اخر الروايات

رواية وعود كاذبة كامله وحصريه بقلم شريهان مطاوع

رواية وعود كاذبة كامله وحصريه بقلم شريهان مطاوع



البارت الاول. 💔 وعود كاذبه بقلم شريهان مطاوع
ملك ترن الجرس اكثر من مره تفتح لها حياه مامت سما تدخل ملك وتضحك وتكلم بصوت عالي جدا وتنادي على سما ماما حياه تضحك وتقول لها هي لسه نايمه
ملك تفتح باب الاوضه وتدخل و تشد الغطاء من على وش سما يا بنتي اصحي يا بنتي اصحي نتاخر على المحاضره وبعدين دي مش اي محاضره ده محاضره حبيب القلب
سما تفتح عينيها صباح الخير بهدوء وهي تبتسم وتتذكر يزن
ملك يا بنتي قومي ناموسيتك كانت بمبه 😂
تضحك سما لا طول الليل بحلم بيه ❤️
ملك بحلم بيها انا بحلم بيه 😂😂😂
قومي يا مجنونه في واحده تفضل تحب الدكتور بتاعها سنتين يا بنتي فوقي و اتحرك ي قبل ما اي بنت تانيه تاخذه منك بقلم شريهان مطاوع
سما بزعل ترفع الغطاء وتجلس على السرير بحزن وايه فايده ان انا ممكن اتحرك وهو مش شايفني وتقريبا نصف بنات الكليه كلها بتجري وراه وهو مش سائل فيهم تفتكر يسال في انا 😥
ملك وانتي ايه اللي مزعلك قولي لي بقى لك سنتين في الكليه عملتي ايه كل اللي تعمليه انك بتحبيه طب هو يعرف منين ان انتي بتحبيه لازم تحاولي
سما يعني اعمل ايه
ملك لا لا لا لا ده موضوعي يطول شرحه قومي نروح كليتنا وبعد كده ه تكتك لك تعملي ايه
✨ نسيت اعرفكم ابطال القصه ✨
سما 21 سنه في ثالثه كليه سما ملامحها متوسطه الجمال جسمها متناسق شعرها طويل ولونه اسمر وعيونها عسلي فاتح وبشرتها لا سمراء ولا بيضه هي بشره برونزي بنت هاديه جدا ملتزما جدا في كليتها ودائما من الاوائل
وهي من عائله متوسطه الحال لها اخت اصغر منها في تالته ثانوي ووالدها موظف بشركه حكومي واسمه مدحت
ومامتها موظفه ايضا واسمها حياه
✨✨✨✨✨✨✨
ملك صديقه سما نقدر نقول ان سما تعتبرها اختها لانها صديقه الطفوله
ملك من عيله كبيره والدها رجل غني وهي في قمه الجمال جسم رياضي بشره بيضاء شعر اصفر عيون زرقاء جذابه جدا لاي حد يشوفها جميله جميله جدا جدا جدا جدا
وبرغم الاختلاف اللي بين ملك وسما
ملك من عائله كبيره عكس سما عائله متوسطه الحال لكنهم اصدقاء واخوات لكن شخصيه ملك مجنونه ومتهوره ومتسرعه هوائيه يعني في اختلاف بين الشخصيتين عكس بعض في كل شيء ملك جريئه جدا سما هاديه و خجوله جدا جدا اكيد انا مصره ابين الفرق اللي بينهم لان هنحتاج الفرق ده في باقي الروايه
✨✨✨✨✨✨✨✨
طبعا باقي الابطال نتعرف عليهم احداث الروايه
تخرج سما وملك مسرعا عشان تقدر تلحق محاضرتها
وعلى الجهه الاخرى بقلم شريهان مطاوع
في فيلا كبيره في احد المناطق الراقيه كان فيها رجل في ال 70 من عمره سامي الالفي جد يزن كان قاعد بيتكلم معاه وهو يفطر على السفره و يستأذن لان عنده محاضره بدري
يزن معيد في كليه تجاره عنده 26 سنه ملتزم جدا وماسك شركاته بعد وفاه والده وهو عايش مع والدته وجده قام برعايته بعد وفاه والده
وهو شاب طويل جسم رياضي شعر بني وكثيف جدا وعيون رمادي وله دقن خفيفه وسيم جدا بشره بيضاء وبيهتم بجسمه جدا ورياضي جدا جدا ناجح في شغله الجميع بيعمل له 1000 حساب ذكي جدا وقادر يوفق ما بين الجامعه والشركه وقدر يكمل مسيره والده لتحقيق نجاح لمجموعه الالفا جروب
طبعا مع احداث الروايه نتعرف على ابطالها
يخرج يزن ويتحرك بسيارته الى الكليه
وبعد لحظات يدخل يزن الكليه ويدخل بالتحديد المدرج ليعطي المحاضره بقلم شريهان مطاوع
وفي نفس اللحظه تنزل سما من العربيه وتشاور لملك وترمي لها قبلات في الهواء وتجري وهي مش شايفه امامها فكل ما يشغل تفكيرها هو ان تلحق المحاضره التي تاخرت عليها خمس دقائق بالضبط دخلت سما الجامعه وجريت تلحق المحاضره الاولى قابلتها زميلتها اميره اميره بضحك اهدي يا بنتي اهدي خلاص دكتور يزن داخل المحاضره
سما وانتي ما دخلتي ليه
اميره لا انا قلت اخذها من قصيرها و اقضيها ب الكافيه على ما يخلص المحاضره لاني مش مستعده ادخل و يحرجني زي المره اللي فاتت
سما طب بعد اذنك انا ادخل
اميره يحر جك
سما انا وحظي ه جرب باي تجري سما وتدخل تخبط على الباب بهدوء
يقف يزن وهو يبتدئ يلقي المحاضره ينتبه لخبط ينظر اتجاه الباب ادخل
تدخل سما وهي خايفه جدا جدا سوري دكتور غصب عني بعد اذنك اعذرني بعتذر جدا جدا ارجوك عايزه احضر المحاضره
يزن اكيد حضراتكم عارفين ان انا ما بحب حد يدخل بعدي المحاضره بقلم شريهان مطاوع
سما انا بعتذر و تلتفت للخروج
يزن استني ممكن اعرف سبب تاخير حضرتك
سما بعتذر كان عندي ظروف و تأخرت بعتذر جدا
يزن يشاور لها بيده طب يا ريت ما تتكرر تاني يا انسه
سما تمام يا دكتور
يزن اتفضلي
تدخل سما وهي متوتره وتجلس بجوار ريم صديقتها ريم بصوت ضعيف ايه اللي اخرك كده
وقبل ما سما ترد
يزن بصوت عالي من فضلكم الصوت واول واخر مره اسمح لاي طالب يدخل بعدي وده اخر انذار والمره الجايه اللي هيفكر يدخل بعدي المحاضره ثاني هتبقى بدرجه العمليه كله اللي مستغني عن الماده يتاخر ولو دقيقه عن المحاضره طبعا بعد كلامه ظهر صوت عالي تفاعل مع كلامه والرفض من الطلبه وفي منهم اللي استغرب لانه مش ب يتعامل معاهم بالطريقه دي
لكن هو بصوت عالي لو ظهر تاني صوتكم اعتبره الدفعه كلها شايله مادتي والكلام اللي قلته مش يتغير والحاضر يعلن الغايب بقلم شريهان مطاوع
الهدوء سيطر على المدرج كله
وهو ابتدأ يشرح لكن سما في دنيا تانيه وهي تنظر له وتفكر فيه بحب كم اعشق احساسك ووجودك في حياتي بالرغم انك حلم في خيالي احببتك رغم اني لا احتضنك ولا اراك دوما احببتك وانت بعيد كل البعد عني لكنك ساكن قلبي ولك اشتاق اتمنى لو تموت كل الظروف والمسافات وكل ما يفصل بيني وبينك
تنتهي المحاضره وطبعا سما ما كانتش موجوده في المحاضره لانها كانت مركزه مع يزن حب سنتين لكنه حب من طرف واحد وده اصعب شيء في الدنيا انك تحب انسان وهو مش حاسس بيك
تخرج سما من محاضره هي وريم
ريم ايه اللي اخرك كل ده سما راحت عليا نومه
ريم تمام طب انا هسيبك دلوقتي لان احمد خطيبي
مستني ني
سما تمام وانا هروح لاميره الكافيه
تتجه سما ناحيه الكافيه وتجلس بجوار اميره صديقتها
اميره ايه يا بنتي مش تخرجي معايا نروح نتغدى كشري او سندوتشات فول وفلافل 😂
سما هنروح من غير ملك
اميره اولا ملك كليه حقوق واحنا كليه تجاره هي ليه كل يوم عندنا انا حاسه انها بتيجي الكليه اكثر مننا هي حقوق واحنا تجاره يا ناس 😂
سما بطلي جنان ويلا خلينا نشرب حاجه لحد ما ملك تخلص محاضرتها و تجيلنا هنا
اميره امري لله عشان خاطر ست ملك اللي كل يوم تنطينا هنا
سما ازعل منك انتي صاحبتي واختي وحبيبتي
وملك كمان واللي يزعلها يزعلني
اميره لا وعلى ايه ماشي يا اختي انتي حره بس انا ما برتاحلهاش هي متكبره ودايما شايفه نفسها بكره تشوفيها على حقيقتها او تشوفي وشها الثاني و تصدقيني وتعرفي ان كلامي على حق بقلم شريهان مطاوع
سما خلاص يا اميره من فضلك هي اختي و صاحبتي وانتي كمان اختي وحبيبتي وبعدين انتي اللي مهونه عليا الكليه هنا صدقيني 😂
اميره بضحك ايوه انتي هتقولي لي هههه انا برده ولا الدكتور يزن 😂💞
اميره صديقه سما وهي من عمر سما بنت مؤدبه جدا وملامح هاديه جدا تقريبا من نفس صفات سما لكنها ما ترتاح لملك
وبرغم اني سما واميره اصحاب جدا لكن نقطه الخلاف بينهم ملك
تقترب منهم ملك وهي تضع الأجندة على الترابيزه وتجلس وتضع رجل فوق الاخرى وتضحك هاي
تضحك لها سما لكن اميره تستاذن هجيب طلب وارجع لكم
ملك تضحك مع سما ل حقتي محاضره حبيب القلب
سما وهي تتكلم بحب وهيام يا لو تشفيه وهو واقف يشرح المحاضره ولا نظره عيونه ايه ده هو في كده هموت هموت يا تقولي له اني بحبه يا هموت 😂😂
ملك تتكلم جد انتي مش عارفه انتي عايزه ايه يا سما حتى لو بتحبيه مش ه تتجوزيه لانك دايما خايفه تقربي منه متوتره و بتبعدي عنه طب هو ه يعرف انك بتحبيه ازاي يا بنتي فوقي و اعملي زي ما بقول لك وحاولي تكلميه و تقربي منه
صدقيني يضيع من ايدك نص بنات الكليه بتجري وراه
سما اسكتي يا ملك حرام عليكي انا سنتين ببني احلامي معاه بدعي ربنا بيه في كل صلاه وفي كل وقت حلم سنتين اصبح سراب في لحظه حرام عليك ي
سما بصراحه بقى لي سنتين اتنين عامله حاجه و خايفه
اقول لك عليها
ملك تنتبه لها يا سوسه سنتين اثنين قولي عملت ايه عامله مصيبه اكيد مدام مش عايزه تقولي لي عليها
سما بتوتر لا هي حاجه انا عملتها بصراحه مكسوفه جدا اقول لاي حد عليها
ملك تخبطها على يدها بحب وانا اي حد برده ده انا اختك توام روحك بقلم شريهان مطاوع
قولي يا روحي عملت ايه ا صد ميني يا ماما ا صد ميني
سما انا عملت بروفايل فيك وهمي و بعت ل يزن طلب صداقه وهو قبله
ملك يا شقيه كل ده من ورايا عايشين حب وكلام ليل ونهار ومداريه عليا ومن سنتين قولي لي بسرعه بتقولوا ايه وهو عارف ان انتي صاحبه الايميل قولي قولي بسرعه طمنيني
سما 😥 لا انا صديقه عنده من سنتين لكن عمري ما كلمته ولا مره
ملك ب تهرجي صح يعني انتي صديقه عنده من سنتين و ايميل فيك يعني ما يعرف مين صاحب الايميل وكمان ما بتكلم هوش امال انتي دخلت صديقه عنده بتعملي ايه
سما انا كل اللي يهمني ان انا اشوفه دايما امامي واشوف صوره على البروفايل واشوف كل شيء يكتبه على البروفايل و اتابعه من بعيد لبعيد
ملك ده شغل جنان انتي كده مجنونه
سما وانتي عايزاني اعمل ايه صدقيني انا طول السنتين يكفيني انا افضل اشوف البروفايل قدامي وشوف صوره وكل اخباره
ملك كده مش صح انتي ب تغلطي غلطه عمرك و تضيعي من ايدك اسمعي كلامي والنهارده اول ما ترجعي البيت ت بعتي له رساله على الماسنجر ولازم تتكلمي معاه بشخصيه مختلفه عن شخصيتك مش لازم يعرف انتي مين
و تحاولي ت تقربي منه واحده واحده
سما تفتكري اقدر اعمل كده
ملك لازم تعملي كده بقلم شريهان مطاوع
وبعد يوم طويل في الجامعه ترجع البيت سما وهي تفكر في كلام ملك لها اول حاجه رجعت ودخلت ا وضتها وفتحت الايميل الوهمي اللي هي عاملاه باسم مستعار ودخلت على الماسنجر وترددت كثير جدا انها تبعت له رساله لكنها قررت وبعثت له رساله وفي ثانيه عايزه تمسحها والتردد والخوف مسيطر عليها وقبل ما تمسحها
وفي نفس اللحظه يزن كان فاتح و شاف رسالتها فورا
ورد عليها رد صدمها
سما تضع يده على وجهها من رد لها مش عارفه تقول له ايه او تجاوب وتقول له ايه
بقلم شريهان مطاوع
طبعا الروايه لسه في اولها زي ما اتعودنا مع بعض الاحداث لسه هاديه ومعظمها تعارف على الاشخاص وعارفه ان كل اللي يقرأ يتابعني عنده ثقه فيا وان شاء الله اكون قد ثقتكم



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close