اخر الروايات

رواية بنات الاسد الفصل الثاني 2 بقلم السلطانة نور القمر

رواية بنات الاسد الفصل الثاني 2 بقلم السلطانة نور القمر



بعد جواز جيهان و أسد اتقربوا من بعض جداً وهي حبته اكتر وهو كمان بس مقالش ليها و اتأخر الحمل عند جيهان وكانت فاكره أن أسد هيزعق و يتخانق لكن خد الموضوع ببساطه و اتفهم ده 

+


_ وده خلي حبه يزيد في قلبها وبقت بتعشقه وبعد فتره أسد راح القصر بيدور عليها عرف أنه اغمي عليها النهارده و تعبت وطلع بسرعة ليها ودخل لقي رأفت و أليف ووجد وشمس مع فاضل دخل وقعد جنبها ومسك أيدها 

+


أسد بلهفه : أنتي كويسه يا عمري فيكي حاجه تعالي نروح للدكتور 
جيهان بفرحه : لا يا أسد أنا كويسه بس 
أسد قاطعها : كويسه ازاي أنا ميه مره اقول اهتمي بنفسك وأنتي مطنشه بس شكلي اتسهلت معاكي 
أليف : يا عم ارحم نفسك حتي في كدا جبار ومش راضي تسمع اوف 
أسد : اخرس يالا 
أليف باحراج : احم اللي أنتي شايفه
شمس بابتسامه : متقلقش يا أسد هي كويسه بس ابقوا تعالوا المستشفى عشان بقي  نتابع مع الهانم والبيه اللي جي في الطريق 
أسد : ماشي ما فيش مشكله وبعد كدا بص ليها بصدمه : نعم يا أختي 
أما الكل ضحك علي أسد 
اسد بتهديد : صوت كلب اسمعه هولع فيه ويلا كله برا بقي 
جيهان بكسوف من جوزها : أسد عيب كدا 
أسد : عيب اي هي دي أول مره اطردهم براا يا حيوان منك ليه 
رأفت : إيه الاحراج ده يلا يا شموسه ننزل احنا سلام بقي هنشوفكم علي الغدا 
أليف وهو بيشد مراته وشال جيسي : اه معاك حق وبالمره الواحد يدور علي حاجه يأكلها يعني قصر بالطول والعرض ده و مفيهوش اكل عدل كله بتاع اجانب أنا اروح احسن مصمت ام فتحي ديه عليها شويه كوارع عنب 
وجد : ايه القرف ده هات بنتي ديه كدا عشان أنا هتبوظ اخلاقها يلا يا جيسي.
جيسي بارف : يلا يا مامي حاجه قلبه معده 
أما أليف بسخريه : الله يرحم امك 
وجد بتحذير : أليف الفاظك 
أليف وهو بيخرج : عندي نسختين ارحمني يا رب أنا عاوز اجيب ولد ويبقي شبهي كدا كتير الله يكون في عونك يا أسد و ﷲ علي الخلفه ده أنت هتشوف أيام منيله ونزل وهو ووجد وجيسي و شمس و رأفت و فاضل بعد ما بارك لهم 
أما أسد قعد جنبها وما اتكلمش 
جيهان بتردد : أسد هو أنت زعلان أنا ممكن 
أسد بصلها بحده : ممكن إيه أنتي عارفه أنا مستني اللحظه دي من زمان 
جيهان بحزن و عيونها دمعت : اصل أنا حساك زعلان 
أسد حضنها : لا أنا بس من فرحتي مش عارف اقول ايه 
جيهان بصتله بصدمة و مش مصدقه كلامه : بجد فرحان 
أسد ابتسم و قرص خدها بخفه : اه ........ جيهان 
جيهان باستماع : إيه 
اسد : بحبك 
جيهان بصدمه : إيه 
أسد بحب : بحبك وعلي فكره من ساعه ما خبطي فيا ولقيت حوريه قدامي وأنا مبسوط إني ولادي هيبقوا منك 
جيهان عيطت و حضنته جامد : وأنا بعشقك وحضنته وبعد شويه قالت بتردد: طب لو بنت 
أسد وهو حاضنها: هبقي فرحان اكتر أنها بنت عشان هتبقي شبهك بس هتبقي بنت الأسد 


+


_ وعدا فتره حمل جيهان ودائما شمس معاها و عرفوا أن وجد حامل معاها وده خلي الكل يفرح و أسد دائما متابع مع شمس ومش سايبها خالص            

ويوم ولاده جيهان أسد كان مسافر ولما عرف رجع علي أول طياره وراح المستشفى وعرف أنه خلف تلاته بنات تؤام الكل بارك ليه و اطمن علي جيهان وفي نفس الوقت خلفت وجد .  جيهان مع وجد في نفس الأوضه والكل قاعد معاهم 

+


فاضل : اومال يا أسد هتسمي بناتك إيه بقي 
أسد بص علي بناته الثلاث بحنان : أول واحده هتبقي نوران 
الكل استغرب الإسم ده 
جيهان : اشمعنا الإسم ده يا أسد 
أسد : عشان معني الإسم أميره النور وبنتي هتبقي أميرتي الحلوه و بتاعتي أنا وبس 
أما التانيه نورين عشان معناه الابتسامة أو انعكاس ضوء القمر علي الماء وهي هتبقي ابتسامتي سر سعادتي و الاخيرة ديه نور عشان هتبقي نوري و قطتي أنا وبس 
رأفت بضحك : احب ابشرك يا جيهان أن أنتي مش هتعرفي تشوفي بناتك أصلا أسد طالما قال بتاعتي أنا وبس هيبقوا نسخه منه التلاته و هيبقوا الجبابره 
الكل ضحك 
أسد : ما حدش ليه فيه واللي هيقرب من أميرتي و ابتسامتي و قطتي هولع فيه 
أليف : طب بص بقي بما أن أنت سميت فهد و جيسي وسميت ولادك بصراحه كل اسم احلا من التاني و معناهم احلا أنا عايزك تسمي ابني 
أسد : يا ابني ده ابنك وبعدين تلاقي وجد عايزه تسمي ابنها 
وجد بنفي : لا يا أسد وبعدين ما ده هيبقي ذي إبنك برضوا ولا ايه واكملت بزعل طفولي و اشمعنا ابني أنا بقي ما أنت سميت جيسي وفهد وبناتك سمي ابني 
راح أليف حط الولد علي ايد أسد اللي بصله 

+


أسد بص ليه وأكمل بابتسامه: اممم أسمك أنت آوس
وجد بفرحه : حلو أوي الإسم ده يا أسد 
رأفت : هموت واعرف بيجيب الأسماء ديه منين 
أليف باستفسار : معني آوس إيه بقي 
أسد : معناه الفرصه أو الذئب وده من اصل يوناني 
أليف مال علي رأفت : أسد ده مثقف اوي أنا بحس اني خريج سلالم مش كليه لما بيتكلم معايا 

+


أما أسد سمعه وقعد يضحك هو و الكل

+


وتمر الأيام أسد بيتعلق ببناته أوي وبقي ما بيسبهمش غير لما بيروح الشغل وبيرجع بسرعه عشان خاطرهم وجيهان مبسوطه من ده لأنها كانت فكره أنه هيزعل أنهم بنات وبرغم تعلقه ببناته إلا أن أسد بيهتم بجيهان جداً وخلصت دراستها وقررت مش هتشتغل عشان خاطر بناتها وجوزها و أسد قدم معلومات عن نائل الحديدي أنه بيتجار في المخدرات والاعضاء وبسبب الجرائم بتاعته خد اعدام ومات ولكن في الوقت ده كان في واحد بيسعي للانتقام من أسد وهو رعد الحديدي ابن نائل الحديدي إلا أن أسد ما ادلوش اهتمام وبقي الأولاد كلهم قربين من أسد وبيحبوه اكتر من ابوهم وأمهم وفهد اللي خد كتير من أسد وفي عيد ميلاده أسد ادله حصان عربي اصيل هديه وعيد ميلاد جيسي جيسي طلبت منه ذئب أبيض وهو وافق و جبلها ذئب أبيض جميل وده سبب خوف لوجد أنها تروح البيت لكن جيسي قررت تسيبه في بيت أسد و أسد يبربيه مع اسوده عشان وجد وبنات أسد كبروا وبقوا اذكا من سنهم و أسد كان مانع أن أي حد ينزل صور لبناته أو لجيسي وفهد و آوس وماحدش اعترض علي قرار أسد وده سبب فضول للصحافه أنهم يشوفوا بنات الأسد اللي الكل بيحلف بجمالهم 



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close