اخر الروايات

رواية روح الزين الفصل السابع 7 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الفصل السابع 7 بقلم منار جمال 



زين مش واخد باله من البنت الل بتصوره بس سليم خد باله ان دي البنت الل كانت ملاحقه زين والبنت الل وقعت تبقي التانيه بص علي البنت الل بتصور ووصل عندها وقال 

+



                    
سليم: القمر واقف لوحده كدا ليه 

+



                    
البنت اتوترت وخبت الكاميرا وراها وقالت 

+



                    
بنت ٢:م م مين حضرتك 

+



                    
سليم غمزلها بعيونه الزرقه وقالها: انا الل ضاع من عمري سنين هاهاها هاهاها 

+



                    
بنت 2 سابته وحاولت تجري بس هو لحقها ومسكها من شعرها جامد وقال 

+



                    
سليم: هتستعبطي يابت دانا سليم حبيب الملايين هاتي الكاميرا دي 

+



                    
بنت 2:ابعد عني انت مالك ومالي 

+



                    
سليم: مالي دي ف الل صورتيه صحبي وقافشك انتي والبت الل هناك وعامله فيها تعبانه دي 

+



                    
سليم بصراخ: هااااااتي 

+



                    
البنت اترعبت من صوت سليم  اللي هز ارجاء المكان وعيونه الل قلبت احمر وكان خارج منها الشرار وشكله مش ناوي علي خير رمت الكاميرا وجريت وسليم اخدها ومسح الصور من عليها وراح لزين 

+



                    
زين: كنت فين يا زفت تعالا نشوف البت دي محتاجه تروح مستشفي حالتها خطر وشكلها شاربه سم 

+



                    
سليم: شوف انت رايح فين وانا هتصرف 

+



                    
زين: يغبي بقولك البنت محتاجه تروح المستشفي يتعملها غسيل معده 

+



                    
سليم: انا هاخدها بس ملكش دعوه انت بالحوار دا وروح شوف انت رايح فين 

+



                    
زين باستغراب: انت مش عايزني اخدها المستشفي ليه 

+



                    
سليم: دي تبقي  البنت الل قولتلك ملاحقاك ودا حوار وشكلها ناويه علي حاجه مش خير ف انت امشي وانا هتصرف وهاخدها المستشفي 

+



                    
زين: انت عرفت ازاي انا لازم اعرف مين دي وازاي تشرب سم عشان انا بالاخص الحقها

+



                    
سليم: امشي انت يا زين وانا هتصرف قولتلك 

+



                    
زين حضن سليم وقال: ماشي وانا هتابعك بالفون 

+



                    
سليم: تمام يلا سلام بقا 

+



                    
زين: سلام 

+



                    
زين مشي وركب عربيته وبص ف الساعه افتكر معاد خروج روح من الجامعه ودوامها خلص وفكر يروحلها ومشي ف طريق الجامعه ووصل هناك واستني روح عند البوابه عشان يشوفها 

+



                    
_________________________________________________
*ف الجامعه*
روح ف المحاضره وواقفه مع المعيد وبتسالوا علي حاجات مش فاهماها هي ورزان وياسمين واقفه بعيد بتلعب ف الموبايل وتغفل روح ورزان وهما واقفين وجي شاب من وراها وغفلها وهي بتغفل روح ورزان ومسك الصوره وحطها قصاد عيون ياسمين وقال 

+



                    
الشاب: قمر وانتي متغفله لا وايه بتغفلي غيرك كما تدين تدان 

+



                    
ياسمين بصدمه من الصوت الل سمعته والصوره الل شافتها: اا ااا انت مين وازاي تتجرأ وتعمل حركه زي دي 

+
       
الشاب:  عايزه الصراحه 

+



ياسمين: اكيد طبعا 

+



الشاب: معرفكيش بس جذبتيني وانتي بتغفلي صحابك ف قولت اغفلك وانتي قموره كدا 

+



ياسمين باحراج: لو سمحت امسح الصوره دي 

+



الشاب: تؤ 

+



ياسمين: انت مجنون يالاا امسح الصوره بقولك 

+



الشاب قرب من ياسمين وقال: ولو ممسحتهاش 

+



ياسمين اتوترت من قربه وقالت: لو سمحت ممكن تبعد عني وتمسح الصوره 

+



ورجعت لورا وكانت هتقع من علي السلم ورجليها اتزحلقت والشاب مسك ايديها وشدها عنده ومع قوته لاقيت نفسها ف حضنه وبعدت عنه بعد شويه وقت 
رزان وروح شافوا ياسمين وجريوا عليها وقاله 

+



روح: ياسمين مالك انتي كويسه 

+



رزان: دا شكله الهييييييييح الل كانت قرفانا بيه وصل 

+



الشاب بعدم فهم: ايه بتقولي ايه مشفاهم 

+



ياسمين باحراج: رزان اتعدلي بدل ما اعدلك مش قدام الناس كدا 

+



روح: هيييييييح وصل يا ياسمين 

+



رزان: هيييييح 

+



ياسمين: والله انتو صحاب مش سالكه 

+



الشاب: هو ايه الهييح دي دا اسم حبيبك 

+



ياسمين: لا دا اسم عبري كدا هفهمك... اي دا انت مالك اصلا ومين سمحلك تدخل 

+



الشاب: لا بقولك ايه دانتي كنتي لسه ف حضني من شويه 

+



ياسمين بصدمه: يخرااااابي 

+



رزان بضحك: الهيييح بيهددك اهوه اشربي بقا 

+



وسابتها وجريت وياسمين جريت وراها والشاب حاول يلحق ياسمين عشان يكلمها 
وروح ضحكت علي تصرفاتهم ومشيت لبرا ووصلت عند البوابه وشافت زين ساند نفسه علي العربيه واستغربت من وجوده وعملت نفسها مش شايفاها وزين خد باله من انها بتتجاهله وعمل نفسه مش واخد باله وف نفس الوقت الشاب الل كان بيجري ورا ياسمين اول ما شاف زين استخبي منه وزين مخدش باله منه 
والشاب جري واتخبطت ف روح وزين اتعصب اول ما شاف الشاب الل خبط فيها وجري عليه ومسكه من دراعه وعدل جسمه عليه ومن غير ما يبص ف وشه كان اخد بوكس من زين نزف من بوقه 
زين اتفاجئ اول ما شاف وشه وقال 

+



زين:ياااسين انت بتعمل ايه هنااا يحيواااان 

4



ياسين:يخربيت ايدك اااااه وشي ورم ما تشوف الل بتضربه الاول يا اخي ولا افتري وخلاص 

+



روح بعدم فهم لزين: مين دا يا زين انت تعرفه

+



ياسين:محسوبك اخوه يضنايا 

+



روح بفرحه :بجد  انت شبه اوي 

+



زين مسك هدوم ياسين من رقبته وقال:انا مش بكلمك انت بتعمل ايه هنا وسايب جامعتك وجاي هنا لييه 






تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close