اخر الروايات

رواية طفلتي الهاربة الفصل السابع 7 بقلم ندي احمد

رواية طفلتي الهاربة الفصل السابع 7 بقلم ندي احمد


_~طفلتي الهاربه~_*
_البارت السابع_
*Part seven*
محمود : نا عرفت هلقيها فين
سعاد : فين
محمود :شقه امها ابوها انا نستها ازاي دي وهي الوحيدة الي معاها المفتاح
سعاد : مش عارفه
محمود : نا هروح واشوفها
ونزل على طول
سعاد :جيب العواقب سليمه يارب
فاطمه : مش عارفه انتي خايفه عليها لي ب سببها ممكن متجوزش مين هيرضى يتجوز واحده بنت عمها هربت يوم كتب الكتاب
سعاد : طول عمرك م بتحبي غير نفسك زي ابوكي
فاطمه : ونتي طول عمرك مش شيفا غيرها
سعاد : دي واحده يتيمه من غير ام واب كان لازم اخدها ف حضني واحتوايها
فاطمه: ونا فين من دا كلو
سعاد : حبي ليكي حاجه وحبي ل تالين حاجه لي مش عايزه تفهمي دي وحيده ولو كنتي مكنها كنت هعمل معاكي كدا بردو
فاطمه : شركتي حد حبك ليا وعيزاني احبها
سعاد : مشركتها حبك انتي بنتي حته مني انا لولاكي مكنتش هكون ام انتي حاجه كبيره بنسبالي
فاطمه : الكلام دا تقولي ل وحده مش شيفا معملتك ليها اي ومعملتك ليا اي
سعاد وضربتها ب الاقلم : لما تشيلي السواد الي ف قلبك ابقى تعالي كلميني الشيطان اتمكن منك
وسابتها ودخلت المطبخ
عند تالين
صحيت ولبست وعملت شعرها ديل حصان ولبست تشيرت ابيض قصير على بنطلون واسع
وكانت وقفه قدام المرايا
خطب يوسف
تالين :ادخل
يوسف : طب حلو انك صحيتي بدري عشان هنروح ل الجامعه الاول السواق هيوصلنا
تالين : مفيش حاجه اسمها صباح الخير عدت عليك قبل كدا
وبصت عليه
يوسف الي كل مره بيشوفها يحس انو اول مره يشوفها وينوه ف جملها الي مش ماشي مع سنها : صباح الخير
تالين بضحكه خفيفه: صباح النور نا خلصت وهنزل معاك اهو بس سواني هجيب ورقي
مشيت نحيت شنطتها ومسكت التلفون بتعها وحطتو على جنب وطلعت الدوسي
يوسف : صحيح مش بتخدي تلفونك لي
تالين وهي بتقلب ف الورق : اه منا سبت خطي ودبلتي وشبكتي هناك
يوسف : دبلتك انتي كنتي مخطوبه
تالين : اه
يوسف: انتي قولتي كان هيجوزك غصب عنك
تالين :منا اتخطبت كنت عايزه اطفشو وحاولت كتير بس البعيد لزقه م صدق م لبسني الدبله ومره واحده قالي كتب الكتاب بكره قولت ادخل الجامعه واطفشو ونحاول بس للاسف قال كتب الكتاب بكره واديني قصادك اهو
يوسف : معاكي صور الخطوبه
تالين : اه
فتحت موبيلها ووريتو الصور
يوسف : كنتي حلوه يوم خطوبتك
تالين : شكرا
يوسف: هو دا
تالين : ايوه دا حسن
يوسف: اسمو حسن عندو كام سنه دا
تالين : ٢٢ سنه
يوسف: تمام يلا ننزل عشان نروح الجامعه وكمان نفطر الاول عشان انهارده يوم طويل
تالين : ماشي
نوصف لبس يوسف قميص ابيض على بنطول ابيض وكوتش ابيض حاجه كدا شياكه
تالين : صباح الخير ي مدام لميا
لميا : صباح النور عملتلك سندوتش برجر
تالين : والله كد كتير تعباكي معايا
يوسف: صباح الخير ي امي
لميا : صباح النور ...مفيش تعب ولا حاجه يبنتي
مريم : من غيري بتاكلو من غيري
ياسمين: أستاذنك اروح المول عايزه اجيب كام حاجه
يوسف: تمام روحي
ياسمين: شكرا ليك
بعد مده قصيره جدا
قام يوسف: يلا يتالين هاتي الورق معاكي
تالين : جايه
وخدت سندوتش برجر معها
مرمي : على فين كدا الصبح
تالين :خاليكي ف طبقك احسن ليكي
ومشيت ورا يوسف
لميا بصت عليهم وف نفسها : معقوله تكون تالين الي ربنا بعتها ليك ي يوسف يبني بعد صبرك دا كلو وقال قلبك
عند تالين
ركتب ورا وكان جنبها يوسف
يوسف ل الشوفير : على جامعه القاهره وبعد كدا على الشركه
الشوفير : أومرك ي يوسف بيه
تالين حطت الدوسي جنبها وبدأت تاكل ف السندوتش
يوسف بص ليها ب استغرب : انتي جبتي اكل معاكي
تالين : جعانه قولت اخد سندوتش معايا
يوسف: كلي كلي
وفتح الاب توب
عند حسن
ابو حسن :لقتوها
حسن : وديني م هتبقى ل غيري البت دي كلها كدا ملكي نا بتعتي نا ولو ف اخر بلاد المسلمين هجبها وهكتب عليها قبل م اجبها هنا دي بتعتي نا
ابو حسن: اهدي مش كدا
حسن : بحبها ي با من زمان من لما شوفتها مع عمها بعد وفاه ابوها وعيني عليها جلمها مش جمال واحده عندها ١٨ الي يشوفها يقول اربعه عشرين سنه
.ابو حسن : لا دي لحست مخك خالص
عند تالين بعد مده طويله
الشوفير : وصلنا ي يوسف بيه
يوسف:انزلي
نزلت تالين ومعاها ازازه مايه ومعاها الورق
تالين استنا امسح ايدي من الاكل
يوسف: معايا بنت اختي بتاكل ف الطريق
تالين : شامه ريحه إهانه أو غلط
يوسف ومسك لديها ومسك المنديل المبلبل وبيمسح ف لديها الصغيره : ولا اي جبتي الكاتشب
تالين وبصت عليه ل فوق : هو البرجر لازم يتاكل ب كاتشب
يوسف ومسك بوقها من أثار الكاتشب وتالين بصه ليه وحواجبها عقداهم ف بعض : كدا حلو يلا ندخل ...بتبصيلي كدا لي يبت انتي
تالين : ابص زي منا عايزه
يوسفوقرب منها : ونا مش حمل العيون الحلوه دي
تالين : ست سنتي كدا عشان النفس
يوسف: ادخلي ادخلي
ودخلت معا
.
اول لما دخل الجامعه الكل بس على زو غمازه واحده تخطب قلب اي بنت والدقن الي متتحده والعضلات الي باينه من الاقميص والشعر الي متسرح والماشيه الي فيها ثقه ولبس النضاره وماشي ب كل غرورو وثقه من وسامتو وعيونو الي لما تيجي عليها الشمس تبقى ملفته ل النظر
تالين لحظت أن كل البنات بصت عليه وبذات لما لبس النضاره الشمسيه: خاطف أنظار البنات انت
يوسف وبكل ثقه: اومال هو في حد ف حلاوتي
تالين ف نفسها :حققك تتغر مفيش حد حلو زيك كدا
ودخلو على مكتب المدير
المدير اول لما شافو قام ليه
يوسف: ازيك ي دكتور
المدير : الحمد لله ي يوسف بيه اتفضل اقعد
يوسف: شكرا
وشاور ل تالين تقعد وقلع النضاره
يوسف: نا جاي اقدم ل تالين سلطان الدمنهوري
المدير :الانسه تبقى بنت سلطان الدمنهوري الله يرحمو
تالين :اه
المدير:الي خلف مامتش
يوسف:عايز ققدم ليها ف كليه تجاره إنجلش انضف واغلى واحسن قسم
الدكتور: تمام ممكن الورق
تالين : اتفضل اهو
الدكتور بعد م بص على الورق : تمام مجموعك حلو وباين عليكي شاطره أن شاء الله قبل موعد افتتاح الجامعه تيجي قبليها ب اسبوع وتقولك مدرج اي وهكذا
يوسف: يعتبر هي خلاص كدا بقيت هنا
الدكتور. : ايوه ي يوسف بيه
تالين : شكرا ليك
الدكتور : العفو
طلعو من عند المدير وقفلو الباب
تالين : نا مبسوطه اوي بجدد
يوسف: ديما
ومسك ديها والي قلبو اول لما مسك اديها نبض وكأن أول مره يعرف أن القلب بينبض ب الشكل الجميل دا وهي استغربت ومشي وبكل غرور وثقه أنها بتعتو وتخصو هو، عشان محدش يقرب منها
و
تالين هي وماشيه : هما هنا بيعملو اي مش لسه بدري على موعد الدراسه
يوسف: حفلات تخرج بيتفقو عليها بيقدمو تنسيق ويشوفو دنياهم وكدا
تالين : اه فهمت
وركبو العربيه
الشوفير: على الشركه
يوسف:ايوه
تالين : عالي التكيف حبه الجو حر شويه
يوسف: الجو حلو وكمان احنا داخلين على الشتا خلاص كلها شهر
تالين : طيب نا حرانه
ورطبت لديها
يوسف: عالي التكيف يبني عشان متعيطش ومفيش هنا كرتون اسبونج بوب نصلحها بيه
وبص عليها ..انتي ف جامعه انتي
تالين : ابهرتك مش كدا وكمان اي اسبونج بوب دي نا عايزه كرتون ديزني
يوسف ضحك : كمان
تالين : اي مش عاجبك
يوسف: وفري حبت الكلام عشان انهارده هتكوني ف الميتنج هترغي كتير ف وفري طاقتك دي
تالين : ميتينج هو نا هدخل
يوسف:انتي السكرتيره بتعتي لازم تكوني موجودة معايا
تالين : بس نا اول مره
يوسف:هتتشجعي متخافيش
عند محمود
محمود خطب محدش فتح
فتح حد من سكان العمرا
-حضرتك بدور على حد
محمود : مفيش بنت جات هنا
-لا الشقه مققوله بقلها تلت سنين ممكن تسال البواب
محمود : شكرا
ونزل
محمود :مفيش بنت جات هنا ا
البواب :لا يبه مفيش بينت جات هنا واصل نا جاعد أهنيه مشوفتش حد طالع ولا نازل
محمود ف نفسه: دي بنت زكيه يمكن غفلتو
البواب : عايز حاجه ي بيه
محمود ادالو فلوس وورا صورت تالين : البنت دي لو جات هنا قولي
البيه :أو ومالو هات رقمك بس ونا نبجى نرن عليك
محمود : 01**********
عند تالين ويوسف ف الاسانسير
يوسف: لابس ابيض زي بردو
تالين : والله بتيجي صدفه اكيد مكنتش يراقبك انت وبتاخد هدوم على شان البس زيك
يوسف:ممممم
تالين :اي البصه دي
يوسف: عادي
تالين : الباب لتفتح وخرجت
يوسف: شعنونه بس طفله بس قمررر
- يوسف بيه زين جوا مع ف الميتنج مستني حضرتك
يوسف: تالين هاتي الملف بتاع امبارح وتعالي
ودخل
كلهم قامو
يوسف:اتفضلو
زين : يوسف بيه وصل نبدا بقا
يوسف:تشربو اي
-مش عايزين نشرب احنا عايزين نشوف الشغل عشان ورانا مصالح
خطبت تالين ودخلت
الكل بص ليها معادا واحد الي منزلتش عينوو من عليها ..
تالين : يوسف بيه الملف
يوسف:اقعد
وقعدت بين يوسف وزين
_ انا سالم مدير الشركه ودا اخويا الصغير سليم
تالين بصوت واطي : سالم وسليم حلوه دي
سليم وبيبص على تالين : مين دي اول مره تشوفها
يوسف: تالين بنت سلطان الدمنهوري
سالم : الله يرحمو اتشرفت ب تالين
تالين : نا اكتر
سليم : نبدا الشغل
يوسف : زين افتح السي دي ووريهم
زين : ..........................
بعد مده دامت عشر دقائق وزين شرح ليهم الي اتعرض على الشاشة
سليم : بس كدا هتكون الأرباح قليله شويه
تالين : حتى لو الأرباح قليله انت هتنصب ل نفسك مكانك وفي ما بعد الأرباح هتزيد معارف يوسف بيه على معارفك هتزيد الأرباح ودائما الاول تبقى تمهيد ويمكن تكون الأرباح كتير مين يعرف ولو نعمل داعيا ل المكان دا اول مره ٧٥ في الميه نخسر مثلا ١٥٪ ممكن تكسب ارباح تساوي ١٠٠٪ من عدد الناس الي هتيجي دا
يوسف: تالين عندها حق
سليم بنظرات إعجاب : حلوه وزكيه بردو
تالين : عينك هناك مش هنا
سليم أحرج : ايوه عارف
يوسف: سالم موافق نقول دن
سالم وتشاور مع سليم : دن
سالم : الحفله عندنا ب مناسبه الشغل وكمان نعمل دعايه
يوسف تمام
واحد من شركه يوسف: نا من رأي نعمل الحفله ونعزم معرفتنا القادم والي طلعين جداد هيكون احسن بدرو
تالين : ايوه عشان الجاد يشوفو أن في ناس قديمه بتتعامل معانا يبقى احنا مصدر ثقه وكمان لما الناس العلا الاقدام يجو بدرو يشوف الي ظهرو ف السوق جديد كدا يبقى احنا احسن من الكل
يوسف:وجهه نظر حلوه
زين : طب نمضي العقود بقا
بعد.مده طالت من ساعه لتعرف على المشروع الجديد والثفقه
يوسف قام :نورتونا
سالم : ونا سعيد ب الشغل معاك
سليم وجه يسلم على تالين
تالين:معلش ايدي متربه مش هعرف اسلم عليك المره الي جايه
يوسف وحس بغيظ لما قرب منها
ومسك ايدو وسلم على سليم واتك عليها
يوسف: شرفتنا نشوفك يوم الحفله بعد تلت ايام أن شاء الله
تالين:ورا اخوك يلا قبل م يفوتك الاسانسير
زين ف نفسه:أو صحبي يوم حب حب من اول نظره
زين : طب هروح على مكتبي نا اظبط ورق الصفقه
يوسف: ماشي
وبص على تالين : اثبتي مركزك ك سكرتيره شاطره
خدي الملف بتعهم وترجمي بقا
تالين : ماشي
طلعو من اوضوت الميتنج وهي راحت المكتب بتعها وهو دخل المكتب بتاعو
يوسف وبيراقبها من بعيد
يوسف رن على زين
زين : الو
يوسف: اضرب الجرس وقت استراحه جه وكلو على البوفي اكل عشان نا جوعت
الجرس رن
وتالين راحت تاكل
يوسف: شغاله من الصبح لازم تاكل برجر 😂
يوسف وهو بيشرب الاقهوه بتعتو على التربيزه مع زين وعينو على تالين
زين :يعم عينك ارحم
يوسف وهو باصص عليها :متنركش أنها حلوه
زين : هوب وقعت ب لسانك
يوسف وافاق من السرحان : ها نا قايم اشوف كام حاجه
زين : هتجي وتحكيلي لما تتأكد عارفك
يوسف وهو رايح :تالين لو خلصتي ابقى هاتي الملف على البيت
بعد يوم طويل من الشغل والتعب اخيرا رن جرس المرواح
دخلت تالين ويوسف وزين الڤيلا
عند محمود
سعاد وهي بتحط العشاء: افتحي الباب ي فاطمه
فاطمه وفتحت الباب :مين
-محمود موجود
طلع محمود : نا
-لقينا تالين



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close