رواية أنت مرادي الفصل السابع 7 بقلم يارا ابراهيم
عند عمر ومراد في المستشفى دخلت يارا بعد ما سألت الدكتور عن مراد وقالها انه ينفعل يخرج........
يارا:/السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
مراد وعمر في نفس واحد.:/وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
يارا:/استاذ مراد سألت الدكتور وقال ان حضرتك ينفع تخرج.
مراد:/شكرا يا يارا.
يارا:/امم.. اظن قلت لحضرتك بلاش ترفع الالقاب.
مراد:/فعلاً بس وقتها مكنتش اعرف انك بنت عمي.
يارا:/دي مش يغير حاجه.
مراد:/بضيق... تمام يا آنسة يارا.
ياسمين مش كانت راضيه تصحي ف يارا قررت تصحي خالد وبعد شويه صحي واطمن علي مراد وراح يجهز اوراق الخروج رن موبايل يارا مكالمه فيديو كول من ليلي ف اتطرت ترد عشان مش تفكر كتير........
ليلي:/ازيك يا مزه.
يارا كانت عايزه تلطم من كتر الكسوف لانهم سامعين الصوت يارا كانت بتحاول تقول لي ليلي تتعدل في الكلام بس ليلي كانت مش واخده بالها
ليلي:/ماتردي يا يارا.
يارا:/ها في ايه متصله ليه.
ليلي:/امم وحشتيني اله.
يارا:/انتي متصله عشان كده.
ليلي:/مالك يا بنتي بتتعاملي كده ليه.
مراد وعمر كانوا سامعين وكاتمين الضحك انما يارا كانت خلاص هتموت وتجيب ليلي من شعرها.....
ليلي:/اه فهمت في حد معاكي في المكان.
يارا وهي بتوطي صوتها عشان ليلي بس تسمع.....
يارا:/اخيرا البعيده فهمت.
ليلي:/خلاص ياختي المهم خالتك رجعت امبارح بليل من تركيا ومستحلفالك.
يارا:/خالتو مها... وبعدين هي مش اتصلت عليا ليه.
ليلي:/موبايلها اتفرمت وكل الارقام ضاعت وهي ايجت الشركه امبارح وخدت رقمك بس انا قولت اسبقها واكلمك.
يارا:/امم ماشي عاوزه حاجه هكلمك بعدين.
ليلي:/لا استني الاكيد انا مش رنه علشان كده انا رنه علشان فهد.
يارا:/والله كنت عارفه انتِ ندله اصلا .
ليلي:/انا عارفه المهم فهد جه مع خالتك امبارح وكان وسيم اويي وحيات امك كلميه عني واقعدي اشكري فيا.
ليلي:/أولاً من حلف بغير الله فقد اشرك بعد كده مش تحلفي غير بربنا ثانيا بقي وده الاهم فهد مش بيطيقك اصلا .
كان مراد وعمر سامعين كل حاجه ومراد اول ما لقي يارا بتتكلم عن واحد كده اتعصب وبقي مش طايق حد عمر خد باله وقال.......
عمر:/بصوت واطي... اهدي يا صاحبي اكيد في حاجه احنا مش فاهمينها.
مراد:/لا كده فهمت تصرفاتها هي بتتعامل معايا كده علشان بتحب حد وانا اللي افتكرتها محترمه.
عمر:/بتحب مين يابني انت مش شايف البنت التانيه بتتكلم ازاي معني كده انها مش بتحبه وبعدين حتي لو بتحبه انت ايه اللي مزعلك.
مراد:/عمر ممكن تخرس خليني اسمع قصدي عشان راسي صدعت.
عمر:/بضحك.. راسك اه.
*******************
في لندن في فيلا يارا قالت مها خالت يارا لابنها فهد...
مها:/فهد يابني حجزت التذاكر.
فهد:/اه يا ماما بس انا مش فاهم تروحي تعملي ايه في مصر وانتِ مالكيش حد هناك.
مها:/لا ليا طبعا يارا بنت خالتك هناك ونجلاء صحبتي هناك بلدي واهلي وحشوني يابني.
فهد:/انتِ عارفه ان يارا هترجع مش هتطول هناك وعلي العموم ماشي يا ماما بس اجهزي لان معاد طيارتنا بليل.
مها:/بحماس... مجهزاهم من بدري.
فهد:/هههههههه مش هتتغيري.
استووووووب
فهد الشافعي شاب عنده 27سنه متخرج من كليه العلوم بس قرر يكبر شركه والده و ده يبقي ابن خالت يارا وهو ويارا بيحبوا بعض اويييي وهنعرف قصتهم بعدين. (استنوا مش تساعوا ماشي )
************************
في القاهرة في فيلا الباشا دخل حارس منصور الشخصي واللي اسمه باسم ودراعه اليمين وقال............
باسم:/ازيك يا باشا.
منصور:/اهلا يا باسم تعال في اخبار جديده.
باسم:/بصراحه يا باشا.
منصور:/في ايه يا باسم.
باسم:/والله يا باشا البت يارا دي مش بتمشي من غير حراسه ومش عارفين نصطادها لوحدها.
منصور:/الشر بينط من عينه....... حريصه زي ابوها بس لا المره دي هتموت بجد.
باسم:/نعمل ايه دلوقتي يا باشا.
منصور:/افضلوا مراقبينها وانا عندي خطه...
~(صدقت لما قلت عليه كلب والله) ~
************************
عند يارا في المستشفى ايجي خالد وقال لي يارا.....
خالد:/معلش يا بنتي صحي ياسمين.
يارا:/حاضر يا بابا بس البت دي طالعه نومها تقيل لمين.
خالد:/والله منا عارفه.
بعد شويه صحيت ياسمين ورجعوا البيت ولحسن حظهم لقوا نجلاء لسه نايمه وكانت هنا قاعده جمبها فقالت يارا....
يارا:/هي عامله ايه دلوقتي.
هنا:/زي مانتِ شايفه لسه نايمه من امبارح.
يارا:/بتنهيده.... معلش هي اللي شافته مش قليل.
هنا:/فعلاً..... بس قوليلي ناويه تعملي ايه مع اللي اسمها ريماس دي.
يارا:/هو انا لسه هعمل.
هنا:/اوبا عملتي ايه في البت عشان خاطري خديني وهي بتتربي عشان هموت واشوفها بتتضرب.
يارا:/بضحك.... هي فرجه بس ماشي .
هنا:/ها قوليلي عملتي ايه.
يارا وهي بتحكي لي هنا قالت........
flash back
في المستشفى بعد ما يارا سألت الدكتور وهي راجعه من عند الدكتور رنت علي حد.....
يارا:/الوا عامله ايه يا خالتي فتحيه.
فتحيه:/اهلا يارا.. عامله ايه يا بنتي طمنيني عليكي وحشتيني اوى انا الحمدلله والله.
يارا:/انا الحمدلله في فضل ونعمه والله.
فتحيه:/يارب دايما يا بنت الغالين... بس قوليلي اشمعنا متصله انهارده.
يارا:/مش انا زي بنتك يمنى يا خالتي.
فتحيه:/طبعا يا بنتي عمري ما انسي افضال اهلك ليا وانتِ يا بنتي.
يارا:/عايزاكي في خدمه.
فتحيه:/طبعا يا بنتي.
يارا:/طيب عايزاكي تكلمي شويه من معارفك اللي في الحاره ستات وتقوليلهم اني عايزاهم يربولي واحده مقابل اي مبلغ يطلبوه.
فتحيه:/حاضر يا بنتي بس انتِ مش بتظلمي حد صح.
يارا:/طبعا يا خالتي بس في واحده كده المفروض تتربي.
فتحيه:/ماشي يا بنتي بس عايزاهم امته.
يارا:/خليهم يجهزوا لحد ما اكلمك.
فتحيه:/ماشي يا بنتي بس ابقي طمنيني عليكي.
يارا:/اكيد يا خالتي وشكرا.
Back
عند هنا قالت وهي هتموت ضحك...
هنا:/هههههههه البت هتروح فيها.
يارا:/احسن تستاهل والله.
فجاة رن موبايل يارا وكانت خالتها مها ف ردت وقالت.....
يارا:/الوا يا ماهي يا قمر انتِ.
مها:/امم لا لا مش هسامحك بردو عشان بعد كده مش تقوليلي انك هتسافري ده انا افتكرتك اتخطفتي.
يارا:/وربنا نسيت.. خلاص حقك عليا احنا حبايب يا ماهي اله.
مها:/كلي بعقلي حلاوه يا بنت منى.
يارا:/بحزن... الله يرحمها.
مها حست ان يارا زعلت فقالت......
مها:/لا بس بردو لازم تصالحيني ماليش فيه.
يارا:/بضحك..... خلاص ماشي انا عارفه هصالحك ازاي وسلميلي علي فهودي.
مها:/فهودك لما ايجي مش لقاكي كان هيتجنن ولما عرف انك سافرتي استحلفلك.
يارا:/بضحك.... المسامح كريم بقي اله.
مها:/ماشي يا بكاشه... المهم هتيجي تاخدينا من المطار بكره انتِ والبت هنا الواطيه ولا ايه.
يارا:/مطار ايه لمؤاخذه.
مها:/مطار اسكندريه .
يارا:/كده يا ماهي تحجزي ولسه جايه تعرفيني.
مها:/بردهالك بس .
يارا:/امم خلاص كده اتصافينا ومافيش تراضي.
مها:/اممم طالعه بكاشه لمين ها.
يارا:/بضحك:/ليكي يا ماهي هيكون مين .
مها:/بقي كده ماشي سلام ياختي عشان اشوف هعمل ايه.
يارا:/ماشي يا ماهي سلام وسلميلي علي فهودي.
مها:/بضحك.... انا مش فاهمه ازاي انتِ الوحيده اللي بيسيبك تتعاملي معاه كده.
يارا:/اسرار المهنه سلام بقي علشان تشوف وراكي ايه
مها:/سلام يا اخرت صبري.