعمل فيها كدا هي ملهاش ذنب هي مالها
نورا: كله بسببي انا السبب
ليلى: لا يحبيبتي مش بسببك انتي ضحية اتخدعتي انتي ملكيش ذنب في حاجه
ريم بعصبيه: لا بسببها كل اللي امي فيه بسببها هي يمرات عمي
كمال: ريم اسكتي
ريم: لا يعمي مش هسكت هي السبب و اترميت معاها في الشارع و سمعت كلام محدش يتقبله و كله بسببها وانا مليش ذنب انا كل ده ساكته بس لحد امي لا لو ماما حصلها حاجه يبقا بسببك يا نورا انتي فاهمه يبقا بسببك
نورا: عندك حق كله بسببي عن اذنكوا
كمال: نورا يا نورا ليه كدا ياريم ليه تقولي الكلام ده مش كفايه اللي هي فيه ليلى اطلعي وراها
ليلى: حاضر
نورا: فعلا عندها حق كله بسببي محدش ليه ذنب في حاجه انا اللي بعت الصور انا اللي وثقت في واحد ميستهلش دمر حياتي
ليلى: نورا ينفع ادخل
نورا: سبيني لوحدي دلوقتي بعد اذنك
ليلى: مش هسيبك صدقيني انتي ملكيش ذنب
نورا بعصبيه وزعيق: لا ليا انا اللي غلطانه انا اللي بعتله صوري بنفسي انا اللي دمرت حياتي و دمرت حياة كل اللي حواليا امي و اختي و انتو كمان دخلتكوا في مشاكل كنتو عايشين مرتاحين انا جيت بوظت كل حاجه
ليلى: حبيبتي مينفعش اللي بتقوليه ده هو خدعك و الغلط كمان من ابوكي لو ابوكي مديكي كل الحب اللي جواه و الامان مكنتيش دورتي بره مكنتيش دورتي علي الحنان و الامان هو خدعك و رسم عليكي الحب
نورا: بس في الاول و الاخر غلطانه كله بسببي امي الله اعلم عامله ايه دلوقتي ممكن بابا ممكن من كتر ما هو مضايق مني يقت. لها او يعمل فيها حاجه وحشه
ليلى: لا لا ان شاء الله هي كويسه دلوقتي
نورا بعياط: انا تعبت يا مرات عمي انا مش بجيب غير المشاكل انا مش زعلانه من اللي ريم قالته عندها حق اترمت معايا في الشارع غير الكلام اللي سمعته من الناس
ليلى: تعالي في حضني تعالي متعيطيش عشان خاطري اهدي اهدي
نورا: خلاص فاض بيا مش قادره استحمل طاقتي خلصت مش قادره احاول خلاص
ليلى: لا هتقدري كله هيعدي صدقيني قومي يلا قومي صلي ركعتين لله يمكن تهدي قومي
نورا: حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كمال: ريم غلط اللي عملتيه ده
ريم: اعمل ايه يعمي تعبت الله اعلم هو بيعمل فيها ايه دلوقتي
كمال: المفروض انتي اللي تدافعي عن اختك مش تقفي ضدها حتي لو غلطانه انتي عارفه اللي فيها الواد خدعها فضل يضحك عليها لحد اما وقعها
ريم: عارفه يعمي انا مش قصدي والله انفعلت بس شويه و قولت الكلام ده غصب عني عمي هاتلي امي ونبي هات ماما هنا اتصرف عشان خاطري
كمال: والله هجبها اهدي انتي بس و بطلي عياط
ريم: انا مش عارفه قولت لنورا كدا ازاي ايه اللي انا عملته ده جرحتها اوي
كمال: بس بس خلاص هي ليلى دلوقتي معاها و اكيد بتهديها
ريم: اصالحها ازاي انا دلوقتي والله يعمي مكنش قصدي
رنا: مع اني مش فاهمه حاجه بس انتي غلطتي ياريم
ريم: عارفه
كمال: معلش يحبيبتي هي هتهدى دلوقتي وبعدين نطلع ماشي
ريم: ماشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: ارتحتي شويه
نورا: اه بقيت احسن شويه ينفع انام علي رجلك
ليلى: طبعا طبعا تعالي
نورا: تعرفي ان ماما كانت بتعمل كدا اول لما بقولها مخنوقه كانت بتاخدني في حضنها وبعدين تنيمني علي رجلها و تفضل تقرأ قرآن لحد اما انام ضيعت كل ده من ايدي حتى لو بابا كان وحش معانا كنت استحمل عادي مش مهم
ليلى: حبيبتي حتى لو استحملتي الانسان ليه طاقه هيجيلك وقت وخلاص هتكوني تعبتي و عايزه اقولك دي حكمه ربنا عشان يوريكي كل الناس الوحشه اللي كانت في حياتك يمكن ربنا عمل كدا عشان يخليكي اقوى و تتعلمي من غلطك قولي الحمدلله
نورا: الحمدلله
ليلى: تقدري تنامي انا جمبك مش هسيبك
نورا: شكرا
ليلى: علي ايه انتي بنتي يانورا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
بعد نص ساعه
ــــــــــــــــــــــــــ
كمال: ليلى عايز ادخل
ليلى: ادخل يا كمال
كمال: بقت عامله ايه دلوقتي
ليلى بحزن: مش احسن حال والله نامت بعد معاناه
ريم: انا اسفه مكنش قصدي
ليلى: زعلت منك اوي يا ريم بس غصب عنكوا انتو الاتنين هي دلوقتي نامت يحبيبتي
كمال: طب يلا يا ليلى يلا ندخل ننام احنا كمان و ربنا يعدلها الصبح
ليلى: يلا ريم متصحهاش يحبيبتي ما صدقت انها نامت
ريم: حاضر...... انا اسفه اني جرحتك بشكل ده
ــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
ــــــــــــــــــــــــ
ريم: صباح الخير يانورا
نورا: صباح النور
ريم: نورا انا
نورا: خلاص ياريم كلام و عدا انا نازله
ريم: حقك تزعلي غبيه يا ريم غبيه اوف
ــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: صباح الخير يانورا
نورا: صباح النور يطنط
كمال: صباح الخير يحبيبتي
نورا: صباح النور يعمي
كمال: صباح الخير ياريم
ريم: صباح الخير يعمي
نورا: انا هروح الجنينه عن اذنك يعمي
كمال: انتي مكلمتهاش
ريم: ملحقتش جيت اقولها اسفه قالتلي خلاص ياريم كلام و عدا و نزلت
كمال: طب روحي وراها روحي
ريم: حاضر
نورا: عايزه حاجه ياريم
ريم: نورا اسمعيني عشان خاطري انا اسفه والله علي كلام امبارح والله العظيم مكنش قصدي عارفه ان الاسف مش هيفيد بس انا اسفه
نورا: عادي ولا يهمك
ريم: نورا انتي اختي غلطت اني قولت الكلام ده انا اسفه سمحيني
نورا: خلاص مش زعلانه
ريم: احلفي
نورا: والله العظيم مش زعلانه
ريم: مش مصدقه
نورا: انا حلفت انتي عبيطه يبت
ريم: كدا صدقت خلاص
نورا: ده انتي علي الله بجد يلا عمي بينادي يلا عشان نفطر و نذاكر
ريم: اوكيه يلا
ــــــــــــــــــــــــــــ
في مطار القاهره
يوسف: انا زهقت الجو حر منك لله يعمر اهو يا فرج الله
عمر: بتقول حاجه ياض
يوسف: لا يحبيبي بقول وحشتني هات حضن
عمر: بس بس حضن ايه في الجو ده الجو حر وانت كمان وحشتني كفايه اوي كدا
يوسف: عندك حق يلا بقا نروح البيت
عمر: يلا
ــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه ونص
ــــــــــــــــــــــــــــ
البواب: حمدالله بالسلامه يعمر باشا نورت الڤيلا والله
عمر: الله يسلمك يعم جمال ده بنورك
يوسف: امك و اخواتك مش هنا للاسف
عمر: اومال فين
يوسف: راحوا عند خالتك في اسكندريه
عمر: طيب جهز معاد مع كمال بيه عشان نروح بكره انا هطلع انام شويه تعبان
يوسف: ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
ــــــــــــــــــــــــــــــ
كمال: يلا يختي منك ليها عشان نروح الشركه يلا قوموا و اهو بالمره تشوفوا الشغل يمكن حد يتبرع و يشتغل
رنا: طبعا طبعا يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
في الشركه
ـــــــــــــــــــــــــــــ
السكرتيره: صباح الخير ياكمال بيه
كمال: صباح النور ايه مواعيد النهارده ياميرنا
ميرنا: عند حضرتك معاد بعد شويه مع استاذ عمر الرشيدي
كمال: تمام اول لما يجي قوليلي
ميرنا: حاضر يافندم اجيب لحضرتك القهوه
كمال: اه
نورا: المكان اديلو ادي
ريم: المكان ماشاء الله تحفه
رنا: بقولك ايه يحج كمال ليه مجبتنيش هنا قبل كدا
كمال: انتي قادره تتحركي من مكانك انتي بتروحي الكلية بالعافيه اسكتي
رنا: طب شكرا لحضرتك جدا
كمال: عشان انا راجل طيب فا هخليكوا تحضروا معايا كل الاجتماعات بتاعت النهارده يمكن حد يفهم حاجه
نورا: الله يسترك يحج والله
ـــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: ايه الفخامه دي يا ابن الرشيدي اديلو ادي
عمر: ملكش دعوه بالحج
يوسف: يعم ما هو ابويا انا كمان وبعدين ابوك رامينا و مسافر تركيا بقاله سنه ده تصرف غير اخلاقي للحج والله
عمر: طبعا طبعا يلا انجز اركب
ــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين
ــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: اوووو شركة الراجل ده جامده
عمر: اه فعلا حلوه يلا ندخل يلا يعم قبل ما اتشل منك
يوسف: طب يعم براحه
نورا: انا عايزه اشرب حاجه اجبلك حاجه يحج
كمال: لا شكرا روحي
نورا: اوكيه...... ياترى فين البت اللي جابت القهوه لعمي كان اسمها ايه والله مش فاكره هدور بنفسي وخلاص.......... اهههه ماتحاسب يحمار انت كنت هتوقعني
عمر: انا حمار برضو ولا انتي
نورا بعصبيه: انا حماره يقليل الادب انت بقولك ايه ياض متخلنيش اعملها معاك اقسم بالله اعورك بالعضلات اللي انت فرحان بيها دي
عمر: انتي عبيطه يبت ازاي اتقبلتي في مكان نضيف زي ده
نورا: نعم نعمممم ليه يحبيبي ناقصه ايد ناقصه رجل بص بص مش هتناقش مع امثالك ضيعت وقتي علي الفاضي يلا يلا شوف انت رايح فين مش ناقصه قرف
عمر بعصبيه: دي عبيطه دي ولا ايه وانت بتضحك علي ايه يحيوان
يوسف بضحك: هموت والله عيشت و شوفتك بتتهزق يعمر والله العظيم بت جدعه ده انا اخوك اهو و معرفتش اعملها
عمر: طب امشي قدامي
يوسف: لوسحمت كمال بيه جوه
ميرنا: اه يفندم نقوله مين
عمر: قوليلو عمر الرشيدي
ميرنا: حاضر يفندم.... ايه القمر ده يخربيته
كمال: ادخل
ميرنا: كمال بيه استاذ عمر الرشيدي وصل
كمال: خليه يتفضل
ميرنا: اتفضل يفندم
عمر: كمال بيه عامل ايه
كمال: الحمدلله انتو عاملين ايه اتفضلوا اتفضلوا
يوسف: احنا الحمدلله بخير كنا عايزين نتكلم في الموضوع اللي كلمت حضرتك فيه من يومين
كمال: اه طبعا بس لازم تشربوا حاجه الاول معلش
يوسف: تمام ماشي اتنين قهوه مظبوط لوسحمت
كمال: تمام ميرنا هاتي اتنين قهوه مظبوط..... ادخل
نورا: يحج فين الوليه ميرنا دي..... هو انت
عمر: هو انتي
كمال: انتو تعرفوا بعض ولا ايه
نورا بقرف: ابدا يحج انا اعرف برضو حد بالمنظر ده
رنا: نورا عيب اسكتي
كمال: في ايه حصل حاجه
عمر: لا ابدا خبطنا بس في بعض سوء تفاهم يعني
نورا: طبعا طبعا
يوسف مش مركز في الكلام ده كله و مركز مع رنا
رنا بكسوف: احم احم ما تعلي يابابا التكييف شويه
كمال: حاضر...... اتفضل يعمر بيه حصل خير...... نورا كنتي بتقولي ايه يحبيبتي
نورا: ابدا يحج والله يعني الوليه ميرنا دي مش لاقيهاها عايزه اشرب حاجه فرشش كدا
ريم: ياااهه وانا كمان
رنا: وانا كمان والله
كمال: طبعا جايين جنينه هنا صح
هما: اه
كمال: معلش علي الحوار القذر ده اسكتوا خالص خليني اشتغل
نورا: الاه احنا قولنا حاجه يحج
كمال: بس يبت انتي
نورا: شكرا حاضر
كمال: ادخل حطي القهوه عندك و اطلعي..... نتكلم في الشغل بقا
يوسف: اتفضل يا فندم
عمر: المكان ممتاز بس طبعا يوسف هيروح يشوفه و نقرر بس دلوقتي ممكن نقول تمام علي المكان ده
نورا وهي بتبص علي عمر بقرف
نورا بصوت واطي: المقان ممطاظ
ريم و رنا ضحكوا بصوت عالي
كمال: بتضحكوا علي ايه
نورا: مليش دعوه والله هما
رنا: اسفين يبابا اسفه
ريم: سوري يعمي والله
كمال: ربنا يصبرني عليكوا..... المهم تحبوا كله يخلص في خلال قد ايه
عمر: هااا اه يعني شهرين كدا بكتير يعني
كمال: بس دول مش كفايه يعني خليها اربعه يكون الحاجات الاخيره خلصت عشان المكان يطلع احسن حاجه و زي ما انت عايز
عمر: تمام مفيش مشكله اتفقنا
كمال: اتفقنا طبعا واسف لو حصل من نورا حاجه وحشه
عمر بصلها وقال: لا عادي حصل خير
نورا: كتر خيرك
كمال: نوراا يلا روحي وصليهم
نورا بغيظ: حاضر يعمي يحبيبي اتفضلوا
يوسف: فرصه سعيده يا استاذ كمال..... اتشرفت بيكو
رنا: شكرا مع السلامه
يوسف بإبتسامة: سلام
ـــــــــــــــــــــــــ
نورا: اسفه اني مكنتش الطف حاجه بس انت برضو غلطت
عمر ببرود: ولا اكني سمعت الجزء الاخير هكتفى بالجزء الاول بس ولا يهمك
نورا: مستفز ابو الاستفزاز
عمر ببرود: مقبوله منك باي يا ايه اسمك ايه
نورا بغيظ: نورا اسمي نورا يا يا عمر بيه
عمر: باي يا نورا