رواية تزوجت جاري العنيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رهف سيد
الفصل الرابع عشر
مر اسبوع كانت نور تحاول قدر الامكان ان لا تختلط بادهم كانت لا تتكلم معه إلا اذا لزم الامر وفي يوم وهي في الجامعة وصلت الي نور رسالة من رقم غريب ان تذهب الي الكافتيريا
رؤي...طب تعالي نروح نشوف في اية بس متاكدة متعرفيش رقم مين دة
نور...لا معرفش يلا نروح
ذهبت الفتاتان نحو الكافتيريا وقفو قليلا حتي سمعو صوت من الخلف
لفت نور وجهها رمت اغراضها على الارض وتوجهت نحو هذا الطفل الصغير واحتضنته بقوة
نور...ماهر يا عمري اشتقتلك مرة
ماهر....وانا بعد يا قلبي اشتقتلك مرة
امطرت نور وجهه بالقبلات على وجنتية ثم حملتة وتوجهت نحو رؤي التي كانت تنظر لها باستغراب
ماهر... واو هذي رفيقتك نور
نور..اية يا حبي بت يا رؤي دة ماهر حبيبي
رؤي...ازيك يا روحي
ماهر...نور علمتني اتكلم مصري
رؤي.....ههههههههههه انت حلو اووي
ماهر...بتعكسيني يا بت
نور...ههههههههههه حياتي اشتقتلك ماهر وين الباقي
رغد...طبعا شافت ماهر نست العالم
ركضت نحوها نور واحتضنتها هي و مجد
مجد...كيفك نور ان شاء الله بخير
نور...انا صرت منيحة كثير بعد ما شفتكم وين خالد وعلى تقدم الشابان وقبلو راس نور
خالد...كيفك يا عمري
نور...انا كثير فرحانة انكم هنا
مجد...واحنا بعد اكيد هذي رؤي صح
رؤي...فعلا
مجد...نور دايم تحكيلي عنك
نور...هذي مجد وهذي رغد وهذا خالد زوج رغد وهذا على زوج مجد وماهر ابن علي والحين رغد حامل
رؤي....مبروك ان شاء الله تعديهم على خير
نور...وهذي رؤي صاحبتي واخت زوجي
على...تشرفنا يا رؤي
رؤي...الشرف ليا
ماهر...بابا
على..ابشر
ماهر...ابغى اتزوج رؤي
رؤي...انا موافقة
نور...وانا هروح انادي الماذون
خالد...احنا جينا علشانك نور لسببين
نور..وش
على...الاول ان الاختبارات حقتكم على الابواب وانتي تصيرين متوترة وخايفة واحنا دايما معك
رغد...والثاني ان احنا مرة اشتقنالك وقلنا نجي اجازة بعد
رؤي...طب تعالو نقعد في الكافتيريا
جلس الجميع وجلس ماهر على رجل رؤي
ماهر...راح توافقي
رؤي...اكيد انتا عريس لقطة
ماهر..نور وش يعني لقطة
نور...هههههه يعني نادر تقريبا
رغد...ماهر انت قلت راح تتزوج بنتي
ماهر...يا ربي لسة راح انتظر انا بدي واحدة كبيرة
خالد....يا حيوان
ماهر...وبعدين الشرع محلل اربع مثني وثلاث ورباع
رؤي...هتتجوز عليا
ماهر...عادي
نور...على مين يقول الكلمة ذي
على...خلاص درينا
مجد...والله احنا حبيناكي مرة يا رؤي
رؤي...واللهي انتو كمان حلويين اوي وبذات ماهر
خالد...يرزقك بولد في مشاغبتو
رؤي...اعوذ بالله يا اخي
ماهر...انا اليوم راح انام عند نور لمدة يومين يوم في حضن نور ويوم في حضن رؤي
نور...انا راح اخطفك واخليك معي
ماهر...وانا موافق
على...وين زوجك يا بنت الناس
رؤي...صح ادهم فين
نور...مش عارفة هو انا كنت بكلمو
مجد...وش صاير متزاعلين
رؤي...من يوم ما اتجوزو وهما زعلانين وانا اللي بشيل الطين
خالد....اوف يا بنت الحلال ما يصير كذا كل شوي متزاعلة مع زوجك
رغد...اية يا نور الملائكة تلعن اللي زوجها نام وهو غضبان عليها
نور...بس هو اللي غلطان
رؤي...دول شبة القط والفار كل واحد بيجري ورا التاني
على...ما يصير كذا صالحية يا نور
نور...على خير انت صديقي ولا هو
خالد...كذا ماراح نفهم وش صار من الاول
حكت لهم رؤي ما حدث من الاول الي النهاية
مجد...هو غلطان وانتي غلطانة
على...انتي غلطتي علشان ما خبرتيه انتي ما تشوفيني كيف انا وخالد نهاوش البنات اذا طلعو
رؤي..يعني اية نهاوش
خالد..نتخانق يا بت احنا بنعرف نتكلم مصري نور علمتنا
نور...احنا اتصلنا علية بس هو اللي مردش
خالد... طب خلاص الغلط عندكم انتو الاثنين
ترررررن ترررررن
نور...جبنا في سيرة القط خدي ردي
خالد...هو
نور...ايوة
علي...ردي انتي
نور...لا مش هرد خدي ردي على اخوكي
مجد... ردي نور
نور...اوووووف ......الو
ادهم...نور
نور...ايوة
ادهم..اومال فين رؤي
نور...اهي خدها
ادهم....لالا
رؤي...ايوة يا ادهم
ادهم.... رجعي التليفون لصاحبة وخليه يكلمني
رؤي...حاضر غطت السماعات ..عايزك خدي
نور..نعم
ادهم...انتو فين
نور...احنا في الكافتيريا
ادهم...خلصتو محاضرات
نور..ايوة
ادهم...طب انا جاي
نور...ماشي
ادهم...عايزين حاجة
نور....لا
ادهم...طب مع السلامة
نور...سلام
اغلقت نور وجدت الجميع ينظر لها
نور...مالكم بتبصو كدة لية
علي..ايوة ماشي لا
خالد....دية كلها كانت ردودك في المكالمة ليش
نور....يحمد ربنا اني رديت علية اصلا
مجد...بالله
نور...اهو جاي علينا
رغد...والله مز تخسين يا زفت
رؤي...يعني اية تخسين
نور..خسارة فيكي او متستهليش
رؤي...اه
ادهم...السلاك عليكم
الجميع...وعليكم السلام
خالد...انت ادهم
ادهم...ايوة مين
ماهر..امممممم اجل انت زوج حبيبتي انزل شوي
ادهم ونزل لمستواه ....نعم انت مين
ماهر...مش مهم تعرف شايف البنت الحلوة اللي هناك دية
ادهم...دية نور مالها
ماهر....انا بحبها لا تزعلها علشان ما اعطيك بوكس
ادهم.....ههههههه طيب
ماهر...والبنت اللي بجنبها
ادهم....مين
ماهر...رؤي
ادهم...دية اختي عايز اية
ماهر...صارت زوجتي
ادهم...يا راجل
خالد...ماهر روح اجلس يلا
ماهر....خليني اكلمو
مجد...ماهر عيب روح عند خالتك
نور...تعالا يا حبيبي
ذهب ماهر اتجاه نور وجلس على رجلها
رؤي....اعرفك دول صحاب نور اللي كانو في دبي عملولها مفاجاة وجم
ادهم....اه حمدلله على السلامة
علي...انا على وهذا خالد صديقي وهذي زوجتة رغد وهذي زوجتي مجد وابني ماهر
ادهم...اتشرفنا
مجد...الشرف لنا
رغد...انا نعست وابغى انام
نور...وانا كمان انهرده كان عندي محاضرة غلسة من دكتور اغلس ومفهمتش منو اي حاجة
خالد...نور تعرفين وين شقتنا
نور...اية اعرف انت وعلى بنفس العمارة انت فوق وهو تحت
على...طيب ايش رايكم نتقابل بليل
نور...مش عارفة واللهي
خالد... خلاص استئذني زوجك وحاولي تجي انتي ورؤي وجيبي معك زوجك
رؤي..ان شاء الله
نور...ماهر نام معاكي هدوم
مجد...لا خليه اليوم عندي وانتي راجعة في الليل خذية
نور...لا
علي...خذي هذي ملابسة
وقف الجميع واستعدو للذهاب
خالد..رؤي ممكن شوي
ذهبت له رؤي وجدت معة علي ومجد
علي..نور وين تنام
رؤي...مع ادهم هو مش راضي انها تنام معايا
خالد...خلاص اسمعي انتي راح تروحي السيارة وتجلسين ورا وتخلين نور مع ادهم قدام
رؤي...اعتبرو تم يا بوص
مجد...وتحاولين تخلين ماهر ينام معاكي لان نور راح تخلية حجة وتبعد عن ادهم
رؤي...تمام
على...يلا نروح انتي الحين تركضين قبل نور وتجلسين ورا وتورطينها تجلس قدام
رؤي...طب يلا سلام
على...سلام
خالد...لا تنسين.
مجد...باي حبيبتي
ركضت رؤي الي السيارة وجلست في الخلف جائت نور وهي تحمل ماهر
نور..اطلعي اقعدي قدام جنب اخوكي
رؤي...لا اطلعي انتي
نور...يا رؤي انا مش بقعد جنبو اطلعي انتي
رؤي...قولت لا
نور..لا تلوقك انزلي
ادهم...في اية واقفة لية اركبي
نظرت نور الي رؤي بغضب وجلست
وصلو الي المنزل
نور...رؤي خدي ماهر علشان انزل
رؤي...مش هعرف انا ورا اديه لادهم
نور...لا انا هشيلو
ادهم...هاتي الولد
نور..لا مش هتعرف
ادهم...بلاش عنادك دة دلوقتي وهاتي الولد مش هتعرفي تنزلي
اعطتة نور ماهر ونزلت نزل ادهم واغلق الباب صعدت رؤي الي الاعلى وتركتهم
نور...شكرا هاتو
ادهم...لا خلية مش هتعرفي تطلعي السلم
نور..لا هعرف بس انتا هاتو
ادهم...اطلعي يا نور
نور..ان..
ادهم...قلت اطلعي
صعدت نور وصعد خلفها ادهم وضع ادهم الطفل على الفراش
نور...ماهر حبيبي اصحى
ماهر...نور خليني انام
نور..غير هدومك
ماهر...طب اطلعي
نور...طيب بس بسرعة
ماهر...اطلعي برة يا نور
نور...يا غلس
خرجت نور وذهبت نحو الحمام وغيرت ملابسها دخلت الغرفة وجدت ماهر يتكلم مع ادهم وهو عاري الصدر
نور...ماهر يلا نام
ماهر...وين انام
نور ..انا راح انام عند الجدار وانت في النص وعمو بالطرف
ماهر...لا انا بحب انام عند الجدار
نور... ماهر اسمع الكلام
ماهر...لا خلاص راح انام عند رؤي
نور..لالا خلاص نام زي ما انت عايز
ذهب ماهر باتجاه الجدار ونام نامت نور خلفة مباشر مبتعدة عن ادهم ولكنها تفاجات عندما وجدتة نائم خلفها مباشر
نور..ادهم
ادهم...نعم
نور في سرها...نعمة ترفصك
ادهم...لو عايزة تقولي حاجة قولي بصوت عالي
نور...احم ابعد شوية بس لو سمحت
ادهم...طب ابعدي عن ماهر انتي كمان شوية لو سمحت
نور...ملكش دعوة ابعد
ادهم...خلاص ملكيش انتي كمان دعوة نامي وانتي ساكتة