رواية حكم عاشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم دنيا ثروت
قرب عليها وهو مش داري اللي بيعمله يحد ماجسمها لزق في الحيطه لمس بصباعه علي شفتا'ها الكريزتان
قمر : رحيم
رحيم بتوهان فيها : ششششش خليني اكمل اللي بعمله
قمر قبل ماتتكلم اخد شفتاها في قبله ساحره رفع ايدها لفوق لتتجاوب معاه كأنها مشتاقه ليه ولقربه لها بالدرجه دي كان علي وشك يفك الفوطة عن جسمها
قمر بكسوف: شوف التلفون
رحيم : هما بيحسو منين مش عارف اشبع منك دقيقتين عل بعض
بيرد بعصبيه : الو ياأمي
هويدا : الحقني يارحيم اختك انتحر'ت الحقني الحقنيييي علي المستشفي متسبنااااش
رحيم بصدمه : انتي بتقولي اي مستشفي اي!!!
بعد مررو ساعة وصل المستشفى وقمر جنبه كانت ماسكه زين
رحيم : حصل اي ياأمي اي الللي حصلللل
هويدا بعياط بتحاول تتكلم بالعافيه : كانت هاديه.. والله طول اليوم كانت هاديه جيت اناديها للغدا مكنتش بترد قعدت اخبط كتير علي الحمام دخلت لاقتها شن'قه نفسها يارحيم شن'قت نفسها يارحيم وقعت علي الارض بعياط اكتير : ياكسره قلبي عليكي يابنتي
قمر قربت عليها وهي بطبطب علي كتفها : اهدي حضرتك ان شاء الله هتبقي بخير متقلقيش
بتزيح ايدها بعصبيه وتقوم : والله جه اليوم ان واحده زيك تواسيني فوقي يابت لنفسك انتي حته خدامه
رحيم بتحذير: أمي
هويدا : خليها تمشي من هنا انا مش محتاجاها ده اي الهبل ده جايبها تعمل اي هنا تشمت فيا
رحيم : امي قمر مراتي ولما انا اروح في حته هي تيجي معايا وهي يعني غلطت لما تواسيكي
بيخرج الدكتور
هويدا بتجري عليه : ها يادكتور طمني هي كويسه طمني ونبي
الدكتور : للأسف هنحطها تحت المراقبه انهارده عشان نعرف هتعدي الخ'طر ولا لا لان نسبة الأكسجين قلت عندها بنسبة كبيرة اوي
نيڤين : قمر مكنتش لازم تعمل كدا يافاروق
فاروق : خلاص متجبيش سيرتها بعدين بقولك اي انتي مالك محموقه اوي كدا عليها ماانا وانتي عارفين انك مش امها
نيڤين: بس انا ربتها انا تعبت عليها يبقي امها
فاروق : تعبتي فيها بس دي الحقيقة هدير وهي بتولدها ما'تت وقمر حتي ماشالتش ليكي الجميل ونكرته
نيڤين: وهنعمل اي
فاروق : ولا هنعمل حاجه انا من بكره هكتب البيت بإسمك انتي هي متستاهلش حاجه عشان بعد امو'ت تعرف قيمتي
تيڤين: لا يافاروق انا مش هعمل خلاف بيني وبين قمر وبعدين ده حقها شرعا مستحيل أوافق
فاروق : هتوافقي وغص'ب عنك....!
كان عاري الصدر وبيشرب كأس و'يسكي : ها انتي كويسه
فردوس: ده انت طلعت شبح
نبيل : عشان تعرفي ان كان لازم نتجوز من بدري
فردوس بتقرب علي صدره وهي عا'ريه : يارتني اتجوزتك قبله كان زماني هبقي سعيده موو'ت
نبيل : كدا كدا اتجوزنا بيشدد علي ايده في خصرها : وكدا كدا بقيتي ملكي بس طلعتي فورتيكه يابت
فردوس : فورتيك وبس ده انا أعجبك
بيسيب الكأس علي الترابيزة : طب رايك في جولة تانيه
فردوس : يلهوي لا انا تعبت
يسحبها اكتر ليه ويعتليها ويفعلو ماحرم الله لهم...!
اليوم التالي
رحيم بعصبيه : مفيش حد عايز يقولنا حاجه اليوم عدي هما مستنين اي تاني
قمر وهي بتهديه وهي ماسكه يزن بهدوء : اهدي يارحيم عشان خاطري
بعد دقايق خرج الدكتور : بعد اذنكو مين هنا قمر
قمر بإستغراب: ايوه انا
الدكتور : المريضه عايزه تشوفك لوحدك
هويدا : يعني اي تشوفها لوحدها دي بنتي وانا امها تعوز تشوف واحده غريبه لي
رحيم : هاتي يزن وادخلي يلا
دخلت قمر تحت نظرات هويدا بإستغراب
نور اول ماشافتها مدت ايدها: قمر تعالي
قمر مسكت ايدها بحنيه : نور انتي كويسه ياحبيبتي لي عملتي كدا
نور بعياط : انتي بنت زي وهتفهميني ارجوكي خليه يتجوزني مش هتجوز غيره ومش هعرف اخلي حد يلمسني غيره
قمر : يلمسك.. مين ده؟ انتي بتقولي اي يانور!!!
نور بتمسك بتحط كفها التاني علي ايدها : انا نمت معاه بس والله كانت لحظه ضع'ف ياقمر
رحيم وهو واقف وراها :لحظه ضعف!