رواية تزوجت جاري العنيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رهف سيد
الفصل الثالث عشر
كان ادهم يسوق بسرعة كانت نور خائفة جدا ولكنها لم تتكلم وكانت دموعها تنزل بصمت وقف ادهم امام المنزل نزل من السيارة واغلق بابة توجه نحو باب نور وانزلها منه بقوة امسكها من رسغها وسحبها خلفة
علياء..ازيك يا ادهم
لم يرد عليها واخذ نور وغادر
علياء..مالو دة
صعد ادهم وهو مازال ممسك بنور بقوة فتح الباب دفع نور بقوة حتى سقطت على الكنبة وبدء بكائها وشهقاتها في الارتفاع اقترب منها ادهم وسحبها من شعرها بقوة حتى صرخت
ادهم...هو انا مش قولت مفيش خروج
نور ببكاء...واللهي مش انا دية رؤي وبعدين احنا روحنا نذاكر مش نلعب
ادهم...يا شيخة يا حلاوتك يا استفندي بتذاكرو ها ما تردي
نور...دية اسماء وقالت انها هتتخطب واحنا قعدنا نغني ليها
ادهم..متصلتوش لية واستئذنتو
لم ترد نور زاد في مسك شعرها حتى صرخت اقوى
نور...ااااااااااه يا ادهم خلاص والنبي شعري
ادهم...ما اتصلتوش لية
نور... اخر مرة بس شعري واللهي وجعني اووي وبعدين رؤي قعدت تت..
ادهم...انا مليش دعوة برؤي انا ليا دعوة بمراتي اللي خرجت
نور وهي تحاول الفرار من يده...خلاص يا ادهم مش قادرة واللهي
سحبها ادهم من شعرها ودخل غرفتة رماها على السرير واغلق الباب بالمفتاح وتركها وحدها وذهب نحو البالكون
------------------------------------------------------------------------
عمار..انتي لية مقولتيش لادهم
رؤي...اللهي اتصلت علية اربع مرات واحنا في الكافية علشان اقولة بس هو مردش
عمار..اه صح ده كان عامل تليفونو صامت
رؤي..انا قلبي واجعني على نور انا عايزة اروح اشوفها
عمار...انا هاجي معاكي
رؤي...طب يلا
عمار..انا عايز اسئلك سؤال
رؤي..اية
عمار...انتي مرتبطة
رؤي..نعم
عمار..قصدي يعني بتحبي حد بيحبك
رؤي..لية يعني
عمار..مجرد سؤال
رؤي...مجرد اجابة لا
-----------------------------------------------------------------------
دخلت رؤي بمفتاحها الخاص ومعها عمار وجدت الشقة فاغة وادهم يجلس في البالكون ذهبت نحوه رؤي
رؤي...نور فين يا ادهم
امسكها ادهم من يدها بقوة ولفها خلف ضهرها
ادهم...مقولتوش لية انكم خارجين
عمار..يا ابني فضلو يتصلو عليك سيب رؤي
ترك ادهم يدها ....اتصلتو فين دة
رؤي.. اتصلنا عليك وانت عامل تليفونك صامت فين نور
ادهم...حبستها في الاوضة عندي
عمار...نهارك اسود
رؤي...هات المفتاح بسرعة
اعطاها ادهم المفتاح ركضت رؤي للغرفة
عمار... لية كدة يا ادهم
ادهم...مش عارف تفكيري كلو اتشل لما شفتها بتضحك وتغني حسيت الدم غرق في عروقي
عمار..عملتلها حاجة
ادهم...ضربتها بالقلم واحنا في العربية وجيت هنا شديتها من شعرها بس
عمار... يخربيتك كل دة وبس وانا اللي عمال اقولك البت مش قدك وخف عليها
اما في الداخل ركضت رؤي كي تفتح الباب وجدت نور تجلس في احد زوايا الغرفة محتضنة نفسها تبكي وتشهق بقوة ركضت رؤي اتجاهها وضعت يدها هلى كتفها انتفضت نور رفعت راسها وجدتها رؤي احتضنتها بقوة وزاد بكائها
رؤي...يا قلبي حرام عليك يا ادهم منك لله بس خلاص متعيطيش وبدات رؤي في البكاء معها
نور وهي تبكي وتشهق...خديني من هنا لو سمحت
ساعدتها رؤي على الوقوف كادت ان تخونها قدمها وتقع ولكن ساندتها رؤي وخرجو من غرفة ادهم متجهين نحو غرفة رؤي كان ادهم وعمار ايضا يخرجان من البالكون تفاجاة من منظر نور لقد كان وجهها احمر بشدة من كثرة البكاء وعينها منتفخة وتتسند على رؤي وقف ادهم ينظر لها وقلبة يتقطع عليها نظرت نور له كانت خائفة جدا وزاد تمسكها برؤي كانها تستنجد بها كانت سوف تمشي ولكن قدمها خانتها وكادت ان تسقط ولكن لحقها ادهم قبل ان تسقط نظرة له نظرة عتاب ولوم وحزن عدلها ادهم في وقفتها كانت سوف تستند على رؤي ولكن تفاجات بادهم يحملها ويدخلها غرفة رؤي كادت رؤي تدخل خلفهم لكن يد عمار امسكتها
عمار..استني يمكن ادهم يعتذرلها
رؤي..شوفت شكلها كان عامل ازاي
عمار..معلش
دخل ادهم ووضع نور على الفراش نظر لها قليلا ثم خرج دخلت رؤي بعده ظلت محتضنة نور حتى نامت في حضنها من كثرة البكاء
عمار..عملت اية
ادهم...معملتش حاجة
عمار... طب اعتذرت
ادهم...برضو لا
عمار...لية يا اخي
ادهم...انا مش عارف مين اللي مفروض يعتذر انا ولا هي
عمار....يا حلاوتك البنات فضلو يتصلو بيك ساعة وانت عامل تليفونك صامت و انت اصلا شوفت وش البنت كان عامل ازاي دة كان احمر وشعرها متبهدل ومش قادرة تقف اصلا
خرجت رؤي من الغرفة واغلقت الباب خلفها
عمار...عاملة اية
رؤي...فضلت تعيط لغية ما نامت حرام عليك يا ادهم
ادهم....محدش يتدخل بيني وبين مراتي
رؤي..دية صحبتي قبل ما تكون مراتك
عمار...مش مهم هي صحبة مين ولا مرات مين اهم حاجة هي كويسة
رؤي...اه شوية لو كنت تدخل تشوفها في الاوضة والمصحف انا قعدت اعيط معاها
ادهم...خلاص فضوها سيرة
بعد قليل ذهب عمار ودخلت رؤي الي نور
رؤي...عاملة اية دلوقتي اية يا نور
نور بصوت مبحوح...الحمد لله احسن دلوقتي
رؤي...هو عمل اية
حكت لها نور كل ما حدث من اول السيارة حتي عندما حملها الي الغرفة
رؤي...خلاص متزعليش
نور...انا عايزة امشي من هنا
رؤي...لا بلاش مش هيرضى خالص انتي هتفضلي معايا هنا في الاوضة
نور...احسن من اني افضل قاعدة معاه
رؤي...بس الاستفندي طلع غالي
نور....هههههههههه وانا اللي دفعت التمن
رؤي...طب قومي نذاكر شوية
نور...معاكي حق يلا
رؤي...هروح اجيب كوبيتين شاي باللبن يضبطو الدماغ تكوني انتي غيرتي هدومك
نور...ماشي
غيرت نور ملابسها وعادت رؤي وبدئت الفتاتان بالمذاكرة الي ان دخل ادهم نظرت له رؤي بينما تابعت نور المذاكرة ولم تعيره اهتمام
رؤي...خير يا ادهم عايز حاجة
ادهم..لا مش هتنامو
رؤي..لية هي الساعة كام
ادهم...١٢ وبكرة في جامعة
رؤي...ذاكرنا كتير هنام اهو بس مش هنروح الجامعة بكرة عندنا مذاكرة كتير
ادهم...براحتكم
رؤي.. طب يلا طرقنا هنام
ادهم..ونور
لم ترفع وجهها ابدا كانها ليست معهم بل في عالمها الخاص
رؤي...مالها
ادهم... مش هتنام
رؤي...لا هتنام
توجة ادهم الي نور وسحبها من يدها ولكن تفاجاء عندما وجد نور تسحب يدها بعنف ولم تنظر له
ادهم...تعالي علشان ننام
نور...روح نام لوحدك انا هنام هنا
ادهم...وانا قلت اتفضلي قدامي علشان نتخمد
رؤي...سبها عندي يا ادهم انهرده تبات معايا
ادهم.... وانا قلت لا يلا قدامي
نور...لو عايز تنام انا مش مسكاك روح نام انا هفضل مع رؤي هنا
ادهم...هتيجي ولا لا
نور....لا لا لا
سحبها ادهم من يدها بقوة وغادر
رؤي...يخربيتك هيكمل ضرب عليها ولا اية يا ادهم يا ادهم استودعتك ربك يا نور
دخل ادهم الغرفة واغلق الباب خلفة
نور...انت اتجننت ازاي تسحبني كدة
ادهم....اسمعي مش كل مرة هنتخانق تروحي عند رؤي تنامي الكلام دة تحطية في حسباتك
نور...وانا مش عايزة افضل معاك انا عايزة امشي
ادهم...مفيش مرواح حتة روحي نامي
نظرت له نور بغضب وتوجهت نحو الفراش وسحبت الغطاء ونامت
نظر لها ادهم قليلا ثم ذهب بجانبها ونام