اخر الروايات

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم نرمين حمدي

رواية امتلكت قلب صعيدي الفصل الثلاثون 30 بقلم نرمين حمدي


ليخرج مروان ويجد شمس ضامه رجليها ودافنه وجهها وبتعيط
مروان يتجه ناحيتها ويرفع لها وجهها: ليه كل ديه
شمس: انا ماما وحشتني اوي عايزه اكلمها
مروان بابتسامه: لحجتي وبعدين انهارده مفيش لا ماما ولا بابا في مروان مروان وبس
شمس: عشان خاطري اكلمها دقيقه واحده
مروان: ماشي دجيجه واحده
مروان اتصل علي مامتها
وشمس كلمتها يجي ساعه وبعدين قفلت
مروان: واضح انها دجيجه
شمس بابتسامه: قلبك ابيض هههه
مروان: طيب ايه بجي
شمس بعدم فهم: ايه
ليجذبها مروان اليه حتي تلاصق جسد*ها بجسد*ه لتضع هي يدها علي صدره: وحشتينيييييي
شمس بتوتر: م م مروان
مروان وهو تايه في ملامحها مقتربا من شفتيها: جلبه
شمس: معلش ياحبيبي اديني شويه وقت انا لسه مش مستوعبه كل الي حصل
لينظر لها مروان ويضع يده علي وجهها: انا مجدر كديه وعارف انك اتجوزتي في لحظه وجيتي مكان غريب عنك وسط ناس غريبه عنك بس مكانش جدامي حل غير كديه
لتضع شمس يدها علي يده: المهم اني معاك
وبعدها شمس بتتاوب
مروان: شكلك تعبان من السفر يلا ننام دلوجتي
*****
هارون لصخر: انا جدمت لوعد علي الجامعه واوعاك تعترض
صخر بغضب: ازاي تعمل كديه
هارون: وعد حفيدتي ولا انت نسيت
صخر: ومرتي انا الي اجول تروح ولا متروحش
هارون: وانا مجوزهالك عشان تحبسها ولا ايه
صخر: وسبج وجولتلك بلاش انا انت الي اصريت خلاص كل واحد يتحمل عواقب افعاله
هارون بغضب: انت هتحاسبني كمان
صخر: دا الي عندي البت دي ملهاش طلوع من هنيه
كريمه: لي العند ديه حرام عليك تحرمها من مستجبلها
صفيه: وديها ياصخر ياخوي وانا معاها مش هسيبها لحظه
صخر: ياك فكراني خايف عليها متولع ولا تروح في داهيه انا خايف علي اسم العيله منها
لتنزل وعد في هذه اللحظه وتسمع ما يقوله صخر لتنزل دموعها
وتقول: انا مش هروح الجامعه ياريت نقفل الموضوع دا وكفايه تجريح بقي
لينظر صخر لدموعها ثم يغير اتجاه نظره عندما شعر بانه سيلين ليعطيها ظهره ولكن طبعه الحاد لا يتغير: ومن متي الماضي الو*سخ هيسيب صاحبه
هارون بغضب شديد: صخررررررر
لتبكي وعد بشده وتصعد غرفتها وترتمي علي السرير لتدفن وجهها به محاوله كتم صوت بكائها
كريمه: لي الجسوه دي جبتها من وين
ليتركهم صخر ويرحل
هارون: انا الي عملت فيها كديه انا الي جوزتها صخر كنت فاكر انه هيتغير بس دا عمره مهيتغير
******
لقد جاءت الساعه الثانيه بعد منتصف الليل ولم يعد صخر
في غرفه شمس ومروان
مروان بيصحي ويفضل باصص علي شمس الي نايمه في حضنه كأنها أعظم انتصاراته ليبعد لها خصلات شعرها المتناثره علي وجهها لتفتح شمس عينيها ببطئ: صباح الخير
مروان: صباح الهنا ياحبيبي انا
شمس: يامزاجك ههه هي الساعه كام دلوقتي
مروان: الساعه 2
شمس: يااااااه احنا نمنا كتير اوي
مروان: اول ليله في حضن من تحب بجي
شمس برومانسيه بتقرب منه وتطبع قبله خفيفه علي وجهه وبتجري علي الحمام
مروان بضحك: ايه التشويج دا عاد
لتفتح شمس باب الحمام وتضع يدها علي خصرها: دا أخري ان كان عاجبك بقي
ليضع مروان يده مكان القبله: عجبني جوي
ثم يقوم فجأه ويمسكها من زراعها ويجذبها الي الحائط
لتتفاجأ شمس فكيف لها انا اصبحت بين يديه بهذه السرعه
شمس: اي التغفيله دي بقي
مروان: عاوز اشوف اخر الحلو ايه
شمس بدلع: طيب ممكن تسيبني اخد شاور الاول
مروان: ممكن
شمس دخلت الحمام واخدت شاور
شمس وهي جوا: حبيبي
مروان: عيونه
شمس: ممكن تجبلي هدومي من الشنطه
مروان باستغلال: لا مش ممكن تعالي هاتيها انتي
شمس: لا يامروان متعملش فيا كدا
مروان: وانا عملت ايه اطلعي مفيش حد غريب ههههه
شمس: مش طالعه خلينا كدا بقي
مروان: خلينا
قعدا مده علي نفس الحال وشمس زهقت جوا: يامروان بقي انا زهقت من القعده هنا
مروان: اعملك ايه جولتلك اطلعي هاتيهم
شمس بتضطر انها تلف المنشفه حوالين جسم*ها وبتفتح الباب وبتقفله علطول اول مبتشوف مروان: لا لا لا مش هطلع
مروان: ماشي باتي جوا بجي
لتفتح شمس الباب مره تانيه وبتجمع كل قوتها وبتخرج وهي حاطها ايديها علي عنيها والايد التانيه ماسكه بيها المنشفه عشان متوقعش
لينظر لها مروان من اسفل لاعلي ويبتسم وبغزل: جمر جمرررررر
لتبعد شمس يدها عن عينيها وبتتجه بسرعه ناحيه الشنطه وقبل متفتحها يمسك مروان بيدها: حيلك حيلك ملهوش لزوم
شمس بتوتر: مروان ابعد احسنلك
مروان يجذبها اليها ويمسك بيدها الاخري الي ماسكه بيها المنشفه وبيحاول يبعدها: الهي تنستر لا
مروان وهو ينظر لعينيها: ششش ولا كلمه
*****
في غرفه صخر ووعد
وعد كانت علي البلكونه باصه للسما والنجوم: اي يعني ياوعد مانتي من الاول عارفه انك مش هتكملي زعلانه لي دلوقتي بقي كنتي متوقعه منه اي
انا بجد مش فاهماه يقتل ويحرق وفي نفس الوقت
بيتبرع بمبالغ ضخمه بيجرحني طول الوقت بكلامه وانقذني لما اغمي عليا اي الشخصيه الملعبكه دي لتفوق وعد ااااااااايه وانا مالي اصلا ميطلع ذي ميطلع المهم اني بكرهه اه بكرهه
وبعدين انتي مزعله نفسك ليه قومي روقي علي حالك في داهيه اي حاجه تزعلك يابت
وعد مسحت دموعها وقامت شغلت اغنيه لروبي وفضلت تغني وترقص علي طريقه روبي ولكم ان تتخيلوا طريقه روبي بقي: طب لي بيداري كدا وانا بداري كدا وانا بداري كدا وانا بداري كدا وانا بدا لي حيرني ولي بيشغلني ولا انا مبجيش علي باله كدا
وعد كانت مديه ضهرها للباب الي كان موارب وفجأه بيرجع صخر ويدخل ويشوفها وهي لسه مكمله في الي بتعمله
صخر رغم انه كان مخنوق بس مقدرش يمسك نفسه ولاول مره الصخر بيضحك ضحك مش طبيعي ياجدعاااااااان فرجت اهي


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close