رواية جوهرة يوسف نصار الفصل الثالث 3 بقلم صافي
البارت الثالث.
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا
عبير. بعدم تصديق ..يوسف نصار بنفسه جه هنا
جنه.هو مين دا اصلا يابيرو
عبير.يوسف نصار دا من اغنياء مصر بس غريبه انه يجي هنا دول بيقولو عليه مغرور ومتكبر وسمعته هباب
جنه.عادي يابيرو ما الناس بتيجي هنا كتير يمكن حب يعمل خير فينا
عبير.ربنا يهدي المهم بقا ياقرده تشتمي شذا قدام الكل
جنه.ماهي الي قليلة الادب يابيرو مش انتي بتقولي ان الي يبوس راجل يبقا قليل الادب وانا عمري مبوست حد زي مقولتيلي
عبير.اه طبعا لانه عيب وحرام
جنه.حرام
عبير.اه طبعا اوعي تخلي اي حد يبوسك انتي جوهره جميله اوعي تخلي اي حد يلمسها
جنه.هو انتي بتعرفي الحاجات دي منين
عبير.عمر اداني تلفون وعلمني اجيب اليوتيوب واتفرج علي حاجات تخص ديني
جنه.انا عاوزه اتعلم انا كمان
عبير.اول متكبري هعلمك
جنه بحزن.ما انتي هتسيبيني كمان سنه علشان هيبقي عندك ١٨ وتتجوزي عمر
عبير.مش هسيبك ابدا انا وعمر اتفقنا اول منتجوز نتبناكي
جنه.ههههه ابقا بنتكم يعني ههههه انتي ليه محسساني اني عندي سنه ولا اتنين وانتي عندك خمسين دا الفرق بيني وبينك خمس سنين
عبير.ههههه اه تصدقي صح دا انتي كبيره اوي بقا عموما مش هسيبك برضو ويلا نامي ياقرده علشان هنصحو بدري مش عوزين كلام من حد بقلم صافي
كان يجلس بسريره المريح يضع يده خلف راسه وشارد الزهن
اعاد ما حدث بالملجا براسه
يوسف.معقول يبقي كل الصفات ملقهاش غير في بنت صغيره بس وليه لا اربيها واشكلها علي ايدي تبقي ملكي اطبعها بطباعي احسن متكون كبيره وتقرفني ابتسم وافتكر حديثها...
يع مببوسش حد انا
قال باصرار.متلمستش حتي ببوسه كل حاجه ليها اول مره هتكون معايا احس بشعور مميز
ظل طوال اليل يفكر بها وماذا سيحدث بينهم وكيف سيجعلها ملكه وله فقط
تاني يوم ذهب يوسف للملجا لاخذ جوهرته
بالملجا
عبير.جنه روحي استحمي يلا
جنه.استني شويه ياعبير
عبير.يلا يادبه ياكسوله بقالك يومين مستحمتيش يامعفنه
جنه.ههههه خلاص هتفضحينا وشذا تعايرني هدخل اهو
دخلت جنه الحمام العادي للملجا للاستحمام
عندها دخلت شذا وقصت ثيابها انتقاما منها
بعد انتهائها رات ثيابها ممزقه
جنه ببكاء.مين قص هدومي اهي ياعبير اهي
ياعبير انتي فين
عبير.عاوزه اي ياشذا مني
شذا وكل غايتها ان تخرج جنه بثيابها الممزقه لتكون اضحوكة الملجا .وتعطيل عبير
شذا.ابدا انا بطمن عليكي حابه نكون اصحاب
عبير.واللهي لما تكبري دماغك وتبطلي تاذي جنه تبقي صحبتي واختي كمان
شذا.انتي بتحبي العيله دي علي اي
عبير.اديكي قولتيها عيله صغيره ياريت تحسبيها كدابقلم صافي
ناديه .يافندم في شروط لزم تتوفر اولها ان التبني لزم يكون زوج وزوجه اب وام يعني وفي اوراق تانيه
يوسف.بصي انتي عارفه انا مين وبمكالمه مني اقفلك الدار بتاعتك دي دا غير التبرعات الي اكترها بيروح في حسابك مليون جنيه وتجبيلي البنت دي
ناديه.بخوف ورعب.طب طب ح حضرتك ه هتعمل بيها اي
يوسف بحده.شي ميخصكيش
ناديه .ب بس ح حضرتك دي مسؤليه انا ممكن اروح في داهيه
يوسف.اعملي اوراق التبني وبس وبكدا مسوليتك هتنتهي فاهمه
ناديه .فاهمه
دخلت المربيه الغرفه
حضرت المديره الحقي البنات ماسكين في بعض
ناديه .ايه الي حصل
المربيه.جنه هدومها اتقطعت وعبير ماسكه في شذا
يوسف وهو ينظر للمديره بشر
ناديه .روحي بسرعه هتيلها افضل فستان ولبسيها وهتيهالي هنا
يوسف بغضب.البنت الي اسمها شذا دي تجبيها هي كمان بقلم صافي
عبير وهي تشد شعر شذا.بقا ياحقيره تقطعيلها هدومها وتسيبيها في الحمام عريانه وربنا مهسيبك المرادي
شذا .وهي تحاول الفكاك منها.ابعدي عني ياحيوانه
عبير وهي تهجم عليها وتوقعها ارضا.انا هوريكي الحيوانه هتعمل فيكي اي
المربيه بزعيق.بس عبير خدي لبسي جنه وحصليني لاوضة المديره
عبير وهي تتركها وتاخذ الفستان وتدخل عند جنه
جنه ببكاء.شوفتي عملت اي في هدومي وانا ندهتلك كتير
عبير.واللهي مسمعتك كانت معطلاني الحيوانه خدي البسي وتعالي نشوف الزفته المديره هي كمان
جنه.اكيد هتضربني زي كل مره وتقولي اني سبب المشاكل
عبير.ربنا ياخدها البعيده بذنبها
جنه.بس غريبه انها جبتلي فستان جديد
عبير.وانا بقول كدا الحدايه مبتحدفش كتاكيت يلا بينا بس اي الفستان هياكل منك حته
جنه.انا خايفه
عبير.متخافيش ياحبيبتي
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا
عبير. بعدم تصديق ..يوسف نصار بنفسه جه هنا
جنه.هو مين دا اصلا يابيرو
عبير.يوسف نصار دا من اغنياء مصر بس غريبه انه يجي هنا دول بيقولو عليه مغرور ومتكبر وسمعته هباب
جنه.عادي يابيرو ما الناس بتيجي هنا كتير يمكن حب يعمل خير فينا
عبير.ربنا يهدي المهم بقا ياقرده تشتمي شذا قدام الكل
جنه.ماهي الي قليلة الادب يابيرو مش انتي بتقولي ان الي يبوس راجل يبقا قليل الادب وانا عمري مبوست حد زي مقولتيلي
عبير.اه طبعا لانه عيب وحرام
جنه.حرام
عبير.اه طبعا اوعي تخلي اي حد يبوسك انتي جوهره جميله اوعي تخلي اي حد يلمسها
جنه.هو انتي بتعرفي الحاجات دي منين
عبير.عمر اداني تلفون وعلمني اجيب اليوتيوب واتفرج علي حاجات تخص ديني
جنه.انا عاوزه اتعلم انا كمان
عبير.اول متكبري هعلمك
جنه بحزن.ما انتي هتسيبيني كمان سنه علشان هيبقي عندك ١٨ وتتجوزي عمر
عبير.مش هسيبك ابدا انا وعمر اتفقنا اول منتجوز نتبناكي
جنه.ههههه ابقا بنتكم يعني ههههه انتي ليه محسساني اني عندي سنه ولا اتنين وانتي عندك خمسين دا الفرق بيني وبينك خمس سنين
عبير.ههههه اه تصدقي صح دا انتي كبيره اوي بقا عموما مش هسيبك برضو ويلا نامي ياقرده علشان هنصحو بدري مش عوزين كلام من حد بقلم صافي
كان يجلس بسريره المريح يضع يده خلف راسه وشارد الزهن
اعاد ما حدث بالملجا براسه
يوسف.معقول يبقي كل الصفات ملقهاش غير في بنت صغيره بس وليه لا اربيها واشكلها علي ايدي تبقي ملكي اطبعها بطباعي احسن متكون كبيره وتقرفني ابتسم وافتكر حديثها...
يع مببوسش حد انا
قال باصرار.متلمستش حتي ببوسه كل حاجه ليها اول مره هتكون معايا احس بشعور مميز
ظل طوال اليل يفكر بها وماذا سيحدث بينهم وكيف سيجعلها ملكه وله فقط
تاني يوم ذهب يوسف للملجا لاخذ جوهرته
بالملجا
عبير.جنه روحي استحمي يلا
جنه.استني شويه ياعبير
عبير.يلا يادبه ياكسوله بقالك يومين مستحمتيش يامعفنه
جنه.ههههه خلاص هتفضحينا وشذا تعايرني هدخل اهو
دخلت جنه الحمام العادي للملجا للاستحمام
عندها دخلت شذا وقصت ثيابها انتقاما منها
بعد انتهائها رات ثيابها ممزقه
جنه ببكاء.مين قص هدومي اهي ياعبير اهي
ياعبير انتي فين
عبير.عاوزه اي ياشذا مني
شذا وكل غايتها ان تخرج جنه بثيابها الممزقه لتكون اضحوكة الملجا .وتعطيل عبير
شذا.ابدا انا بطمن عليكي حابه نكون اصحاب
عبير.واللهي لما تكبري دماغك وتبطلي تاذي جنه تبقي صحبتي واختي كمان
شذا.انتي بتحبي العيله دي علي اي
عبير.اديكي قولتيها عيله صغيره ياريت تحسبيها كدابقلم صافي
ناديه .يافندم في شروط لزم تتوفر اولها ان التبني لزم يكون زوج وزوجه اب وام يعني وفي اوراق تانيه
يوسف.بصي انتي عارفه انا مين وبمكالمه مني اقفلك الدار بتاعتك دي دا غير التبرعات الي اكترها بيروح في حسابك مليون جنيه وتجبيلي البنت دي
ناديه.بخوف ورعب.طب طب ح حضرتك ه هتعمل بيها اي
يوسف بحده.شي ميخصكيش
ناديه .ب بس ح حضرتك دي مسؤليه انا ممكن اروح في داهيه
يوسف.اعملي اوراق التبني وبس وبكدا مسوليتك هتنتهي فاهمه
ناديه .فاهمه
دخلت المربيه الغرفه
حضرت المديره الحقي البنات ماسكين في بعض
ناديه .ايه الي حصل
المربيه.جنه هدومها اتقطعت وعبير ماسكه في شذا
يوسف وهو ينظر للمديره بشر
ناديه .روحي بسرعه هتيلها افضل فستان ولبسيها وهتيهالي هنا
يوسف بغضب.البنت الي اسمها شذا دي تجبيها هي كمان بقلم صافي
عبير وهي تشد شعر شذا.بقا ياحقيره تقطعيلها هدومها وتسيبيها في الحمام عريانه وربنا مهسيبك المرادي
شذا .وهي تحاول الفكاك منها.ابعدي عني ياحيوانه
عبير وهي تهجم عليها وتوقعها ارضا.انا هوريكي الحيوانه هتعمل فيكي اي
المربيه بزعيق.بس عبير خدي لبسي جنه وحصليني لاوضة المديره
عبير وهي تتركها وتاخذ الفستان وتدخل عند جنه
جنه ببكاء.شوفتي عملت اي في هدومي وانا ندهتلك كتير
عبير.واللهي مسمعتك كانت معطلاني الحيوانه خدي البسي وتعالي نشوف الزفته المديره هي كمان
جنه.اكيد هتضربني زي كل مره وتقولي اني سبب المشاكل
عبير.ربنا ياخدها البعيده بذنبها
جنه.بس غريبه انها جبتلي فستان جديد
عبير.وانا بقول كدا الحدايه مبتحدفش كتاكيت يلا بينا بس اي الفستان هياكل منك حته
جنه.انا خايفه
عبير.متخافيش ياحبيبتي