رواية الافعي والعقرب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نور الشمس
الافعي والعقرب
الفصل 23
***************
توقنا عندما كانت هناك معركة طاحنة بين العقرب والجلاد ووقوف أيديهم فى الهواء وخوفهم الشديد لاول مرة
ليث برعب وصوت مهزوز : جججاااسي انتى كويسه
رائد بخوف : حمد لله على السلامه
جاسمن بصوت كالافاعي : خيفين صح
يونج : جاسي سبيهم
جاسمن : علشان انتم مش رجاله بتتخانقو والدنيا هتولع ورايا على جوا
تركتهم جاسمن ودخلت الى الفيلا وجلست وجلس الجميع أمامها
جاسمن : فين جوري و سيف
احمد : سيف مع جوري فى الأوضة بتاعتها
جاسر بغضب : اذاي يفضلو لوحدهم
جاسمن : اهدي جاسر مش هيقدر يعمل فيها حاجة
جاسر : بس
جاسمن : من غير بس انت عارف وانا عارفة لو انا عضم فى قفه محدش يقدر ياذي حد تبعي
زياد : انتى كويسة
جاسمن : لو تقصد على منظر عيوني بلون الدم ولا على وقف أجهزة معينة هبقي تمام
يونج : اشربي ده وهتبقي كويسة
اخذت جاسمن الكأس من يونج ونظرت ليه نظره لم يفهمها الكثيرون منها ولكن فهمها الآخرون وكانت نظرة حزن وموت
انهت جاسمن الكأس ووضعته بجوارها
جاسمن : احنا عارفين بعض من زمان والباقي من فترة قريبة وجيه وقت الحق والعدل الأول مرة هخيركم لو عاوزين تكملو معايا يبقي اهلا وسهلا ولو عوزين تبعدو انا مش هزعل لان الى جاي بحل من الدم مش هيخلص غير بموته وانا بعدها هختفي لفترة قبل متتكلمو وتعطردو انتم اخواتي وكلت معاكم عيش وملح الفترة الى جاية حرب انا داخله فيها بطولي ولازم اخرج منها كسبانة القرار قرركم
احمد : احنا حلفنه على الاتحاد لآخر العمر
شهد : مفيش اخت بتخير أخواتها
محمد : روحنا مرتبطة ببعض لاخر العمر
مروة : غصب عنك هنفضل ايد واحدة
ليث : يمكن فى الأول كنت عاوز اغدر بيكي بس بعد كده لقيتك بميت راجل انا و سيف معاكي
رائد : لولاكي كان زماني ميت جميلك فى رقبتي ليوم القيامة
حسام : لأول مرة من سنين كتير تخلينا نحترم الست ونعرف انها قوية لا شغلنا ده مشفناش ست بمليون راجل ذلك
زياد : انا عن نسبالي مش هيفرق بينا غير الموت إلي هرفض اخليه يجي الى لما تتمي 100 سنة على الأقل
جاسمن بهدوء : حتي لو عرفتو اني بحمل دماء الأفاعي
يونج : يا عمري ليكي علاج وانتى عارفة كده
جاسر : روحي فداكي
سيف وهو يجلس : احنا معاكي ولازم نرجع الحق لصحابه
جاسمن : يبقي لازم نتحرك بسرعة من بكره الصبح هتتعرفو على حاجات جديدة
زياد : جاسي منصور العشري ليا انا
جاسمن بضحكة رنانة : منصور العشري هخليه يلعن اليوم الى اتولد فيه لما يعرف انا مين هحسره على حياته هعرفة مين انا وهخليه يتمني الموت ذي كلاب الشوارع
ليث : احنا معاكي
جاسر : انتى شربتي ايه عمل فيكي كده
جاسمن : العصير كان في ماده م . ج وصديوم
شهد : يعني ايه مش فاهمة حاجة
جاسمن : مادة م . ج هى مادة تعتبر منشط جنسي و الصوديوم هى مادة بتستخدم للاعتراف وده بيستخدموه لمعرفة المعلومات والمادتين مع بعض بيتعبو جدا المادة ديه اسمها الليدي وانا استحملتها علشان تأثرها ضعيف مع سم ودم الأفاعي ودلوقتي الآخر مرة هسال نفس السؤال انتم معايا ولا لا
ليث : معاكي يا افعي
سيف : معاكي يا اختي
احمد وشهد : معاكي يا افعي
محمد ومروة : معاكي يا افعي
رائد و حسام : معاكي يا افعي
زياد : معاكي يا افعي
جاسر : معاكي يا حبيبتي
جاسمن : لا جاسر انت علاقتنا هتنتهي بيك وكل شي هيخلص على كده
جاسر بصدمة : يعني ايه
جاسمن ببرود : يعني مش عاوزة اشوفك هنا تاني
الجده بصوت عالي : انا اتجننتي جاسمن اذاي
جاسر : اكيد انتى بتهزري صح جاسمن انا جاسر حبيبك
جاسمن : انتهي الكلام ياريت تسافر تاني وتمنع العلاقة بينا
جاسر بغضب : انتى اتجننتي صح
يونج بسرعة : جاسر اهدي اكيد متقصدش الكلام ده
جاسمن بغضب : لا أقصد كل كلمة علاقتنا انتهت وتفضل أخرج برا
الجده بغضب : خلاص ملكيش كبير اوعي تنسي نفسك بعد العشرة ديه كلها والعلاقة الى بينكم هتسيبو بعض ليه
جاسمن بغضب : انا قولت كلمه ونتهي وتفضل بقي
جاسر : لو بتعملي كده علشان أبعد عنك ومتقذيش تبقي غلطانه انا جاسر الراوي وانتى عارفة معنى الاسم ده كويس
جاسمن ببرود : كفاية هلفته وخلع بقي
جاسر : ماشي يا روحي همشي
توجه جاسر إليها وامسكها من شعرها وقبل خدها وتركها وذهب
جلس الجميع فى حالة زهول مما يحدث أمامهم كيف لها ان تنهي علاقتها بالمدعو جاسر هل تنهي غلاف كما قالت جدتها فعلم الجميع بأنها لا تهتم باحد فتسلل الرعب والخوف فى قلوبهم
جاسمن بصرامة : الكل يطلع ينام بكرا يوم مهم
تركت جاسمن الكل وصعدت بكل برود
ليث : هي فعلا نهت علاقتهم
زياد : يالا هو كان ملزق وغيتت
رائد بسخرية : انت حبيت يا ديناصور
حسام : شكله طب وعلى الاخر
سيف : خاف يا ديناصور رمت علاقة بقالها سنين فى لحظة انا طالع اطمن على الغلبانة النايمة ديه وانتم عيشو مع نفسكم وانا مع جاسي ومش هسبها
ليث : وانا كمان معاها يالا جود نايت اطلع احب شوية
نظر الباقي لبعضهم وصعدو الى غرفهم
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في فيلا العشري
***************
في غرفة بلو
***********
كان ينام ويشعر بأشياء تسير على جسده ففتح عيونه بسرعة واخذ ينظر على جسمه وعلى الارض ولكن فوجئ بوجود ثعابين على الارض فنتفض وأمسك سلاحة واخذ يطلق النار عليهم مما ادي الى صعود الحرس الى غرفة بلو
بلو : حاسبو التعابين على الارض
الحرس : مفيش تعابين فى الأرض
منصور : في ايه وليه ضرب النار ده
بلو : ولا حاجة يا باشا كل الحكاية اني اتخيلت بتعبان
منصور : تعبان هنا انت اتجننت صح
بلو : خلاص يا باشا اصلي عاوز اربي تعبان
منصور : يالا كل واحد على شغله
ذهب الجميع لعملهم وفضل بلو يجلس وهو يرتعش ويسب ويلعن فى جاسمن وما فعلته بيه
&&&&&&&&&&&&&&&&&
في غرفة منصور
***************
منصور لنفسه : شكل جاسمن لعبت لعبتها صح وخلت أقرب رجلتي تحت رجليها
قطع تفكيره صوت رنين هاتفه
المتصل : باشا عرفنا كل المطلوب عنها
منصور : قول
المتصل : عايشة فى فيلا فى منطقة ***** وعايش معاها فرقها بالكامل ومعاها بنت وست كبيرة ولسه راجعين من ايطاليا من فترة والبنت بتدرس هناك طب و كمان فى شاب بيتردد على البيت ومن شوية لسه خارج على اعصابة وعمال يشتم فيها وطلع على المطار وسافر
منصور : مين الشاب ده
المتصل : لسه معرفش
منصور : اعرفلي هو مين وكمان عاوز اعرف كل المعلومات عن الفريق
المتصل : تحت امرك سيدي
اغلق منصور مع المتصل وتنهد
منصور : هعرف حكايتك ومبقاش منصور العشري ربنا يهدك يا جاسمن خليتي الواحد صاحي لغاية دلوقتي
ذهب إلى السرير ونام بعمق
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
مر يومين كان الفريق يخضع لتدريبات قاسية وأخيرا جاءت لحظة الحسم علمت جاسمن ميعاد شحنة كبيرة سوف تدخل مصر
ابتدت جاسمن والفريق فى التخطيط ولكن فى لحظة واحدة جاء تليفون لجاسمن وعرفت من خلاله بوجود خاين وسط فريقها فلغت كل الترتيبات وعادت مع فريقها الى الفيلا
جاسمن : شباب عارفين تمن الخيانة ايه عندي
رائد : وليه بتقولي كده
جاسمن : لان ده وقته
حسام : تمن خيانتك ايه جاسمن
جاسمن : تمن خيانتي الموت وباو****خ الطرق
ليث : الخاين ليكي جاسي والموت حلال ليه
جاسمن : والباقي رأيهم ايه
احمد وشهد : التراب أولي بيه
محمد و مروة : احنا معاكي
حسام : انا يوم مرتبطنا بيكي وانا حلفت على الصدق ليكي
جاسمن : تمام اوي كل واحد فيكم قال الحكم واوعو يوم الحساب مترجعوش تزعلو بس الخاين واحد منكم
تركتهم جاسمن وصعدت الى غرفتها وكانو ينظرون لبعضهم فى ترقب
&&&&&&&&&&&&&&&&
في فيلا العشري
**************
استطاع منصور ان يعلم بأن ليث خطب شقيقة أحمد وبان سيف خطب جوري الهلالي شقيقة جاسمن وخطب حسام قريبة احمد
منصور : وهما فين دلوقتي
بلو : هما حاليا فى الفيلا
منصور : فين الرجالة
بلو : الرجالة في منهم في جامعة مريم خطيبة ليث ومنهم فى جامعة وردة خطيبة حسام والباقي فى المول ورا جوري خطيبة سيف والباقي امام فيلا جاسمن
منصور : خلي الرجالة يخدوهم مع بعض وبسرعة
بلو بشر : انت هتقولي لازم نمسكهم مع بعض
منصور : شايفك فرحان اوي ليه
بلو بخبث وشر : علشان همسك جاسمن تحت ايدي
منصور بضحكة : هتبقي ليك بس عوزة انا الأول
بلو : انا هخلي الداخلية تمنع تعين ستات خالص بسبب الفضيحة ال
قطع كلامهم صوت رنين هاتف بلو وكانت مكالمة جماعية مع جميع الرجالة المسؤلين بخطف البنات
الفريق الأول : احنا ورا مريم
الفريق الثاني : احنا ورا ورده
الفريق الثالث : احنا ورا جوري
الفريق الرابع : احنا ادام الفيلا
بلو بشر : نفذ حالا
جميع الفرق : تمام
فى لمح البصر هجم الفرق على عربيات البنات وتم اختطفهم
&&&&&&&&&&&&&&&&
في الصعيد
**********
في فيلا السوهاجي
*****************
كانت الحاجة نفيسة تجلس ولكن حست بنغزه شديدة فى صدرها
فارس : مالك يا امي
الحاجة نفيسة : معرفش يا بني نغزة شديدة جات فى صدري معرفش ليه
الحاج همام : مالك بس يا حاجة اطلب دكتور
الحاجة نفيسة : متخفش يا حاج انا كويسة
الحاج همام بحنان : لو مخفتش عليكي هخاف على مين انتى قلبي وعمري كله
فارس بغمزة : مالك بس يا حاج ناوي تجدد شبابك ولا ايه
درة : الله اكبر فى عينك ربنا يخليهم لبعض
الحاجة نفيسة بكسوف : بس بقي
الحاج همام : اخرس يا زفت متكسفش حبيبتي
فارس بضحك : بس ديه حبيبتي انا
الحاج همام بغضب : ديه حبيبتي انا وبس وانت يا زفت حب فى مراتك مهيا قمر اهيه
الحاجة نفيسة : هي مريم اتأخرت ليه
دره : هتروح لورده البيت
فارس : هروح اجبها بالليل
الحاج همام : متعرفيش أخبار ليث معاها ايه
دره : هو فيه ذي ليث لسه اول امبارح باعت ليها دبدوب وبوكيه شكولاته جامدين طحن والبقرة مرضيش تديني شكولاته منه
فارس : كفاية قر البت والواد هيولعو فى بعض
دره : عمي هتسافر انتي تعمل عمره
الحاج همام : ان شاء الله على أول شعبان وهاجي قبل رمضان
فارس : ترجعو بالسلامة يا حاج
دره : انا عاوزة أسافر معاكم ومريم اروح تقعد عند جاسمن
فارس : عوزة تروحي يا عمري
دره : نفسي اوي يا فارس
فارس : خلاص نسافر كلنا حد يرفض يشوف بيت الحبيب المصطفى عليه افضل الصلاة والسلام
دره بفرحة : ربنا يخليك ليا يا فارس
الحاجة نفيسة : خلاص يا حاج هنا يسافرو دلوقتي وحنا مسافر حجة كبيرة
الحاج همام : كلامك ماشي يا عمري
مر الوقت وجاء الليل ولم تاتي مريم الى المنزل مما ادي الي ذهاب فارس الى بيت عمه حتي يأتي بها ولكن فوجئ بأنها ليست بمنزل عمها وأخبره عمه بأن مريم وورده فى منزله فخرج بسرعة وذهب الى منزله ودخل
فارس بصوت عالى : مريم ورده مريم ورده
دره : في ايه صوتك عالى ليه
فارس بغضب : فين مريم و ورده
الحاجة نفيسة : فى بيت عمك يا بني
فارس : احنا عارفين ان مريم عند عمي و عمي عارف بان ورده عندنا
الحاج همام برعب : تقصد ايه
فارس : معرفش معرفش انا خايف عليهم
دره : اتصل على احمد او جاسمن او ليث بسرعة
اتصل فارس على جاسمن
جاسمن : ابو الفوارس اخبارك
فارس : جاسي مريم وورده محدش عارف طريق ليهم
جاسمن بصدمة : انت بتقول ايه
فارس : مريم قالت انها هتروح لورده وانا رحت دلوقتي بين عمي علشان اجبها لقيت عمى بيقول بأن مريم وورده عندنا
جاسمن : أقفل انا هتصرف ايه صوت الصويت ده
فارس : معرفش لحظة
ترك فارس جاسمن على التليفون وذهب وكان موجود والد ووالده صديقة مريم تعلمهم بعدم رجوع ابنتهم حتى الان
فارس : جاسمن اختي وبنت عمي اتخطفو
جاسمن بغضب : أقفل دلوقتي وانا هتصرف
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
نزلت جاسمن الى الاسفل وهى تنده على جوري ولكن لم يصدر صوت جوري فى المكان وجاء الجميع على صوتها
جاسمن بغضب : فين جوري سيف
سيف : قالتلي هتروح المال تجيب شوية حاجات
جاسمن بغضب : سبت اختى وخطبتك نروح لوحدها يا بيه
ليث : في ايه جاسي زمانها جايه
جاسمن بغضب : جايه وهتيجي منين وهى اتخطفت يا بيه وانت تعرف فين خطبتك طبعا لا وانت حسام تعرف فين خطبتك اكيد ذيهم
ليث : فيها ايه مريم
جاسمن بسخرية : ولا حاجة مريم و ورده و جوري و ياسمين اتخطفو والثلاثة فى نفس الوقت علشان منلحقش ندور عليهم
الكل بصدمة : اذاي اتخطفو اذاي
ليث : اعرف مكان مريم بسرعة وانت حسام اعرف مكان ورده وأنت سيف اعرف مكان جوري
ليث : وانا هعرف مكانها اذاي بس
جاسمن بصدمة : هو البيه مش حاطت جهاز تتبع فى خاتم الخطوبة او السلسلة
ليث برعب : لا مجاش فى بالي
جاسمن بصوت كالرعد : اغبيه اغبيه مشغله معايا شوية حمير وانت حسام
حسام برعب : نفس الحمار
جاسمن بغضب : عاوزة لاب بسرعة علشان اعرف الموقع
أحضرت مروة جهاز الاب وفضلت جاسمن تبحث الى ان وصلت لموقع جوري ولكن باقي البنات كان موقعهم غير محدد فعلمت بأنهم داخل سيارات ولسه مستقروش فى مكان
ليث : عرفتي حاجة
جاسمن : عرفت مكان جوري لكن باقي البنات لسه فى الطرق
سيف : طيب يالا بسرعة نروح نجبها
جاسمن : مش دلوقتي لما تتجمع كل البنات
سيف بغضب : ولما يحقنوها بنفس المادة بتاعتك انا هستفاد ايه
احمد : اهدي سيف جاسي بتتكلم صح
ليث بغضب : المفروض انت تكون خايف على اختك مش موافق على كلامها
احمد بهدوء : انا عارف وواثق فى كلام جاسمن وعارف انها مش هتفرط فى اخوتى البنات لو حكمت هضحي بنفسها وترجعهم
جاسمن : البنات مكانهم استقر وموجودين في نفس مكان جوري
حسام بسرعة : كده تمام تعالو نهجم بقي انا خايف عليهم
جاسمن بصدمة : للاسف المكان الموجودين فيه محدش هيقدر يخترقه
رائد : ليه هما فين
لفت جاسمن جهاز الاب وظهر الموقع وكان صدمة للجميع بالمكان
يونج : ايه المكان ده
محمد : ده موقع في خارج مصر
ليث : هنا مياة دوليه
جاسمن : حد يطلبلي الصخر بسرعة
طلبت شهد فهد وطلبت منه سرعة المجي الى الفيلا ولكن من الباب الخلفي
بعد مرور نصف ساعة كان فهد يجلس امام للشباب وبتدو يحكو له
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند البنات
***********
ابتدت البنات تفيق وتنظر للمكان
مريم برعب : احنا فين
ورده : مين جابنا هنا
جوري ببرود : بلاش تخافو احنا مخطوفين بس
ورده بدموع : يا باردة مخطوفين بس انا عاوز ارجع بيتي
مريم بدموع : انا عاوزة ليث هو هيخرجنا من هنا
ورده برعب : ايوه صح لازم حسام يعرف
جوري : وتفتكرو هما معرفوش اكيد زمانهم عرفو ودلوقتي ياريت تمسحو دموعكم علشان نعرف نتصرف
ياسمين : نتصرف انا ابويا هيموتني بس الصراحة انا فرحانه اوى
ورده بصدمة : انتى مجنونة ياسمين
ياسمين : ايوه ويارب اموت استريح علشان مجوز مرعي ابن عمي يالا بالا نيله
جوري : متخفيش لو هما مموتكيش هخلي جوس تموتك تمام كده
ياسمين : اشطا
مريم : بس احنا فين
ورده : انا حاسة اننا على سفينة أو فى بحر
جوري بتاكيد : فعلا المكان بيهتز شكلها سفينة
انفتح الباب ودخل منه رجلان وجلس راجل على الكرسي امام البنات
الراجل : منورين يا بنات والله
جوري : اكيد منورين بس انت لا
الراجل : قوية ذي اختك
جوري : ادام انت عارفني ياريت اعرف انت مين
الراجل : انا منصور العشري وانتى جوري الهلالي و انتى مريم السوهاجي وانتى ورده السوهاجي بس انتى مين
بلو : ديه بنت كانت مع مريم فى العربية والرجالة جبوها معاها
منصور : اسمك ايه يا حلوة
ياسمين ببرود : ملكش دعوة
منصور : أتمني الإقامة هنا تعجبكم بس ياترا قوية ذي اختك
جوري : انا اختها ومن ظهر محمد الهلالي اكيد لازم ابقي قوية ذيها
وشاور لبلو يحضر شي ذهب بلو ورجع يمسك فى ايده صندوق وقام بفتحة وأخرج منه ثعابين قامت البنات بالصراخ والبكاء وتجمعو فى اخر الغرفة برعب ولكن كانت أعين جوري تراقب حركة التعابين
جوري : اكيد مش هتموتنا وانت اكيد محتاجنا صح
منصور : ليه بتقولي كده
جوري : يعني انت جاسي التعابين ديه علشان تموتنا كنت ضربت على كل واحدة رصاصة ونتهي بس انت عاوز مصلحة من فريق الأفاعي
منصور : ذكية صح عاوز مصلحة وانتم نقط ضعف الفريق شيل التعابين
بلو : بس
منصور : نفذ الكلام
جوري : ابعت هات اكل علشان احنا جعانين وعطشانين
منصور : ماشي يا قمر هلا ليهم اكل وشرب بلو
غادر منصور وبلو وتركو البنات يفكرون فى اقرب الناس ليهم
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
يتبع