اخر الروايات

رواية بين القسوة والحب الفصل الرابع 4 بقلم دنيا احمد

رواية بين القسوة والحب الفصل الرابع 4 بقلم دنيا احمد 


«البارت الرابع»
ــــــــــــــــــــــــــــ
«تاني يوم»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
رنا دخلت اوضه نورا و اتكلمت بصوت عالي وقالت : نورا ياريم يخربيتكوا انتو لسه نايمين انتي يبت قوميي نوراااااااا ياريممممم
نورا بخضه: ايه البيت بيولع حد مات
رنا بضحك: بيت ايه اللي بيولع يغاليه قومي يختي عشان نفطر وبعدين المقتوله اللي جمبك دي ايه نظامها ده انا صوتي راح
نورا بعصبيه: تصدقي يبت انك رخمه جتك القرف في شكلك وبعدين انسى ريم تصحى فكرك هتقوم بشويه الزعيق دول تؤ انسى
رنا: طب ايه يختي هنسبها كدا مقتوله
نورا بخبث: انا هوريكي استني هاتي المايه اللي هناك دي
رنا: اهههه فهمت اديلو ادي خدي يقلبي
نورا: ريم يحبي ريمووو يعني مش هتقومي طب خدي شويه المايه دي يقلبي عشان تفوقي
ريم بعصبيه: يححح ايه دههه مين القذر اللي عمل كدا
رنا: مش انا دي نورا
نورا: اه يواطيه
رنا: انا واطيه طب شكرا يمحترمه
نورا بخوف مصطنع: ايه يريم البصه دي هتتحولي ولا ايه
ريم: هتحول اه هتحول عليكي تعالي يبت
نورا طلعت تجري وبدأت تزعق وتقول: يعمييييي الحقني من بنت اخوك
ريم: والله لضربك
ليلى بضحك: عمركوا ما تكبروا ابدا بس خلاص يبت منك ليها هنخيب ولا ايه يلا علي الفطار
ريم: ماشي يمرات عمي بس مش هحلك يبنت الحج احمد
نورا: اجري يلا اجري روحي ربي عيالك
ريم: ماشي ماشي الصبر جميل افطر بس ونشوف أستوب اللعب دلوقتي
نورا: خلصانه
كمال: مش فاهم انتو جايبين العبط ده منين يلا يعيال يعبيطه انتو عشان نفطر و كفايه عبط
نورا: الله يخليك يقلبي
رنا: يجدعان جعانه يلا بقا
كمال: يلا يختي منك ليها يلا
ريم: احم عمي هو احنا امتى نقدر ننزل دروس
كمال: مش عارف لسه بس قريب ان شاء الله
ريم: اوكيه يعمي
رنا: يلا اطير انا يشباب عشان الحق المحاضرات بقا
كمال: استنى ننزل مع بعض
رنا: اوكيه يلا
كمال: يلا سلام يحبايبي
ليلى: سلام يحبيبي
نورا وريم: سلام يعمي
نورا: مرات عمي عايزه اطلب منك طلب
ليلى: قولي يحبيبتي
نورا: انا عايزه اكلم ماما ينفع
ليلى: اه طبعا يحبيبتي ليه لا و انا كمان هكلمها معاكوا
نورا: بجد شكرا اوي يلا ياريم تعالي نكلم ماما
ريم: يلا
نورا و هي بتتصل عليها: يامسهل الحال
ريم: هااا ردت
نورا: لسه استني اهو ردت الو ايه يماما
احمد: هو انتي؟ انتي ليكي عين تتصلي بينا بعد اللي عملتيه انتي ايه يبت البجاحه دي لو اتصلتي علي الرقم ده تاني هزعلك مني مش كفايه كمان روحتي لكمال انا بأكد عليكي بعد اما روحتيلو انتو ولا بناتي ولا اعرفكوا سلام
نورا : يبابا الو الو... قفل
ريم وهي بتحضنها: خلاص ينورا متزعليش
ليلى بحزن: نورا خلاص ياحبيبتي انسي و اوعي تعيطي عارفه انو صعب عليكوا انكو تسمعوا الكلام ده من ابوكو بس ده كدا مش اب ينورا للاسف خلاص يلا قومي يحبيبتي كدا اغسلي وشك قومي
نورا: حاضر
ليلى: انا هتصل بكامل و اقوله و اقوله اني عايزه اخرجهم...... الو ايه يحبيبي عامل ايه
كمال: الحمدلله يحبيبتي في حاجه ولا ايه اول مره تتصلي بدري كدا
ليلى: لا مفيش بس نورا اتصلت بحنان بس اللي رد اخوك و قالهم كلام زي السم
كمال بحزن: لاحول ولاقوة الابالله ليه كدا بس هي العيال ناقصه
ليلى: مش عارفه والله فا كنت عايزه اخرجهم شويه يعني
كمال: فكره حلوه جدا ماشي موافق عندك العربيه و انا هبعتلك السواق دلوقتي
ليلى: اوكيه يحبيبي تكون رنا كمان جت و نروح كلنا يلا باي يحبيبي
كمال: اوكيه باي يحبيبتي....... ليه كدا بس يا احمد ليه تعمل في بناتك كدا استغفر الله العظيم ربنا يهديك يارب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: ريم نورا
هما: ايه يمرات عمي
ليلى: يلا يحبايبي كل واحده فيكو تلبس و كدا عشان هننزل
ريم: بجد يااااه أخيراً هخرج يلا يبت يانورا
نورا: يلا يا اوختشيي هيهيهيهي
ليلى بضحك: ده انتو علي الله يلا يختي منك ليها يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رنا: يا اهل الداااررر انتو يابشررر
ليلى: ايه يبت في ايه بتزعقي ليه
رنا: فين الترحيب عايزه ترحيب رحبي بيا انا جيت
ليلى: طبعا طبعا يلا يبت انتي يلا اطلعي البسي عشان هنخرج
رنا: يافرج الله اسجد ركعتين شكر لله اخيرا هنخرج
ليلي: اه شوفتي يلا يختي بقا انجزي
رنا: اوكيه يحبي
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: الله الله علي الجمال ده
ريم: الله يسترك
ليلى: طب يلا بقا ولا ايه
نورا: يلا يقمر انت يقمر
ليلى بضحك: الاه بس يبت بتكسف يلا بقا هنتأخر
هم
الجميع: يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
رنا: هنروح فين بقا
ليلى: ايه رأيكو نروح مول مصر
ريم: اوكيه
نورا: موافقه
رنا: انا كمان موافقه
ليلى: اطلع علي مول مصر
السواق: حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رنا: بسم الله الرحمن الرحيم بس كدا نروح نجيب هدوم
ليلى: اههه بدأنا يلا يختي
ـــــــــــــــــــــــــ
ليلى: هااا يانورا انتي وريم مفيش حاجه عجباكوا في الهدوم دي
نورا: لا يمرات عمي شكرا احنا تمام كدا
ليلى: تمام كدا ازاي يعني
ريم: يعني الحمدلله يطنط مش عايزين هدوم يعني مش عايزين شكرا
ليلى: حبايبي انتو زي رنا مينفعش اللي بتعملوه ده كدا عيب في حقي وحق عمكو شوفوا اللي انتو عايزينو و هاتوه زيكو زي رنا عيب كدا يلا اختاروا براحتكم يلا
نورا: بس يمرات عمي
ليلى بمقاطعه: مفيش بس يلا
ريم: حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: اتفضلي الفلوس اهي...... يلا يولاد نروح علي محل الميكب
رنا: يلا بينا
ليلى: يلا شوفوا اللي عايزينو
ريم: يطنط كفايه اللي جبناه
ليلى: بس يوليه يلا
نورا: وليه اخلاقك اتغيرت خالص يالولو
ليلى: بس يوليه انتي كمان
نورا: طب شكرا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد نص ساعه
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: تعالو نشرب حاجه طبعا ستاربكس مقاطعه فا مستحيل فا هنشتري عصير اوي أي حاجةتانية عادي جدا
نورا: ايوه طبعا عارفين عايزه اشرب حاجه تكون شبه طعم البيبسي
رنا: بيج يبت طعمه حلو اوي جربته طعمه لذيذ تعالي نشوف ايه البدايل التانيه و نجيب
ليلى: تصدقي يبت يارنا بيج ده جامد اوي
ريم: بجد طلع في بدايل حلوه اوي
ليلى: يبنتي في الف بديل و اللي عايز هيقاطع طبعا اه حاجه بسيطه بس بتفرق
رنا: اكيد
ليلى: يلا نروح عشان كمال شويه و جي و هنخرج بليل تاني
هما: اوكيه يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلى: يلا اطلعوا و انجزوا حالكم كدا عشان الاكل
هما: ماشي
نورا: المايه السقعه في الحر ده نعمه اقسم بالله
ريم: بجد اه
نورا: هسرح شعري وننزل
ريم: اوكيه...... نورا التليفون بيرن
نورا: مين
ريم: رقم غريب
نورا: تلاقيها ياسمين او ماما هاتي...... الو
شخص مجهول: الو يحبيبتي
ريم: مين يانورا
نورا: ده.......



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close