رواية احببت صعيدي منفصم الشخصيه الفصل الثامن 8 بقلم دعاء احمد
جويريه طلعت غيرت هدومها و صقر كمان واقف يلبس بدلته وكان شيك جدا
صقر. ياله بينا
جويريه. حاضر
مد ايديه ليها وهي بقيت بصتله وبصه لايديه ابتسمت وحطت ايديها في ايديه ونزلوا
بعد دقايق بيدخل شاب وسيم جدا الثرايا عيونه خضراء لامعه على وشه ابتسامه جميله طويل عريض زين الورداني
صقر بترحيب. شرفت يا زين
زين. الشرف ليا يا صقر بيه
يوسف. اهلا بيك يا ولدي
زين. اهلا بيك يا عمي
صقر. اتفضل اتفضل
في اوضه ضخمه
زين ويوسف وصقر واحمد وعمار قعدين بيتكلموا
زين بجديه تليق بشخصيته. عمي انا طالب ايد انسه صافيه بنت اخو حضرتك وانا تحت امرك وامرها في اللي تطلبوه
يوسف بابتسامه مرحبه. انا موافق ومش هلقي لابنت اخويا احسن منك راجل لكن انت عارف الأصول لازم نعرف رأي البنت الأول
زين. طبعا مفيش كلام يتقال في الأصول بس انا شاريها ورايدها في الحلال ممكن بس يعني
صقر بضحك. انت علقت ولا ايه صافيه هتنزل كمان شويه وساعتها نعرف رايها
زين بابتسامه جميله. تمام
بعد شويه بتنزل صافيه وهي لابسه فستان اسود جميل جدا وحطه مكياج خفيف وفرده شهرها الأسود. منتظره تشوف جويريه وهي بتمو"ت
بتبص لقيت جويريه قعده مع روح وفاتن في اوضه الحريم
بتدخل بالصنيه عليها عصير للرجاله
صافيه. السلام عليكم
الكل. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يوسف. تعالي يا بنتي اقعدي صقر تعالي نخرج ونسبهم يتكلموا شويه
بقيت قاعده في وش الاوضه اللي الحريم فيها منتظره تشوف اللي هيحصل مش بصه اصلا لزين
زين. هو في ايه
صافيه بانتباه. ها
زين. نحن هنا مساء الخير
صافيه. مساء النور
زين بابتسامه بسيطه. احب اني اعرفك بنفسي انا زين الورداني ٣٠سنه كبير الوردانيه وحيد والدي والدي متوفين مهندس زراعي ثم تبع بابتسامه ساحره. وطالب ايدك
صافيه بتفكير لنفسها. مش لازم اديله رأي دلوقتي لازم استنى اشوف اللي هيحصل بين جويريه وصقر يمكن لو ما"تت صقر يفكر فيا وينسها خالص بس هو عمره ما فكر فيا بس على الاقل كان بيعملني كويس من ساعه ما جيت جويريه القصر وهو بيعملني بق"سوه
زين. انسه صافيه روحتي فين
صافيه. ها لا ابد ممكن تديني يومين افكر
زين. تمام مفيش مشكله
في المطبخ
جويريه بتدخل. ياله يا بنات طلعوا الاكل على السفر عشان يتعشوا
الكل. حاضر وبدوا يخرجوا
جويريه راحت تشيل صنيه المكرونه بالبشاميل اللي عملتها وكانت حطها على تربيزه صغيره في المطبخ حسيت بالكهربا في جسمها مبقتش قادره تتحرك ولاتكلم احساس بالوجع بيسري في جسمها دمعه من عنيها نزلت وبقيت تترعش ومفيش اي حد جانبها الكهربا بتمشي في كل جسمها وكل حاجه واقفه مكانها
اقل من دقيقة
بنت دخلت المطبخ لقيتها واقفه بتترعش شافت سلك كهربا عر"يان على الأرض صر"خت بقوه
الكل اتفزعوا ماعدا صافيه ابتسمت بداخلها
صقر كان أول واحد يوصلها
البنت. سلك كهربا
صقر بصوت زللزل المكان. اقطع الكهربا عن القصر
أحمد جري على سكي"ن الكهربا
صقر شاف دمعه من عين جويريه من غير ما يفكر مسك فيها وبقي حاسس باحساس وجع لكنه متمسك بجوري
فجأه الكهربا انفصلت عن البيت كله و جويريه وقعت على الأرض في حضن صقر وكانت فاقده الوعي دموعها بتنزل على خدها وجسمها بقى متشنج
صقر بسرعه شالها وخرج من المطبخ طلع لاوضتهم بسرعه
صقر. أحمد تعالي ورايا بسرعه
دخل اوضتهم وحطها في السرير
أحمد. ابعد يا صقر خليني افحصها
صقر بقى متضايق منه وحاسس انه عايز يضر"به لكنه حياتها اهم
صقر. اطلب الإسعاف ولا كويسه انطقي
أحمد. مش هحتاج إسعاف هي نايمه دلوقتي هي كويسه انا هديها حقنه هتبقى كويسه وتريح الأعصاب اللي اتشنجت
صقر. اعمل اللي فيه مصلحتها
بعد شويه.
أحمد. هي دلوقتي نايمه والأفضل انها متصحاش دلوقتي
صقر. اخرج يا احمد وطمنهم
أحمد. تمام بعد اذنك
خرج وقفل الباب وراه
صقر قعد جانبها ومسك وشها . شكلي حبيتك ولا ايه معقول تكوني وقعتي صقر المحمدي اللي مفيش حُرمه هزت شعره فيه تيجي طفله زيك توقعني في حبها بس اللي حصل دا وراه سبب وواعدك اني هعرفه يا جوري وهجيبلك حقك
اتنهد بضيق وراح نام جانبها شدها لحضنه ونام وهي كالعاده بتفضل تتمسح فيه زي القطط وتنام على صدره ابتسم وحضنها ونام
عند احمد
يوسف. طمني يابني البنيه كويسه
أحمد. متقلقوش الحمد لله متعرضتش للكهربا لفتره طويله هي دلوقتي نايمه بكرا الصبح تبقى كويسه
يوسف. الحمد الله تعالى يا ولاد ننزل سبوهم يرتاحوا
زين. معليش انا لازم امشي دلوقتي بعد اذنكم
يوسف. قسما بالله ما انت ماشي الا لما نتعشى سوا ويبجي بينتنا عيش وملح اتفضل يا ابني
زين. كلمتك متنزلش الأرض يا عمي اتفضل
صافيه بغيظ لنفسها. ليه ليه مش عايزه تمو"ت يا جويريه اااههه ليه بتدافع عنها وتلحقها كل مره يا صقر
دمعه من عنيها نزلت وبقيت متضايقه من نفسها صافيه مش شريره لكن طريقتها غلط وكلنا بتغلط المحظوظ اللي يلقى شخص يمد ليه ايده وياخده للنور
عد اليوم وتخطواه بمشاكله
الصبح
جويريه بتفتح عنيها ببط لقيت نفسها نايمه على صدر صقر وقريبه اوي من وشه ابتسمت وهي بتفكر لما مسك فيها وكان متمسك بيديها قربت من وطبعت بو"سه على شفايفه وجيت تقوم شدها ليه
صقر بسعاده. مفيش صباح الخير
جويريه وخدودها احمرت. صباح النور
صقر. تؤتؤ مش كدا يا جميل وبعدين همس في ودنها متنسيش اننا عرسان جديد
وبدون مقدمات قب"لها بهدوء وشغف ولأول مره تبادله مشاعره بعد دقايق بعد عنها لما حس انها مش قادره تتنفس
صقر. ياله يا قمر خدي دش عشان ننزل
جويريه بخجل واضح. ح حاضر
صقر بانتباه. جوري صحيح انا وانتي بالليل هنخرج سوا
جويريه. هو ممكن اعرف هنروح فين
صقر. تاب وليه بتسالي إذ كان ممكن ولا لاء
جويريه بتلالاء دموع. اصل انت يعني قالت قبل يوم كتب الكتاب ان ماليش حق اعرف اي حاجه وانت فتره و هتطل
صقر بسرعه شد ايديها وقعدها على رجله. جوري انا عمري ما هبعدك عني انتي هتفضلي معايا مش هقول انك بتاعتي دي ما بنسمع في الروايات لا هقولك انك غاليه اوي لدرجه انك مش حاجه تتباع وكمان لأنك ليكي الحق في انك تختاري تكوني مع مين بس بجوازي منك اعرفي ان طول ما انتي معايا هتبقى في امان واوعدك اني احميكي لآخر العمر انتي مراتي وبعد كدا هتبقى ام ولادي ونصي التاني والخيار ليكي انا عارف انك انجبرتي على جوازك مني دلوقتي عايزه ايه تكملي معايا طريقي ولا تبعدي
جويريه بصدق. انا عمري ما هسيبك لاني حسيت معاك اني في امان بجد حسيت اني ملكه على عرش. انا عايزه اكمل معاك بس خايفه اني انجرح منك في يوم من الايام خايفه اتوجع الوجع منك هيبقى مؤلم اوي
صقر بابتسامه وهو يطبع بو"سه خفيفه على خدها. وانا اوعدك اني مش هجرحك ياجويريه
ياله قومي بقى خدي دش عشان ننزل وبالنسبه هنروح فين فدى حفله على الساعه سبعه
جويريه بفرحه. حاضر
بعد شويه نزلوا الاتنين
صقر. جويريه انزلي انتي وانا هحصلك
جويريه. حاضر
وراح ناحيه اوضه روح خبطت عليها
صقر. ممكن ادخل
روح. طبعا يا ابيه اتفضل
صقر دخل بخطوات ثابته قعد على كرسي أدام سرير روح
صقر بهدوء. اقعدي يا روح
روح قعدت وبقيت متوتره.
صقر. مالك يا روح
روح بتوتر. مفيش يا صقر
صقر بحده. روح مبحبش الكذب انتي عارفه اني ممكن اعرف بطريقتي بس حابب انها تيجي منك انتي يا اختي شوفي يا روح انا عارفك كويس انتي طول عمرك بتيجي وتحكيلي من بعد وفاه أمنا الله يرحمها وانتي مش بس اختي لا وكمان صحبتي في ايه يا روح
روح بخوف. مفيش يا صقر بس انا مضغوطه شويه بسبب الامتحانات وبس
صقر. هحاول أصدق ان دا حقيقي واستني تيجي تحكيلي بدل ما اعرف بطريقتي وانتي عارفه انا ممكن اعمل ايه ياله ننزل
روح وهي بتاخد كتبها. ياله
واحده من الخدم. صقر بيه ممكن كلمهً
صقر. انزلي انتي يا روح
في ايه
مسعده. صقر بيه انا عشت عمري كله اخدم في البيت دا ومحافظه على كل أسراره بس مش هقدر اسكت واشيل في قلبي حاجه زي دي
صقر. في ايه يا ست مسعده
مسعده. انا شوفت ست صافيه وهي بتزق مدام جويريه في حمام السباحه و في واحده من البنات شافتها وهي ماسكه سلك الكهربا بس والله البت ما كانت فاهمه هي ناويه على ايه عشان كدا متكلمتش
صقر بغ"ضب. وصلت للدرجه دي ماشي ياست مسعده وانتي زي ما قالتي واحده مننا بس مش عايز حد يعرف باللي قولتيه دلوقتي
مسعده. تؤمر يا سعاد البيه
صقر بغ"ضب راح خبط على باب اوضه صافيه بقوه
صافيه بخضه. في ايه
صقر بدون مقدمات ضر"بها بالقلم وقعت مكانها وبقيت تنز"ف من بوقها
صقر بحده وغ"ضب. عمر ما تخليت أني أمد ايدي على حرمه بس لما تحاولي تق"تلي مراتي يا بنت عمي ساعتها تبقى عايزه قط"ع رقبتك اقسم برب العزه يا صافيه لو قربتي من جويريه لاتشوف مني اللي عمرك ما تخيلت يه ومش عايز اشوف وشك في الثرايا النهارده تفضلي في اوضتك ولو لمحت طيفك بس هتندمي اه وصحيح انا هبعت لزين موافقتك على الجواز منه على الأقل ساعتها يمكن تفهمي ان في حد شريكي وتطلعي من دماغك اللي بتفكري فيه دا عشان انا بحب مراتي وانتي بنت عمي وبس
صافيه بدموع. صقر انا بح
صقر بغ"ضب. متقوليهاش وافهمي يا صافيه انا اخوكي إنما بتحبيني دي لا انتي حاسه بكدا عشان عشنا طول عمرنا مع بعض ومشوفتيش غيري واحذري غض"بي يا صافيه وانك تقربي من مراتي انا بكلمك بالهداوه لحد دلوقتي بالرغم انا من جوايا نفسي افصل راسك عن جسمك وادوقك كل لحظة وجع جويريه حسيته لكن عشان الد"م اللي بينا انا بديك فرصه تبداي مع حد رايدك احذري غض"بي
وخرج من غير ما يسمع ردها
ضمت نفسها بخوف ودموعها على خدها
صقر بحده وغ"ضب . جويريه عايزك
يوسف. في ايه يا ولدي
صقر بحده. جويريه تعالي ورايا
جويريه بخوف وبتبلع ريقها بصعوبه قامت ومشيت وراه
في الجنينه
واقف بغ"ضب وبيضغط على ايديه بقوه
جويريه بخوف. نعم
صقر مسك ايديها بقوه وبقي يضغط عليها لدرجه انها دراعها بقيت هتنخلع
صقر بغ"ضب. قلتلك قبل كدا بكر"ه الكدب
جويريه بوجع ودموع وخوف. انا كذبت عليك في ايه
صقر. حكايه حمام السباحه مين اللي وقعك
جويريه بتوتر. اتكعبلت
صقر. جويريه اخر مره هقولهالك بكر"ه الكذب
جويريه بدموع. صافيه هي اللي زقتني
صقر وبقي يضغط اكتر على ايديها. وليه كدبتي
جويريه. مكنتش عايزه اعمل مشاكل بينكم انتم ولاد عم
صقر. حتى لو على حساب حياتك يامدام بسبب سكاتك صافيه اتمادت وعملت حكايه الكهربا دي وكنتي هتروحي فيها
جويريه بوجع. اسفه والله اسفه مش اصدي بس ايدي بتوجعني اوي
صقر بص لايديه وانتبه سابها وبقي يتنفس ويهدي نفسه. جويريه افهمي مينفعش تخبي عني حاجه
جويريه. حاضر مش هعمل كدا تاني
صقر بص لايديه لقها احمر وعلامات صوبعه على ايديها. مش اصدي متزعليش
جويريه. مش زعلانه انا بجد مكنش اصدي
فاتن. صباح الخير
الكل. صباح النور
فاتن. بابا انا هروح اسكندريه دلوقتي
يوسف. تروحي وتيجي بالسلامه يا بني السواق مستنيكي برا
فاتن. هو انا مش هروح بالقطار
يوسف. لا العربيه في انتظارك أدام الثرايا
فاتن. مع السلامه يا قلبي
وسلمت على الكل وخرجت
بعد ساعات
روح خرجت من الكليه وابتسمت لان كدا الامتحانات خلصت
فضلت ماشيه لوحدها كالعاده هي بنت انطوائيه جدا
بعد شويه حسيت بعربيه وراها بقيت تمشي بسرعه جدا وبقيت خايفه حد شدها لجواه العربيه ولسه هتصر"خ رش حاجه في وشها فقدت الوعي
بعد مده لا تعرف اد ايه
بتفوق تلقى نفسها في اوضه نوم وبتلاقي فهد قاعد على كرسي وحاطط رجل علي رجل وبيبصلها
روح ضمت نفسها بخوف. انت عايز مني ايه
فهد بابتسامه جانبيه. ايه يا مراتي هكون عايز منك ايه واحد ومراته في اوضه نوم ولسه عرسان جداد هكون عايز منك ايه
روح قامت بسرعه. انت مجنون لايمكن تبقى طبيعي ارجوك رجعني بيتي وقطع الورقه دي انا ماذ"يتكش في حاجه ابو"س اديك انت معندكش اخوات بنات ارجوك رجعني
فهد ببرود وقام وبيقرب منها. ايه يا حرمي المصون خايفه ليه كدا
روح. فهد ارجوك ارجوك انا اسفه والله اسفه لو بتعمل كدا عشان القلم اللي ضر"بتهولك انا اسفه بس والنبي رجعني البيت وانا اوعدك مش هتشوف وشي تاني وهنقل من الكليه بس والنبي متل"مسنيش
فهد. اااامممم تفتكري بعد كل دا هسيبك تمشي يا قطه انتي دخلتي عريني
صقر. ياله بينا
جويريه. حاضر
مد ايديه ليها وهي بقيت بصتله وبصه لايديه ابتسمت وحطت ايديها في ايديه ونزلوا
بعد دقايق بيدخل شاب وسيم جدا الثرايا عيونه خضراء لامعه على وشه ابتسامه جميله طويل عريض زين الورداني
صقر بترحيب. شرفت يا زين
زين. الشرف ليا يا صقر بيه
يوسف. اهلا بيك يا ولدي
زين. اهلا بيك يا عمي
صقر. اتفضل اتفضل
في اوضه ضخمه
زين ويوسف وصقر واحمد وعمار قعدين بيتكلموا
زين بجديه تليق بشخصيته. عمي انا طالب ايد انسه صافيه بنت اخو حضرتك وانا تحت امرك وامرها في اللي تطلبوه
يوسف بابتسامه مرحبه. انا موافق ومش هلقي لابنت اخويا احسن منك راجل لكن انت عارف الأصول لازم نعرف رأي البنت الأول
زين. طبعا مفيش كلام يتقال في الأصول بس انا شاريها ورايدها في الحلال ممكن بس يعني
صقر بضحك. انت علقت ولا ايه صافيه هتنزل كمان شويه وساعتها نعرف رايها
زين بابتسامه جميله. تمام
بعد شويه بتنزل صافيه وهي لابسه فستان اسود جميل جدا وحطه مكياج خفيف وفرده شهرها الأسود. منتظره تشوف جويريه وهي بتمو"ت
بتبص لقيت جويريه قعده مع روح وفاتن في اوضه الحريم
بتدخل بالصنيه عليها عصير للرجاله
صافيه. السلام عليكم
الكل. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يوسف. تعالي يا بنتي اقعدي صقر تعالي نخرج ونسبهم يتكلموا شويه
بقيت قاعده في وش الاوضه اللي الحريم فيها منتظره تشوف اللي هيحصل مش بصه اصلا لزين
زين. هو في ايه
صافيه بانتباه. ها
زين. نحن هنا مساء الخير
صافيه. مساء النور
زين بابتسامه بسيطه. احب اني اعرفك بنفسي انا زين الورداني ٣٠سنه كبير الوردانيه وحيد والدي والدي متوفين مهندس زراعي ثم تبع بابتسامه ساحره. وطالب ايدك
صافيه بتفكير لنفسها. مش لازم اديله رأي دلوقتي لازم استنى اشوف اللي هيحصل بين جويريه وصقر يمكن لو ما"تت صقر يفكر فيا وينسها خالص بس هو عمره ما فكر فيا بس على الاقل كان بيعملني كويس من ساعه ما جيت جويريه القصر وهو بيعملني بق"سوه
زين. انسه صافيه روحتي فين
صافيه. ها لا ابد ممكن تديني يومين افكر
زين. تمام مفيش مشكله
في المطبخ
جويريه بتدخل. ياله يا بنات طلعوا الاكل على السفر عشان يتعشوا
الكل. حاضر وبدوا يخرجوا
جويريه راحت تشيل صنيه المكرونه بالبشاميل اللي عملتها وكانت حطها على تربيزه صغيره في المطبخ حسيت بالكهربا في جسمها مبقتش قادره تتحرك ولاتكلم احساس بالوجع بيسري في جسمها دمعه من عنيها نزلت وبقيت تترعش ومفيش اي حد جانبها الكهربا بتمشي في كل جسمها وكل حاجه واقفه مكانها
اقل من دقيقة
بنت دخلت المطبخ لقيتها واقفه بتترعش شافت سلك كهربا عر"يان على الأرض صر"خت بقوه
الكل اتفزعوا ماعدا صافيه ابتسمت بداخلها
صقر كان أول واحد يوصلها
البنت. سلك كهربا
صقر بصوت زللزل المكان. اقطع الكهربا عن القصر
أحمد جري على سكي"ن الكهربا
صقر شاف دمعه من عين جويريه من غير ما يفكر مسك فيها وبقي حاسس باحساس وجع لكنه متمسك بجوري
فجأه الكهربا انفصلت عن البيت كله و جويريه وقعت على الأرض في حضن صقر وكانت فاقده الوعي دموعها بتنزل على خدها وجسمها بقى متشنج
صقر بسرعه شالها وخرج من المطبخ طلع لاوضتهم بسرعه
صقر. أحمد تعالي ورايا بسرعه
دخل اوضتهم وحطها في السرير
أحمد. ابعد يا صقر خليني افحصها
صقر بقى متضايق منه وحاسس انه عايز يضر"به لكنه حياتها اهم
صقر. اطلب الإسعاف ولا كويسه انطقي
أحمد. مش هحتاج إسعاف هي نايمه دلوقتي هي كويسه انا هديها حقنه هتبقى كويسه وتريح الأعصاب اللي اتشنجت
صقر. اعمل اللي فيه مصلحتها
بعد شويه.
أحمد. هي دلوقتي نايمه والأفضل انها متصحاش دلوقتي
صقر. اخرج يا احمد وطمنهم
أحمد. تمام بعد اذنك
خرج وقفل الباب وراه
صقر قعد جانبها ومسك وشها . شكلي حبيتك ولا ايه معقول تكوني وقعتي صقر المحمدي اللي مفيش حُرمه هزت شعره فيه تيجي طفله زيك توقعني في حبها بس اللي حصل دا وراه سبب وواعدك اني هعرفه يا جوري وهجيبلك حقك
اتنهد بضيق وراح نام جانبها شدها لحضنه ونام وهي كالعاده بتفضل تتمسح فيه زي القطط وتنام على صدره ابتسم وحضنها ونام
عند احمد
يوسف. طمني يابني البنيه كويسه
أحمد. متقلقوش الحمد لله متعرضتش للكهربا لفتره طويله هي دلوقتي نايمه بكرا الصبح تبقى كويسه
يوسف. الحمد الله تعالى يا ولاد ننزل سبوهم يرتاحوا
زين. معليش انا لازم امشي دلوقتي بعد اذنكم
يوسف. قسما بالله ما انت ماشي الا لما نتعشى سوا ويبجي بينتنا عيش وملح اتفضل يا ابني
زين. كلمتك متنزلش الأرض يا عمي اتفضل
صافيه بغيظ لنفسها. ليه ليه مش عايزه تمو"ت يا جويريه اااههه ليه بتدافع عنها وتلحقها كل مره يا صقر
دمعه من عنيها نزلت وبقيت متضايقه من نفسها صافيه مش شريره لكن طريقتها غلط وكلنا بتغلط المحظوظ اللي يلقى شخص يمد ليه ايده وياخده للنور
عد اليوم وتخطواه بمشاكله
الصبح
جويريه بتفتح عنيها ببط لقيت نفسها نايمه على صدر صقر وقريبه اوي من وشه ابتسمت وهي بتفكر لما مسك فيها وكان متمسك بيديها قربت من وطبعت بو"سه على شفايفه وجيت تقوم شدها ليه
صقر بسعاده. مفيش صباح الخير
جويريه وخدودها احمرت. صباح النور
صقر. تؤتؤ مش كدا يا جميل وبعدين همس في ودنها متنسيش اننا عرسان جديد
وبدون مقدمات قب"لها بهدوء وشغف ولأول مره تبادله مشاعره بعد دقايق بعد عنها لما حس انها مش قادره تتنفس
صقر. ياله يا قمر خدي دش عشان ننزل
جويريه بخجل واضح. ح حاضر
صقر بانتباه. جوري صحيح انا وانتي بالليل هنخرج سوا
جويريه. هو ممكن اعرف هنروح فين
صقر. تاب وليه بتسالي إذ كان ممكن ولا لاء
جويريه بتلالاء دموع. اصل انت يعني قالت قبل يوم كتب الكتاب ان ماليش حق اعرف اي حاجه وانت فتره و هتطل
صقر بسرعه شد ايديها وقعدها على رجله. جوري انا عمري ما هبعدك عني انتي هتفضلي معايا مش هقول انك بتاعتي دي ما بنسمع في الروايات لا هقولك انك غاليه اوي لدرجه انك مش حاجه تتباع وكمان لأنك ليكي الحق في انك تختاري تكوني مع مين بس بجوازي منك اعرفي ان طول ما انتي معايا هتبقى في امان واوعدك اني احميكي لآخر العمر انتي مراتي وبعد كدا هتبقى ام ولادي ونصي التاني والخيار ليكي انا عارف انك انجبرتي على جوازك مني دلوقتي عايزه ايه تكملي معايا طريقي ولا تبعدي
جويريه بصدق. انا عمري ما هسيبك لاني حسيت معاك اني في امان بجد حسيت اني ملكه على عرش. انا عايزه اكمل معاك بس خايفه اني انجرح منك في يوم من الايام خايفه اتوجع الوجع منك هيبقى مؤلم اوي
صقر بابتسامه وهو يطبع بو"سه خفيفه على خدها. وانا اوعدك اني مش هجرحك ياجويريه
ياله قومي بقى خدي دش عشان ننزل وبالنسبه هنروح فين فدى حفله على الساعه سبعه
جويريه بفرحه. حاضر
بعد شويه نزلوا الاتنين
صقر. جويريه انزلي انتي وانا هحصلك
جويريه. حاضر
وراح ناحيه اوضه روح خبطت عليها
صقر. ممكن ادخل
روح. طبعا يا ابيه اتفضل
صقر دخل بخطوات ثابته قعد على كرسي أدام سرير روح
صقر بهدوء. اقعدي يا روح
روح قعدت وبقيت متوتره.
صقر. مالك يا روح
روح بتوتر. مفيش يا صقر
صقر بحده. روح مبحبش الكذب انتي عارفه اني ممكن اعرف بطريقتي بس حابب انها تيجي منك انتي يا اختي شوفي يا روح انا عارفك كويس انتي طول عمرك بتيجي وتحكيلي من بعد وفاه أمنا الله يرحمها وانتي مش بس اختي لا وكمان صحبتي في ايه يا روح
روح بخوف. مفيش يا صقر بس انا مضغوطه شويه بسبب الامتحانات وبس
صقر. هحاول أصدق ان دا حقيقي واستني تيجي تحكيلي بدل ما اعرف بطريقتي وانتي عارفه انا ممكن اعمل ايه ياله ننزل
روح وهي بتاخد كتبها. ياله
واحده من الخدم. صقر بيه ممكن كلمهً
صقر. انزلي انتي يا روح
في ايه
مسعده. صقر بيه انا عشت عمري كله اخدم في البيت دا ومحافظه على كل أسراره بس مش هقدر اسكت واشيل في قلبي حاجه زي دي
صقر. في ايه يا ست مسعده
مسعده. انا شوفت ست صافيه وهي بتزق مدام جويريه في حمام السباحه و في واحده من البنات شافتها وهي ماسكه سلك الكهربا بس والله البت ما كانت فاهمه هي ناويه على ايه عشان كدا متكلمتش
صقر بغ"ضب. وصلت للدرجه دي ماشي ياست مسعده وانتي زي ما قالتي واحده مننا بس مش عايز حد يعرف باللي قولتيه دلوقتي
مسعده. تؤمر يا سعاد البيه
صقر بغ"ضب راح خبط على باب اوضه صافيه بقوه
صافيه بخضه. في ايه
صقر بدون مقدمات ضر"بها بالقلم وقعت مكانها وبقيت تنز"ف من بوقها
صقر بحده وغ"ضب. عمر ما تخليت أني أمد ايدي على حرمه بس لما تحاولي تق"تلي مراتي يا بنت عمي ساعتها تبقى عايزه قط"ع رقبتك اقسم برب العزه يا صافيه لو قربتي من جويريه لاتشوف مني اللي عمرك ما تخيلت يه ومش عايز اشوف وشك في الثرايا النهارده تفضلي في اوضتك ولو لمحت طيفك بس هتندمي اه وصحيح انا هبعت لزين موافقتك على الجواز منه على الأقل ساعتها يمكن تفهمي ان في حد شريكي وتطلعي من دماغك اللي بتفكري فيه دا عشان انا بحب مراتي وانتي بنت عمي وبس
صافيه بدموع. صقر انا بح
صقر بغ"ضب. متقوليهاش وافهمي يا صافيه انا اخوكي إنما بتحبيني دي لا انتي حاسه بكدا عشان عشنا طول عمرنا مع بعض ومشوفتيش غيري واحذري غض"بي يا صافيه وانك تقربي من مراتي انا بكلمك بالهداوه لحد دلوقتي بالرغم انا من جوايا نفسي افصل راسك عن جسمك وادوقك كل لحظة وجع جويريه حسيته لكن عشان الد"م اللي بينا انا بديك فرصه تبداي مع حد رايدك احذري غض"بي
وخرج من غير ما يسمع ردها
ضمت نفسها بخوف ودموعها على خدها
صقر بحده وغ"ضب . جويريه عايزك
يوسف. في ايه يا ولدي
صقر بحده. جويريه تعالي ورايا
جويريه بخوف وبتبلع ريقها بصعوبه قامت ومشيت وراه
في الجنينه
واقف بغ"ضب وبيضغط على ايديه بقوه
جويريه بخوف. نعم
صقر مسك ايديها بقوه وبقي يضغط عليها لدرجه انها دراعها بقيت هتنخلع
صقر بغ"ضب. قلتلك قبل كدا بكر"ه الكدب
جويريه بوجع ودموع وخوف. انا كذبت عليك في ايه
صقر. حكايه حمام السباحه مين اللي وقعك
جويريه بتوتر. اتكعبلت
صقر. جويريه اخر مره هقولهالك بكر"ه الكذب
جويريه بدموع. صافيه هي اللي زقتني
صقر وبقي يضغط اكتر على ايديها. وليه كدبتي
جويريه. مكنتش عايزه اعمل مشاكل بينكم انتم ولاد عم
صقر. حتى لو على حساب حياتك يامدام بسبب سكاتك صافيه اتمادت وعملت حكايه الكهربا دي وكنتي هتروحي فيها
جويريه بوجع. اسفه والله اسفه مش اصدي بس ايدي بتوجعني اوي
صقر بص لايديه وانتبه سابها وبقي يتنفس ويهدي نفسه. جويريه افهمي مينفعش تخبي عني حاجه
جويريه. حاضر مش هعمل كدا تاني
صقر بص لايديه لقها احمر وعلامات صوبعه على ايديها. مش اصدي متزعليش
جويريه. مش زعلانه انا بجد مكنش اصدي
فاتن. صباح الخير
الكل. صباح النور
فاتن. بابا انا هروح اسكندريه دلوقتي
يوسف. تروحي وتيجي بالسلامه يا بني السواق مستنيكي برا
فاتن. هو انا مش هروح بالقطار
يوسف. لا العربيه في انتظارك أدام الثرايا
فاتن. مع السلامه يا قلبي
وسلمت على الكل وخرجت
بعد ساعات
روح خرجت من الكليه وابتسمت لان كدا الامتحانات خلصت
فضلت ماشيه لوحدها كالعاده هي بنت انطوائيه جدا
بعد شويه حسيت بعربيه وراها بقيت تمشي بسرعه جدا وبقيت خايفه حد شدها لجواه العربيه ولسه هتصر"خ رش حاجه في وشها فقدت الوعي
بعد مده لا تعرف اد ايه
بتفوق تلقى نفسها في اوضه نوم وبتلاقي فهد قاعد على كرسي وحاطط رجل علي رجل وبيبصلها
روح ضمت نفسها بخوف. انت عايز مني ايه
فهد بابتسامه جانبيه. ايه يا مراتي هكون عايز منك ايه واحد ومراته في اوضه نوم ولسه عرسان جداد هكون عايز منك ايه
روح قامت بسرعه. انت مجنون لايمكن تبقى طبيعي ارجوك رجعني بيتي وقطع الورقه دي انا ماذ"يتكش في حاجه ابو"س اديك انت معندكش اخوات بنات ارجوك رجعني
فهد ببرود وقام وبيقرب منها. ايه يا حرمي المصون خايفه ليه كدا
روح. فهد ارجوك ارجوك انا اسفه والله اسفه لو بتعمل كدا عشان القلم اللي ضر"بتهولك انا اسفه بس والنبي رجعني البيت وانا اوعدك مش هتشوف وشي تاني وهنقل من الكليه بس والنبي متل"مسنيش
فهد. اااامممم تفتكري بعد كل دا هسيبك تمشي يا قطه انتي دخلتي عريني