اخر الروايات

رواية بنات الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم السلطانة نور القمر

رواية بنات الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم السلطانة نور القمر


                                    
#بنات_الأسد
#البارت_الحادي_عشر

+


        🌼✨🌼✨🌼✨🌼 ✨🌼                                   

+


وقفنا البارت اللي فات أن كل واحده بتجري ومعها الذئب أو الاسد أو النمر بتاعها ويجي اتصال لجيهان فيديو كول من جيسي في استراليا وهي تفرح وتفتح 
جيهان : عمري 
جيسي : جيجي عمري وحشتيني جدا 
جيهان : لو كنت وحشتك كنتي جيتي قبل ما تسافري 
جيسي : غصب عني و الله و انتي عارفه مافيش كلمه تقدر تبعدني عنك 
جيهان اتنهدت بتعب : مافيش يا بنتي وجد هقول ايه يعني 
جيسي بضحك : اني وحشتك عندك كام جيسي يعني  
جيهان بضحك : بكاشه 
جيسي : جيجي بناتك فين 
جيهان بخنق : مع ابنهم 
جيسي بضحك : طب نادي عليهم عشان بكلمهم مش بيردوا عليا 

+


                      

( جيهان صفرت لبناتها وهما سمعوها والباقي ضحك علي تصرفها الطفولي ده ) 
سيف : روشه انتي يا جيجي 
جيهان : طول عمري سيفو والله 
ياسين بضحك : وربنا انتي عسل مش عارف دول طالعين لمين كدا 
جيهان بضحك : انت لسه سوفت حاجه هما بس ساكتين  عشان انتوا موجودين أما في العاده ربنا ما يخليك تشوف 
ادهم : اكتر من كدا 

                      

( الكل ضحك و نورين جت الاول ومسكت المنشفه  ومسحت العرق ومسكت كوبايه العصير و شربت منها و لمت شعرها كعكه لفوق و خدت نفس عميق )  
جيهان : جيسي 
نورين اومت بنعم ومسكت التليفون و شاورت بايدها لجيسي اللي ضحكت 
نورين بضحك : يا بنت أليف عامله ايه 
جيسي بمشاكسه  : صنيه بطاطس ! 
نورين بضحك : كدابه وبنت كدابين انتي مالكيش في الطبخ اصلا 
جيهان بحزم : نورين اللفاظك 
نورين غمزت ليها بشقاؤه : حياتي 

                      

( الكل ضحك و نورين كلمت جيسي وياسين حب يعرف في شغلها بتبقي عامله ازاي حاله فضول من غير سبب  وياريت ماعرف ) 

                      

جيسي : ها يا جيسي عاملتي ايه في المشروع تمام ولا لا 
جيسي : لا تمام واتسلم بس انا بكلمك عشان في مشكله يا نورين عشان كدا حاولت اكلم حد فيكم بس مش بترودوا 
نورين باستماع : قولي 
جيسي : انتي طالبه مواد من استراليا عشان الشغل الجديد بس عرفت ان مدير الحسابات رفض 
نورين  : وهو مال أمه اصلا كان بيدفع حاجه من جيب اللي أهله 
جيسي : أنا دفعت خلاص مش فارقه  علي فكره بس قولت اقول ليكي أو لنوران  عشان تتصرفوا معاه والمواد هجبها وانا جايه من استراليا 
نورين بعصبيه : ماشي يا جيسي  وابن ****  ده انا هطلع البس وأروح ام المصانع اللي مقلوب حالها ديه أنا مش بحب أعيد كلامي مرتين بس المره ديه وحيات اللي اهلهم  لربي الكل من ساعه موت اسد ماحدش قادر عليهم و كل واحد فاكر نفسه صاحب المال !! 
نوران جت و سمعت صوت نورين الغاضب  : في ايه ؟؟ 
نورين : تعالي شوفي عم زفت  ده طالع لينا في البخت بصراحه انا مش عارفه اسد كان مستحمل واحد بالتخلف ده ازاي 
نوران بهدوء  : اهدي بس و صوتك عالي !! 
نورين بعصبيه : اقسم بالله نفسي يبقي عندي ربع برودك ده 
نوران بسخريه : لما تعرفي بقي ابقي قولي ليا بس للاسف مش بيتشري بقي 



( نورين بصت ليها بخنق وطلعت تحضر نفسها عشان تروح المصانع و سابت نوران من غير كلمه ثانيه ) 



نوران مسكت التليفون  كلمت جيسي : اهلا يا عمري عامله ايه 
جيسي : تمام نوران ....  نورين !! 
نوران بهدوء : مش هتعرف تعمل حاجه هتصرف هترجعي امتي فهد واكل نفوخي  عشانك 
جيسي بضحك : حبيبي فهد علي العموم كمان يومين بس متقوليش ليه هعملها مفاجاه ليه
نوران : توصلي بالسلامه 
نور جت وقعدت جنب نور علي طرف الكرسي 
نور بهزار : ست جيسي منوره يا باشا عامله ايه وحشتيني  
جيسي بضحك : كويسه نوري كلها يومين وارجع بس مش عايزه فهد يعرف 
نور : اعتبري حصل ايه نورين عرفت علي حسين والمواد اللي رفض يدفع تمنها عشان غاليه و قال ميزانيه المصنع 
نوران ببرود و سخريه : وربنا كنت عارفه انك عارفه 
نور : بصراحه كنت عارفه وقولت اللي هتربيه نورين عشان أنا لو روحت ممكن اقتنع و نوران هتجيب ليه المراره ببرودها أما نورين بتخلص وقتي مخه في الترابيزه ويرقد شهرين في المستشفي كدا ولا حاجه او يقدم استقاله أو معاش مبكر ده مش ساعه ما مسكنا شغل المصانع وكل يوم يجب خبر ذي وشه خايفه في يوم يقول المصانع ولعت اقسم بالله كرهت اروح المصانع مع اني وانا وصغيره كنت بشبط في اسد عشان اروح معاه
نوران بهدوء : مش اسلوب اللي نورين بتعمله ده مش كفايه ابن العميل اللي ضربته وقعد شهرين في المستشفي 
نور بضحك : لا شهر و اسبوعين ظلمتي البنت وكان عشان بيبص عليكي 
جيسي بنفاذ صبر : انتوا كوارث سلام 
نور : سلام  
نوران بهدوء : سلام 
و قفلوا مع بعض وجيهان والباقي بصوا ليهم بصدمه 
جيهان : هي ضربت ابن العميل 
نور وهي بتاخد كوبايه العصير من قدامها : هي اول مره تعملها من دخل قائمه حوادث بنتك 
ياسين بسخريه  : ضربته عشان بس بص ليكي امال لو كان عمل حاجه ثانيه كانت عملت ايه 
نور بضحك : ده اقل واجب يحمد ربه أنه ماقعدش في الحبس عمره كله 
فهد جه وقعد جنبهم هو بيضحك كل ما يفتكر الموضوع  : اه ولما كنا في ايطاليا 
نوران بضحك : لا ده بقي احنا كلنا بسبب آوس لما عاكس البنت في المطعم والبنت كان معاها جوزها وآوس عمل واجبه بصراحه  وسابه وراح جاب أصحابه وقمنا كلنا والمطعم بقي مدمر  وساعتها دفعنا اكتر من عشرين ألف دولار تعويض للحاجات اللي اتكسرت غير العشر آلاف عشان صاحب المطعم يمشي الموضوع من غير تدخل البوليس 
نور بضحك : ده انا افتريت ده انا كسرت اكتر من خمس كراسي علي دماغ الولد تقريبا  جاله تخلف عقلي 

+


( نوران بصت لنور  وضحكت جامد وفهد هو رأسه بيأس وجيهان بصت ليهم اتنهدت بعدم امل فيهم من ثاني  ) 
هنا بضحك : انتوا مش مقعولين بجد ازاي كدا مش خوفتوا من البوليس يحبسكم 
نوران بسخريه : اخاف ده الكل بيخاف من الجبابره ولو  كان رفع محضر وهيشوف بقي هيعمل ايه والرجل اللي يحجز بنت الاسد في الحجز دقيقه واحده 
سيف : ليه أقوي من القانون 
نور بسخرية : لا القانون احنا و بدماغنا احنا طب اقولك يمكن الكل استغرب لما اسد مات الشحنه طلعت ازاي بس اقولك والمصانع والشركات ايه اللي حصل 
ادهم : بصراحه عندي فضول 




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close