رواية جوهرة يوسف نصار الفصل الرابع 4 بقلم صافي
البارت الرابع
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا
بمكتب المديره
دخلت شذا اولا وجدت يوسف نصار ينظر لها بشر ارتعبت من نظراته لكن تقدمت بدلع وانوثه امامهة
شذا باحترام مصتنع.حضرتك طلبتيني
المديره.انتي اذاي يابنت تقطعي لبس جنه
شذا بكذب ودموع ذائفه.محصلش دا هما بيتبلو عليا انا معملتش حاجه
دق الباب مره اخري ودخلت عبير وجنه
المديره بترحيب مبالغ .اهلا وسهلا تعالي ياجنه ياحبيبتي اقعدي
جنه بخوف وارتباك همست لعبير.هي مالها دي
عبير باستغراب.والنبي معرف غريبه
تقدمت جنه وعبير امام المكتب لحظت عبير شاب في منتهي الجمال عيونه الزرقاء بشرته قمحيه تميل للبياض بنيته قويه لكن نظراته مخيفه لقد راته من قبل بالمجلات
عبير في سرها.ااه دا هو دا يوسف نصار بصراحه اجمل من الصور استغفر الله العظيم اي الي بقوله دا
المديره .جنه حبيبتي اقعدي ارتاحي واقفه ليه
انصدمت شذا وعبير وجنه من هذه المعامله
وزعت جنه نظرها علي شذا وعبير المنصدمتين فهذه المراه قاسيه جدا ولا ترحمهم .
لم تلاحظ جنه حتي الان الجالس ينظر لها من راسها حتي اصابع قدميها من شدة خوفها وارتباكها جلست وهي تنظر للارض
جنه بخوف.حضرتك انا معملتش حاجه واللهي المديره.لتغيير الموضوع حتي لاتقع مع يوسف نصار ..يوسف بيه ياجنه
جنه وهي ترفع نظرها تجده ينظر لها قالت بابتسامه.اذايك يااونكل
يوسف وهو يحول نظره للمديره.زي متفقنا لم يضيف شي اخر وتركهم ورحل
المديره بغيظ وقد رجعت لهيئتها.انتو اي الي عملتوه دا
رجع ثلاثتهم بخوف .
شذا حضرتك عبير ضربتني قدام الكل حتي اساليهم
عبير.حضرتك هي قطعت هدوم جنه وسابتها تبكي في الحمام ولولي الفستان الي جبتيه كانت ملقتش حاجه تلبسها
جنه.ايوا صح
المديره ندهت للمربيه وقالت.خدي عبير وشذا وعقبيهم واتوصي قوي بشذا
شذا بكره.حرام عليكي اوعي سبيني اخذتهم المربيه ومسعديها
جنه ببكاء.عبير معملتش حاجه دي شذا واللهي
المديره بحب زائف.تعالي ياحبيبتي اقعدي
جلست جنه بخوف ورهبه.منها
المديره.بصي ياجنه انتي حظك حلو قوي في ناس اتبنوكي وهتروحي تعيشي معاهم ناس اغنيه وهتنبسطي لا شذا ولا حد يدايقك وتجيبي كل الي انتي عوزاه
ظلت تحكي لها عن حياتها القادمه وكيف سيتبدل حالها وستكون بافضل حال
جنه بارتباك.طب وعبير
المديره بنرفزه.عبير اي وزفت اي فكري في نفسك وبس عبير خلاص كلها سنه وتتجوز وهتسيبك مع شذا وغيرها ودول لو مسكوكي هيقتلوكي وبصراحه انا هسيبهم
شعرت جنه بخوف منها ومن تهديدها الصريح لها
المديره بنفاذ صبر.ها علي فكره انا مش باخد رايك انا بديكي خبر
سعاد
اتت المربيه
المديره بصرامه.خدي جنه وجهزيها يلااا
بكت الصغيره وذهبت مع المربيه لتجهيزها
عبير وهي نائمه علي بطنها وتتوجع من ظهرها بسبب ضربهم لها بالعصايه علي ظهرها
وصوت صراخ شذا يملي المكان
عبير ببكاء.منكم لله حسبي الله ونعم الوكيل
بدل ميفهمونا بالراحه طول عمرهم يضربونا منهم لله اهلنا الي بيغلطو وفي الاخر يرمونا ويكون سبب غلطهم طفل يتعذب
توجهت اليها جنه والمربيه وصوت شهقات جنه يملا المكان
عبير وهي تعتدل بصعوبه وتقترب منها وتاخذها بين احضانها.مالك ياحبيبتي عملت فيكي اي المفتريه دي
جنه.في ناس اتبنوني ياعبير هياخدوني
عبير بفرح.وانتي زعلانه ليه المفروض تفرحي انك هتتخلصي من الهم دا
جنه.انا زعلانه علشان مش هشوفك تاني
عبير بحزن لكن لم تظهره.وابتسمت لها.مين قال كدا انا هجيلك واشوفك وبعدين حد يزعل انه هيبقاله اب وام وعيشه تانيه بعيد عن المديره وشذا وكل الي بيديقوكي
جنه وهدات تماما .بجد يعني هتيجي ليا
عبير.طبعا ياقلبي هجي واشوفك افرحي بقا يامحظوظه انتي
ضحكت جنه واستعدت بحماس لجنتها القادمه ولم تعلم انه الجحيم بحد زاته
بصراحه لا نعلم حتي الان
اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا
بمكتب المديره
دخلت شذا اولا وجدت يوسف نصار ينظر لها بشر ارتعبت من نظراته لكن تقدمت بدلع وانوثه امامهة
شذا باحترام مصتنع.حضرتك طلبتيني
المديره.انتي اذاي يابنت تقطعي لبس جنه
شذا بكذب ودموع ذائفه.محصلش دا هما بيتبلو عليا انا معملتش حاجه
دق الباب مره اخري ودخلت عبير وجنه
المديره بترحيب مبالغ .اهلا وسهلا تعالي ياجنه ياحبيبتي اقعدي
جنه بخوف وارتباك همست لعبير.هي مالها دي
عبير باستغراب.والنبي معرف غريبه
تقدمت جنه وعبير امام المكتب لحظت عبير شاب في منتهي الجمال عيونه الزرقاء بشرته قمحيه تميل للبياض بنيته قويه لكن نظراته مخيفه لقد راته من قبل بالمجلات
عبير في سرها.ااه دا هو دا يوسف نصار بصراحه اجمل من الصور استغفر الله العظيم اي الي بقوله دا
المديره .جنه حبيبتي اقعدي ارتاحي واقفه ليه
انصدمت شذا وعبير وجنه من هذه المعامله
وزعت جنه نظرها علي شذا وعبير المنصدمتين فهذه المراه قاسيه جدا ولا ترحمهم .
لم تلاحظ جنه حتي الان الجالس ينظر لها من راسها حتي اصابع قدميها من شدة خوفها وارتباكها جلست وهي تنظر للارض
جنه بخوف.حضرتك انا معملتش حاجه واللهي المديره.لتغيير الموضوع حتي لاتقع مع يوسف نصار ..يوسف بيه ياجنه
جنه وهي ترفع نظرها تجده ينظر لها قالت بابتسامه.اذايك يااونكل
يوسف وهو يحول نظره للمديره.زي متفقنا لم يضيف شي اخر وتركهم ورحل
المديره بغيظ وقد رجعت لهيئتها.انتو اي الي عملتوه دا
رجع ثلاثتهم بخوف .
شذا حضرتك عبير ضربتني قدام الكل حتي اساليهم
عبير.حضرتك هي قطعت هدوم جنه وسابتها تبكي في الحمام ولولي الفستان الي جبتيه كانت ملقتش حاجه تلبسها
جنه.ايوا صح
المديره ندهت للمربيه وقالت.خدي عبير وشذا وعقبيهم واتوصي قوي بشذا
شذا بكره.حرام عليكي اوعي سبيني اخذتهم المربيه ومسعديها
جنه ببكاء.عبير معملتش حاجه دي شذا واللهي
المديره بحب زائف.تعالي ياحبيبتي اقعدي
جلست جنه بخوف ورهبه.منها
المديره.بصي ياجنه انتي حظك حلو قوي في ناس اتبنوكي وهتروحي تعيشي معاهم ناس اغنيه وهتنبسطي لا شذا ولا حد يدايقك وتجيبي كل الي انتي عوزاه
ظلت تحكي لها عن حياتها القادمه وكيف سيتبدل حالها وستكون بافضل حال
جنه بارتباك.طب وعبير
المديره بنرفزه.عبير اي وزفت اي فكري في نفسك وبس عبير خلاص كلها سنه وتتجوز وهتسيبك مع شذا وغيرها ودول لو مسكوكي هيقتلوكي وبصراحه انا هسيبهم
شعرت جنه بخوف منها ومن تهديدها الصريح لها
المديره بنفاذ صبر.ها علي فكره انا مش باخد رايك انا بديكي خبر
سعاد
اتت المربيه
المديره بصرامه.خدي جنه وجهزيها يلااا
بكت الصغيره وذهبت مع المربيه لتجهيزها
عبير وهي نائمه علي بطنها وتتوجع من ظهرها بسبب ضربهم لها بالعصايه علي ظهرها
وصوت صراخ شذا يملي المكان
عبير ببكاء.منكم لله حسبي الله ونعم الوكيل
بدل ميفهمونا بالراحه طول عمرهم يضربونا منهم لله اهلنا الي بيغلطو وفي الاخر يرمونا ويكون سبب غلطهم طفل يتعذب
توجهت اليها جنه والمربيه وصوت شهقات جنه يملا المكان
عبير وهي تعتدل بصعوبه وتقترب منها وتاخذها بين احضانها.مالك ياحبيبتي عملت فيكي اي المفتريه دي
جنه.في ناس اتبنوني ياعبير هياخدوني
عبير بفرح.وانتي زعلانه ليه المفروض تفرحي انك هتتخلصي من الهم دا
جنه.انا زعلانه علشان مش هشوفك تاني
عبير بحزن لكن لم تظهره.وابتسمت لها.مين قال كدا انا هجيلك واشوفك وبعدين حد يزعل انه هيبقاله اب وام وعيشه تانيه بعيد عن المديره وشذا وكل الي بيديقوكي
جنه وهدات تماما .بجد يعني هتيجي ليا
عبير.طبعا ياقلبي هجي واشوفك افرحي بقا يامحظوظه انتي
ضحكت جنه واستعدت بحماس لجنتها القادمه ولم تعلم انه الجحيم بحد زاته
بصراحه لا نعلم حتي الان