رواية بنات الاسد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم السلطانة نور القمر
وفي الوقت اللي نوران واسد بيلعبوا سوا لقوا شخص ووقف قدام حصان نوران والحصان وقف ورجع لورا ونوران كانت هتقع بس مسكت نفسها بس ماحدش شافه
نوران : ولما كنت اقع بقي يا غبي !!!!
مجهول : صوتك !!
نورين : مين ده ؟
جيسي : استني أنا هروح واول لما قامت وصرخت بفرح و عدم تصديق : مااااك وجريت ليه و حضنته وهو ضحك عليها وحضنها وزين المصدوم من مين ماك ده
نورين بعدم تصديق : ماك هنا !!
نور كانت خارجه من البيت و شرقت من المايه اللي كانت بتشربها : كح كح ماك مين يا اما احنا لسه مكلمينه امبارح
نورين : وربنا هناك اهو اللي جيسي راحت تحضنه
نور : ايه ده وانا ماليش حضن ولا ايه لااااا مااااك
وراحت ليه بسرعه وحضنته وجه و جيسي علي ظهره وهو بيضحك والكل شافهم لقي رجل بملامح زرقاء وشعر بني وكان جميل بحق
صابي بهيام : هي رجاله العيله ديه مزز بس ولا ايه
امجد بغضب : أتلمي يا بنت
صابي بخوف : ده انا بهزر يا عمري
فهد قام و حضنه : ماك الاندلسي هنا لا كدا كتير والله
ماك : اهلا بالفهد عامل ايه
فهد : تمام
سيف بصدمه : ثانيه واحده ماك الاندلسي ده مش زعيم المافيا
نوران ببساطه : اه
ياسين بصدمه : يا نهار اسود وانت عارف أن ولادك عارفينه
نورين بسخرية : إذا كان هو مصاحب أبوه مش هيكون عارف أنه احنا أصحابه
وراحت ليه بابتسامه : ماك وحشتني
ماك : انتي وحشتيني يا عمري
جيهان : ماك !!!
ماك ضحك بسحر : جيجي !!
وسلم علي جيهان والكل والباقي مصدوم
جيسي : امال انت ايه اللي جابك مصر
ماك مسح علي شعرها بحنان : لما عرفت ان فراشتي الحلوه تعبت قولت لازم اجي اشوفها بنفسي بقال اسبوع برتب عشان اعرف انزل مصر من غير معرفه حد عشان كدا اتاخرت عليكي
جيسي حضنته : كويس انك جيت
نوران جات وماكنتش سلمت عليه لسه و ضربته في كتفه
نوران بغيظ : بارد وحيوان عجبك كدا كنت هقع
ماك ببرود : امشي من هنا
نوران بصت ليه بصدمه
نورين بحماس : الحمد الله الوحيد اللي بيطلع كتله الثلج ديه
نوران : اخرسي نورين ماااك وربنا ما هسيبك
ماك قام و شالها وسيف كان هيقوم يمسكها من شعرها عشان هي ليه هو وبس واسد مسك أيده
اسد بهدوء : اهدي يا سيف
سيف بغضب : انت مش شايف بنتك بقي ديه كتله البرود اللي مع الكل معاه ايه اتحولت ساحر هو
زين بعصبيه : لا و بيمسح علي شعرها و فراشتي ديه ليا أنا و بتاعتي أنا اصلا
ياسين بغضب : نخلص من رعد الحديدي يطلع ده واول لما تشوفه تروح العصبيه والضحكه من الودن للودن
ادهم : ولا نور هانم اللي راحت تحضنه جري
اسد : غيرتكم صعبه اوي و لو فضلتوا كدا مستحيل تعرفوا تتعاملوا معاهم كدا هما طول عمرهم أصحاب قرارات هما اللي بيقولوا والباقي ينفذ معني أن كل واحده فيهم يدخل واحد لحياتها هتبقي صعبه عليهم
سيف : بلا غيره بلا بتاع أنا عايز اتجوز بنتك من الاخر أنا مش بحبها من امبارح أنا بحبها من سنين من اول لما شوفتها في امريكا وهي ذي الثلج ولا بتدي وش او حتي بتضحك في وش حد
ادهم : وانا نور مش هيفرق معايا الكلام ده
ياسين : وانا نورين
اسد : لما اشوف الكل يطلع يستريح عشان بكرا ليكم مشوار طويل معاهم
والكل طلع اوضته وماك عامل جو للمرح مع عيال اسد كلهم وكل واحد هيطق من الغيره
و بالليل نوران كانت قاعده في الجنينه و بتتمشي و الهوا بيلعب في شعرها وسيف شافها من فوق وقرر ينزل ليها و لبس ونزل
سيف : انتي هنا ؟؟
نوران بسخرية : لا يا رجل يعني مش شوفتيني الاول قبلها
سيف : لا ذكيه ممكن اتمشي معاكي شويه
نوران بصت ليه واتنهدت وسكتت وقعدت علي الارض العشبيه و سيف قعد جنبها
سيف : نوران
نوران بصت ليه أنه أول مره يقول اسمها : نعم
سيف : انتي فكراني انتي انقذتي حياتي قبل كدا
نوران : لا مش فاكره يمكن يكون حد غيري
سيف : لا انتي وانا متاكد
نوران : اشمعنا يعني
سيف ومسك وشها وهي بصت ليه باستغراب : عشان انتي عيونك فيها سحر غريب أنا مش شوفت وش البنت اللي أنقذت حياتي بس شوفت عيونها وقلبي دق دقه غريبه لما شوفتها و دق نفس الدقه لما شوفتك في العربيه لما كانت مقلوبه أنا دورت عليكي كتير مش معرفتش انتي عارفه بما قولتي اسمك حسيت أنه اسم مميز لصاحبه مميزه ذيه أنا لما كنت شايفك تعبانه كنا تعبان معاكي أنا مش بحبك انا بقيت بعشقك وانا عارف انك عارف بس عشان تتاكدي أن بقولها ليكي وانا مستعد استني اخر العمر عشان تبقي ليا فاهمه يا بت اسد انتي ملك ابن الجارحي
وقام ومشي وبعد ما مشي ارتسمت ابتسامه ساحره علي وش نوران
نوران : حلو دخل علي طمع حب بنت الاسد
وضحكت وطلعت اوضتها وهي بتبسم واسد كان شايف من فوق ده هو وجيهان اللي بصت ليه باستغراب
جيهان : اسد هو انت مش مضايق أن ابن محمود بيحبها
اسد : بصي مش أنكر أني غيران عليهم بس مش ننكر أنهم بيحبوهم وبناتك عارفين ده عشان هما مش عبط لا دول اذكياء جدا وانتي عارف هما بس بيربوهم علي علاقتهم النسائيه اللي كان مش ليها عدد وانا عارف ان محمود بطل يحبك هو انتي فاكره لو كنت عارف أنه ليه بيحبك كان سليم لا ده قعد اللي باقي ليه من عمره في المستشفي يتعالج
جيهان بحب وخبث : هو انت لسه بتحبي ذي زمان ولا اتغيرت
اسد حضنها : عمري ما ابطل احبك وأكمل بغيره هو لما يتجوزوا بناتي هيبعدوا عني لا مستحيل
جيهان بضحك : ماهو لما مش بناتك هيبقي جيسي
اسد بغيره : لا جيسي ما هي بنتي كمان وانا اللي ربتها هما هيعيشوا معايا يا اما مافيش جواز احسن
جيهان بضحك : انت مش معقول وبتقول هما اللي غيرتهم وحشه
اسد بسخرية : كله منك ومن بناتك و مامتك و همس حد.ثاله يروح يتجوز واحده من اصل تركي و لبناني سوا و هي تطلع اجنبيه و تخلق كلمات جمال حد قالك تطلعي حلو اوي كدا و تخلفي اجانب وبنات وكل واحدة فيهم واقع في حبها عشرين واحد وعايزنهم منك لله انتي وهما و الله يرحم امك بقي مخلفه عسل والعسل خلف شوكولاته
جيهان ضحكت جامد علي غيرته علي بناته وعليهم وهو قعد معاها ويضحكوا و يهزروا سوا
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
+
في الوقت ده جيسي كانت داخله اوضه فهد من غير ما تستأذن عشان هي دائما بتدخل كدا ولقت الاوضه فاضيه
جيسي باستغراب : فهد فهد
بس سمعت صوت مايه في الحمام قعدت علي السرير و لحد ما يطلع ومسكت تليفونها تلعب فيه لحد ما يخرج وسمعت صوت قفل المايه و حد بيفتح الباب وهي لسه ماسكه تلفونها وعنيها عليه وحتي مش لفت و شها ليه
جيسي : فهدي بص أنا هربانه عندك النهارده من وجد عشان عايزه اكل وانت بقي عارف اكل وجد فهنام معاك النهارده مالك يا ابني مش سامعه صوتك ليه
ورفعت عنيها من علي التليفون لقت زين اللي قدامها ولابسه فوطه لفها علي وسطه والباقي عريان
جيسي لسه هتصوت زين جري عليها بسرعه وحط أيده علي بوقها و اتخبطت في الحيطه وهي غمضت عينها وهو بص ليها بسرحان
زين : فتحي عينك !!
جيسي فتحت عينيها ذي الاطفال وهو كتم ضحكه
زين : هشيل ايدي مش عايزه صويت فاهمه
جيسى حركت رأسها بنعم بسرعه
زين : ماشي
وشال أيده وهي حطت أيدها علي صدرها بتاخد نفسها
جيسي : أنا بتعمل ايه هنا مش ديه اوضه فهد
زين : أنا هو بدلنا سوا عشان فهد كان عايزه الاوضه الثانيه
جيسي : ماشي أنا راحه ليه
ولسه هتخرج لقت زين مسك أيدها وزقها علي الحيطه وحط أيده عشان متخرجش
جيسي بتهديد و صرامه رغم الكسوف والاخراج بس خفتهم : ايدك يا زين عشان هتزعل مني
زين قرب : عايز ازعل لو منك
جيسي بتوتر : احم انت يا ابني ابعد شويه
زين قرب منها ولسه هيبوسها لقي جيسي ضربته في معدته برجلها وهو مسك معدته بوجع
جيسي بسخريه وضحك : اذا كنت فاكر بنت الوجداني من البنات اللي تعرفها تبقي غلط أنا من الجبابره يا حلو وده مجرد تحذير لو فكرت تعملها ثاني هتبقي ضيف في المستشفي العمر كله واه و البس عشان متبردش يا شاطر وابقي اشرب اللبن و غطلي نفسك كويس
و خرجت وهي بتضحك وهو رغم الوجع اللي فيه بس مبسوط أنه عملت ذي ما توقع وعرف أنه قرب منها
+