اخر الروايات

رواية بين القسوة والحب الفصل العاشر10 بقلم دنيا احمد

رواية بين القسوة والحب الفصل العاشر10 بقلم دنيا احمد 


«البارت العاشر»
تاني يوم
ـــــــــــــــــــــــ
ريم: نورا يلا قومي
نورا: قومت خلاص
ريم: ايه السرعه دي
نورا: ايوه يحبيبتي هو انا زيك ولا ايه
ريم: مالي يحبيبتي بقا ان شاء الله
نورا: لا يحبي ملكيش انتي زي الفل
ريم: ايوه كدا
نورا: اتنيلي بقا
حنان: انتي يبت منك ليها بت يا رنا انتي يبت قومي قامت قيامتك
رنا: جرا ايه يحنان علي الصبح مش كدا يحبي
حنان: قومي يختي قومي
رنا: ماشي حاضر قومت
حنان: بت ياريم بت يانورا قوموا
ريم: امي يانور بيتنا يست الكل اقسم بالله احنا صاحيين و بنتك في الحمام و انا هنزل اهو مالك علي الصبح عندك طاقه كدا ليه و زعيق مش كدا
حنان: الله اكبر في عينك هتحسديني ولا ايه
ريم: لا يحنون انا مش بحسد يقلبي
حنان بقرف: مش طايقاكي ولا انتي ولا اختك ولا البت اللي هناك دي
رنا: الاه وانا مالي يالمبي
نورا: وانا بقا عملتلك ايه ان شاء الله
حنان: معرفش هو كدا ويلا بقا انزلو جتكو القرف
رنا: بت منك ليها هي الوليه دي مالها
ريم: ونبي يختي محد عارف
نورا: دول بيشربوا ايه اذا كان امي ولا امك بيبقا عندهم طاقه رهيبه واحنا علي الله
رنا: اكيد بياخدوا حاجه الطاقه دي غير طبيعيه
ليلى بصوت عالي: انتي ياجزمه منك ليها يلا انزلو
ريم: يلا ننزل احسن
نورا: بقول كدا برضو
رنا: بقولك ايه يحج كمال هما الاتنين دول مراتك و مرات اخوك بياخدو ايه عشان يكون عندهم طاقه كدا
كمال: تصدقي معرفش
ريم: انت كمان يحج
حنان: يختي منك ليها بدل ما انتو قاعدين قوموا معانا حد يتبرع و يساعد
ليلى: لا ازاي يحنان يختي مش في ناس بتساعد و احنا كمان بنحط الاكل و نشيل ونعمل يعملو معانا ازاي بقا ونبي بصي علي مناظرهم اللي تسد النفس مفيش ابتسامه مفيش صباح الخير واحده نازله شعرها منعكش و لسه نايمه و التانيين متناحيين و وشهم كله غباء علي الصبح
حنان: عندك حق اشكال تسد النفس خيبه عليكو انتو التلاته بلا نيله اللي جابو عيال خادو ايه يعني
نورا: حسه ان الكلام علينا
كمال: حسه؟ يعني مش متأكده
نورا: ايه علينا
كمال بقرف: داهيه في اشكالكو اللي تسد النفس عندهم حق كتلة غباء قدامي ياربي
ريم: هو ابوكي مالو
رنا: مش عارفه
نورا: براحه يعمي مش كدا يحبيبي
ليلى: يلا يبت منك ليها عشان تفطروا
رنا: انتو بتتكلمو معانا كدا ليه ياكي والله اللي بتعملوه ده
حنان: بس اسكتي بشعرك ده مش قادره تسرحيه يبت
رنا: انا قمر في كل حالتي
ليلى: ربنا يكون في عون يوسف والله
رنا: ياكي والله اللي بتعملوه فينا ده مش رجوله ما تقول حاجه يحج
كمال: وانا مالي يختي
نورا: شكرا يرجوله احنا ناكل و نطلع علي فوق يبت يا رنا
ليلى: يبقا احسن
ريم: طب شكرا اوي
ـــــــــــــــــــــــــــ
عمر: صباح الخير
الجميع: صباح النور
فاطمه: عمر يحبيبي ايه رأيك نعزم اهل رنا النهارده يعني نتعرف عليهم اكتر وبكره ننزل نجيب الدهب
عمر: طيب يا امي موافق.... يلا يشباب عشان الشغل
وليد: ايه ده وانا كمان
يوسف: ايوه يخويا انت فاكر عمر هيسيبك بتحلم يحبيبي يلا ياض
وليد: مش قادر النهارده معلش
عمر: يوسف يلا هاته من قفاه
يوسف مسك وليد من القميص: يلا ياض قدامي
وليد بصوت عالي: يعم مش عايز النهارده يخالتييييي اه يولاد ال
عمر: ال ايه ال ايه ياض
وليد: الرشيدي يولاد الرشيدي ياكبير
عمر: بحسب يلا قدامي
وليد: طيب يعم براحه... حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا ابن الرشيدي
يوسف: بتقول حاجه يا وليد يحبيبي
وليد: لا يحبيبي بحب فيكو بس.... جتكو القرف في اشكالكو علي الصبح
عمر: اركب بقا متنح قدام الباب ليه
وليد: يعم براحه يعم مش كدا هقع
يوسف: يختي بطه انتي كنت هتقعي يجميله
وليد بقرف: ههه هموت من الضحك اطلع يعم بقا واقف ليه
ــــــــــــــــــــــــــــــ
كمال: جدعان احنا النهارده معزومين عند عمر هنروح علي تلاته كدا ماشي
الجميع: ماشي
ــــــــــــــــــــــــــ
عمر: روان جهزي مكتب وليد بيه وهاتيلي القهوه
روان: حاضر يفندم
يوسف: تعالى نروح مكتبي لحد اما يخلصو
وليد: يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين
ــــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: تمام ماشي حاضر هجيلك انا هستناكي في المطار سلام
وليد: مين دي
يوسف: دي كارما بنت عمنا فاكرها اللي هي بتحب عمر دي
وليد: يمراري
يوسف: هروح اديلو خبر
عمر: ادخل... ايه يا يوسف في حاجه
يوسف: كارما رجعت البلد و هروح اجبها من المطار
عمر ببرود: اهلا وسهلا تشرف يخويا اصلها كانت ناقصه ست كارما تيجي كمان
يوسف: عادي يعم فكك هروح اجبها عشان مش ناقصه قرف
عمر: ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ريم: هتشوفي عمر النهارده يستي
نورا: ريم احنا قولنا ايه امبارح لو سمحتي خلاص
ريم: خلاص خلاص متتعصبيش
نورا: ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
كمال بيخبط علي الباب
كمال: ينفع ادخل يا نورا
نورا: اتفضل يعمي
كمال: بقولك ايه يبنتي عايزك في طلب
نورا: قول يعمي
كمال: في ورق محطوط علي المكتب في الشركه و هو مهم ينفع تروحي تجبيه عشان انا هروح انا و امك و مرات عمك نجيب حاجات
نورا: حاضر يعمي هروح
كمال: تسلميلي يحبيبتي متتأخريش
نورا: حاضر..... يلا انا هروح عشان اجي علي طول
ريم: طيب خلي بالك من نفسك
نورا: حاضر
ـــــــــــــــــــــــــ
في مطار القاهره
يوسف: ازيك يا كارما عامله ايه
كارما: الحمدلله بخير اومال فين عمر
يوسف بضيق: عنده شغل معلش بقا
كارما: همم ماشي يلا نمشي
يوسف: يارب صبر الوحش علي الجحش
كارما: عمر هيجي امتى
يوسف: معرفش وقت اما نخلص شغل
كارما: طيب طيب
ـــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــــــ
نورا: انا هنزل علي طول مش هتأخر
ميرنا: ازي حضرتك يفندم
نورا: الحمدلله بخير هدخل المكتب اجيب حاجه
ميرنا: كمال بيه قالي اتفضلي
نورا: اوكيه...... فين ده بقا اهو ايه السرعه دي يجدع يلا نمشي بقا...... شكرا انا همشي
ميرنا: العفو مع السلامه
نورا: مكنتش متوقعه اروح بدري كدا
خالد: اهلا اهلا
نورا: استغفر الله العظيم يارب خير
خالد: ايه برحب بيكي يا نورا
نورا: وانت عرفت اسمي منين
خالد: مش مهم يحبيبتي ايه الورق ده وريني كدا
نورا: بس بس اوعى يحبيبي ايدك احسن توحشك
خالد: مش عيب تقولي الكلام ده لواحد قد عمك
نورا: معلش اصل انا ابويا معرفش يربيني
خالد بخبث: ظريفه اوي يا نورا بقولك ايه يحبيبتي ما تحاولي تقنعي عمو انه يدمج شركتي معاه يرضيكي شركتي تفلس و اكون في الشارع
نورا ببرود: اممم اه يرضيني و الاحسن انك تبعد عننا و الموضوع اللي في دماغك ده مش هيحصل
خالد: افهميني بس كدا شركة عمك هتكبر اكتر و اسمنا هيهز السوق و هنبقا اكبر شركه في مصر كلها لما نتحد مع بعض
نورا: لا يخويا احنا شركتنا الحمدلله اسمها مسمع الدور و الباقي علي شركتك بدل متشتغل في الحرام و التهريب حاول توقف شركتك علي رجلها واشتغل بالحلال
خالد بخبث و هو بيقرب منها: كداب يبنتي اللي قالك كدا كداب بصي هيبقا ليكي نصيب كبير اوي هديكي فلوس كتيره اوي اوي بس خلي عمك يوافق يشتغل معايا و هخليكو اغنى الاغنياء
نورا بإستهزاء: كان القرد نفع نفسه لو كان معاك الفلوس دي كلها مكنتش جيت و بتتذل لعمي عشان يشتغل معاك يعم غور من وشي كدا
خالد: ماشي بالكلمتين اللي قولتيهم دول والله لوريكي
نورا: اطلع علي البيت اصلها كانت ناقصه قرف
ـــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: نورتي البيت
كارما: امم شكرا
يوسف: عم جمال دخل الشنط
عم جمال: حاضر يا بيه
فاطمه: كارما اهلا يبنتي نورتي
كارما: بنورك يطنط وحشتيني
فاطمه: اه وانتي كمان
كارما: اومال فين ملك و مريم
يوسف: كل واحده في الكليه
كارما ببرود: امممم طيب انا هطلع اريح شويه
يوسف: ماما مش هقدر اعيش مع المخلوقه دي في بيت واحد
فاطمه: عيب يبني مينفعش هي شويه و هتمشي يلا يلا روح كمل شغلك مش فاضيه
يوسف: ماشي
ـــــــــــــــــــــــــ
كارما مسكت صوره عمر: انا جتلك يحبيبي و مش هسيبك ابدا و هفضل وراك لحد اما نتجوز و اللي تفكر تاخدك مني هتموت علي ايدي ان شاء الله زيها زي اللي قبلها
ــــــــــــــــــــــــــــ
نورا: اتفضل يعمي الورق اهو
كمال: تسلميلي يحبيبتي يلا اطلعي عشان نروح يلا
نورا: حاضر
ــــــــــــــــــــــــــ
ريم: يلا اجهزي بسرعه عشان نمشي
نورا: طيب
ريم: مالك يبت في حاجه
نورا: هاا لا مفيش يحبيبتي هدخل اخد دش عشان نمشي بس
ريم: طيب
ــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــ
نورا: يلا يعمي انا خلاص خلصت
كمال: طيب يلا
ــــــــــــــــــــــــ
كارما: طنط هو احنا عندنا حد جي ولا ايه
فاطمه: اه يحبيبتي عروسة يوسف جايه
كارما: طيب
عمر: المهم ان الجوده تكون اعلى حاجه فاهم
كارما بلهفه: عمر عامل ايه وحشتني اوي
عمر ببرود: الحمدلله كويس المهم اعملو اللي قولت عليه انا خمسه و نازل عشان استقبل الضيوف
كارما: هو كلمني كدا ليه عادي يعني شغل و كدا مش مهم
ـــــــــــــــــــــــــ
فاطمه: يلا يعمر الناس جت
عمر: حاضر....اهلا يكمال بيه اتفضلو اتفضلو
كمال: يزيد فضلك يبني اشرف هات الحاجه
فاطمه: ليه بس تعتبو نفسكو عم جمال ساعد الناس دي الله يخليك قولهم المطبخ فين اتفضلو يجماعه
يوسف: دي كارما بنت عمنا
كمال: اهلا يبنتي
كارما: اهلا بيكو
فاطمه: عامله ايه يارنا يحبيبتي
رنا: الحمدلله يطنط بخير و حضرتك
فاطمه: الحمدلله يبنتي
كمال: صحيح يعمر شوفت الورق اللي بعته مع نورا
عمر: اه يعمي شوفته كله تمام
كمال: يعني نبدأ شغل
عمر: اه
كمال: وهو كذلك
ليلى: كفايه كلام عن الشغل بقا
يوسف: مش ملاحظين حاجه
الجميع: ايه
يوسف: نورا و عمر عدا عليهم خمس دقايق من غير خناق
ليلى: بس بقا احسن تحسدهم و يصدعونا دلوقتي
كارما في نفسها: و هي مين دي ان شاء الله اما نشوف ايه حكايتك مع عمر انتي كمان
يوسف: لا ونبي خليهم كدا
نورا: والله ياكي اللي بتعملوه ده
عمر: ايه يعني ايه ياكي
نورا: يعني وحش بص ملكش دعوه
عمر: مليش دعوه ازاي يعني
نورا: بس ياض انت
عمر: انا ياض انا
نورا: اه هو في غيرك
عمر: بت انتي انا محترمك عشان الناس الطيبه دي عشان بحبهم و بحترمهم لكن اقسم بالله بطولك ده اخري انفخ فيكي تطيري علي طول انتي حره ابعدي عني احسنلك
كمال: حسدتهم يا يوسف اهو بدأنا و مش هنخلص
نورا: مالو طولي بقا يحبيبي وبعدين لو انت قد كلامك قوم يخويا و وريني نفسك قوم
عمر: اديني قومت
نورا: ايه الطول ده يبني ماشاء الله يعني اتفضل علي كرسيك تاني
عمر بقرف: بس بقا بس بقا صدعتيني
نورا: قصدك اني رغايه صح
عمر: اه رغايه و مش بتفصلي انتو مستحملنها ازاي دي
حنان: نصيب يبني
نورا: مكنش العشم والله ياكي عليكو بس ملكوش دعوه بيا و انت كمان يا ابو طويله انت خليك في حالك و ملكش دعوه بيا خلصانه عشان متهبش مني اعورلك وشك
عمر: ههه ظريفه يبت خفة دم فظيعه
وليد: بسسسس ايهههههههه ورا بعض ورا بعض افصلو شويه مش كدااااا وانت يعم الكاريزما ما انت مش بتبقا كدا معانا و علي طول جد و زعيق هاا في ايه
عمر بقرف: بس ياض
فاطمه: بس ايه مش بتفصلو
ملك: ونبي يجدعان خناقتهم حلوه اوي و بتضحك
مريم: بجد اه
نورا وعمر: بس يبت
ملك: ايه ده في ايه
رنا: ممكن تهدوا ليوم واحد بس
نورا:ماشي
كارما بدلع: عمر يحبيبي كنت عايزاك في حاجه كدا
عمر ببرود: بعدين
امال: ست فاطمه الاكل جاهز اتفضلو
فاطمه: حاضر يلا يجماعه
رنا: يوسف البت دي مرتحتلهاش
يوسف: مش لوحدك يحبيبتي كلنا كدا
ــــــــــــــــــــــــ
في مكان تاني
خالد: شايف البنت دي اسمها نورا انا عايز تكون هنا النهارده فاهم ياحسين
حسين: حاضر يباشا هنجبها النهارده
خالد: ده البيت اللي كلهم فيه دلوقتي راقبهم كويس و هي لوحدها اخطفها يلا امشي..... اذا كان كمال مش هيرضى بذوق نخليه يرضى بالعافيه وبعدين بالمره اعلمها الادب علي الكلام اللي قالته
ــــــــــــــــــــــــ
فاطمه: بقول ايه يا استاذ كمال
كمال: اتفضلي
فاطمه: خلي العيال تنزل دلوقتي مع بعض يتمشوا كلهم يعني يوسف يتعرف علي رنا اكتر و بالمره ميكونوش لوحدهم و يرجعوا بعد ساعتين كدا ولا حاجه الجو بيبقا حلو بليل كدا ايه رأيك
كمال: تمام ماشي و احنا نتفق هنا علي كل حاجه
فاطمه: يوسف خد خطبتك و الباقي و انزلو اتمشو في أي حتة يلا
كارما: وانا كمان يطنط
فاطمه: ايوه يلا
عمر: طيب يلا
نورا: تعالو نتمشى علي الكورنيش
الجميع: يلا
ــــــــــــــــــــــــــ
حسين: ايوه يا باشا اهم طلعو و هطلع وراهم اه هما من غير حراسه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نورا: عمر شغل اغاني
عمر ببرود: لا
نورا: لا انا مش باخد رأيك وسعي كدا يمزه
كارما بعصبيه: ايه ده ما تحسبي يا انتي
نورا: استني بس يعروسه كدا
عمر: بس يخربيتك هنعمل حادثه هشغلك
نورا: ما كان من الاول
كارما: بجد انتي بهدلتي هدومي اوف بجد
نورا: مالها دي
عمر: ششش اسكتي
ــــــــــــــــــــــــــــ
عمر: يلا انزلو نتمشى
نورا: الله بجد الهدوء يا سلامم
رنا: بجد الهوا يُرد الروح كدا
يوسف: يلا يحبيبتي نتمشي شويه
رنا: يلا
وليد: ريم ممكن اسألك عن حاجه بس تعالي قدام شويه
ريم: طيب امشي يلا
كارما مسكت دراع عمر: يلا نتمشي
نورا في نفسها: لا حول ولاقوة الابالله يحبيبتي الجو حر مش كدا يخربيتك
عمر ببرود: كارما الجو حر ابعدي شويه
نورا بصوت واطي: رجوله والله و متربي عشر مرات
عمر سمعها و بصلها بطرف عينو وضحك
كارما: اه سوري اوكيه يحبيبي
نورا: يععع تلزيق اوعى يعم انت و هي مش ناقصه تلزيق
عمر: اوعي حد يخطفك
نورا: عيب عليك يابا اختك رجوله
عمر: رجوله
كارما: كلامك غريب اوي مش صح يعمر يحبيبي
نورا بتتريق عليها: قلامق غريب قوي مش سح يعمر يحبيبي
عمر: نورا بس مش هنا
كارما: هي بتتريق عليا
نورا: نوو يحبي
حسين: ايوه ياباشا ماشي وراهم مستني بس الوقت المناسب
نورا: امشي قدامي يعم انت وهي مش ناقصه امشوا
عمر: يبنتي بس يبنتي واخدين بنت اخونا معانا اهو همشي و هسيبك
نورا: مراد بيك لا تتركني هيك لا تقوصني معلم
عمر: ده انتي مخك ضرب
ريم: ايه الجديد دي علي طول هوبا
نورا: بس يخفه منك ليه
حسين: ما تبعدوا بقا خلينا ننجز
وليد: طب والله دمها خفيف
عمر: امشو بس امشو
نورا: اوفف لازم يعني الرباط يتفك دلوقتي
حسين: اتوكلنا علي الله نرش المخدر في المنديل
حسين جه من ورا نورا و الدنيا كانت ضلمه و محدش خد بالو انها وراهم حط المنديل و حاولت تقاوم بس للاسف معرفتش
حسين بصوت واطي: يلا قبل ما حد يشوفنا وهي الدنيا ضلمه كدا ساعدوني
ريم: هي البت نورا سكتت ليه
رنا: هي زعلت ولا ايه نورا هي مش كانت هنا دلوقتي
عمر: اه كانت ورايا
وليد: نورا في العربيه اهي
حسين: اطلع بسرعه بسرعه شافونا
عمر: هرب الجبان حد فيكو شاف نمرة العربيه
يوسف: لا ملحقناش
رنا: مش هي كانت وراك يعمر خدوها ازاي
عمر: معرفش معرفش اهدوا انا هتصرف
ريم بعياط: هاتولي اختي اكيد اكيد بابا عمل كدا
عمر: يلا نروح دلوقتي يلا
ـــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــ
كمال: جيتو بدري يعني ايه ده فين نورا
ريم: عمي نورا اتخطفت
نزل عليهم الخبر زي الصاعقه
حنان: ايه مين اللي عمل كدا
عمر: محدش يعرف
كمال: وانتو كنتو فين هاا
يوسف: هي كانت ورانا يعمي مره واحده لاقناها في العربيه
كمال: انا اديتكو امانه تضيعوها
كارما في نفسها: الحمدلله انها غارت في داهيه واضح ان عمر معجب بيها كدا احسن
عمر: هلاقيها وعد مني هلاقيها
حنان: مفيش غيره احمد اللي يعمل كدا
ليلى: لا يحنان متوصلش بيه لدرجه دي
حنان: لا توصل صدقيني.. كمال احمد ممكن يقتلها
فاطمه: محدش فيكو شاف نمرة العربيه
وليد: لا للاسف
ـــــــــــــــــــــــــ
خالد: عفارم عليك
حسين: حبيبي ياباشا
نورا: انا فين
خالد: انتي هنا معايا
نورا: هو انت مش عيب عليك يا راجل يشايب يعايب تخطف بنت قد عيالك
خالد: معلش انا جيبك هنا عشان شغل اللي قولتلك عليه الصبح
نورا: اههه فهمت راجل واطي بصحيح
خالد: طب شكرا كل كلمه بحساب بس اهدي عليا
نورا: عايزه اشوف اخرك ايه يعني تزعق شويه و خلاص بلا خيبه عليك
خالد ضربها بالقلم ومسكها من شعرها: انتي فكراني بهزر يبت انتي ده انا ادفنك حيه دلوقتي
نورا بألم: اعمل اللي تعملو بس اللي بتفكر فيه مش هيحصل
خالد: هنشوف و متعصبنيش بدل ما اعمل فيكي اللي يخليكي تندمي طول عمرك
نورا: اتكل علي الله يلا يلا يعم هي مش ناقصه " كانت بتتظاهر بالقوه بس هي في الحقيقه خايفه جدا "
خالد: ماشي هسيبك دلوقتي بس لو محصلش اللي في دماغي استحملي بقا اللي هيحصل فيكي سلام
نورا: هيعمل فيا ايه يعني اجمدي يبت يا نورا ده راجل عبيط اصلا وبعدين هما رابطيني كدا ليه استغفر الله العظيم
ـــــــــــــــــــــــــــ
كمال: انا هرن علي احمد و اشوفه
حنان قالت وهي بتعيط: كمال بالله عليك رجعلي بنتي انا عايزه نورا
كمال: حاضر صدقيني هجبها
ليلى: اهدي بس يحنان اهدي عشان خاطري
فاطمه: ملك هاتي مايه
ملك: حاضر
كمال: تعالو معايا يشباب...... بصو هو مفيش غير اتنين احمد او خالد و انا حاسس انه خالد
يوسف: مين خالد
كمال: خالد الحسيني ده حوار كبير المهم دلوقتي انا هرن علي احمد ونشوف
وليد: تمام يلا
عمر في نفسه: يارب تكون بخير
كمال: احمد انا كمال قبل ما تقفل السكه نورا فين
احمد: يعني ايه نورا فين هي مش عندك
كمال: احمد بلاش الشغل ده ملكش دعوه بنورا والاحسن انك ترجعها
احمد: اقسم بالله نورا مش عندي
كمال: بلاش نورا مشكلتك معايا بنتك ملهاش ذنب في حاجه اوعى تيجي جمبها
احمد: يعم انا مالي بيها ما تولع هعمل بيها ايه عندي وبعدين انا مش في القاهره اصلا شوفها بقا يمكن هربت مع حد كدا ولا كدا
كمال: مش هرد عليك دلوقتي لانك مش في وعيك اصلا سلام
عمر: هاا هو
كمال: لا بيقول انه مش هنا اصلا
يوسف: طب مش يمكن بيكدب
كمال: لا اخويا وانا عارف لو خدها كان قال يبقا مفيش غيره خالد
عمر: طب وده مالو بنورا
كمال: بختصار خالد ده كان صحبي و عايز دلوقتي يدمج شركتي مع شركته وانا مش موافقه لانه بيشتغل في حاجات مش كويسه مخدرات بقا و كدا و هو شاف نورا لما كانت عندي في المكتب شكله طلع مراقبنا و حصل اللي حصل عشان اوافق علي كل اللي هيقوله
يوسف: طب اتصل بيه كدا وخلينا نسمع
كمال: ماشي..... الو
خالد: اهلا اهلا كمال بيه
كمال: نورا فين
خالد: مكنتش متوقع انك ذكي اوي كدا نورا في الحفظ و الصون
كمال: عارف لو عملت حاجه للبنت مش هيكفيني موتك نورا ملهاش دخل بكل ده رجع نورا يخالد و نتكلم مع بعض
خالد: تؤ اتكلمت معاك كتير جه وقت الفعل
كمال: عايز ايه
خالد: تشتغل معايا وعايز فلوس و ندمج الشركتين بس حاجات بسيطه يعني
كمال: انسى حوار اننا نشتغل مع بعض اديك فلوس اه لكن الهبل اللي قولته ده مفيش حاجه من دي هتحصل
خالد: عادي انت حر كدا كدا انت الخسران بس متزعلش من اللي هيحصل في بنت اخوك تحب تسمع صوتها هسمعك صوتها لاني طيب..... نورا يا يروحي عمو كمال علي التليفون خدي كلميه
نورا: الو ايه يعمي متسمعش كلامه في أي حاجة عشان خاطري بلاش
كمال: متخفيش يحبيبتي انا هتصرف هاا اوعي تخافي ماشي
نورا: متخفش يعمي هخاف من ده ليه يعني ده راجل قد جدي لو نفخت فيه هيموت خليه يتسلى شويه في اخر ايامه
خالد مسكها من شعرها: مش قولتلك عيب الكلام ده صح مش عايزك تعصبيني
نورا بألم: اهه اقسم بالله انت حيوان
كمال: خالد ملكش دعوه بيها خليك معايا انا
خالد: اهو سبتها بس بنت اخوك مش متربيه تخيل بترد علي اللي اكبر منها و بتبجح كمان
نورا بعصبيه: انا بكون قليله الادب مع اللي مترباش اللي زيك اللي خرف علي كبر روح شوف تربه اترمي فيها
خالد: سامع يكمال مش عيب كدا بدأت ازعل وانا زعلي وحش قدامك لحد بكره الصبح الورق معايا جاهز و لو فكرت تبلغ حد كدا ولا كدا اعتبر بنت اخوك بتتحاسب فوق سلام
عمر: متخفش يعمي اكيد مش هيقدر يعملها حاجه
كمال: للاسف يقدر لازم نفكر هنعمل ايه لان أي غلطه زي ما سمعتو وانا معنديش استعداد اخسر نورا
عمر في نفسه: يعني انا ممكن اخسرها هو انا اه مش بحبها متضحكش علي نفسك يعمر انت بتحبها يارب متخدهاش مني يارب
يوسف: تعالو ندخل جوه
كمال: يلا
ريم: هااا يعمي عرفتو مكانها
وليد: لا للاسف بس عرفنا مين
رنا: مين
كمال: خالد اللي قولتلكو عليه قبل كدا
حنان: بس هو مالو بنورا ايه علاقتها
كمال: خطفها عشان يهددني بيها لو انا معملتش اللي هو طلبه الله اعلم بقا هيحصل ايه
رنا: بابا اعمل أي حاجة عشان خاطري
يوسف: احنا بنحاول بس احنا كمان عايزين مسعدتكوا عشان نعرف نفكر كلنا
كارما ببرود: خلاص ما تعمل اللي هو طلبه سهله
عمر: كارما متدخليش
كارما: اوكيه
ـــــــــــــــــــــــ
نورا: ياربي عايزه ادخل الحمام يناس يلي هنا حد يجي انتو يناااس يعااالممم
حسين: بس بقا صدعتينا بره مش عارفين نعدل دماغنا عايزه ايه
نورا: الله يسترك عايزه ادخل الحمام والله مش قادره
حسين: ليه يختي فكراني عبيط عشان بعد كدا تهربي لا اعمليها علي نفسك
نورا بستعطاف: بليزز ونبي عشان عندي السكر و الضغط و القلب عشان خاطري خدمه انسانيه
حسين: لا برضو
نورا: طب معلش و يسيدي اربط ايدي في اليد بتاع الباب عشان مهربش
حسين: طيب طيب قومي هفك رجلك بس
نورا: ربنا يسترك
حسين: يلا قدامي
نورا: حاضر براحه الاه
حسين: استني اربط ايدك خلصي بسرعه وناديني انا بره
نورا: شكرا يعسل انت...... مفيش هنا شباك يخرابي ده عالي اوي مش مهم افك ايدي بسرعه و اهرب يلا اتفك بقاا اوففف...... اخيرا نطلع و يارب محد يشوفني
نورا حاولت تفتح الشباك وبعد معاناة فتح
نورا: يخرابي يما المكان عالي يلا يانورا
حسين: خلصتي
نورا بصوت عالي: لسه استنى هعدل هدومي اوعى تدخل
حسين: انجزي
نورا خدت نفس عميق ونطت و للاسف نزلت علي دراعها جامد
نورا بألم: اههه ايدي اتكسرت ولا ايه يلا يا نورا اجري قومي بسرعه
نورا طلعت تجري و هي بتعيط مش عارفه تروح فين لان الدنيا كانت ضلمه و هي في مكان مقطوع و مش فاهمه حاجه
نورا: اجمدي يانورا متخفيش من الضلمه اهدي كدا اهدي ان شاء الله هنلاقي مخرج من هنا
حسين: كل ده لسه مخلصتيش... دي هربت انتو يا بهايم البت هربت اطلعو اجروا وراها يلا
نورا: يارب انا خايفه اجري منين يارب ساعدني لازم اتحرك اكيد بيجرو ورايا دلوقتي
حسين: عايز البت حيه محدش يضرب نار
نورا بوجع: خلاص تعبت من الجري و ايدي وجعاني اوي يلا يانورا يلا اجري بسرعه احيه في حد جي
نورا استخبت ورا شجره كبيره و بتتمنى جواها ان محدش يشوفها
نورا بهمس: يارب ابعدهم عني يارب
شخص مجهول: شكلها مش هنا خليني ارجع تاني اشوف
نورا ارتاحت انو مشي و طلعت تجري في الاتجاه المعاكس اللي مشي منو
نورا: لازم اخلي بالي عشان لو حد شافني هيبقا فيها موتي
نورا بتجري و بتبص كل شويه وراها خايفه حد يكون شافها
نورا بفرحه: في طريق هناك اهو كدا مفيش حد اطلع اجري بسرعه و اوقف أي عربيه
نورا اول لما طلعت تجري لاقت حسين و رجالته واقفين قدامها
نورا بخوف: ايه يرجاله كنت والله طالعه اجبلكو شاي في ايه
حسين: امسكوها
نورا بغضب: محدش يلمسني انتو فاهمين همشي معاكو بس اللي هيلمسني هيزعل
حسين بإستهزاء: هتعملي ايه يعني
حسين مسكها من دراعها
حسين: اديني لمستك اهو هتعملي ايه
نورا ضربته بالقلم: هعمل كدا اياك تلمسني انت فاهم
حسين مسكها من شعرها: لا يحبيبتي انا الشغل ده ميجيش معايا سكه يلا قدامي
نورا بوجع: اههه سيب شعري يحيوان انت بقولك سبني انت مش بتفهم
حسين بعصبيه: شششش اخرسي امشي و انتي ساكته....... وصلنا بس عارفه هعمل ايه هدخلك الاوضه الضلمه دي لحد الباشا اما يجي
نورا: عليك و علي الباشا بتاعك انت فاكر هخاف من اللي بتعملوه ده انسى واعمل اللي تعملو داهيه تاخدك انت و هو
حسين: دخلوها الاوضه
نورا بصوت عالي: اوعى بقولك سيب ايدي اوعى انت وهو
الباب اتقفل عليها والدنيا ضلمه جدا
نورا بخوف: لا لا اكيد مش هيسبوني هنا افتحو الباب بقولك افتح الباب.. لا لا ونبي حد يطلعني من هنا انا بخاف من الضلمه بالله عليكو حد يطلعني طب حد يطلعني والله مش هتكلم ولا هعمل حاجه
ــــــــــــــــــــــــ
خالد ضرب حسين بالقلم و قالو: حمار ازاي تهرب منك
حسين: انا اسف يباشا
خالد: هي فين
حسين: في الاوضه الضلمه اللي هناك دي
خالد: افتح الباب..... ايه بتزعقي كدا ليه
نورا بخوف شديد: بالله عليك طلعني من هنا انا بخاف من الضلمه جدا عشان خاطري والله مش هعمل حاجه تاني و هسمع كلامك بس طلعني من الاوضه دي
خالد ببرود: اسف يا نونو انتي غلطتي ولازم تتعقبي والعقاب هيكون الضعف
نورا ضربته بالقلم: اوعى من وشي انا هطلع لوحدي
خالد مسكها من رقبتها: بقا انا تضربيني بالقلم انا سكتلك كتير و اقسم بالله لخليكي تندمي حسين تعالى
حسين: نعم يباشا
خالد بصوت واطي: اعمل الصح بس ما تتمادش دي صغيره لسه عقاب خفيف اوي كدا هااا
حسين بخبث: من عيني يباشا
نورا: انت بتقرب مني ليه ابعد عني اوعى تقرب خالد بيه خالد بيه ابوس ايدك خرجني من هنا ابوس ايدك ما تخليه يعملي حاجه
خالد: اقفل الباب
نورا بخوف شديد و بكاء: بالله عليك ابعد عني انا معملتش حاجه متقربش مني بص هديك فلوس كتيره اوي اوي بس بالله عليك ما تقرب
حسين: مش عايز فلوس عايزك انتي
نورا: بالله عليك ما تقرب مني
حسين هجم علي نورا
نورا فضلت تصرخ ان حد ينجدها بس للاسف محدش ادخل
نورا انكمشت علي نفسها و فضلت تعيط
حسين: افتح الباب
خالد: عملت اللي قولت عليه
حسين: بالحرف يباشا متخفش زي ما هي
نورا بخوف و بكاء حاد: حد يطلعني من هنا هو عمي مجاش ليه هو قالي انه هيتصرف
نورا قامت وفضلت تخبط علي الباب جامد و تصرخ
نورا: حد يفتح الباب افتحولي الباب خرجوني من هنا بالله عليكو خرجوني
خالد: سيبوها جوه شويه خليها تتربى
ــــــــــــــــــــــــــــــ
حنان: كمال حسه ان نورا حصلها حاجه انتو ساكتين ليه كمال بالله عليك انا عايزه نورا قلبي مش مطمن حسه انه بيعملو فيها حاجه
ليلى: متقوليش كدا يحنان نورا بخير ان شاء الله
عمر بعصبيه: عمي انا مش هفضل كدا الله اعلم بيعمل فيها دلوقتي انت ترن عليه و تقوله موافق
كمال: بس يبني
عمر: من غير بس هتوافق و احنا هنكون معاك متخفش بعد اذنك يعمي انا مش هستنى لصبح احنا هنعمل ده دلوقتي
كمال: حاضر هرن اهو و هخليكو تسمعو
خالد: اهلا كمال بيه فكرت ولا ايه
كمال: ايوه فكرت و موافق بس اديني اكلم نورا الاول
خالد : نورا من عيني بس اعرف اللي هي فيه ده بسببها
نورا لسه بتصوت و صوتها واصل لتليفون
نورا بزعيق: خالد بيه خالد بيه افتحلي الباب افتحولي الباب
ريم بخوف: هي هي نورا بتصوت ليه
خالد: افتح الباب
نورا بتوسل: بالله عليك مدخلني الاوضه دي تاني عشان خاطر ربنا طلعني منها وانا اوعدك والله مش هنطق بكلمه
عمر سمع صوتها حسه انه عايز ينهار بس مسك نفسه
خالد: خدي كلمي عمك يحبيبتي
نورا بإنهيار: الو عمي بالله عليك طلعني من هنا هما دخلوني اوضه ضلمه ضلمه خالص و كمان
خالد بمقاطعه: و كمان ايه عيب يانورا
كمال بصدمه: انت انت عملت فيها ايه
خالد: مش لازم تعرف هتزعل اوي وبعدين متخفش زي ما هي هبعتلك العنوان و تيجي دلوقتي و لو فكرت تبلغ حد هقتلها دخلوها الاوضه تاني
نورا بصوت عالي: لا لا اوعوا اديكو محدش يلمسني عمي بالله عليك طلعني من هنا مش عايزه افضل في الاوضه دي
كمال: هاجي و هعمل كل حاجه و هديك الفلوس اللي انت عايزها
خالد: ماشي سلام
عمر: قوم يعمي هنتحرك دلوقتي يلا انا هجهز الشباب
يوسف: السلاح قليل يعمر مينفعش
عمر: لا فيه سلاح انا عارف فين
كمال: بعت المكان
عمر: طب يلا نتحرك و هقولكو هنعمل ايه في الطريق
الجميع: ربنا معاكو
ـــــــــــــــــــــــ
عمر: طارق جهز الشباب كلهم و هات السلاح
طارق: حاضر
عمر: عمي لازم تاخد بالك من كل حاجه هتحط ده في القميص من جوه محدش هيشوفها
كمال: طب ده اعمل بيه ايه
عمر: ده عشان نعرف امتى ندخل هتديني أي إشارة تخبط علي المكتب اربع مرات تكح تعمل أي حاجة
كمال: ماشي يلا نتحرك
ــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين
ــــــــــــــــــــــــــ
عمر: وصلنا المكان الرجاله هتنتشر ف كل حتة واحنا التلاته مع بعض يلا يعمي انزل خد عربيه من الشباب عشان محدش يشك
كمال: ماشي
ـــــــــــــــــــــــ
حسين: باشا في عربيه داخله علينا
خالد: اول لما تدخل فتش العربيه و كويس و فتش كمال هو كمان
حسين: حاضر.......... فتشوه
كمال: كدا تمام اقدر ادخل
حسين: اتفضل
نورا بهمس: خرجوني من هنا حد يخرجني
خالد: اهلا يراجل ادخل ادخل
كمال: انجز هات الورق خليني امشي
خالد: تؤ تؤ لسه بدري فين الفلوس
كمال: لما اخد نورا
خالد: اتفضل طيب عشان نتفق
ـــــــــــــــــــــــــــــ
حسين دخل علي نورا
نورا: ابعد عني متقربش مني تاني بالله عليك
حسين: متخفيش مش هقرب منك بس للاسف ممكن تمشي بعد شويه
نورا: بجد الحمدلله
حسين مسك شعرها بيلعب فيه
حسين: تعرفي ان شعرك حلو اوي وانتي كمان حلوه
نورا بخوف: طب ابعد شويه معلش كفايه ونبي لحد كدا
حسين: هبعد هبعد متخفيش بس
نورا انكمشت علي نفسها: بس ايه
حسين: اودعك الاول ايه رأيك
ـــــــــــــــــــــــ
كمال: موافق
كمال خبط علي المكتب اربع مرات
عمر: يلا بينا
خالد: ايه ضرب النار ده
حسين: سمعتي عمك عملنا فخ بس مش هطلع برضو
نورا فضلت تصرخ و تقول: ابعد عني اوعى تقرب مني
حسين: صوتي من هنا لصبح
عمر: نورا انتي فين
نورا بصوت عالي: ابعد عني حد يلحقني بالله عليكو
عمر سمع صوتها وهي بتصوت و كسر الباب
نورا: ابعدوه عني
عمر ضرب حسين بنار في رجله
عمر بلهفه: انتي كويسه عملك حاجه
نورا بصوت عالي وخوف: ابعد عني اياك تلمسني
عمر: نورا انا عمر متخفيش انا معاكي يلا نمشي
يوسف خبا وشه: خد دي غطيها
عمر: هات
نورا: اياك تقرب انت فهم
عمر بحزن: طب خدي دي
كمال: نورا حبيبتي انتي كويسه... ايه ده حصلك حاجه
كمال خدها في حضنه و هي فضلت تعيط
نورا: عمي بالله عليك عايزه امشي من هنا
كمال: حاضر يحبيبتي يلا
عمر: يوسف خلي حد من الشباب يجيب الحيوان ده
ـــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين
ــــــــــــــــــــــ
حنان: نورا حبيبتي انتي كويس حصلك حاجه
نورا: كويسه يماما
ريم حضنتها هي ورنا
ريم: الحمدلله انك بخير
نورا بخوف: عمي عايزه امشي من هنا عايزه انام
فاطمه: خليكو هنا النهارده و الاوض كتير عمر خدهم و خلي نورا تدخل أي اوضه تريح فيها
عمر: حاضر
حنان: تعالي يحبيبتي تعالي معايا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعه
ــــــــــــــــــــــــــــ
كمال: نامت
حنان: اه الحمدلله
كمال: عمر تعالى ثواني
عمر:حاضر
كمال: ايه اللي حصل لما دخلت
عمر حكالو اللي شافو: وبس يعني ملحقش انقذتها في اخر لحظه
كمال: الف شكر يبني الحمدلله انها عدت علي خير متقولش الموضوع ده لحد
عمر: اكيد يعمي
ــــــــــــــــــــــــ
ريم: انا هطلع هخليني جمبها
ليلى: ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــ
ريم: ايه ده انتي صاحيه مالك بتعيطي ليه
نورا: ايدي وجعاني اوي لما حاولت اهرب نطيت من مكان عالي ونزلت عليها و مش قادره من الوجع
ريم: طيب بكره الصبح نروح لدكتور دلوقتي هحطلك عليها حاجه اتفقنا
نورا: ماشي
ريم: مش عايزه تحكي حصلك ايه
نورا: لا ياريم عايزه انام عشان خاطري
ريم: طيب يحبيبتي انا جمبك اهو لحد اما تنامي مش هسيبك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
كارما: عندها 23 سنه بنت عم عمر بتحبه اوي اوي، شعرها لونه اسود و طويل، عيونها بني غامق، شخصيه مغروره جدا وكل همها الفلوس وعمر
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
و بكدا بارت النهارده يكون خلص


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close