رواية تزوجت جاري العنيد الفصل الرابع 4 بقلم رهف سيد
انتهت نور من مكالمتها وجدت رؤي تنتظرها ركبت سيارتها وكانت شاردة تماما وقفت على احد الجوانب
ادهم....هي صحبتك وقفت لية
رؤي..مش عارفة استني هنزل اشوفها
رؤي...مالك يا نور
نور...معلش يا رؤي روحو انتو انا مش قادرة اتحرك حتى من مكاني
رؤي...اية اللي حصلك حد ضايقك
نور بابتسامة متعبة...لا مفيش بس مش قادرة اجي هروح ال........
قطعت كلامها عندما بدات الاشياء تصبح سوداء وتدخل في بعضها لتقع على الدريكسيون مغشيا عليها
رؤي بفزع وصراخ...نووور مالك الحقني يا ادهم
نزل ادهم من سيارته مسرعا نحو اختة
ادهم ...في اية مالها دية نور فوقي فوقي وبدء في ضرب وجنتها برفق
رؤي.. هنعمل اية مش عايزة تفوق
ادهم... هنخدها بيتها ونكشف نشوف مالها
انطلق ادهم بسيارته وتابعتة رؤي بسيارة نور وقف ادهم امام المنزل حمل نور ودخل بها نحو العمار الخاصة بها فتحت رؤي الباب ودخلو وضع ادهم نور على الفراش وهنا سرح في وجهها الابيض وخدودها الحمراء كانت تشبة الملائكة وهي نائمة جائت رؤي
رؤي...خد يا ادهم البرفان ده
اخد ادهم البرفان وبدء برشه فتحت نور اعينها ببطئ
رؤي....نور انتي سمعاني
اكتفت نور بالايماء
ادهم...انتي كويسة يا نور
فتحت نور عينها بصدمة انه موجود بغرفتها وعلى السرير
نور...انت بتعمل اية هنا
رؤي...هو اللي شالك وجابك
نور بخجل...احم شكرا
دق باب الشقة
رؤي...قوم افتح يا ادهم عقبال ما اشوف نور
ادهم...حااضر
ذهب ادهم لفتح الباب وجد فرح واقفة
ادهم..نعم
فرح..احم انت مين وبتعمل اية هنا
ادهم...حضرتك عايزة حاجة
فرح ...انت بتعمل اية عند بنت عمي طبعا ماهي فتحها على البحري لا وماشاء الله كمان مدخلة فيها رجالة مش مكفيها الناس اللي دخلو امبارح لو هي مش همها سمعتها احنا همنا انا مقبلش انهم يقول ان بنت عمي شمال
دوى صوت صفعة قوية لدرجة انها سقطت على الارض رفعت وجهها وجدت نور تنظر لها والشر يتطاير من عينها
نور بعصبية ..تطلعي برة ولو شفت وشك تاني مش هيحصل كويس واحمدي ربك انها جت على قد كدة وانا كدة عاملة اعتبار لعمي فاااهمة
رؤي...اهدي يا نور مش هينفع كدة انتي تعبانة
فرح...بتطرديني يا بنت عمي ماشي مبقاش انا فرح يوسف ان ما ندمتك على اللي عملتية دة
وخرجت مسرعة من الشقة
رؤي..انتي كويسة يا نور
نور...الحمد لله
ادهم...اومال سبب الاغماء كان اية
نور...عادي هو دايما بيحصل كدة
رؤي..من غير سبب
نور...من غير سبب كدة فجاء تلقيني جبت ارض ارضي
ادهم...طب لازم تاكلي حاجة
نور..لا مليش نفس اكل
ادهم... لا هو هتاكلي يا بالزوق يا بالعافية
نور...لا انا..
قطع كلامها صوت هاتفها يرن
نور...هلا هلا بالحب
ماهر...لا زعلان منك
نور..لية بس يا عمري على ومجد زعلوك شئ
ماهر...لا ما يقدرون
نور..ههه حبيبي
ماهر...متى راح تجين نور
نور...ما ادري يا عمري بس راح احاول
ماهر ...اوك راح اشتقلك كثيييييير
نور..وانا بعد يا قلبي
اغلقت نور هاتفها وعلى وجهها ابتسامة بينما كان وجه بطلنا غاضب
رؤي...اية الحلاوة دية ده خليجي ده يا اختي
نور...عبو شكلك فصلتيني
رؤي..ابوة بقى يا عم الله يسهلك
نور...الشبشب فين
ادهم بحده...انا هنزل اجيب اكل واجي
وغادر دون ان يستمع الي احد
نور...هو اخوكي يا مجنون يا مجنون
رؤي...واللهي منا عارفة المهم كنتي بتكلمي مين يا دزمة قديمة
نور...هو يا حبيبتي انتي دماغك متركبة شمال ده عيل عندو ٤ سنين
رؤي...يالهوووي الرجالة اختفت من على الارض علشان تحبي ولد عندو ٤ سنين
نور..اقول ثور يقولو احلبوه يا بنتي ده ابن صحابي
رؤي...ماشاء الله هما صحابك كلهم اجتمعو وجابو ولد واحد
نور....انا من المرة اللي فاتت كنت طالبة مستشفى العباسية لسة موصلتش يا امي دة ابوة وامو صحابي
رؤي...كدة فهمت
نور..،بت انتي عندك واسطة
رؤي....اشمعنا
نور..،ماشاء الله غبائك فظيييع ودخلتي صيدلة ده عايز واسطة جامدة يكونش ليكي علاقة برئيس الجمهرية
رؤي بغرور...عرضو عليا بس انا رفضت
نور..وحيات امك عليا انا برضو
------------------------------------------------
عبير...مالك يا بت وش احمر كدة لية
فرح.....اصل يا ماما.....وبس ده اللي حصل وانا واللهي منا سيباها
عبير...ماشي يا بنت فريدة طب بصي اه رايك في******************** وكدة نبقى ارتحنا منها
فرح ...فكرة حلوة اوووي يا ماما اما نشوف بقى هتعمل اية ست الحسن والجمال
-------------------------------------------------
ادهم...يا ربي طب هو انا اتديقت لية لما اتكلمت مع حبيبها يمكن علشان خايف على اختى ده اكيد بس انا مربي اختي على ايدي ومستحيل متقوليش
عمار((صاحب عمره))..مالك يا ابني
ادهم...مش عارف
عمار...يا راجل طب احلف كدة
ادهم..بس يلا
عمار.. طب فهمني مالك
ادهم...اصل .........
عمار....ايوة وبعدين
ادهم...بس مش عارف بقى انا اتديقت لية
عمار...هو حاجة من الاتنين
ادهم... افتي
عمار...يا انت طبيت يا اما علشان دايما البنات بتترمى عليك وانت اتعودت على كدة ودية اول واحدة تديك على دماغك
ادهم...طل يلا خلينا نروح علشان الغدا
عمار..طبعا وانا اكيد معزوم
ادهم ...لا واللهي
عمار...اه واللهي
ادهم..انا مش عارف انا مستحملك ليه وعلى اية
عمار وهو يعدل ياقة القميص...علشان انا مز وحلو وعسل كدة وانت لا ادهم ...يا. راجل
عمار... اه واللهي
------------------------------------------------------------------
اما في احد قرى الصعيد في منزل يبدو عليه الثراء والغنى تجلس عائلة الدمنهور((والد ادهم))
علي..انا قولت اللي عندي
خديجة..يعني اية يعني ولدك مش هيتجوز بنتي
علي..ادهم مش صغير هو اللي هيختار عروستة
خديجة.. وبنتي مالها معيوبة اياك
علي...انا مقولتش كدة هو يتزوج اللي يريدها قلبو مش انا
((احم اعذروني بقى في الصعيدي لان انا مش بعرف فية ))
-----------------------------------------------------------------––
رؤي...الواد اللي اسمو اخويا راح فين كل دة بيجب اكل نهار اسود
نور...الصراحة انا جعت
ترررررن ترررررررن
نور...دة اكيد اخوكي روحي افتحي
رؤي..طب تعالي معايا
نور..ياختي خايفة تتوهي
رؤي..مش عارفة انا عيزاكي تيجي معايا
نور..امشي يا ستي
فتحت نور الباب لتفاجاء بصفعة قووية اوقعتها ارضا