رواية سبرين امرأة من نار الفصل الثالث 3 بقلم نور الشمس
الحلقة 3
.
.
.
رواية / سبرين امرأه من نار
لو لقيت 40 كومنت هنزل حلقتين كمان
..
.
.
استيقظت ميرال فى الصباح الباكر وجهزت الفطار وصعدت الى الأعلى حتى تيقظ كينان وتجهز الحمام وملابسه
بعد فترة قصيرة نزلت ميرال من الاعلي بعد ان أتمت عملها وقامت بترتيب السرير وفتح الستائر وفتحت البلكونة ونزلت لتترك الحرية لكينان
اتجهت ميرال الى المطبخ وبتدت فى إخراج الفطار على السفرة مع نزول كينان من الاعلي
كينان : صباح الخير ميرال
ميرال : صباح النور يا فندم
كينان : فطرتي
ميرال : لسه هروح افطر بعد اذنك
كينان : روحى هات كوباية لبن وكوباية عصير وتعالى بس بسرعة
ميرال بستغراب : حاضر
توجهت ميرال الى المطبخ واحضرت ما امر بيه كينان وعادت مرة أخري إليه
ميرال : اتفضل
كينان : اقعدي على الكرسي علشان تفطري معايا
ميرال بعتراض : مينفعش حضرتك
كينان : انا قولت كلمة واحده ولازم تتنفذ يالا اقعدي قبل الاكل ميبرد وعملي حسابك من دلوقتي كل الاكل هيبقي معايا ومفيش اعتراض ويالا بقي علشان تلحقي تلبسي ووصلك الجامعة فى طريقي
ميرال : حاضر
كينان : بعد كده تذاكري فى المكتب مش فى الأوضة مفهوم يالا كولي
جلست ميرال وبتدت تاكل بس شاور كينان على طول اللبن
ميرال : ايه مش فاهمة
كينان : اللبن يتشرب الأول
ميرال بطفولية : مش بحبه ( ولا انا يا اختي )
كينان بصعوبة وهو يكتم ضحكته : اشربي
ميرال بدموع مزيفة : أهي أهي أهي بلاش ونبي هتعب
كينان بأمر : اشربي اللبن
ميرال بغضب طفولى : يووووه حاضر
شربت ميرال اللبن بعد صعوبة ونظرت له بغضب فاكمل كينان طعامه عادى جدا
بعد فترة انهت ميرال من الاكل
ميرال بخنقة : ممكن اقوم بقي
كينان بضحكة : هههههههههه خلاص قومي انتى هتعيطي
ميرال بدموع : بعد اذنك
اخذت ميرال تلم الاكل وذهبت إلى المطبخ وبعد انتهائها توجهت إلى غرفتها حتى تلبس
ارتدت ميرال بدي أصفر وبنطلون جينز قصير ومقطع بسيط وجاكت كت وشنطة بيج وصندل وتركت لشعرها العنان وكتفت بملمع شفاه وكحل ورشت عطرها المميز
خرجت ميرال من غرفتها وتوجهت الى المكتب وخبطت ودخلت
ميرال : انا جاهزة ممكن امشي
كينان بإعجاب : انتى حلوة اوى
ميرال بكسوف : ممكن اروح الجامعة
كينان بغضب : انتى هتروحى كده
ميرال بخوف منه : ايوه مالو لبسي
كينان : منتي شايفة انه ضايق ومجسم وايه المكياج ده ولا الريحة روحى البسي حاجة محترمة ومسحي الارف الى فى خلقتك ده
ميرال بدموع : والله محطة مكياج انا بس حاطة ملمع وكمان مفيش هدوم مكويه
كينان : مفيش جامعة
ميرال بدموع غزيرة : ونبي عندي امتحان ومش عوزة أسقط حاضر هروح اغير واجي بسرعة
ذهبت ميرال الى غرفتها بسرعة ولبست بنطلون جينز اسود وشميز ابيض وشنطة وجذمة سوده ونظارة على شعرها بعد ان لمته بطريقة فوضاوية
ميرال بدموع : انا جاهزة ونبي اروح وبعد كده هوريك الهدوم قبلها عوزة الحق الامتحان أرجوك انا أعصابي مش مستحمله
كينان وهو يهديها : خلاص كفاية عياط تعالى اوصلك
غادر كينان وميرال وخلفهم الحرس ونطلقو الى الجامعة وقف كينان أمام باب الجامعة وكانت هتنزل ولكن أسرع كينان بامساك أديها
كينان بحنان : اهدي وانتى بتجاوبي وركزي وبلاش عصبية ودموع ماشي يا طفلتي
ميرال بطاعة : حاضر هجاوب كويس
كينان : يالا انزلي وبعد الامتحان هتلاقي عربية وسواق هتوصلك الفيلا وبلاش تكلمي حد مفهوم
ميرال : حاضر سلام
كينان بابتسامة : سلام يا طفلتي
نزلت ميرال الى الجامعة ونطلق كينان الى الشركة
مر حوالى 3 ساعات خرجت ميرال من القاعة وهى سعيدة جدا وتوجهت الى الخارج ووجدت السيارة فى انتظارها وركبت وتوجهت الى الفيلا
اما كينان دخل الشركة بكل عظمة وجبروت لم يسلم من نظرات النساء وهمساتهم واعجابهم بيه وتوجه الى المكتب واخذ يعمل على الصفقات والاجتماعات التي غاب عنها فى فترة مرضة ومر الوقت ولم يشعر بالوقت ولكن فاق على صوت خبط الباب فسمح له بالدخول ووجده الحارس المكلف بايصال ميرال الى الفيلا يدخل
كينان : في ايه وصلت ميرال الفيلا
الحارس : ايوة يا فندم وصلتها من بدري بس
كينان : بس ايه
وضع الحارس شنطة امام عيون كينان وقال له
الحارس : انسة ميرال بعته لحضرتك الغدا وقالت لحضرتك تاكل الاكل ده وبلاش تاكل من الشارع علشان انت لسه تعبان والعلاج فى الشنطة تاخد من كل شريط حباية وممنوع تشرب ماسة ساقعة
كينان بابتسامة : تمام روح انت
غادر الحارس فقام كينان واخذ الاكل ووضعة أمامه على التربيزة وجلس يأكل بستمتاع ودخل عليه أدهم ومالك ووجدو أمامه الاكل فاخذو ينظرو لبعض فشاورلهم حتى ينضمو ليه فى الاكل وبالفعل جلسو ياكلو وعجبهم الاكل بشده
طلب أدهم ماية ساقعة ولكن قام كينان بطلب مياة عادية من الحنفية فقط واخذ العلاج وأكمل شغله
اما ميرال فبعد رجوعها من الامتحان ابتدت بإخراج الاكل من الفريزر ووضعته فى الفرن وتوجهت الى غرفتها وابدلت ملابسها ولبست بيجامة من اللون الروز وخرجت
عادت الى المطبخ كان الاكل جاهز وقامت بتحضيرة فى علب حرارية واعطتهم للحارس حتى يوصلهم لكينان الشركة وجلست تذاكر فى المكتب كما أمرها كينان
مر الوقت وجاء كينان الى المنزل ولم يسمع اي صوت فتوجه للمطبخ لم يجدها توجه إلى غرفتها وخبط ولكن لم يسمع رد ففتح الباب ونظر فى الداخل لم يجدها فقلق جدا عليها فتذكر المكتب فتوجه إلى هناك فدخل ووجدها تذاكر فبتسم علي تلك الطفلة
كانت ميرال تجلس على الارض وحوليها الكتب والمذكرات وكانت تلم شعرها بالقلم وكان شكلها ظريف وطفولي وهى بالفعل طفلة فى تبلغ 18 سنة فقط
تركها كينان وصعد الى غرفته وابدل ملابسه ونزل الى المطبخ ووجدها مجهزة بعض المعجنات فوضعهم فى الاطباق وقام بصب عصير لهم وحمل الصنية وتوجه الى المكتب ووضعهم على التربيزة وجلس بجوارها
كينان : عملتي ايه فى الامتحان الصبح
ميرال بخضة : حرام عليك خضتني
كينان بضحكة : يا بنتي انا بقالي ساعة فى البيت وانتى محستيش خالص
ميرال : اسفة والله محستش اصلي مركزة فى المادة ديه اصلها صعبة اوي
كينان : الأول بس عملتي ايه فى الامتحان
ميرال : كان سهل جدا وحليته كله
كينان بابتسامة : شطوره طفلتي و دلوقتي تعالي ناكل علشان انا جعان وبصراحة الاكل كان تحفة خلصته كله يالا
ميرال : مليش نفس والله
كينان بتصميم : انا جايب الحاجة ديه وأظن اكل خفيف يالا علشان تعرفي تركزي
تحت إصرار كينان عليها قامت تاكل وشربت العصير
كينان : وريني بقي يا ستي المادة المكلكعة والرخمة ديه
ميرال : اتفضل
كينان : وااااو اقتصاد هايل تعالى اشرحلك الى واقف ادامك انا كنت بجيب فيها امتياز
ميرال : طيب بالنسبة للمحاسبة المالية
كينان : ده تخصص أدهم هخليه يفهمك
ميرال بطفولية : طيب القانون التجاري
كينان بضحكة : ده تخصص مالك هخليه يفهمك
ميرال بحزن : لا خلاص مش عاوزة
كينان : انتي زعلانه منه لسه
ميرال بحزن : ايوه علشان هو زعقلي
كينان : خلاص بلاش تزعلى انا هجيبه هنا وهضربه علشان حد يزعل طفله ذي العسل ذيك
ميرال بكسوف : طيب يالا بقي فهمني المادة
ابتدي كينان يشرح لميرال المادة خطوة وبعد فترة وجد كينان ميرال تضع دماغها على كتفة وتسبح فى عالم الأحلام فتنهت كينان وضحك على تلك الطفلة الصغيرة التى رأت الكثير فى حياتها ولكن مازالت طفلة بريئه لم تلوثها الأيام والزمان فقام بحملها بهدوء وتوجه بها إلى غرفتها ووضعها برفق وقام بوضع قبلة حانية على جبينها وصعد الى غرفته
في صباح اليوم التالى
استيقظت ميرال متأخرة على غير عادته فصعدت بسرعة الى الأعلى وخبطت ودخلت ولكن لم تجده فنزلت الى الاسفل وجلست على السلم
كينان : صباح الخير ميرال
ميرال : صباح النور اسفة والله راحت عليا نومة
كينان : ولا يهمك روحى يالا خدى دش وتعالى نفطر ونكمل مذاكرة
ميرال : بس انت مش هتروح الشركة
كينان : لا معنديش شغل مهم كمان انتى عندك امتحان بكرا ولازم تذاكري يالا مفيش وقت ومش هقبل بتقدير مقبول
ميرال بفرحة : حاضر 10 دقائق بس وهاجي
كينان : ماشي يالا روحى خدي دش علشان تفوقي وانا هكمل تحضير الفطار وتعالى على المطبخ
ميرال : تمام
توجهت ميرال الى غرفتها وأخذت دش ولبست ترنج جملي ولمت شعرها وخرجت
توجهت ميرال الى المطبخ وجلس أمامه وبتدو يفطرو وبعد انتهاء الاكل قامت ميرال بعمل 2 نسكافيه وتوجهت خلفه الى المكتب
ابتدي كينان يشرح لها الباقي المنهج بسهوله وبعد مرور وقت كبير أعطي لها بعض المسائل وتركها تحلها وعمل طلب غدا من إحدى المطاعم وبعد فترة سمع رنين الباب فتوجه إليه واخذ الاكل من الحارس وأعطي له الحساب وذهب الى المطبخ وأحضر عصائر وعاد مرة أخري أخري المكتب
كينان : سيبي المذاكرة وتعالى ناكل اصلي جعت اوى
ميرال باسف : اسفة والله نسيت نفسي فى المذاكرة وحالا هحضر الاكل
كينان : الاكل جاهز وتعالى ناكل وبطلي كلامك الاهبل ده تعالى ناكل مش بحب الاكل بارد يالا
جلست ميرال أمامه وبتدو ياكلو
مر الوقت وقد انتهي كينان من شرح المادة لها بكل سهولة ويسر وكانت الساعة 11 مساءا
كينان : عوزة حاجة تانى يا ميرال
ميرال : شكرا جدا بجد حضرتك شرحت المادة بسهلة جدا
كينان : طيب يالا روحي نامى علشان تصحي فايقة علشان الامتحان
ميرال : تحب احضرلك عشا
كينان : لا مليش نفس كلي انتى
ميرال : لا الحمد لله شبعانة عاوز حاجة مني
كينان : لا تصبحي من اهل الجنة
ميرال : وحضرتك تصبح من اهل الجنة ومشيت
كينان : ميرال
ميرال : نعم
كينان : هتلبسي ايه الصبح ورينى من دلوقتي يالا
ميرال : حاضر ثانية واحدة هروح اجيب
كينان : لا هاجى معاكى بالمره
توجهو الى غرفة ميرال ودخل فتحت ميرال الدولاب واخرجت عده أطقم لم تنال إعجابه ولكن أخيرا قام هو وبعدها عن الدولاب واختار بنطلون جينز اسود وبدي سكري وجاكت اسود
كينان : هو ده الى هيتلبس مش عارف لبس الأطفال ده
ميرال : انا لبسي مش بتاع اطفال
كينان بابتسامة : انتى اصلا طفلة يالا نامي وغادر الغرفة
ميرال بابتسامة : تصبح على خير
كينان بابتسامة : تلاقي الخير والسعادة
لاول مرة منذو سنوات تنام وعلى وجهها ابتسامة جميلة فقدتها منذو وفاه امها وأبوها ونامت بسعادة
.
.
.
رواية / سبرين امرأه من نار
لو لقيت 40 كومنت هنزل حلقتين كمان
..
.
.
استيقظت ميرال فى الصباح الباكر وجهزت الفطار وصعدت الى الأعلى حتى تيقظ كينان وتجهز الحمام وملابسه
بعد فترة قصيرة نزلت ميرال من الاعلي بعد ان أتمت عملها وقامت بترتيب السرير وفتح الستائر وفتحت البلكونة ونزلت لتترك الحرية لكينان
اتجهت ميرال الى المطبخ وبتدت فى إخراج الفطار على السفرة مع نزول كينان من الاعلي
كينان : صباح الخير ميرال
ميرال : صباح النور يا فندم
كينان : فطرتي
ميرال : لسه هروح افطر بعد اذنك
كينان : روحى هات كوباية لبن وكوباية عصير وتعالى بس بسرعة
ميرال بستغراب : حاضر
توجهت ميرال الى المطبخ واحضرت ما امر بيه كينان وعادت مرة أخري إليه
ميرال : اتفضل
كينان : اقعدي على الكرسي علشان تفطري معايا
ميرال بعتراض : مينفعش حضرتك
كينان : انا قولت كلمة واحده ولازم تتنفذ يالا اقعدي قبل الاكل ميبرد وعملي حسابك من دلوقتي كل الاكل هيبقي معايا ومفيش اعتراض ويالا بقي علشان تلحقي تلبسي ووصلك الجامعة فى طريقي
ميرال : حاضر
كينان : بعد كده تذاكري فى المكتب مش فى الأوضة مفهوم يالا كولي
جلست ميرال وبتدت تاكل بس شاور كينان على طول اللبن
ميرال : ايه مش فاهمة
كينان : اللبن يتشرب الأول
ميرال بطفولية : مش بحبه ( ولا انا يا اختي )
كينان بصعوبة وهو يكتم ضحكته : اشربي
ميرال بدموع مزيفة : أهي أهي أهي بلاش ونبي هتعب
كينان بأمر : اشربي اللبن
ميرال بغضب طفولى : يووووه حاضر
شربت ميرال اللبن بعد صعوبة ونظرت له بغضب فاكمل كينان طعامه عادى جدا
بعد فترة انهت ميرال من الاكل
ميرال بخنقة : ممكن اقوم بقي
كينان بضحكة : هههههههههه خلاص قومي انتى هتعيطي
ميرال بدموع : بعد اذنك
اخذت ميرال تلم الاكل وذهبت إلى المطبخ وبعد انتهائها توجهت إلى غرفتها حتى تلبس
ارتدت ميرال بدي أصفر وبنطلون جينز قصير ومقطع بسيط وجاكت كت وشنطة بيج وصندل وتركت لشعرها العنان وكتفت بملمع شفاه وكحل ورشت عطرها المميز
خرجت ميرال من غرفتها وتوجهت الى المكتب وخبطت ودخلت
ميرال : انا جاهزة ممكن امشي
كينان بإعجاب : انتى حلوة اوى
ميرال بكسوف : ممكن اروح الجامعة
كينان بغضب : انتى هتروحى كده
ميرال بخوف منه : ايوه مالو لبسي
كينان : منتي شايفة انه ضايق ومجسم وايه المكياج ده ولا الريحة روحى البسي حاجة محترمة ومسحي الارف الى فى خلقتك ده
ميرال بدموع : والله محطة مكياج انا بس حاطة ملمع وكمان مفيش هدوم مكويه
كينان : مفيش جامعة
ميرال بدموع غزيرة : ونبي عندي امتحان ومش عوزة أسقط حاضر هروح اغير واجي بسرعة
ذهبت ميرال الى غرفتها بسرعة ولبست بنطلون جينز اسود وشميز ابيض وشنطة وجذمة سوده ونظارة على شعرها بعد ان لمته بطريقة فوضاوية
ميرال بدموع : انا جاهزة ونبي اروح وبعد كده هوريك الهدوم قبلها عوزة الحق الامتحان أرجوك انا أعصابي مش مستحمله
كينان وهو يهديها : خلاص كفاية عياط تعالى اوصلك
غادر كينان وميرال وخلفهم الحرس ونطلقو الى الجامعة وقف كينان أمام باب الجامعة وكانت هتنزل ولكن أسرع كينان بامساك أديها
كينان بحنان : اهدي وانتى بتجاوبي وركزي وبلاش عصبية ودموع ماشي يا طفلتي
ميرال بطاعة : حاضر هجاوب كويس
كينان : يالا انزلي وبعد الامتحان هتلاقي عربية وسواق هتوصلك الفيلا وبلاش تكلمي حد مفهوم
ميرال : حاضر سلام
كينان بابتسامة : سلام يا طفلتي
نزلت ميرال الى الجامعة ونطلق كينان الى الشركة
مر حوالى 3 ساعات خرجت ميرال من القاعة وهى سعيدة جدا وتوجهت الى الخارج ووجدت السيارة فى انتظارها وركبت وتوجهت الى الفيلا
اما كينان دخل الشركة بكل عظمة وجبروت لم يسلم من نظرات النساء وهمساتهم واعجابهم بيه وتوجه الى المكتب واخذ يعمل على الصفقات والاجتماعات التي غاب عنها فى فترة مرضة ومر الوقت ولم يشعر بالوقت ولكن فاق على صوت خبط الباب فسمح له بالدخول ووجده الحارس المكلف بايصال ميرال الى الفيلا يدخل
كينان : في ايه وصلت ميرال الفيلا
الحارس : ايوة يا فندم وصلتها من بدري بس
كينان : بس ايه
وضع الحارس شنطة امام عيون كينان وقال له
الحارس : انسة ميرال بعته لحضرتك الغدا وقالت لحضرتك تاكل الاكل ده وبلاش تاكل من الشارع علشان انت لسه تعبان والعلاج فى الشنطة تاخد من كل شريط حباية وممنوع تشرب ماسة ساقعة
كينان بابتسامة : تمام روح انت
غادر الحارس فقام كينان واخذ الاكل ووضعة أمامه على التربيزة وجلس يأكل بستمتاع ودخل عليه أدهم ومالك ووجدو أمامه الاكل فاخذو ينظرو لبعض فشاورلهم حتى ينضمو ليه فى الاكل وبالفعل جلسو ياكلو وعجبهم الاكل بشده
طلب أدهم ماية ساقعة ولكن قام كينان بطلب مياة عادية من الحنفية فقط واخذ العلاج وأكمل شغله
اما ميرال فبعد رجوعها من الامتحان ابتدت بإخراج الاكل من الفريزر ووضعته فى الفرن وتوجهت الى غرفتها وابدلت ملابسها ولبست بيجامة من اللون الروز وخرجت
عادت الى المطبخ كان الاكل جاهز وقامت بتحضيرة فى علب حرارية واعطتهم للحارس حتى يوصلهم لكينان الشركة وجلست تذاكر فى المكتب كما أمرها كينان
مر الوقت وجاء كينان الى المنزل ولم يسمع اي صوت فتوجه للمطبخ لم يجدها توجه إلى غرفتها وخبط ولكن لم يسمع رد ففتح الباب ونظر فى الداخل لم يجدها فقلق جدا عليها فتذكر المكتب فتوجه إلى هناك فدخل ووجدها تذاكر فبتسم علي تلك الطفلة
كانت ميرال تجلس على الارض وحوليها الكتب والمذكرات وكانت تلم شعرها بالقلم وكان شكلها ظريف وطفولي وهى بالفعل طفلة فى تبلغ 18 سنة فقط
تركها كينان وصعد الى غرفته وابدل ملابسه ونزل الى المطبخ ووجدها مجهزة بعض المعجنات فوضعهم فى الاطباق وقام بصب عصير لهم وحمل الصنية وتوجه الى المكتب ووضعهم على التربيزة وجلس بجوارها
كينان : عملتي ايه فى الامتحان الصبح
ميرال بخضة : حرام عليك خضتني
كينان بضحكة : يا بنتي انا بقالي ساعة فى البيت وانتى محستيش خالص
ميرال : اسفة والله محستش اصلي مركزة فى المادة ديه اصلها صعبة اوي
كينان : الأول بس عملتي ايه فى الامتحان
ميرال : كان سهل جدا وحليته كله
كينان بابتسامة : شطوره طفلتي و دلوقتي تعالي ناكل علشان انا جعان وبصراحة الاكل كان تحفة خلصته كله يالا
ميرال : مليش نفس والله
كينان بتصميم : انا جايب الحاجة ديه وأظن اكل خفيف يالا علشان تعرفي تركزي
تحت إصرار كينان عليها قامت تاكل وشربت العصير
كينان : وريني بقي يا ستي المادة المكلكعة والرخمة ديه
ميرال : اتفضل
كينان : وااااو اقتصاد هايل تعالى اشرحلك الى واقف ادامك انا كنت بجيب فيها امتياز
ميرال : طيب بالنسبة للمحاسبة المالية
كينان : ده تخصص أدهم هخليه يفهمك
ميرال بطفولية : طيب القانون التجاري
كينان بضحكة : ده تخصص مالك هخليه يفهمك
ميرال بحزن : لا خلاص مش عاوزة
كينان : انتي زعلانه منه لسه
ميرال بحزن : ايوه علشان هو زعقلي
كينان : خلاص بلاش تزعلى انا هجيبه هنا وهضربه علشان حد يزعل طفله ذي العسل ذيك
ميرال بكسوف : طيب يالا بقي فهمني المادة
ابتدي كينان يشرح لميرال المادة خطوة وبعد فترة وجد كينان ميرال تضع دماغها على كتفة وتسبح فى عالم الأحلام فتنهت كينان وضحك على تلك الطفلة الصغيرة التى رأت الكثير فى حياتها ولكن مازالت طفلة بريئه لم تلوثها الأيام والزمان فقام بحملها بهدوء وتوجه بها إلى غرفتها ووضعها برفق وقام بوضع قبلة حانية على جبينها وصعد الى غرفته
في صباح اليوم التالى
استيقظت ميرال متأخرة على غير عادته فصعدت بسرعة الى الأعلى وخبطت ودخلت ولكن لم تجده فنزلت الى الاسفل وجلست على السلم
كينان : صباح الخير ميرال
ميرال : صباح النور اسفة والله راحت عليا نومة
كينان : ولا يهمك روحى يالا خدى دش وتعالى نفطر ونكمل مذاكرة
ميرال : بس انت مش هتروح الشركة
كينان : لا معنديش شغل مهم كمان انتى عندك امتحان بكرا ولازم تذاكري يالا مفيش وقت ومش هقبل بتقدير مقبول
ميرال بفرحة : حاضر 10 دقائق بس وهاجي
كينان : ماشي يالا روحى خدي دش علشان تفوقي وانا هكمل تحضير الفطار وتعالى على المطبخ
ميرال : تمام
توجهت ميرال الى غرفتها وأخذت دش ولبست ترنج جملي ولمت شعرها وخرجت
توجهت ميرال الى المطبخ وجلس أمامه وبتدو يفطرو وبعد انتهاء الاكل قامت ميرال بعمل 2 نسكافيه وتوجهت خلفه الى المكتب
ابتدي كينان يشرح لها الباقي المنهج بسهوله وبعد مرور وقت كبير أعطي لها بعض المسائل وتركها تحلها وعمل طلب غدا من إحدى المطاعم وبعد فترة سمع رنين الباب فتوجه إليه واخذ الاكل من الحارس وأعطي له الحساب وذهب الى المطبخ وأحضر عصائر وعاد مرة أخري أخري المكتب
كينان : سيبي المذاكرة وتعالى ناكل اصلي جعت اوى
ميرال باسف : اسفة والله نسيت نفسي فى المذاكرة وحالا هحضر الاكل
كينان : الاكل جاهز وتعالى ناكل وبطلي كلامك الاهبل ده تعالى ناكل مش بحب الاكل بارد يالا
جلست ميرال أمامه وبتدو ياكلو
مر الوقت وقد انتهي كينان من شرح المادة لها بكل سهولة ويسر وكانت الساعة 11 مساءا
كينان : عوزة حاجة تانى يا ميرال
ميرال : شكرا جدا بجد حضرتك شرحت المادة بسهلة جدا
كينان : طيب يالا روحي نامى علشان تصحي فايقة علشان الامتحان
ميرال : تحب احضرلك عشا
كينان : لا مليش نفس كلي انتى
ميرال : لا الحمد لله شبعانة عاوز حاجة مني
كينان : لا تصبحي من اهل الجنة
ميرال : وحضرتك تصبح من اهل الجنة ومشيت
كينان : ميرال
ميرال : نعم
كينان : هتلبسي ايه الصبح ورينى من دلوقتي يالا
ميرال : حاضر ثانية واحدة هروح اجيب
كينان : لا هاجى معاكى بالمره
توجهو الى غرفة ميرال ودخل فتحت ميرال الدولاب واخرجت عده أطقم لم تنال إعجابه ولكن أخيرا قام هو وبعدها عن الدولاب واختار بنطلون جينز اسود وبدي سكري وجاكت اسود
كينان : هو ده الى هيتلبس مش عارف لبس الأطفال ده
ميرال : انا لبسي مش بتاع اطفال
كينان بابتسامة : انتى اصلا طفلة يالا نامي وغادر الغرفة
ميرال بابتسامة : تصبح على خير
كينان بابتسامة : تلاقي الخير والسعادة
لاول مرة منذو سنوات تنام وعلى وجهها ابتسامة جميلة فقدتها منذو وفاه امها وأبوها ونامت بسعادة