رواية بنات الاسد الفصل السابع عشر 17 بقلم السلطانة نور القمر
اسر بص ليها بيأس و حرك رأسه ان مافيش فايده منها و الكل ضحك وأسر وريما ركبوا العربيات في طريقهم للمطار عشان يرجعوا مصر وستيفن سافر فرنسا و چين سافر ايطاليا
+
اتبقي اسد و بناته و فهد و اوس
+
اسد : جيجي عملت ايه لما عرفت انكم جاين روسيا
نور : اتخنقت معانا ذي العاده
اسد بغيره : امممم ومحمود ده لسه موجود
( السته بصوت لبعض و ضحكوا جامد و اسد بصلهم بغضب )
اسد بخنق : بتضحكوا علي ايه ده كان بيحبها اساسا زمان ولولا أن كشماء ديه أنا ماكنتش وافقت ابدا أنه يقعد معاها
نورين بغمزه : الاسد مش لازم يغير عشان انت بس اللي مالك قلبها وعمرك ماتحط نفسك في مقارنه مع حد عشان انت واحد وبس وماحدش يقدر عليك طب بذمتك انت باين عليك سن يارجل لولا أنك مش ابويا كنت اتجوزتك وربنا
اسد ضحك بصوته كله و بانت غمزته و سنانه بقت تلمع هي وعيونه الزرقا
نور بمعاكسه : يخرب بيت غمزتك مز
نوران بهيام : ولا عيونه الزرقاء
جيسي بهيام : ولا سنانه ذي اللؤلؤ ده
فهد بزهول : في ايه يا بت منك ليها
آوس : مش عارف اهدي يا اسد البنات هتموت
+
اسد ضحك و هز رأسه ان مافيش فايده : عرفت يا فهد أن ابوك واخد امك في شهر عسل
فهد بخنق : اه والله يا اسد أنا خايف ترجع حامل الصراحه وانتوا ناس جباره مش بيبان عليكم سن
اسد ضحك و غمز ليه : متقلقش !!
نور : بابي
اسد بحنان : نعم قطتي
نور : من رائيك جيجي هتسامحنا علي اللي حصل وانا احنا خبينا عليها
اسد تتنهد بتعب : مش عارف رد فعلها هتكون ايه بس اللي متاكد منه انها مش هتسكت ابدا علي العموم الكل يطلع يرتاح شويه عشان بكرا في دراما مع جيهان
الكل ضحك
نوران : بابي أنا عايزه انام في حضنك
نورين : لا أنا اللي هنام معاه
نور : لا أنا اللي هنام معاه انتي اخر مره نمتي معاه
جيسي : لا أنا
فهد وهو بيقوم : لا الله يكون في عونك يا اسد أنا طالع انام
آوس : خدني معاك يا ابني هي ناقصه
اسد بحنان : طب اهدوا الكل هينام معايا اطلعوا حضروا نفسكم للنوم
البنات : اوك
اسد : جيسي استني عايزك
وبص لبناته وهما حركوا رأسهم بنعم و خرجوا
جيسي باستغراب : مالك يا عمري
اسد : جيسي أنا عارف بمرضك
جيسي بصت ليه بحزن : أنا يا اسد
اسد : جيسي انتي مش بس بنت أليف لا انتي بنتي أنا كمان واللي متاكد منه أنه بنت الاسد عمر ما حاجه تكسرها عايزك انتي اللي تقولي بنفسك رد فعل ابوكي لما بيعرف ووجد و فهد اللي ربنا عوضه بيكي بدل اخته اللي ماتت ونور ونوران ونورين عمري هما لازم يعرفوا
جيسي بعياط واسد حضنها : أنا مش عايزه حد يشفق عليا أنا طول عمري الاميره اللي الكل بيخاف من اسمي وعايزه اقضي اللي باقي ليا في حضنكم وانا كنت مش عايزه حد يعرف غير لما نخلص من رعد
اسد بحنان : طب هو في اخوات أو اب او ام بتشفق علي ولادها حبيبتي انتي غاليه عند الكل اوي وانا بحسك ذي بناتي وحته مني تعرفي يا جيسي أنا لما ابويا وامي ماتوا وانا لسه صغير جدي خدني ورباني علي القوه واني دايما مش اخاف من حد والكل يخاف مني بقيت كدا وبعد كدا جدي مات وبقيت قاسي ومش بخاف من حد ولا علي حد لحد و عشت لوحدي كنت اتعودت علي الوحده و كنت رافضه واحده تدخل حياتي لحد ما اتجوزت جيهان أنا كنت بحب جيهان من واحنا صغيرين بس لما سافرت قررت انسي الكل وفعلا نسيت أو فكرت كدا ورجعت واشتغلت و شوفت جيهان و عشقتها واتجوزتها وخلفت منها بنات بفتخر دائما بيهم النهايه يا جيسي أن ربنا دايما بيختبرنا وكل حد وليه فرصه ثانيه أنا وديت الورق بتاعك لأكبر الدكاتره في العالم بس اوعديني انك تبقي قويه وشجاعه وتعملي العمليه ونقول للكل سوا اوعديني
جيسي بدموع : اوعدك اسدي
اسد بحنان : طب يلا بقي اطلعي عشان تنامي معايا ذي العيال اللي فوق دول
جيسي ضحكت وهو خدها في حضنه وطلع ونام مع بناته الاربعه و بيفكر في عشقه جيهان ورده فعلها
+