رواية تزوجت جاري العنيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رهف سيد
الفصل الخامس عشر
نور...حاضر هبعد عن ماهر ممكن ترجع ورا انت كمان شوية
رجع ادهم ورجعت ايضا نور استيقظ ادهم على صوت في المطبخ وجد بجانبة ماهر نائم دثره جيدا وذهب نحو الصالة لم يجد احد فتح غرفة رؤي وجدها نائمة ذهب ببطئ اتجاه المطبخ وجد اميرتة الصغيرة تخرج صينية من الفرن
نور..،يا حلوتك يا طعامتك يا شيف نور يا جمال الصغنن
تخبى ادهم وجلس يراقبها
نور...واللهي انا موهبة مدفونة ايه الحلاوة اللي انا بعملها دية انا شوية شوية وهطلع على قناة البيت بيتك بس سيبك طعمو يجنن والشكولاتة بتاعت رؤي خطيرة هتموتني بس انا هعمل من بنها اممممممممم حلوة اوي
ادهم...هو اية اللي حلوة
كانت نور غير منتبه له...الكوكيز بالشكولاتة بقى لا وبالذات وانت بتغمسها في التشوكليت يمي يمي وشوف انت اعاااااااااااااااا يا ماما ادهم انت هنا من امتى وانا اللي كنت فاكرة بكلم نفسي
ادهم...انا هنا من يا حلاوتك يا طعامتك يا صغنن بتعملي اية وخدتي اية من رؤي
وضعت يدها على فمه مانعة ان يتكلم
نور...هشششششش هتفضحنا يخربيتك
رفع ادهم حاجبية ازاحت نور يدها
نور..سوري عايز حاجة
ادهم...حلوة الشكولاتة ها
جلست نور على الرخامة ....جنان يا ادهم طعمها خطييييير
ادهم....حلوة اووووي كدة
نور...اووي
ادهم...اوي اوي لدرجة انك تبوظي وشك كدة وشكلك وايدك ولبسك نظرت نور على ملابسها لتجد عليها طحين وبعض الشكولاتة ويدها البيضاء بسبب الطحين
نور...عادي انا بحب وانا بعمل حاجة ادوقها
ادهم...انتي واكلة صينية كاملة وبتدوقي اومال لو بتاكلي هتعملي اية
نور...اولا خمسة في عينك الله اكبر يا حفيظ الله اكبر في عينك المدورة دية ثانيا في صنيتين في التلاجة وامشي بقى من هنا
ادهم...مش ملاحظة انك مزوداها شوية ولسانك بقى طويل
اخرجت نور لسانها ونظرت له
نور...لا مش طويل انا شفتو اهو مش طويل
بدء ادهم في الاقتراب منها ..مش طويل
نور...احم ايوة مش طويل خالص
ادهم وهو يحاوطها بيديه ..بس انا شايف ان هو طويل ومحتاج قص كمان وحياتك
نور...احم متهيالك صحيح انت صحيت ليه
ادهم...من صوتك واصلي لغية جوه
نور...يا راجل معلش يلا روح اتخمد
نظر لها ادهم ورفع حاجبة
نور..قصدي روح نام
ادهم...وشك في شكولاتة
نور..ايييية فين
ادهم... هنا
شاور لها ادهم على خدها مسحتة نور
نور..راح
ادهم...لا لسة
نور..يووه سيبها ابقى اشوفها
ادهم ...استني انا هشيلها
بدء ادهم في الاقتراب ومسح وجهها وطبع قبلة على وجنتها نظر لها مرة اخرى ثم كاد ان يقبل شفتيها ولكن اوقفتة نور
نور...ادهم روح نام
ادهم...مش هعرف علشان انتي مش جنبي
((مرارتي اتفقعت يا جدعان تشربو حاجة ))
نور...طب روح نام الله يهديك
ادهم...ماشي يا ستي تصبح على خير
نور..وانت من اهلو
دخل ادهم الي غرفتة وهو فرح لان نور معاملتها تغيرت كثيرا استيقظ هلى صوت ضحكات في الخارج خرج وجد نور واقفة على الكنبة ورؤي امامها تحمل الشبشب وماهر يضحك
رؤي...يا جذمة قديمة يا صندل
نور...لا والنبي يا رؤة الشبشب دة بيلسوع
رؤي...انتي لسة شوفتي حاجة دة انتي نهارك اسود
نور...عبو شكلك دة انا عملتلك بيها كوكيز
رؤي...والله منا سيباكي
نور...اهدي يا منار
ادهم...في اية
نور...الحقني والنبي يا ادهم
ركض ماهر اليه حمله ادهم
ماهر..رؤي هتضرب نور بالشبشب علشان كلت التشوكليت بتاعتها
نور..دية شكولاتة يا معفنة يا بتاعت النستو
رؤي...طب تعالي
نطت نور من على الكنبة وذهبت خلف الكرسي
رؤي...اسبتي يخربيتك متجوز قردة
ادهم...طب بس انتي كل دة علشان حتة شكولاتة
رؤي...الشكولاتة بتاعتي يا ادهم
تررررررن تررررررن
نور...روحي افتحي يا رؤي
رؤي...روح يا ماهر
نور...لا روح انتي
رؤي...علشان تهربي صح
ذهب ماهر وفتح الباب ودخلت علياء ومعها شاهنده
علياء...في اية سمعنا صوت حد بيصوت
شاهندة..اية يا رؤي ماسكة الشبشب لية
رؤي..بقولكو ابعدو عني انتو الاتنين تعالي يا جذمة قديمة من غير رباط
نور...نهارك اسود عليكي دية شكولاتة يا رؤي
ادهم...بس لعب العيال دة تعالي يا نور
نور..لا هتضربني
رؤي...اطلعي من عندك ياجبانة
ماهر...رؤي ما تتركي حقك
نور..اتفو عليك يا كلب يا شبشب
ماهر...بقى كدة طيب على فكرة يا رؤي هي خدت الشكولاتة كلها وحطت في الكوكيز دة كاكاكو
رؤي...نهارك اسود كلتي البتاعة كلها حتى مسبتيش حتة
نور...يا ماهر الكلب يا واطي الحقني يا ادهم بدل ما انت بتضحك
ادهم....ههههههه طب شكلكو مسخرة اعمل اية
رؤي...تعالي واللهي منا سيباكي
نور...يالهوووي الحقني يا ادهم
تخبت نور خلف ادهم واحتمت بة بدات رؤي بضربها
ادهم....يخربيتك بتضربيني انا
علياء...خلاص يا رؤه بقى اية شغل العيال دة
شاهنده..بجد ربنا يعينك يا دودو على اللي انت فيه
نظرت الفتاتان الي بعض ثم نظرو الي ماهر الذي كان ينظر لهم ثم وقعو على الارض من كثرة الضحك
رؤي....ههههههههههههههههه يالهوي اخويا ادهم بقى دودو
ماهر...ههههههههههه يا حرام تؤتؤ
نور..ههههههههههههه عشت وشفتك دودو
ادهم بعصبية...بس اسكتو وانتو جايين لية
شاهندة بخوف..لا انا ماشية سلام
ركضت خلفها علياء واغلقو الباب وقفت نوى ورؤي وامسكو بماهر امامهم لكي يمنعهم من ادهم
ماهر...نزليني يا بت منك ليها يا ماما شكلو مرعب عااااا
نور....اهدى بس يا دودو العصبية وحشة
فلتت منهم ضحكة وضعت نور يدها على فمها تمنع الضحكة
ادهم...تعرفو انا لو مسكتكو هعمل اية
نور..كل خير
ادهم...وانا هوريكي الخير دة دلوقتي
امسك ادهم الفتاتان من يدهم وحمل ماهر على كتفة وادخلهم الي الحمام ورماهم في البانيو
نور..عااااا ساقعة ساقعة
رؤي...يا مفتري منك لله
ماهر..يا ويلي برد برد
ادهم...بقى دودو ها
امسكت نور كوب الماء ورشتو عليه
نور...احسن تستاهل يا دودو
ادهم...بت بتعصبيني
رؤي...لا خلاص هنقوم
وقف الجميع وخرجو لفت نور المنشفة عليها لقد كانت تشعر بالبرد الشديد بقي ماهر في الماء لانة يستحم ذهبت رؤي الي غرفتها وذهبت نور الي غرفة ادهم كي تخرج ملابسها لفت وجهها لتغلق الباب وجدت ادهم ينظر لها وعلى ملامحة العصبية
نور..احم عايزة البس
ادهم..بقى دودو ها
نور...معلش عايزة اغير هدومي الدنيا برد
اغلق ادهم الباب ولف وجهه لها
ادهم...لسانك من الصبح طووويل وانا ملاحظ كدة
نور..انا وريتك لساني وطلع مش طويل
بدء ادهم بالاقتراب منها حتى التصقت بالجدار خلفها حاوطها ادهم بيدية
ادهم...لا ازاي دة طويل طول مشفتش زيو في الحياتي
نور...طب انت قريب كدة ليه
ادهم...هقص لسانك بس يا روحي مش اكتر
قبل ان تتكلم نور قبلها ادهم بقوة دفعتة نور ولكنة لم يستجيب لها وابتعد عنها عندما حس ان انفاسه سوف تنقطع دفعتة نور عنها واخذت ملابسها وغادرت
بقى معاها اصدقائها اسبوع يجهزونها ويجعلوها تستعد للاختبارات سافر اصدقائها و كان ادهم لا يترك رؤي ونور ابدا يشرح لهم كل شئ
كان اخر اختبار بهم بالجامعة خرجت نور وجدت ادهم منتظرة عند الباب كعادته ركضت اليه
نور...خلصت خلاص
ادهم...عملتي اية
نور..كان سهل شوية يعني
رؤي..كان ترم غتت بشكل نور
نور..نعم
رؤي..عرفتي ان انا هسافر بكرة
نور...نعم تسافري فين
رؤي...الصعيد ماما كانت عيزاني اسافر ليها انهرده يدوب وافقت اني اخليها بكرة وانتي وادهم هتحصلوني بس ادهم يخلص شغلو
نور...طب اجي معاكي
رؤي...مش هينفع عمتي هتمسكها عليكي هتقعد تقول سابت جوزها ومسبتوش خليكي معاه
نور...بس انا خايفة اقعد مع ادهم يعني وكدة
رؤي..متخافيش ربنا يستر يلا نروح نجهز الشنط
نور بدموع..هتسبيني يا رؤي
رؤي..واللهي مش عايزة كنت عايزة افضل معاكي واجي انا وانتي وادهم بس ماما مش ساكتة