رواية تزوجت جاري العنيد الفصل الثالث 3 بقلم رهف سيد
صعدت نور واصدقائها نحو شقتها واغلقت الباب زفرت بضيق وجلست
على..احنا بنعتذر لو كنا عملنا مشاكل
نور..بالعكس ده انا كدة هموت من الفرحة علشان اتهزقت قدام عمي تستاهل دية بجد انسانة لا تطاق
مهاب..هي الشقة دية فعلا بتاعتك
نور..ايوة ده انا عملت عمايل علشان خليت ماما تكلم بابا يكتبها باسمي
اسماء..عملتي اية ها ها
نور..رحت بكل براءه وقولتلها يرضيكي انتي نور بنت فريدة هانم تقعد في شقة مش مكتوبة باسمها مش كفاية انها قاعدة في شقة مش في فيلا يعني عايزة سيدات المجتمع يقولو عليكي اية معهمش فلوس وطبعا انا ولعت الدنيا لغية ما خليت بابا يكتبها باسمي
رؤي...كل دة وبراءة
ساندي..انهرده فرح براءة معزمتكوش
معتز..طب عارفين احنا بكرة هنهبب اية في الجامعة
نور...اكيد مش هيبقى في محاضرات احنا نروح نتعرف على الزومله الاحباب ولا نشوف هيطلعو ولاد ستين في سبعين
حازم..طالما بقى فيها زوملة واحباب هيبقو ولاد كلب مش ولاد ستين في تمنين
انقضى هذا اليوم وجاء اليوم التالي استيقظت نور على صوت طراق امس فتحت نور الباب ودخلت رؤي
رؤي..حرام عليكي متاخرين
نور.. دقيقتين بالضبط
دخلت نور واخذت دش سريع وارتدت بنطال جينز اسود وعلية بلوزة بيضاء وحمراء وعملت شعرها على شكل ديل حصان وخرجو
رؤي..يلا هنطلع على اول الشارع ونركب تاكسي
نور..وتاكسي لية والعربية موجودة
رؤي...اوك بس يلا اتاخرنا
ساقت نور على اقصي سرعة ووصلو
نور...ادخلي واحجزي مكان جمبك هركن العربية واجي
رؤي...اوك سلام
نزلت رؤي واكملت نور حتى وجدت موقف ونزلت من سيارتها واثناء بحثها ارتطمت بشخص
نور..مش تفتح ولا انت اعمى بالفطرة
ادهم..ما تحترمي نفسك غلطانة وبتردي
نور..مين دية اللي تحترم نفسها وبعدين مش انا اللي غلطانة
ادهم...طب روحي يا شاطرة شوفي انتي رايحة فين
نور..رايحة متخافش انا ميشرفنيش ان اقف مع اشكالك
فتح ادهم عينية بصدمة ممن سمعه لكن قبل ان ترد اختفت من امامه لمح نظارتها الواقعة على الارض اخذها وغادر وجدت نور مدرجها دخلت وهي مطاطئ راسها من الخجل
نور...سوري يا دكتور على التاخير بس خبطت في حيوان برة هو اللي عطلني
اما عند ادهم لم يستوعب ان هذه هي البنت اللي اتخانق معاها
ادهم بعصبية..حيوان
رفعت نور وجهها ووجدتة ينظر لها بغضب انزلت راسها وقالت بصوت يكاد ان يكون مسموعا
نور....يالههههوي هتنفخ
لم تنتبة ان ادهم سمعها ...خلاص اتفضلي بس اخر مرة
نور..اوك
دخلت نور حتى وجدت رؤي والشلة جالسون جلست بجانبهم وهي تنفخ
ادهم...احم انا الدكتور ادهم اللي هبقى معاكو هدرسكو نفس المادة طول ٥سنين طول ما احنا برة المحاضرة اسمي ادهم او اذا كانت المحاضرة فري زي كدة دلوقتي هبدا بالتعرف عليكم اتفضلي يا انسة
بدء الحميع بالتعرف علية حتى وصل الي الشلة وقف مهاب كي يعرف نفسة
ادهم..اقعد يا مهاب وقف علي اقعد يا علي اقعد يا حازم اقعد يا معتز اقعدي يا اسماء اقعدي يا رؤي اقعدي يا ساندي
احد الطلاب...انت تعرفهم يا دكتور
ادهم..طبعا دول يا ساتر يا رب كملو تعارف اتفضلي
نور..احم اسمي نور احمد من دبي
ادهم...يا اهلا بدول الخليج واللي جاي منها
جلست نور وانتهت من المحاضرة وقفت هي ورؤي في الكافتيريا
ادهم...مش يلا يا رؤي
رؤي..استني نور ده ادهم اخويا ودية نور صحبتي اللي قولتلك عنها
ادهم..اتشرفنا
اكتفت نور بابتسامة
ادهم...بس برضو متعرفيش الحيوان اللي خبطي فية الصبح هيعمل اية
نور..يعمل اللي يعملو انا مش خايفة علشان هو قليل الادب
ادهم...مين ده اللي قليل الادب
نور...حضرتك
وتركتهم نور وغادرت
رؤي.. نور يا نور عاجبك كدة
ادهم..تعرفي ان انا الحيوان اللي كانت بتتكلم عنو
رؤي...معاها حق
ادهم..بت
رؤي...خلاص اخدك انهرده وتروح تعتذرلها
ادهم..اعتذر لمين
رؤي...يووه خلاص اخدك ونروح نشوف الغلط عند مين
ادهم...مش عارف بقى انا هعمل اية
رؤي..روح استنى في كافية******* هجبها واجي ونشوف هنصلحكم ازاي
ادهم...ماشي يا اختي
هاتفت رؤي نور
رؤي...ايوة يا هبابة البرك
نور..ايوة يا زفتة الطين
رؤي...ادهم عايز يصالحك
نور...يا راجل
رؤي...مش قوي بس تعالي
نور...وحياة امك ده اللي هو ازاي
رؤي...هجبكم قدام بعض وبعدين اصالحكم
نور..مش جاية
رؤي..علشاني
نور..ماشي فين
رؤي..في كافية*******
نور..ماشي يلا سلام
ذهبت نور وجدت ادهم يجلس على احد الطاولات جلست بطاولة اخرى بعد قليل جائت رؤي وجدت نور على طاولة وادهم على طاولة اخرى
رؤي...لا واللهي تعالي يا نور
ذهبت نور وجلست امام ادهم
رؤي.. ممكن افهم في اية
ادهم...مش عارف خبطت فيا الصبح وراحت قلت ادبها
كانت نور تنظر له ببرود قاتل
ادهم...وبس
نور..اولا انت اللي خبطت فيا الصبح ثانيا انت تستاهل علشان انت مستفز
رؤي..احم خلصنا بقى انتو الاتنين اعتذرو لبعض
نور...انا اعتذر لدة
ادهم...يعني انا اللي هعتذر ليكي
رؤي..يوة خلصونا
نور وادهم معا..انا اسف /اسفة
رؤي...طب كويس اوي كدة
نور...رؤي انا عايزة امشي اشتري نضاره علشان نضارتي ضاعت
ادهم....وعلى اية استني
اخرج ادهم من جيبة نضارتها
نور...نضارتي بتعمل معاك اية
ادهم.. وقعت منك الصبح وانا اخدتها
نور...طب هاتها
ادهم...مقابل
نور...افندم
ادهم...بهزر معاكي
نور...لا متهزرش يلا يا رؤي علشان نتغدا
ادهم...لا انا عازمكو كلكو على اكل
نور...لا اعزم اختك
رؤي...يلا يا نور بقى تعالي
نور...مش عايزة
رؤي...يا هبابة البرك تعالي
نور...لا مش عايزة يا زفتة الطين
ادهم....انا هستناكم انتو الاتنين في العربية
نور...اخوكي ده هوبا خالص
ادهم ..على فكرة سمعتك
نور...وعلى فكرة مخفتش
رؤي...يلا يا نور وهعزمك على كريب
نور...ما انا عارفة مش هخلص اتفضلي
رؤي...يا سلام وانتي بتسمعي الكلام
نور...طب انا هعمل تلفون واجيلك
رؤي...اوك
اخرجت نور هاتفها
نور....هلا والله خالد شلونك
خالد...منيح والله شلونك انتي
نور...انا منيحة كيف رغد ومجد وعلى وماهر
رغد...هذا انا شلونك يا بعد قلبي
نور..انا زينة يا عمري
رغد...كيف جامعتك
نور...لسة اليوم كان اول يوم كيفو ماهر وعلي ومجد
رغد...زينين الحمد لله كلهم تمام ماهر دايما مشتاق لك
نور...وانا بعد اشتقتلكم مررررررة اول ما اخلص راح احاول اجي
خالد...منتظرينك يا قلبي
رغد...والله تستهبل انت وياها تتغزلون في بعض قدامي
نور..لا ابدا انا ما اتغزل قدامك
رغد..ونعم الصديقة
نور...انا اتغزل من وراك
رغد...بربي حيوانة وزفت
نور....ههههه باي باشتاقلكم
خالد...واحنا بعد مع السلامة
نور..مع السلامة