اخر الروايات

رواية من نبض الوجع عشت غرامي الفصل السادس 6 بقلم فاطيما يوسف

رواية من نبض الوجع عشت غرامي الفصل السادس 6 بقلم فاطيما يوسف




التفاعل يابنات التفاعل ياحلوين ،أمانة عليكم التفاعل معايا ومش مسامحة اي حد يقرأ ويمشي من غير ما يعمل لي اعجاب وتعليق وريفيو 🥺😇😇 قدروني علشان أنا ملتزمة جداً معاكم 🥺🥺 واسيبكم مع البارت وقراءة ممتعة حبيباتي 🥰😍

+


انتفض عمران مسرعاً واعتدل من نومته وهو يدلك رأسه من أثر الصداع الذي يشعر به ونظر إليها وجدها تلك الحية التي لم تخشى احدا واقتحمت عزلته وفعلت مافعلت يالها من امرأة قادرة كما يسمون ، كم يشعر بالاخت،ناق في وجودها وكأنها شيطان يقف أمامه ، 

+


ثم نظر إليها بعيون غاضبة مرددا بجحيم :

+


_ده انتي اتجنيتي يا مرة انتي يا اللي رجلك جابتك لحد اهنه من غير حيا ولا بتختشي ،

+


ثم اقترب منها وهو يهزها من كتفيها بغضب كي يلقيها خارج المكان بحده ولكنها نزعت يداها من بين يديه وتحدثت وهي تنظر له برغبه:

+


_انا قدرك اللعين يا عمران هتلاقيني في كل مكان قدام وشك من حقي ادافع عن حقي فيك بكل الطرق والوسايل المباحة والغير مباحه .

+


اتسعت عيناه وهو ينظر اليها بذهول من وقاحتها وغير مصدق ما استمعه من تلك الدخيله الملعونه كما يسميها وانطلق بسباب يليق بها:

+


_كيف بتتحدتي إكده وياي  !
الله الوكيل يا مره انت لو ما بعدتي عن طريقي لا هكون فاضحك قدامهم كلياتهم وهخلي اللي ما يشتري يتفرج عليكي وقد اعذر من انذر ، بعدي عن طريقي احسن لك يا اما هتشوفي مني الجح،يم بعينيه .

+


على حين غرة ارتمت في احضانه وهي تتمسح به وتتحايل عليه بكلمات تنزل من شانها اكثر من ذاك:

+


_ما هبعدش وزي ما قلت لك من شوي اني قدرك ونصيبك ومفيش واحده هتقدر تاخدك مني ياعمران،

+


ليه مش قادر تفهم اني هحبك لا اني هعشقك ومهقدرش اشوفك في حضن غيري ولا يدك تلمس يد غيري  .

+


انتزعها من احضانه بحدة ثم صفعها على وجهها بحدة ورماها بع،نف وكأنه يلقي بحشرة على الأرض ثم بصق عليها مرددا بتحذير:

+


_انتي ايه ما بتحسيش عاد !
انا ما بطقكيش ولا بطيق وجودك في المكان ولا بطيق شفتك من الأصل هو الحب عافية عنديكي شوفي طريقك مع واحد غيري اني له والف له .

+


قامت من مكانها وهي تنفض الغبار عن ملابسها من أثر وقعتها ثم دلكت وجنتها من أثر صفعته الشديدة ثم نظرت بعيناه هاتفة بتصميم:

+


_طب جرب وشوف حضن وجد وشوقها ليك هينسيك الدنيا باللي فيها ، وإذا كان على ضربك واهانتك ليا فمتقبلاها منك ياحبيبي ،

+


       
واسترسلت وهي تقترب منه ولن يهمها مافعل بها :

+


_اني بس اللي معايا مفاتيحك واني بس اللي اقدر اسعدك ومفيش واحدة في الكون هتحبك قدي ، انت عشق السنين يا عمران كيف عايزني اتخلى عنيه ؟!

+


كفاه منها ما كفى سيخبر أبيه عن تلك الحية الملعونة وهو الذي سيتصرف معها  كي تبعد عن طريقه فهي تأذيه بوجودها وقربها بشدة فهو يشعر بالاخت،ناق لمجرد رؤيتها ثم ردد بتصميم مماثل وهو يشعر بالاشمئزاز:

+


_لا ما عايزش اجرب مجرد ماعيني تلمحك بحس بالاخت،ناق واني مطايقش الدنيا باللي فيها ،
بعدي عني يا اما هقول للحاج عمران وهو يتصرف وياكي وتجيبي لنفسك الفضايح ولاهلك اللى راميينك ومبيسألوش فيكي .

+


رفعت حاجبها بمكر واردفت:

+


_طب جرب قل له اكده وشوف مكر الحريم وكيد النسا هيعمل ايه يا عمران ، هقلبها مدع،كة وهتشوف مني اللي عمرك ما كنت تتوقعه وبرده ما همشيش من إهنه ، 

+


وهفضل قريبة منيك كيف ضلك باي طريقة فمن الاحسن تلين من اولها عشان اللي في دماغي في دماغي .

+


أمسكها من كتفيها مرة أخرى وهو يهزها بعنف مرة اخرى مرددا باستنكار :

+


_ إنتي ايه اللي بيجرى فيكي د،م ولا س،م ياحية إنتي ، ده إنتي الفُجر بعنيه !
لآخر مرة هستر عليكي ولآخر مرة هحذرك تعترضي طريقي المرة الجاية هقلبها جح،يم فوق راسك يافاجر إنتي ، 

+


يالا اطلعي برة ومعايزش أشوف وشك تاني قب،ر يلم العفش اللي شبهك ويريح الكون منيكي ياملعونة إنتي .

+


ابتعدت بخطواتها روايدا روايدا وهي تنظر له بحسرة فكلما حاولت الاقتراب منه خطوة ابتعد عنها ألاف الأميال ، ومازاده تمنعه عنها إلا زادها رغبة به ، كانت تنظر إليه نظرات شيطانية واثقة وهي تكور قبضتاى يداها بقوة وكأنها تعتصرهما من شدة غض،بها ، 

+


ألقت كلماتها وهي تفارق الاستراحة بابتسامة خبيثة ارتسمت على محياها :

+


_ المَلعب متاح للجميع والحكَم شايف بعنيه وهنشوف مين فينا اللى هيجيب أجوان ياعمران ، بس خليك متأكد إن اللعب معاي عايز مهارة عالية علشان تقدر تصد الهج،مات الواعرة اللى هصوبها عليك .

1


بخت سُ،مَّها وتركت المكان وداخلها يعتصر ألما على معشوقها التى حلمت بالاقتراب منه ليال وليال ، 

+


ذهبت الي منزلها ودلفت غرفتها وأوصدت الباب خلفها ووقفت أمام مرآتها وانطلقت دموع عيناها بغزارة وهي تردد مع حالها بحسرة وألم عاشقة حد النخاع :

+


_ أدمعي عيناي بغزارة حتى يجف الدمع منكي وابيضي حزنا حتي لا تَرينَه أمامك فتذرُفي خيبة ، 
اصرخ قلبي وانطلق بآلام عشقه ودوِّن داخلك قسوة العمران كي تثأر دون ان ترأف به أو تأخذك به رحمة ، 




السابع من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close