رواية العملية الفصل الرابع 4 بقلم نانسي اشرف
يا ليلى مش هينفع كدا !
_ قولتلك مش هتدخل يا عزيز
_ ليلى! .. يا حبيبتي ا...
_ متقوليش حبيبتي
_ طيب حاضر .. ممكن تفتحيلي أغير هدومي حتي
_ لأ
_ يا ليلى لو عايز اعمل حاجة الباب دا مش هيمنعني
_ اه ما انت متعود عالخطف والاغتصاب
_ يا بت .. يا بت انتي مراتي
_ كلكوا بتقولوا كدا في الاول
_ يا ليلى فوقي احنا كاتبين كتابنا يا أمي
_ بردو مش فتحالك
_ يلاهوي على سنيني السودا
_ عايز البيجاما السودا ؟
_ طب افتحي هقولك حاجة
_ لأ
_ يا ليلى هنام عالكنبة يعني!
_ مليش دعوة
_ ملكيش دعوة ايه بس
+
حاول يهدي من صوته
+
_ انا مقدر انك خايفة ومكسوفة بس مش للدرجادي يا ليلى انا قاعد بالفنلة والبوكسر يا حبيبتي مش كدا
_ محدش قالك تعوز تعمل قلة أدب
_ يا ماما انتي مراتي!
_ ولو
_ يا ليلى انتي مكنتش بتحضري حصة علوم تانية اعدادي ولا ايه !
_ انا أدبي
_ ادبي ايه في اعدادي! .. يا ربي مجوز واحدة تعليم تحت الكوبري
+
خبط عليها تاني
+
_ يا ليلى هبرد بجد
+
سكتت شوية وغابت لحظات فتحت الباب ومدت اديها بالبيجاما وقفلت الباب بسرعة
+
_ لا انا عاوز من التاني ابو تلات كلمات
_ عدس ؟
_ لا خفة يا خفة
+
خبط على الباب تاني
+
_ طب انا جعان هه
_ انت مش عيل صغير .. روح اعمل اكلك
_ هو انا مجوزك عشان انام عالكنبة
_ نعم!
_ اعمل لنفسي الأكل .. قولت هو انا اجوزتك عشان اعمل لنفسي الاكل .. مقولتش حاجة
_ بقولك ايه
_ ايوه بقا .. افتحي .. هنام وانا مؤدب والله.
_ انت تروح تقشرلك بطاطس وتحمرها
_ والله ؟ .. دا اخر كلام عندك ؟
_ معنديش غيره
_ ماشي يا ليلى .. ماشي
+
سكت شوية ورجع تاني
+
_ عاوز شراب شلبي سلوفان من الدرج التالت
+
فتحت الباب وادتهوله وقفلته تاني
+
_ ماشي .. وربنا ماشي
+
***********************
+
_ بعد إذن السلام النفسي
+
قرب منها وقعد على الأرض وربع
أما هي فحافظت على وضعها، مغمضة عنيها وشعرها مفرود حواليها
وسايبة الهوا يخبط فيها.
+
_ اختااه ورانا فيديو نقطع خلف أخوكي بيه
+
فتحت عنيها وبصت للفراغ دون كلام
+
_ الحمدلله لقطنا اشارة
+
بصيتله وبنظرة ساخرة
+
_ دمك يلطش
+
وقفت ونفضت هدومها وبدأت تمشي
قام هو بسرعة ومشي جمبها
+
_ انا مش هجوزك يا عمر ريح نفسك
_ لا هتجوزيني يا عايدة
+
جري ووقف قدامها
+
_ لو مش بالزوق يبقى بالعافية
_ دا يبقى اسمه اغتصاب
_ اوماله
+
غمز بعنيه
+
_ في المستقبل القريب ان شاء الله يبقى بمزاجك
_ انت قليل الادب
_ اوماله بردو .. هو في احلى من قليل الادب
+
رفعت كف اديها كانت هتضربه فمسكه هو وكمل كلامه
+
_ في الحلال .. في الحلال .. ام الجملة نكملها للأخر
+
بصت بعيد ورجع هو يمشي جمبها في الجنينة بتاعته
+
_ انت هتفضل حابسني هنا كتير ؟
_ محبوسة!!!!
+
ضحك بسخرية
+
_ بزمتك في واحدة محبوسة بتاكل واجبة من kfc الضهر وبليل من ماك دا انا ميزانيتي كلها ضايعة عالمولتو وميكس الشكولاتة
_ انت بتسمي السندوتشين الي بتجبهملي دول أكل!
_ تصدقي لو بربي عجلة كانت هتفيدني عنك
_ يا شيخ!!!! .. طب روح اتجوز العجلة بقا
_ ما انا اوريدي رايح!
_ عمر!!!!!!
_ قلب عمر .. عين عمر
+
قرب منها وغمز
+
_ ما تيجي اقولك كلمة ورا الشجرة الكبيرة دي
_ قولها لبنت عمك يا حبيب بنت عمك
_ ياااااه يا عايدة ! انتي لسه فاكرة !
_ مش كانت بتحبك
_ البت اجوزت وخلفت تلاتة
_ اه وسمت ابنها على اسمك
_ والله! مكنتش اعرف الحوار دا .. مسم .. غريب الحب مين فاهمة.
_ والله ؟؟!!
+
مسك اديها قبل ما تبعد عنه
+
_ ياااه عليكي! دا انا بهزر
+
قرب منها اكتر
+
_ يا بت دا انتي الي في القلب حتى شوفي
+
مسك كف اديها وحطها على قلبه وبص في عنيها
+
_ ها ؟؟؟
+
بعدت اديها وبصت بعيد
+
_ بقولك ايه ؟ فكك من الكلام دا ! .. انا مبقتش عيلة صغيرة بتضحك عليها بكلمتين
_ طب تعالي اجيبلك شكولاته
_ منين !
_ ورا الشجرة الي هناك
_ مش هتلمس شعرة مني يا عمر يا شرقاوي
_ فعلاً !!!! .. عينك في عيني كدا ؟
+
وشها احمر وبعدت عنيها
مسك خصلة من شعرها ورجعها ورا ودنها
+
_ انا مش مستعجل
+
قرب من وشها
+
_ اخر النهار هعملك ديل حصان زي زمان
_ ودا معناه ايه ؟
_ المأذون جاي كمان كام ساعة
_ عمر!!!!
+
اداها ضهره وابتسم بسخرية
+
_ صحيح متنسيش تباركي لأخوكي الجوازة
_ جوازة ! جوازة ايه
_ أخوكي اتجوز أختي
+
************************
+
تاني يوم في شقة عزيز وليلى
+
_ صباح الخير
_ يلاهواااااااااااااي
+
بعد عنها وهو بيجري يقفل الشباك بتاع المطبخ
اما هي مسكت السكينة
+
_ ايه الجنان دا يا ليلى عالصبح!
_ بتتحرش بيا ؛!!! نهار أهلك اسود .. دا انا هشرحك واخليك واحشيك
_ هو انا بلطي!!! .. يا بنتي انا جوزك
_ ودا يديك الحق تلمس وسطي!!
ابتسم ابتسامة خبيثة _ انا معايا صلاحية ألمس اي حاجة