اخر الروايات

رواية روح الزين الفصل السادس 6 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الفصل السادس 6 بقلم منار جمال 




آيه: هخرج مع صحابي سلام 

+



                    
خالد: آيه انا مش فايق روحي دلوقتي وبكرا نخرج سوا انا مش هعرف اطمن عليكي طول ما انتي مش معايا وكمان خارجه باليل كدا 

+



                    
آيه: وانا زهقانه وعايز اخرج انت حر روح انت وانا هطمنك لما ارجع 

+



                    
خالد بعصبيه: يووووووووه هو انتي طالاما قولت لحاجه طلبتيها لا لازم تعاندي وتعمليها مع انها مش لمصلحتك اصلاا 

+



                    
آيه ببرود: اها انا مبحبش طريقه التحكم دي ولما تتظبط ف الكلام معايا ابقي كلمني 

+



                    
سابته ومشيت وخالد كسر الازاز الل قدامه لما اتعصب وركب عربيته وخرج وجاتلوا رساله ع الفون محتواها 

+



                    
مجهول: آيه حبيبه القلب خرجت مع ولاد ف بار وبتسكر تعالا شوف القمر بتاعك بطل ازاي 

+



                    
خالد اتعصب ورجع بعربيته ووصل المكان وملاقاش حد هناك 
ووقتها عمرو صاحبه كان وصل قبله وشاف آيه ف وضع غير لائق مع شاب  وقرف منها وراح ليها وقال

+



                    
عمرو: للاسف خالد ميستحقش انك تردي ليه الجميل وحبه ليكي بالشكل دا انا قرفان ابصلك اصلا 

+



                    
آيه بضحك: ابقي قولي بقا خالد هيختار مين فينا عارف الجواب 

+



                    
عمرو: للاسف عارف والله بس خالد حبه ليكي عماه عن حاجات كتير بس دي النهايه انتي اتصورتي وكل الل حصل خالد هيشوفه عشان دا اخويا ومش هسمحله يغلط ويفضل اعمي كدا 

+



                    
آيه قلقت واتوترت وجريت عليه تاخد الكاميرا بس للاسف معرفتش سابها ومشي وركب عربيته عشان يوصل لخالد 

+



                    
بس آيه جريت وراه هي وشاب واتفقت معاه انو ياخد منه الكاميرا ويسيبه 
الشاب جري ورا عمرو بالعربيه وكان ملاحقه لحد ما خبط فيه وعمرو وقع من العربيه وكانوا بيتخانقوا مع بعض لحد ما الشاب وقع خالد ع صخره وراسه اتخبطت في الصخره ونزف ومات ف نفس اللحظه 
خالد وصل وقتها لمكان الحادثه وشاف حاله عمرو وجري عليه يلحقه بس كان فات الاوان والشاب اعترف لخالد بكل الل حصل وعرف ان آيه السبب ف موت صاحب عمره  ووصل عندها البيت وقابلها وقالت 

+



                    
آيه: خالد وحشتني اووي انت جاي هنا ليه 

+



                    
خالد بدون رد فاجئها بقلم ع وشها وكان بيخنق فيها ب ايدو وقال بصراخ 

+



                    
خالد: ماااااااااات بسببك ولازم انتي كمان تموتي انتي خاينه خاااينه هقتلك 

+



                    
واتفاجئ بأيد بتشدوا بعيد عن آيه وطلع صاحبه ذياد وبعدو عنها وقال 

+



                    
ذياد:متستاهلش تضيع نفسك عشانها يخالد روح محتاجاك جنبها فكر في روح 

+



                    
سابها اول ما سمع اسم روح ورماها ف الارض ومشي 

+



                    
__________________________________________________رجع خالد من كل الاحداث الل افتكرها ووقع ف الارض وابتدي يصرخ ويفتكر صحبه عمرو وانو السبب ف موته وصراخه يزيد 

+

                
خالد:عااااااااااااااااااااا عمرررررررررررررو انا اسف يا صحبي بيعتك عشان خاطر بنت انا السبب ف موتك سامحني يا صحبي يااااااااااااااااااااااااارب عاااااااااااااااااااا 

+



رجع خالد الشقه بتاعته وكان مخنوق جدا قام يصلي فرضه ويقرا قرآن وموبايله رن باسم زين رد وقال

+



خالد: زين عامل ايه 

+



زين: الحمدلله تمام يخالد انا اسف انا غلط ف حق روح والله الل حصل سوء تفاهم بحاول افهمها وهي مش عايزه تسمعني 

+



خالد: انا مصدقك يا زين ولو معرفكش كويس مكنتش سمحتلك تكلم روح هبعتلك رقمها كلمها وحاول تفهمها الل حصل 

+



زين بفرحه: متشكر اووي يخالد مش عارف من غيرك كنت عملت ايه واوعدك مش هخيب ظنك 

+



خالد: العفو بس خلي بالك منها 

+



زين: ف قلبي وفي عنيا والله 

+



خالد:انا بقول خليها ف عنيك بس عشان انا اخوها وكدا اتعدل يلاا 

+



زين بضحك:حاضر يا سيدي ف عيني 

+



خالد:سلام يا زين 

+



زين:سلام 

+



خالد بعت الرقم لزين واتصل بيها ف وقتها  وردت وقالت

+



روح:السلام عليكم

+



زين:وعليكم السلام 

+



الحاجه روح معايا 

+



روح بعدم فهم:حجه اها انا روح مين حضرتك

+



زين: مبروك كسبتي رحله للسعوديه مبروك يا حجه 

+



روح وهي بتضحك: احلف 

+



زين: اها هكدب ليه يعني 

+



روح: ما تخلص يالا مين انت وعايز ايه 

+



زين: هو انتي دبش كدا دايما يخربيتك 

+



روح ركزت ف الصوت وقالت: زين 

+



زين: مين زين 

+



روح: انت دا صوت زين 

+



زين: لا حضرتك انا مش زين واعتبريني زين عادي قوليلي لو انا زين هتقوليلي ايه 

+



روح: انسان زباااااله وخااااين 

+



زين بصدمه: يا ابن الكلب يا زين وايه كمان يبنتي خرجي كل الل فقلبك 

2



روح:حيوااااان ومعندووووش دم 

+



زين:يا ابن الكلاااب يا زين قولي يبنتي قولي 

+



روح: خاني ابن الغداره حتي قبل ما نبدا قصه حبنا 

+



زين:يا ابن الغبي يا زين وايه كمان يكبدي

+



روح:الله يحرقك يا ألفت 

+



زين:اللهي تتحرقي يا ألفت مين ألفت دي يضنايا 

+



روح:دي الوسخه الل كانت بتحضنه

+



زين:وهو حضنها 

+



روح:لا بصراحه هي البت دي كانت بتتلزق فيه وهو كان بيتجنبها 





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close