رواية حكم عاشق الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا ثروت
فاروق بزعيق : انتي بتباتي مع راجل متجوز يازبا'له لسه بيقرب يته'جم عليها
رحيم وقف في وشه : عيب ياعمي انت في بيتي مسمحش تتكلم نص كلمه عن قمر
فاروق بيضر'به بالقلم : انت هتعملني ازاي اتكلم مع بنتي
رحيم رجع بص في عينه بتحدي : زي ماهي بنتك هي مراتي
رحيم : ايوة قمر مراتي اتجوزنا امبارح وهي مش بايته مع واحد متجوز انا مطلق مراتي بقالي اكتر من اسبوع ورجل اعزب معايا ابني
فاروق : وانت عشان انا رفضت ان هي تتجوزك تقوم تتجوزها في السر
قمر : بابا عشان خاطري اسمعني رحيم معملش حاجه غلط
فاروق بيبص في عينها ويتكلم بهدوء : انا معرفتش اربيكي انتي بتغلطي للمرة التانية ياقمر ده مش هيفرق حاجه عن ياسين
قمر عينها دمعت بشده مقدرتش تنطق
نيڤين: انتي عملتي كل ده عشان اي ابوكي كان بيمو'ت في المستشفى وانتي روحتي عشان تتجوز وبصت لرحيم : وانت انتهزت الفرصه عشان تاخد منها مرادك مقابل مال
فاروق : من انهارده انا معنديش بنات بنتي ما'تت ما'تت
واخد نيڤين ومشيو
مرت ثواني وقمر كانت واقعه علي الارض منها'ره من العياط :مكنش لازم اعمل حاجه من غير مايعرفو انا خسرتهم
رحيم نزل لمستواها ضمها لصدره : انتي مخسيرتهمش شوية وقت وهيفهمو وبعدين انا جنبك مش هسيبك ياقمر اهدي اهدي عشان خاطري
سمعو صوت يزن من الاوضة
رحيم بضحك : شكلة البيه عايزك هههه
قمر وهي بتمسح دموعها أدركت ان هي في حضنه كانت لسه هتقوم جذبها اكتر ليه وبص في عيونها : مش عايز عينيكي تنزل دمعه تاني ياقمر لانك متستاهليش
بعد ماشافها خجلت قومها وهي جريت علي اوضه يزن
رحيم وهو بيبص لطيفها: عملتي فيا اي ياقمر...!
هويدا : بنتك اللي غلطت يااميره انتي متخيله ام لسه والده مش عايزة ترضع ابنها
أميرة : فردوس مش كدا انا عارفاها والله جواها طيب اكيد تعب ولاده او اكتئاب
هويدا : هي مجتش هنا ولا تقدر ولو راحت عند رحيم فأكيد كان طردها
اميره : البت مبتردش هتكون فين
هويدا : شوفيها عند صحابها طالما قافلة تلفونها يبقي مش عايزة تعرفكو هي فين متدوريش عليها كتير فردوس متستاهلش معاملتك ليها انتي دلعتيها زياده عن اللزوم
اميره اتعصبت من كلامها : عن اذنك لازم امشي
نور كانت قافلة علي نفسها وبتعيط
بتسمع رنه التلفون اول مابتشوف اسمه بتلعن نفسها عن اليوم اللي عرفته فيه
نور بعصبيه: عايز مني اي
راجي : تباتي معايا
نور : انت بتقول اي انا ممكن امو'ت نفسي ومعملش كدا
راجي : براحتك صورك الحلوه لما تنزل تبقي وريني هتعملي اي غير تمو'تي نفسك
نور بعياط: مشمعنا انا لي انا لييي في مليون بنت قدامك مليون جسم يقبل يجي ليك ويرخص نفسه انا ندمانه ان حبيتك ندمت ان عرفك في يوم انت لعنه بالنسبالي ومتقلقش مش عايزني امو'ت من عيني قفلت في وشه بعصبيه
نبيل وهو ماسك الورقتين: يلا ياروح الروح
فردوس بضحكه مايصه : شكلك جاهز اوي كمان
نبيل : جاهز اوي كمان.. خدي القلم وامضي انا مضيت
فردوس : بس انت علي وعدك هتتجوزني عند مأذون بعد شهور العده
نبيل : تعرفي عني ان بكدب بعدين يلا بقا لاحسن مش قادر
بعد دقايق مضت
نبيل وهو بيشيلها علي دراعه : احساسك اي ياعروسه
بتتشبث في رقبته اكتر : لما اخرج من اوضه النوم هقولك احساسي ياجيمي هههه
وقعها علي السرير وهو بيزيح قميص نومها الأحمر النا'ري ليخلع قميصه بكل جرأه ويهجم عليها كأنها فريسته ليفعلو ماحرم الله لهم..
هويدا بصوت عالي : يانور تعالي بقالي نص ساعة بنده عشان تاكلي
لا رد
دخلت الاوضة ملقتهاش: البت دي نزلت ولا اي
لاقت الحمام مقفول بتخبط بإستمرار: يابت يانور الاكل جهز
بعد دقايق زهقت من التخبيط بتفتح الباب بصويت : يلهواااااييي
رحيم : قمر تعالي كلي عشان شكلك جعانه
قمر كان باين عليها التعب : مش اوي
رحيم : اه باين اوي انك مش جعانه ده حتى قوتك زي الفل
حطلها الأكل : عايزك تخلصيه كله
قمر محستش بنفسها وفضلت تاكل يحد ماخلصت الطبق
رحيم وهو كاتم ضحكته : علفكره باين انك شبعانه ومش جعانه خالص
قمر وهي بتضحك : انت اللي طبخك حلو... اتعلمت فين صحيح
رحيم : حلو اي ياستي ده انا علي قد حالي
قمر وهي بتضحك هيستيري: علي قد حالك برضو.. طيب انا هقوم اخد دش عشان افوق شويه
رحيم مسك ايدها وهو بيبص في عينها بعمق : عايزك كدا علطول انتي تستاهلي ياقمر
شدت ايديه بكسوف: شكرا
.... بعد ساعتين
رحيم : يابنتي انتي كل ده جوا يلا عشان عايز اخرجك
مفيش رد... نبضات قلبه زادت خاف لتكون عملت في نفسها حاجة
اتهجم علي الغرفه كانت خارجة من الحمام ولافه فوطه علي جسمها
قمر بكسوف وشهقه: رحيم..!
قرب عليها وهو مش داري اللي بيعمله يحد ماجسمها لزق في الحيطه لمس بصباعه علي شفتا'ها الكريزتان وووو