رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هالة محمد
تاني يوم رعد صحي بدري وراح الشركه وهنا وتقي صحيوا في معادهم الساعه 10 وداده سعاد جابت لهم الفطار وفطروا مع بعض بعد لعب هنا وتقي مع بعض وبعد مرور ساعتين الساعه بقت 12
تقي لبست دريس بنفسجي كان روعه عليها مع حجاب بيچ غامق وشنطه جملي وشوز جملي
تقي بصت لهنا : هنا انا هخرج ساعه وهرجعلك تاني
هنا برجاء : تقي عايزه اجي معاكي
تقي باست هنا من خدها : مش هينفع يا حببتي انتي لسه تعبانه
داده سعاد : هتروحي مع اخوكي يا تقي
تقي بصت لداده سعاد : اه يا داده بس مستنيه يتصل ويقولي علي العنوان
داده سعاد بقلق : طب كنتي قولتي لرعد يا بنتي،المكان اللي انتي رايحاه الله واعلم بيه
تقي بتنهيده : مش هينفع يا داده احمد اخويا هيقولي مين ده وليه جاي معانا وهيفضل يسأل كتير
داده سعاد بقله حيله : ماشي يا بنتي،بس اكتبيلي العنوان قبل ما تمشي عشان لو اتاخرتي
في نفس اللحظه احمد اخو تقي بعتلها رساله من تلفون واحد صاحبه وفيها العنوان
تقي بصت في فونها : اهو احمد بعتلي العنوان...تقي جابت ورقه وقلم من شنطه هنا وكتبت العنوان....اتفضلي يا ست الكل ده العنوان عشان قلبك يبقي مطمن
داده سعاد اخدت الورقه من تقي وقالت بحب : ربنا يحميكي يا بنتي ويحفظك
تقي باست داده سعاد : احلي دعوه من احلي داده،انا هروح بقي عشان متاخرش علي احمد
داده سعاد : طب خلي السواق يوصلك
تقي : لا لا احمد هيستناني في الموقف وهنروح انا وهو في اي عربيه
داده سعاد : ماشي يا تقي وخلي بالك من نفسك
تقي : حاضر يا داده،انا ماشيه بقي احسن عمال يرن عليه
داده سعاد : ماشي انا هبقي اتصل بيكي اطمن عليكي
تقي : ربنا يستر بس والفون ميفصلش انا زهقت منه اصلا ولازم اجيب غيره،سلام
داده سعاد : سلام
تقي مشيت ورعد سمع الحوار وكان قلبه مش مطمن فقرر يروح الفيلا وياخد العنوان اللي تقي سابته مع داده سعاد ويروح وراها
تقي وصلت موقف العربيات
تقي بصت لاحمد : يلا يا احمد
احمد بتنهيده قلق : يلا
تقي : هو العنوان ده هو نفس المكان اللي بتاخد فيه الدرس
احمد : لا أصل المستر مش بيدي في مكان ثابت بس انا اول مره اعرف المكان ده وكمان انا سالته وقالي أنه بيدي دروس لاكتر من مجموعه يعني علي حسب الطلاب واماكنهم
تقي : ماشي ياعم يلا شوف هنركب ايه
احمد : احنا نركب تاكسي ونخليه يوصلنا لحد المكان
تقي : طب يلا
تقي وأحمد ركبوا التاكسي
تقي : احمد هو المستر اخد منك الفون ليه
احمد : والله يا تقي ما كنت فتحه ده واحد صاحبي بعتلي رساله وهو سمع صوته وهي الرساله بتتبعت
راح واخد مني الفون وانا قلتله خلاص يا مستر هقفله لكن هو مرضيش وقالي لو عايزه ابقي هات حد من أهلك
رعد وصل الفيلا والقلق كان واضح علي كل ملامحه وصوته بس بيحاول علي اد ما يقدر يداري قلقه ده بهدوءه
رعد بينده : داده سعاد
خرجت ميرنا : عايز حاجه يا رعد
رعد ببرود : داده سعاد فين
ميرنا : عند هنا...واكملت بخبث...اه لو بتدور علي اسمها ايه..وحكت صبعها في شعرها بتفكير...اه تقي فهي خرجت
رعد بضيق : ميرنا ابعدي عني انا مش نقصك
نزلت داده سعاد : خير يا ابني انت نسيت حاجه ولا ايه
رعد بص لداده سعاد : ممكن تيجي معايا علي اوضه هنا #هاله_محمد
داده سعاد : حاضر يا ابني
طلع رعد وطلعت وراه داده سعاد
ميرنا بغيظ : بقي في اسرار مابينك وبين الخدم يا رعد ماشي،بس ياتري ايه اللي موتره اوي كده
رعد بهدوء : داده سعاد هي تقي فين
داده سعاد : خرجت في مشوار مع اخوها
رعد : مشوار ايه ده يا داده
داده سعاد : اخوها المدرس بتاعه اخد تلفونه ومش راضي بدهوله من غير ما يكون معاه حد من أهله
رعد : طب تعرفي المكان اللي هما راحوه
داده سعاد : اه يا ابني انا خلتها كتبت العنوان عشان قلبي مكنشي مطمن وقلت لو اتاخرت هقولك وانت تتصرف،بس هو في حاجه يا رعد دي لسه ماشيه
رعد بتنهيده : مفيش يا داده هاتي العنوان وانا هروح أشفها
داده سعاد جابت الورقه وادتها لرعد : ماشي يا ابني خد اهو
رعد : خلي بالك من هنا
داده سعاد : في عنيا بس ابقي طمني علي تقي
رعد : ربنا يستر
رعد نزل وخرج بره الفيلا وطلب من الجارد يجي معاه
رعد بسرعه ركب عربيته وشاور للجارد يركب واداه الورقه اللي فيها عنوان المستر
رعد بسرعه : عزمي تعرف المكان ده
الجارد اسمه عزمي ورعد بيعتمد عليه في حجات كتير
عزمي : ايوه يا رعد باشا
رعد : طب اطلع علي المكان بسرعه وكلم رجلتك تحصلنا
عزمي بطاعه : أوامرك يا رعد باشا...عزمي اتصل علي ىجالته ولدتهم العنوان وأمرهم يحصلوه علي هناك
تقي بخوف ومسكه في دراع اخوها : احمد ايه المكان الغريب ده...؟؟ هو انت تعرف البيت..؟؟
احمد بيحاول يطمن تقي : متخافيش يا تقي قربنا نوصل
تقي بقلق : انا مش مطمنه
احمد : وصلنا اهو هو ده البيت.....وشاور علي بيت قديم من طابقين متهالك جدا وكان جنب البيت أرض فاضيه زي حوش كده بس ليها سور قصير وباب خشب متئاكل نفس باب البيت قديم وخشب ومتأكل من عوامل الزمن والبيت كان مش عالي خالص بالعكس ده كان بلكونه الدور التاني لو حد طويل شويه يقدر يمسك اول البلكونه
تقي باستغراب : ايه البيت ده حد يدي درس في بيت زي ده
احمد بخنقه : معرفشي بقي يا تقي
تقي : طب اتصل بالزفت ده خلينا نعرف هو فين داهيه
احمد طلع تلفونه واتصل علي المستر : ماشي،الو ايوه يا مستر انا مستني حضرتك تحت البيت اللي قلتلي عليه
المستر : جبت مين معاك
احمد : ما انا قلتلك يا مستر جبت اختي الكبيره
المستر : طب ادخلوا
احمد بص لتقي بيشاور أنهم يدخلوا البيت
تقي بهمس : لا قوله هو يخرج
احمد : طب يا مستر ما حضرتك ممكن تخرج وتكلم معانا وبعدين تدينا الفون وخلاص
المستر بزعيق : انا مش فاضي انزل ومش هسيب شغلي عشان تلفون سيدتك
احمد بعد الفون وقال بهمس : بيقول ادخلوا عشان مش فاضي و معاه حصه
تقي بقله حيله : ماشي يلا ندخل
احمد : حاضر يا مستر احنا داخلين
#هاله_محمد
رعد : ها يا عزمي فاضل كتير
عزمي : خلاص يا باشا 10دقايق ونكون في الشارع اللي فيه البيت
تقي وأحمد اول ما دخلوا البيت كان في اتنين مستنينهم جوه راحوا قفلين الباب عليهم وواحد مسك احمد والتاني مسك تقي
احمد بزعيق : هو في ايه اوعي كده نزل ايدك من عليها
المستر ببرود وكان فوق عند الدور التاني : اهلا ب اعز الحبايب
تقي برعب ودموع : اوعي سبني يا بني ادم انت...وبصت علي احمد....هو في ايه يا احمد وايه اللي بيحصل
المستر : جبهم يا ابني علي فوق
طلعوا احمد وتقي وكانت تقي بتعيط و احمد بيزعق : اوعي يا عم انت كده....وأحمد كان بيعافر عشان اللي مسكه ده يسيبه
طلعوهم علي فوق وقعدوا احمد علي كرسي وربطوا أيده ورجله في الكرسي وكمان قعدوا تقي علي الكرسي و ربطوا هي كمان
احمد بيحاول معاهم وكلم المستر : انت بتعمل كده ليه وعايز ايه
المستر : تعرف انك مش اول واحد اعمل معاه كده بس بصراحه صيدتك كانت احلي صيده...وبص لتقي بوقاحه....واحلي حاجه انك جبت اختك معاك صدق مكنتش اعرف ان اختك حلوه اوي كده
احمد بعصبية وغيره علي أخته : اخرس يا ابن الكلب واحسنلك سبنا نمشي من هنا
المستر قرب من احمد وضربه بالقلم واتكلم ببرود : حد يشتم المستر بتاعه بردوا وانت جاي عشان التليفون ادي يا عم تلفونك اهو خد....وراح حط تلفون احمد في جيب السويتشرت اللي احمد كان لبسه
لكن انا بقي جبتك هنا عشان القمر دي ...وقرب من تقي وحط أيده علي وشها
تقي برعب ودمووع : ابعد عني يا حيوان شيل ايدك
احمد بعصبية : لو راجل فكني وسبها تمشي وانا هقطعلك ايدك
المستر قرب من احمد : اممم اسبها تمشي ازاي بس انت اللي جيبهالي بنفسك وبتقولي اسبها تمشي
احمد بغيظ : انا اللي جيبهالك يا ابن الكلب انا أو اعرف انك وسخ كده كنت قتلتك
المستر : تعرف انا كنت عارف انك هتجيب اختك
احمد بصله باستغراب وسأله بغيظ : وانت تعرفها منين هاه
المستر : هقولك عشان فضولك ميقتلكش،انا عارف عن كل واحد فيكم كل حاجه واعرف أهلكم واحد واحد واللي جبلي معلوماتك قالي أن والدك شديد عليك وغير كده كمان انت بتخاف علي زعله ف اي مشكله قدامك بتجيب اختك تحلها وانا بقي قلت استغل الفرصه دي
تقي بدئت تعيط بهستريه وحست انها خلاص وقعت ففخ اتعمل ليها ولاخوها ومش هتعرف تخرج منه وقالت ياريتني قلت لرعد كان هو عرف يتصرف بس قلبها قالها أن رعد هيجي وينقظها
المستر قرب من تقي وقال ببرود : تؤتؤ ايه يا قطه انا لسه عملت حاجه اهدي كده وخليكي حلوه
عزمي وقف بالعربيه وسط الشارع : هو ده الشارع يا رعد باشا
رعد باستغراب : ايه المكان الغريب ده مفيش فيه حد خالص
عزمي : هي المنطقه دي مقطوعه وفيها اوباش كتير عشان كده قليل اللي ساكن فيها
المستر قرب من تقي وشدلها الطرحه من علي شعرها تقي صرخت بكل صوتها
المستر ببرود : صرخي باعلي صوتك اصل المكان ده بتاعي ومهما سمعوا محدش يقدر يقرب
في نفس لحظه صريخ تقي رعد سمع صوتها وقلبه اتقبض
رعد برعب : الصوت ده جاي منين
عزمي وشاور علي البيت اللي فيه تقي وأحمد : من هنا يا رعد باشا
رعد نزل بسرعه من عربيته وراح ناحيه البيت وفتح الباب بسهوله لانه مكنش له قفله اصلا دخل هو وعزمي وشاور علي الرجاله بلفوا من ناحيه الحوش ويشوفوا لو في حد لأنهم ميعرفوش هما كام واحد موجود
رعد طلع علي الدور التاني والباب كان مقفول رعد زقه برجله الباب اتخلع ووقع في الأرض من شده الخبطه
راحوا عليه الاتنين اللي كانوا مع المستر عشان يضربوا رعد وعزمي
رعد مسك اللي كان جاي عليه وفضل يضربه بغيظ لحد ما اغم عليه وعزمي ضرب التاني لحد ما وقع هو كمان
المستر برعب من رعد : اااانت ممين وعايز ايه....؟
تقي برعشه والدموع في عينيها وبفرحه : رررعد
رعد بغيره : انا هعرفك انا مين يا روح امك
رعد مسك المستر فضل يضرب فيه بغيره وغل وغيظ لحد ما خلا كل وشه ينزف وكان هيموت في أيده
عزمي حس أن رعد هيموته : سبهولي يا باشا واحنا هنربيه
رعد سابه وراح ناحيه تقي لقي الحجاب بتعها في الأرض كان نفسه يروح يقتل المستر بس عزمي خلا رجالته خدوه ونزل
رعد شال الحجاب من الأرض وحطه علي شعرها وفك ايديها ورجليها
تقي كانت بتعيط بهستريه كانت فرحانه أن رعد جلها وانقذها زي ما كان قلبها حاسس
رعد حضن وشها بايده وبيحاول يهديها : اهدي اهدي خلاص مفيش حاجه حصلت متخافيش
تقي هزت راسها بهدوء وبصت علي احمد اخوها اللي كان مصدوم ومش عارف مين ده وعرف مكانهم ازاي
تقي جريت علي احمد فكته وأحمد حضنها : انتي كويسه يا حببتي...؟
تقي بدموع : اه الحمد لله وانت كويس..؟
احمد باس دماغ تقي : مش مهم انا اهم حاجه انتي
رعد بغيره من حضن احمد لتقي وكمان باسها : مش يلا نخرج من المكان المقرف ده
تقي وأحمد ورعد خرجوا ورعد طلب من عزمي يجي يسوق
رعد بجمود : عزمي اتصل بالبوليس يجي يلم الزباله دي بس خلي الرجاله تروقهم الاول وتعالي يلا عشان تسوق
عزمي بطاعه : أوامرك يا رعد باشا
رعد ركب تقي عربيته وطلب من احمد يركب جنبها
احمد كان مصدوم وقال في سره : رجاله يروقوهم ايه تاني هو انت خليت فيهم حته سليمه....؟
ركب احمد جنب تقي ورعد ركب جنب عزمي ومشيوا بالعربيه
احمد بأسف وحزن ودموع : انا اسف يا تقي والله مكنتش اعرف انه وسخ كده لو كنت أعرف مكنتش قلتلك تيجي معايا
تقي بحنيه : خلاص يا حبيبي انت مالكش ذنب....وكملت بمرح عشان تفك عن اخوها لانه كان بيعيط وحاسس بالذنب أن هو السبب في كل اللي حصل واللي كان ممكن يحصل.....
اهم حاجه اخدت الفون بعد المرمطه دي ولا راحت علي الفاضي
احمد بابتسامه : اه ما هو اصل الحيوان ده حطه في جيبي اول ما وصلنا عنده
رعد كان مرقبهم من مرايه العربيه وكان نفسه يمسك احمد يضربه بس كان مقدر أنه لسه صغير ومتوقعش أن مدرس ومُربي يحصل منه كده وكمان احمد تجاربه قليله ولسه مشفش في حياته الحلو والوحش بس ده درس يعلمه أنه ميخبيش حاجه عن أهله اللي هما أمه وأبوه عشان ميتحطش في موقف صعب جدا زي ده ولولا رعد كان الله واعلم كان ممكن يحصلهم ايه
رعد كان نفسه يضم تقي ويدخلها جوه قلبه ويطمنها ويطمن نفسه أنها خلاص في امان لأن قلبه كان بيتنفض من مجرد التفكير إن كان ممكن يحصلها حاجه وكان نفسه يقتل المدرس الحيوان اللي اتجرأ وعمل كده في حبيبه الرعد
تقي بهدوء : رعد بيه......؟
رعد بانتباه واتلفت لتقي من غير كلام
تقي باحراج : انا متشكره اوي علي اللي عملته معانا
احمد بهمس : صحيح مين ده يا تقي...؟
تقي خبطت احمد علي دراعه
رعد أكتفي بهز دماغه ورجع بص قدامه لانه كان متضايق منها وقرر أنه لازم يعقبها بس لمه يبقوا لوحدهم
تقي : رعد بيه ممكن بعد اذنك تنزلنا.......