اخر الروايات

رواية مكتوبة ليك الفصل السابع 7 بقلم ايمان جمال

رواية مكتوبة ليك الفصل السابع 7 بقلم ايمان جمال 


وقفنا الحلقة اللي فاتت لما فهد باس ندى على اساس انها نهلة، فهد مصدوم اوي ودور وشه وهي قامت مفزوعة
فهد بأسف: انا اسف انا متعود ان اجي اشوف نهلة قبل ما انام ونسيت خالص انك هنا ومعاها في اوضتها
ندى واقفة مصدومة ونهلة خرجت من الحمام
نهلة: انت جيت امتى
فهد: لسة جاي حالا، عن اذنكم
نهلة مستغربة وبصت لندى وشايفاها واقفة مصدومة
نهلة: في ايه ياندى
ندى بغضب: ماعرفتنيش ليه ان اخوكي بيجي يشوفك قبل ماينام
نهلة: اوبس نسيت والله هو ايه اللي حصل
ندى حكتلها
نهلة: انا اسفة بجد ياندوش
ندى: يعني عاجبك كدا شافني بلبس النوم وكمان من غير حجاب
نهلة: حقك عليا هو اكيد مايعرفش انك معايا في اوضتي
ندى: طيب
نهلة: كملي نومك وانا هروحله
نهلة راحت اوضة فهد وخبطت ودخلت وهو كان قاعد في بلكونة اوضته
فهد: تعالي يانهلة
نهلة: كنت لازم يعني تبوس
فهد: اعملك ايه ماهو انا متعود اجي ابص عليكي وابوسك
نهلة: حصل خير ياحبيبي
فهد: هي زعلت؟
نهلة: اكيد عشان هي محجبة ومش بتحب حد غريب يشوف شعرها
فهد: هي قاعدة معاكي في اوضتك ولا ايه
نهلة: اه ياحبيبي هي طلبت كدا وانا وافقت طبعا
فهد: ماشي يالا روحي كملي نوم
نهلة: ماشي تصبح على خير
فهد: وانتي من اهله

تاني يوم الصبح البنات صحيت ودا كان يوم اجازة فهد والمفروض ان النهاردة كمان نتيجة الثانوية تظهر، ندى طبعا لابسة لسة اسود (عبايا بيتي واسعة بحجاب اسود) ونهلة بيچامة وكالعادة سايبة شعرها نزلوا تحت وكان فهد قاعد في الجنينة
نهلة: طلاما فهد قاعد في الجنينة يبقى الفطار هناك
ندى: نهلة انا خايفة يكون مضايق من وجودي
نهلة: هترجعي تاني للكلام دا، يابنتي قولتلك مش مضايق
ندى: ماشي
نهلة وندى خرجوا الجنينة وفهد كان ماسك اسكتش(كراسة رسم) وبيرسك تصميم جديد وسرحان فيه
نهلة: صباح الخير يافهد
فهد: صباح النور
ندى مكسوفة من فهد بعد اللي حصل امبارح وهو عشان مايحرجهاش اكتر بيغض بصره
نهلة: يالا ياندى اقعدي عشان نفطر
ندى قعدت وفهد اتكلم: انا طلبت من دادة فاطمة انها تجيب الفطار هنا
نهلة: احسن جاجة، وبعدين وريني كدا التصميم الجديد
فهد: بس يابت سبيني اركز عشان حاسه ناقصه حاجة
نهلة: طب اشوفه مش يمكن اقدر اساعدك
فهد: تفتكري؟
نهلة: ايوا طبعا امال انا هدخل المجال دا ازاي
فهد: طب خدي
نهلة اخدت الاسكتش: واااو بجد التصميم جميل يافهد
فهد: بس حاسس انه ناقصه حاجة
نهلة: خدي بصي كدا ياندوش
ندى شافت التصميم ومن غير ماتبص لفهد: ممكن القلم؟
فهد استغرب بس ادهولها عادي، ندى مسكت القلم وزودت حاجة في الرسمة وفهد مش بيحب حد يعدل على شغله بس اللي هي عملته خلت الرسمة كاملة في عين فهد، نهلة اخدت الرسمة وفهد شافها
فهد بإعجاب: جميل، كدا التصميم اكتمل
نهلة: مش قولتلك هعرف اساعدك
فهد: انتي عبيطة يابت هو انتي عملتي حاجة
نهلة: لا مش انا، بس صاحبتي عملت يبقى انا عملت
ندى ضحكت: احنا واحد طبعا يانهلة
كل دا وفهد بيغض بصره عن ندى عشان هو شايفها من ساعة مانزلت وهي مكسوفة منه، بعد شوية الدادة جابت الفطار، وقعدوا يفطروا وندى بتاكل بس مكسوفة ودا شئ طبيعي ونهلة جمبها وفهد بياكل وكأنه مش موجود معاهم
نهلة لفهد: فهد حبيبي
فهد بصلها: طلاما قولتي حبيبي يبقى فيه مصلحة
نهلة: طب يا ابيه فهد
فهد بغضب: نهلة قولت بلاش الكلمة دي
نهلة ضحكت اوى: يبقى بلاش ترخم عليا
فهد: عاوزة ايه اخلصي
نهلة: المفروض ان النتيجة هتظهر النهاردة
فهد بصلها: ايوا يعني عاوزة ايه
نهلة بغضب: لا والله يعني مافهمتش😡
فهد ضحك: لا عامل من بنها
ندى ضحكت بصوت واطي بس فهد سمعها
نهلة: طب اخلص وقولي ناوي تجبلي ايه؟
فهد: مش لما نشوف هتنجحي الأول ولا لا
نهلة بغضب: فهد ياحبيبي انت عاوزني اتجنن عليك
فهد ضحك اوي: خلاص شوفي انتي عاوزة ايه
نهلة: يعني اختار انا؟
فهد: ايوا
نهلة: امممم 🤔 بص ياسيدي غيرلي العربية
فهد: ماشي موافق
نهلة: استنى بس
فهد: هو في كمان؟
نهلة: ايوا طبعا
فهد: قولي
نهلة: تخرجني انا وندى الليلادي بمناسبة نجاحنا
ندى بسرعة: لا يانهلة مش لازم نخرج
فهد: فيها ايه عادي انتوا من حقكم تخرجوا
نهلة: هنبقى مبسوطين جدا ياندوش والله
ندى ساكتة ومش بترد
فهد: اي حاجة تانية؟
نهلة: لا كدا حلو اوي
فهد: ماشي موافق
خلصوا فطار والبنات طلعت الأوضة وفتحوا الموقع والنتيجة ظهرت والاتنين نجحوا وفرحانين ونزلوا تمت ونهلة جريت على فهد وحضنها اوي
فهد: مبروك ياحبيبة اخوكي
نهلة: الله يبارك فيك
ندى شايفة فرحته بنهلة ودمعة نزلت انها مشتاقة لأهلها في اليوم دا وفهد بصلها ولاحظ حزنها: مبروك ياندى
ندى وهي باصة للأرض: الله يبارك في حضرتك
فهد: تحبي اجيبلك هدية ايه؟
ندى بسرعة: لالالا مالهاش لازمة والله شكرا مش عاوزة حاجة
فهد: ما انا هجيب لنهلة واجيبلك انتي كمان
ندى: لا شكرا
فهد سكت ونهلة اتكلمت: ليه ياندوش
ندى: كدا
نهلة: ماشي خلاص، يالا بقى يافهد خرجنا
فهد: ماشي النهاردة ليكم
ندى: انا هفضل هنا وانتوا اخرجوا
فهد: لا طبعا يانخرج كلنا يانقعد كلنا غير كدا لا
ندى: عشان تكونوا على راحتكم
نهلة: وربنا ياندى لو قولتي كدا تاني هزعلك
فهد: بصي ياندى انتي طلاما موجودة معانا هنا يبقى بقيتي مننا وخروج من غيرك استحالة
ندى لأول مرة من ساعة ماجات تبطله: حاضر
فهد اول مرة ياخد باله من لون عيونها وسرح فيها وفي جمالها وفي حجابها ورجع غض بصره عنها وندى اتحرجت وبصت للأرض، وفي الوقت دا كان وقت ٱذن الظهر
ندى: يالا نطلع يانهلة نصلي الظهر ونلبس
نهلة: ايوا يالا
فهد: مين دي اللي هتطلع تصلي
نهلة بإحترام وبأدب طفولي: انا طبعا
فهد بإستغراب: غريبة ودا من امتى؟
ندى: انا اللي شجعتها على كدا
فهد: انتي عارفة انك عملتي حاجة انا مقدرتش اعملها
ندى: عادي هي بس كانت بتدلع على حضرتك بس احنا مش صغيرين عشان نضيع فرض ربنا وعشان كدا هي سمعت الكلام واقتنعت بيه
فهد: ربنا يهديكم يارب، يالا اطلعوا وانا هصلي انا كمان
البنات طلعت تصلي وفهد بيصلي هو كمان، وبعد شوية عبدالرحمن وصل الڤيلا وفهد كان في مكتبه وعبد الرحمن خبط ودخل
فهد: تعالى ياعبده
عبالرحمن: ايه يا ابني اختك عملت ايه؟
فهد: نجحت الحمدلله
عبدالرحمن: وصاحبتها؟
فهد: نجحت هي كمان
عبالرحمن: مبروك ياحبيبي
فهد: الله يبارك فيك ياصاحبي
الدادة خبطت ودخلت
الدادة فاطمة: البنات مستنيين حضرتك بارة
فهد: ماشي انا طالعلهم اهو، الدادة خرجت
عبدالرحمن: انتوا خارجين ولا ايه
فهد: اه ياسيدي عشان نجاحهم هخرجهم شوية
عبدالرحمن وقف: طب يالا وانا همشي
فهد: نعم يا اخويا انت جاي معانا هو انا هبقى معاهم لوحدي
عبدالرحمن ضحك: او ماكنتش تحلف
فهد: طب يا اخويا يالا وسيب عربيتك هنا عشان هنروح كلنا في عربيتي
عبدالرحمن: ماشي
الشباب خرجوا وعبدالرحمن اول ماشاف ندى اتفاجأ ان دي صاحبة نهلة
عبدالرحمن لفهد بصوت واطي: بسم الله ماشاء الله هي دي صاحبة اختك؟!
(ندى كانت لابسة دريس اسود نازل بوسع من تحت وعليه حجاب اسود واللون الاسود مع بشرتها البيضا مع لون عيون الخضرا جعلها جميلة اوي)
فهد: ايوا
عبدالرحمن: يارب اختك تبقى ذيها عشان وربنا انا على اخري منها
فهد: احترم نفسك انت شايفها مالها يعني
عبدالرحمن: شايفها احلى البنات في عيني بس الحجاب ناقصها
فهد: عندك مق بس كله بوقته
عبدالرحمن: انت صح، وبص لنهلة: مبروك يانهلة
نهلة: الله يبارك فيك يا ابيه
فهد ضحك اوي وعبدالرحمن بيبصله بغضب وبص لندى: مبروك ليكي انتي كمان يا انسة ندى
ندى وهي باصة للأرض: الله يبارك في حضرتك
فهد: يالا عشان كلنا نخرج
خرجوا وركبوا عربية فهد وطبعا الشباب في الكرسي الامامي والبنات في الخلفي
**********************

في قصر السيوفي، حامد السيوفي بيكلم فارس في التليفون
حامد: لاقيتها يافارس؟
فارس: للاسف ياجدي لا، ومحدش عارف عنها اي حاجة
حامد: انت تقلب الدنيا عليها انت فاهم
فارس: حاضر ياجدي
فارس قفل مع جده ورن على فهد
فارس: الو يافهد
فهد: انت جيت؟
فارس: اه لسة واصل من ساعة
فهد: طب ماتيجي لينا يالا
فارس: انت بارة ولا ايه
فهد: اه هبعتلك اللوكيشن(العنوان) عالواتس اب
فارس: ماشي
فهد بعت العنوان لفارس وهما كانوا قاعدين في كافية في المول
ندى بإحراج: ممكن ماية
فهد: اكيد ممكن، فهد طلب ماية من الجرسون وجابها
نهلة: فهد احنا هنروح فين بعد كدا
فهد: انتوا عاوزين تروحوا فين
نهلة: الملاهي
عبدالرحمن: وربنا طفلة
نهلة زعلت وسكتت وندى لاحظت دا
ندى: لا مش طفلة هو عشان بنحب نروح الملاهي نكون اطفال بالعكس والله احنا مهما كبرنا هنحب نروحها والمكان مالوش دعوة بالسن
فهد بيأكد كلامها: فعلا انتي عندك حق
نهلة: عرفت بقى يا أبيه اني مش طفلة
عبدالرحمن بزعل: عارفة طول ما انتي بتقولي يا أبيه هتفضلي طفلة يانهلة
ندى لاحظت حاجة من تصرفات عبدالرحمن مع نهلة بس لسة مش متأكدة
فهد: بطلوا بقى انتوا الاتنين، وانتوا ذي القط والفار كدا
ندى: ممكن يا استاذ عبدالرحمن ماتزعلش نهلة عشان دي غالية اوي عندي
عبدالرحمن: استاذ؟ وهي أبيه؟ تصدقوا بالله انا هنتحر
فهد ضحك بصوت عالي ومش قادر يتكلم من الضحك
عبدالرحمن بغضب: طب ماتقول حاجة ياعم انت بدل ما انت قاعد تضحك كدا
فهد بصعوبة: هقول ايه
عبدالرحمن: ماتقولهم بااش استاذ وابيه
ندى: ليه
عبدالرحمن: كدا انا مش بحبهم قولولي عبدالرحمن وبس
ندى: انا بالنسبالي مش هقدر اقول كدا معلش
نهلة: وانا كمان مش هعرف
عبدالرحمن زعل اوي بس من نهلة وسكت ماتكلمش
ندى لاحظت زعله: ممكن ماتزعلش منها هب متعودة انها تقول أبيه حتى لأخوها
فهد: والله قولتله كدا
عبدالرحمن: ما انت بتزعل من الكلمة دي بارودا وبعدين خلاص مافيش حاجة
نهلة: طب عشان مش تبقى زعلان مش هقول ابيه
عبدالرحمن: هتقولي ايه؟
نخلة بصت لفهد وهو ضحك: هقولك ياعمو
فهد ضحك اووووي😂😂: حلوة عمو
عبدالرحمن: نعم ياختي انتي وهو قال عمو قال طب ماتقوليلي بابا احسن
نهلة زعلت: انت عارف ان فعلا الكلمة دي وحشتني اوي وعاوزة اقولها
عبدالرحمن زعل عشانها: وانا مستعد انك تقولهالي
نهلة: لا يعني انت بتزعل من ابيه اكيد يعني هتضايق من كلمة بابا بس عالعموم انتوا بقى خليكم مضايقين من الكلمات دي وانا اما اتجوز ان شااء الله هقول لجوزي يابابا
عبدالرحمن بس لفهد وبصلها: وانا موافق
نهلة: موافق على ايه؟
عبدالرحمن اتوتر وفهد همسله: الحق نفسك
عبدالرحمن: انك يعني تقولي اي حاجة
نهلة: ماشي ياعبدالرحمن
عبدالرحمن: انتي قولتي ايه؟
نهلة: مش بعيد كلامي تاني على فكرة
عبدالرحمن: انا ماسمعتش كويس
نهلة: انا مش هقول ابيه وهقولك ياعبدالرحمن
عبدالرحمن بفرحة: ايوا كدا ياشيخة
ندى هنا لاحظت ان في حاجة تجاه عبدالرحمن لنهلة، شوية وفارس جه وسلم على عبدالرحمن وفهد ونهلة وباركلها على نجاحها واتفاجأ بندى وخصوصا انه شافها قبل كدا
فارس: انتي؟
فهد: انت تعرفها؟
فارس: شفتها مرة وانا كنت بجيب قهوة وهي كانت عند محل الايس كرين
نهلة: اه ساعتها كنت انا جوا بجيب الايس كريم وهي وقفت تستناني
ندى: وحضرتك وقفت تبص عليا لحد ما أحرجتني ودا عيب على فكرة
فارس: اسف
فهد: دي ندى صاحبة نهلة ودا فارس صاحبي انا وعبدالرحمن
فهد عرفهم على بعض وفارس طبعا لا يعرف انها بنت عمه ولا هي تعرف انه ابن عمها، البنات استأذنوا يلفوا شوية في المول والشباب قعدوا مع بعض
فهد: ايه الاخبار يافارس
فارس: مافيش جديد خالص والله يافهد
عبدالرحمن: ماسألتش عليها جيرانها
فارس: كل اللي هما يعرفوه انها سابت البيت وبس مايعرفوش راحت فين ولا حتى معاهم رقم تليفونها وانا قلقان عليها وجدي هيتجنن
فهد: ان شاء الله خير وهتلاقوها
فارس: يارب يافهد
فهد: بقولكم ايه انا عاوز اقوم اشتري هدية لنهلة بمناسبة نجاحها هي طلبت اغيرلها العربية بس انا عاوز اجيبلها هدية كمان وبيني وبينكم عاوز اجيب لصاحبتها عشان يعني ماتبقاش نهلة لوحدها
فارس: فكرة حلوة يافهد وحركة كويسة منك
عبدالرحمن: طب ممكن يافهد اجيب هدية لنهلة انا كمان؟
فهد: ماشي ياعبدالرحمن انا موافق
عبدالرحمن: ايوا كدا يافهد ياحبيبي
فهد: اتلم
عبدالرحمن ضحك وسكت
الشباب دخلوا محل فضة، فهد اشترى خاتمين فضة شبه بعض جمال جدا وشيك اوي
فهد: ايه رأيكم في الخاتمين دول 💍
عبدالرحمن: حلوين اوي يافهد
فارس: ذوقك حلو ذي ذوق صاحبة اختك
فهد: يعني عاوزني اجيب حاجة وحشة وهي بتختار هدايا حلوة مع نهلة
فارس: جدع
عبدالرحمن اختار سلسة فضة على شكل قلب جميل جدااا
فهد: قلب كمان
عبدالرحمن: ابوس ايدك ماترخمش
فارس: ناوي تلبسهالها ولا ايه
فهد: نعم يا اخويا مين دا اللي يلبسهالها
عبدالرحمن ضحك: ماتخافش مش هيحصل غير لما تكون حلالي
فهد: بزمتكوا دي ينفع سايبكم تتكلموا عن اختي ادامي
فارس: دا على اساس اننا اي حد ولا ايه
فهد: لا طبعا
خلصوا ودفعوا فلوس الهدايا وفارس اشترى هدية لنهلة باردوا وكانت عبارة عن طقم فضة مكون من سلسلة وحلق وخاتم، فهد رن على نهلة
فهد: انتوا فين؟
نهلة: انتوا اللي فين احنا في الكافيه اهو
فهد: خليكم عندكم واحنا جايين اهو
اليوم خلاص عدا والبنات راحت الملاهي ورجعوا الڤيلا والدادة قالتلهم ان في واحد عاوز ندى ومستنيها من بدرى
فهد: مين دا؟
-انا
ندى بصت بصدمة واستخبت ورا فهد
فهد: انت مين
حازم: انا ابن خالة ندى
فهد مستغرب من خوفها: وعاوز ايه
حازم: عاوز بنت خالتي
ندى بعياط: لا انا مش جايا معاك وامشي من هنا
فهد: في ايه اهدي
ندى بتبص لفهد وبتترجاه: عشان خاطري خليه يمشي انا مش عاوزة اروح معاه
فهد: محدش يقدر ياخدك من هنا طلاما انتي مش عاوزة دا
حازم بصوت عالي: يعني ايه احنا اهلها وبندور عليها وعاوزينها
فهد: صوتك مايعلاش في ڤيلا فهد المنياوي
حازم: انا جاي عشان اخد بنت خالتي لا جاي اعلي صوتي ولا اعمل حاجة
ندى: لا مش هاجي معاك
حازم: انتي دلوقتي اللي مسؤلة مننا والمفروض تكوني تحت وصيتنا
ندى: لا انا مش. محتاجه حمياتكم انا اقدر احمي نفسي
حازم: اسمعي الكلام وتعالي معايا
ندى مسكت دراع فهد من خوفها: فهد عشان خاطري قوله يمشي
نهلة: مشيه يافهد
فهد بصوت عالي نده على الحرس ودخلوا بسرعة: الاستاذ دا لو جه هنا تاني مايدخلش من باب الڤيلا
الحرس مسكوا حازم، وهو اضايق واتكلم بتهديد: هتتحاسبي عاللي حصل دا وهتشوفي
فهد قرب منه: وانا عاوزك تقربلها
الحرس اخده حازم وخرجوه بارة الڤيلا
ونهلة بتهدي ندى وفهد مستغرب اوي انها خايفة من ابن خالتها اوي كدا وندى فجأة طلبت من فهد انها تتكلم معاه في حاجة
ندى: هو انا ممكن اتكلم معاك في حاجة مهمة؟
فهد: اكيد طبعا
فهد اخدها هي ونهلة وخرجوا الجنينة
فهد: اطلبي وانا سامعك



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close