اخر الروايات

رواية طفلتي الهاربة الفصل السادس 6 بقلم ندي احمد

رواية طفلتي الهاربة الفصل السادس 6 بقلم ندي احمد



طلعت تالين فوق لقيت الجنينه عباره
بول صغير ومرجحيه متزينه ب الورد والأرض عباره عن طبقت عشب وفي على جنب يعتبر قعده بتتكون من ترابيزه حوليها أنتريه كرسي صغيره جدا صور ان من النوع الغالي وسور السطح متزين ب الورد
مشيت نحيت السور وبصت
عند يوسف لبس
وسرح شعرو الناعم وبص لقى الحاجات الي جبها من الصيدليه زي م هيا
يوسف :هطلع لديهم ليها
تالين ف نفسها : الدنيا كانت هتبقى احلى بوجودك مسكت السلسله وبصت فيها
روحتو ونا لسه مكنتش اعرف يعني اي دنيا ويعني اي حياه عارفه انو غصب عنكو بس نا مكنش ليا غيركو الدنيا اسودت من بعدك مين هيقويني ي امي من بعدك مين هيقف وش اي حد يزعلني ي بابا تلت سنين وداخلين ف الرابعه كلمه بابا وماما وحشتيني بتصبر على فراقكو ب حبت الاحلام بشوفكو فيها هستخبى ع حضن مين من بعدكو ..بعدكو راح الامان بقيت خايفه من الدنيا واختبرتها مين هيزعقلي لما اغلط وينصحني ب الصح كنت بحط راسي على المخده ونا مطمنه أن ورايا سند وضهر وصحيت كل دا راح ...معقوله كنت مجرد حلم ف حياتي جميل انتهى ب كابوس ..محستش ب الامان بعدكو ملقتش حد.يحتويني بين دراعو يقولي اطمني انا جنبك مش لاقيه حد من بعدك ي بابا اطلب منو اي حاجه نا عيزاها ويقولي عيوني هو نا عندي حد غيرك ملقتش حد من بعدك ي أمي يهتم بيا ف تعبي راحتو وختو السعاده والأمان والراحه مكنتش عندي احن منكم عليا ف حياتي لو ساعه واحده ترجعلو احكيلكو على ضرب عمي ليا وزلو. على نص نومي الي نموتو خوف والنص تاني من تعب الضرب م صدق ارتاح من الضرب لا ونتو الي تنين مشيتو مع بعض ف يوم واحد نفس الساعه دا وعدكو الي مش هنسيبك ابدا من كتر حبكو ف بعض مشيتو مع بعض وسبتوني طب كان حد استنا عشاني العكازين كدا يتكسرو مني واقع مره واحده بدون سابق إنذار هتخلوني اتسند على الحيطه كدا شلت مسؤوليه نفسي بدري اوي مشبعتش منكو وروحتو حتى .......💔
لقيت الي بنديها منديل وعيونو كلها دموع بس لولا حبروتو وشخصيتو ورجلتو لاكانت نزلت
يوسف :امسحي دموعك
تالين : انت هنا من امتا
يوسف قلبو وجعي لما شاف عيونها حمرت غطت على خضار عنيها الحلوين وخدودها الحمرا والدموع الي نشفت عليها : نا مكنتش فاكر أن كل الكلام دا جواكي الي يشوفك يقول غير كدا
تالين :انت هنا من امتا
يوسف :نا جيت عشان اديكي حبت كريمات تحطيها على أثار الضرب
تالين : شكرا
يوسف مسك لديها :تعالي اقعد
قعدها على المورجيحه الي فيها النور
تالين :انت عيونك فيها دموع
يوسف :انت مكنتش فاكر أن فيكي كل الكلام دا شخصيتك تقول غير كدا
تالين : لما تخسر ابوك وامك وميتباقش ليك حد لازم تستقوى ي يوسف
مسك يوسف اديها : من انهارده انا معاكي ومش هسيبك لحظه واحده
تالين بدموع :بجد
يوسف ومسح دموعها : وعد مني. خلاص بقا بقيتي شبه الطمطايه
تالين وقعدت حواجبها: بتتريق
يوسف :نا اقدر المهم جبتلك دا حطي منو على اثار الجوع كويس جدا وهيمشي على طول
تالين : شكرا ليك
يوسف : العفو دنتي خلاص بقيتي ملزومه مني
تالين : يعني اي
يوسف : يعني طلما دخلت بيتي يبقى ملزومه مني
تالين : دا تكبر
يوسف:لي متقوليش أطمئنان
تالين ضحكت
ياسمين:اسفه اتأخرت عليكي بس كنت بجيبلك الكاب كيك سوخن
تالين :ولا يهمك
يوسف: تعالي اعدي
ياسمين :نقعد عند القاعده الي هناك دي ونلعب كوتشينا
يوسف:شغل اطفال نا كبرت على الحاجات دي
تالين :متخافش محدش هيشوفك بتلعب معانا غيرنا
ياسمين :ايوه
يوسف :مش هينفع
قربت تالين منو ووقفت قصادو بظبط وعنيها ف عينه :نت قولت هتلعب يعني هتلعب
نزل يوسفي ضهرو وقرب من وشها وعيونو ف عنيها عشان ينغشها: لا
تالين وقربت ب جمود اكتر من وشو : ونا قولت اه
يوسف:بتتحديني
تالين : اه
يوسف وبعد عنها بسرعه عشان تتخضن : يبقى نشوف مين هيكسب التاني ف اللعب
ياسمين: طب الحمد لله ماما زودت ف الكب كيك السهره صباحي
يوسف: عندي اجتماع بكره مهم.
تالين شدتو : نا بقالي كتير ملعبتش مع حد تعالي ونبي
يوسف سلم نفسو ليها وجه معاها يلعب وهو عينو على إبتسامتها الي مفرقتش وشها لحظه من ساعت معرفت أنها هتلعب
ياسمين يلا
عند محمود
سعاد : بلغت وارتحت.
محمود : يووه بقا
سعاد : البت راحت دي امها كانت موصياني عليها
فلاش باك
ام تالين روز : نا رايحه انا وسلطان مشوار تالين دلوقتي ف الدرس خالي بالك منها كويس جدا.جدا دي أمانه ف رقبتك
سعاد : ف نن عيوني
روز : دا العشم بردو ي صحبتي
بااك
سعاد:كانت شيلها عندي امانه منك لله منك لله ليوم الدين مش عارفه حاجه عن البت
محمود :يوووووه بقا نا كنت عايزه استتها واخلص
سعاد : مش ب الإجبار مش الإجابر ي محمود قالتلك لما اتقدملها مش موفقه ونتي خطبتها غصب عنها والبت ف صور الشبكه مكنتش مبسوطه
محمود:نا عملت الي شيفو صح
سعاد :ايدك قولت الي نت شايفو
محمود : سيبهالك ورايح أنام لو ملقتهاش هتبقى سرتي على كل لسان
عند تالين
دخلت ام يوسف ومعاها مريم لقيت
تالين : بقولك اي انت بتخم كنت مخبي الواد
يوسف :اعترفي انك خسرانه وخلاص
تالين : مش خسرانه
يوسف:خسرانه
تالين قولتلك مش خسرانه اي دا
يوسف: خسرانه ونص والواد يحكم وياسمين تشهد
ياسمين :اهدو تعدو
تالين :هعديهالك ب مزاجي
يوسف : ونا تحت أمرك يعني ولا اي هتتعملي اي ليا يعني
تالين :انكشني ونت تعرف
يوسف وبهدل شعرها: ها
تالين :انت كدا نكشت
وقعدت تضحك
يوسف وقعد يضحك على ضكتها بص ل امو: اتفضلي ي ماما
لميا: ديما مبسوطين من اول يوم دخلت فيه البيت ي تالين وخالتي يوسف يضحك كان بقالو كتير من الشغل بالبيت يدوبك بنشوفو صدفه على الفطار
تالين :هتشوفي كل يوم اطمني
. ياسمين: اه لسه متعرفش عنك حاجة بس انتي عسوله اوي ومقبوله
تالين : تسلميلي والله نا بس معشتش جو أسري زي دا حلو ولقيت فيكو من اول يوم الدفا والأمان الب مكنتش حسا عند عمي
بص ليها يوسف ب حزن على م سمعو افتكر كلمها لما كنت واقفه لوحدها
ام يوسف لميا : احنا هنا معاكي ومش هنسيبك مهما حصل
مريم : بدأنا الدراما
تالين :عجبتك
مريم :لا
تالين : انتي ورأيك ف الزباله كدا كدا
مريم :اتلمي ي بتاعه انتي
تالين : ان...
وقطعها يوسف
يوسف : طول منا موجود كلميها ب احترام نا مش مالي عينك ولا اي ي مريم ميغركيش الكام ضحكه والهزار انتي عارفه قلبتي كويس جدا
مريم :بنزعق لبنت عمك عشان الغريبه
يوسف:ونا قولت تالين مش غريبه هنا زيها زيك مش عجبك سافري ل امك واخوكي
مريم : هي بقت كدا
ياسمين :استهدو بالله اهدو
مريم : نا رايحه على أوضتي وليا كلام معاك بعدين ي يوسف
لميا : نا ننزل انام عايزين حاجه
قامت تالين ورحت نحيتها وحضنتها : شكرا على الاكل الي عملتي ليا انهارده تسلم أيدك تعبتك معايا والكب كيب جامد
لميا:يارب بس تكوني مبسوطه
تالين:مكنتش مبسوطه قد دلوقتي
لميا:تستهلي.كل خير والله
ياسمين :هبدا اغير انا
لميا :منتي بنتي حتى مني
ياسمين : حبيتي ي امي
يوسف : طب الساعه اتنين لعبنا كتير هروح انام وعندي اجازه يوم الخميس نسهر كلنا فيه
تالين : ونا بردو عن ازنكو نعست
يوسف :منتي نمتي لما كنت ف العربيه لحقتي
تالين : اه
نزلت تالين وياسمين ودخل كل واحد اوضتو
تالين دخلت وكانت بنحط من الكريم
يوسف :هتنامي معايا ولا اي
تالين :انام معاك اي روح نام ف اي حته
يوسف : دا بيتي
تالين : روح بس انهارده ونا يكره هبقى اشوف اي اوضه
يوسف : صبرني يارب
تالين :هيصبرك اطمن
يوسف :اه منك ي أوزعه
تالين : نا مش اوزعه انت الي طويل
يوسف : مش احسم م اكون قصير
تالين :انت تطول
يوسف : من ناحية اطول اه واطول اوي
تالين : طب يلا عايزه انام روح بقا
يوسف :ماشي
يوسف دخلت أوصت الضيوف فيها دولاب وسرير ونام
في الصباح
عند محمود :عرفت هلقيها فين



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close