رواية حكاية مسك الفصل الرابع 4 بقلم نورهان اشرف
نعم
غمغم حسام وهو يتحرك تجاهها :بقولك تتجوزينى ؟؟؟
نظر لها حسام بغضب:انا مش بكلمك انتي انا بتكلم مع الانسه دي
نظرت له حياه بسخر.يه وهي تقول :طب يا عنيا عايز تتجوزها ازاي وانت حتى عارف اسمها ولا ده كمان مش مهم
ثم نظرت الى مسك بهدوء وهي تقول: يلا يا مسك دي باين عليها شركه مجا*نين
غمغم حسام بغضب :احترمي نفسك يا بتاعه انتي وبعدين انا ما اخذتش رأيك انتي
نظرت له حياه بملل وهي تقول : شكلك كده مش عايز تجيبها البر بس انا عندي الحل اللي يداويك ويعرفك انت بتقول ايه
قالت ذلك وخلعت نعلها في تلك اللحظه خرج ياسر من صدمته واتجه بسرعه وأمسك يد حياه قبل ان تنزل على
حسام وهو ينظر لها بهدوء ويقول: مش كده يا انسه الكلام اخد وعطا وبعدين هو ما قالش حاجه ده هو بيسال الانسه تقبل تتجوزه ولا لا وبعدين احنا بنهزر يعني مش قصدنا حاجه
نظرت له حياه سخريه وهي تقول :نعم يا عنيا بتهزر ليه ان شاء الله هو انتم جايبين هنا تعملوا انترفيو ولا بتهزروا
حاول ياسر ان يلم الموضوع وهو ينظر الى حياه بهدوء ويقول: معلش يا انسه ارجوكي متزعليش احنا بس قلنا نفككم شويه مش اكثر من كده والف مبروك انتم اتقابلتوا في الوظيفه انتم الاثنين
نظرت له حياه بقرف وهي تقول: يغور اللبن من وش القرد مش عايزين حاجه منكم يا اخويا
قالت ذلك ومسكت يد مسك لكي تخرج معها ولكن اوقفها حسام الذي نظر الى مسك بجديه وهو يقول: انا مش بهزر انا بقولك بجد انا عايز اتجوزك وده البيزنس كارد بتاعي لو انتي موافقه انك تكوني مراتي اتصلي بيا وساعتها هاجيب الماذون وهتجوزك على طول
لم تتحمل حياة اكثر من ذلك وخرجت وهي تجر مسك خلفها
اما ياسر نظر الى حسام بغضب وهو يقول انا عايز افهم ايه اللي انت بتقوله ده تتجوز ايه وبتاع ايه حسام انت خليت شكلنا وحش قدام البنتين
حسام بجديه: مش مهم المهم اللي انا كنت عايزه حصل
نظرا له ياسر بسخريه وهو يقول: حسام انت بتفكر في ايه اوعى يكون اللي في بالي
حرك حسام راسه بجديه وهو يقول: ايوه هو اللي في بالك انا شايف ان البنت دي هي انسب واحده للموضوع ده
نظر له ياسر بغضب وهو يقول :حسام انت لو ما بطلتش التفكير اللي انت بتفكر فيه ده انا بجد ساعتها هاتصل بمراد اخوك هو الوحيد اللي يقدر يقف قصادك في التفكير المجنون اللي انت بتفكر فيه ده
قال ذلك وخرج من مكتب حسام وترك حسام وحده يفكر كيف يوقع مسك فى شباكه
حياه بغضب:انا مش عارفه اى الجن*ان ده
ثم نظرت الى مسك بغضب وهي تقول :انا عايزه افهم انتي كنت واقفه ساكته كده ليه ده انتي حتى ما كلفتيش نفسك انك تتكلمي او تقولي حاجه
نظرت لها مسك بصدمه وهى تقول: اتكلم اتكلم اقول ايه انا اتصدمت من اللي حصل ده مش فاهمه هو ازاي يجرا وعمل حاجه زي كده ده حتى ما يعرفنيش
"ثم اكملت بهيام "ممكن يكون واقع في حبي زي الروايات
نظرت لها حياه بسخر.يه وهي تقول: مسك بلاش تحلمي حلم انتي مش قده وبعدين تعالي كده نتكلم بصراحه انا عايزه اسالك سؤال هو انتي متوقعه انه لما يعرف انك بنت غير شر.عيه وان اهلك رموكي في الميتم هيتجوزك يا مسك اللي زينا ملوش في موضوع الجواز ده خالص وحتى اللي هيقبل بينا ويتجوزنا لازم يكون زينا
نظرت لها مسك بحزن وهي تقول :عندك حق يا حياه
ذهبوا إلى بيتهم وفى تلك الأثناء وجود محل يطلب فتاه للعمل وقد تم الموافقة على حياه فى العمل
كان يقود السيارة عائد إلى منزله بعد غياب اكثر من ثلاث سنوات كانت تقود الدراجه الناريه الخاصه بها بسرعه رهيبه وشعرها يتطاير في الهواء جعل منها ايه من الجمال والاكثر من ذلك ذلك اللباس من الجلد الذي يحوط مفاتنها بكل اغراء وفجاه ظهرت امام عجلات سيارته دون اي انذار اوقف السياره بصعوبه وخرج لكي يطمئن عليها ولكن قابلته بغضب
فريده بغضب:انت حم*ار كنت هتم*وانى
مراد بصدمه:انتى اللى كنتى سايقه غلط يبقا انتى اللى حما*ره