اخر الروايات

رواية طفلتي الهاربة الفصل الخامس 5 بقلم ندي احمد

رواية طفلتي الهاربة الفصل الخامس 5 بقلم ندي احمد



زين:تعرف عن الحب الي من اول نظره وتعرف ازاي ونت عمرك كلو محبتش اصلا بس اهي جات الي عرفتك الحب من اول نظره عامل ازاي بس مع الايام هتتأكد ي شقيق
يوسف:ققفل
زين:ومالو😂
وصل زين الڤيلا ب العربيه بتعتو
يوسف:تالين تالين
خبط على كتفها
تالين بوجع من أثار الحزام :اه
يوسف: في اي
تالين بصت ليه وعلى وشها شعرها وعنيها الخضرا باينه منو من كتر حلاوت عنيها:حد بيصحي حد كدا
يوسف:امل اصحيكي ازاي ب اغنيه من ام كلثوم
تالين:لا من عبد الحليم ي خفيف الظل أيدي وجعاني كان كفياك تنادي
وشالت شعرها الحرير الطبيعي من وشها وحطيتو ورا ودنها وفركت ف عنيها ب طفوليه
يوسف الي تنح لجمال تلك الطفله الي مفيش ف جملها مثيل : ملها ايدك
تالين: مهو عمي ضربني ب الحزام ف جسمي علم فيه أثار الضرب
يوسف وأتك على ايدو من الغضب :ويمد ايدو عليكي لي دا وانتي سكتي ليه لي منتي لسانك تلاته متر
تالين :انا اه لساني طويل بس عارفه حدودي كويس يعني المفروض مني أمد ايدي عليه مثلا هو ضربني عشان كنت رفضه فكرت كتب الكتاب وكمان رديت عليه عشان كدا ضربني
يوسف: وريني ايدك كدا
تالين : اهي
يوسف لقها مزرقه :طب انزلي اطلعي اكون نا جبت حاجه كدا وجاي
تالين: ماشي
نزلت تالين
يوسف مسك فونو ورن على امو
يوسف :الو
لميا :ازيك ي حبيبي
يوسف: تالين هتدخل لو حضرتي الاكل ليها حطي ليها ف أوضتي عشان تاكل على راحتها متنسيش أننا لسه غرباء عنها واكيد هتكسف ميغركيش طولت لسنها
لميا:ماشي يبني
وقفل وتتحرك ب العربيه
عند تالين
دخلت تالين
مريم :انتي جيتي هو انتي ناويه تعيشي هنا الي اتبقى من عمرك
تالين وبتتحرك نحيتها بكل ثقه:يكونش البيت دا من اسمك ونا معرفش
نزلت بنت من فوق ذو غمزتين وشعر اسود مربوط ديل حصان ملامحها بريئه ومسالمه باين عليها الطبيه من الفطره :انتي تالين
تالين ب استغراب : اه انا
- أنا ياسمي اخت يوسف ماما حكتلي عنك
-
تالين :ازيك
ياسمين: الحمدلله الاكل بتاعك فوق غيري هدومك ونا مستنياكي ف الجنينه الي برا
لميا:عاملتي اي ف الشغل انهارده
تالين :اهو كان حلو
مريم ب عقدت حواجب : انتي عندك كام سنه
تالين : ١٨
مريم :١٨ وتشتغلي ف شركه طويله عريضه
تالين : اه
مريم :عجيبه بجد
تالين:ولسه هتشوفي العجب ب الصبر .....عن ازنك ي مدام لميا هطلع اغير هدومي
طلعت اوضه يوسف وخدت هدومها وخلت الحمام وقفلت الباب
عند محمود
محمود:البت دي هتجلطني
سعاد :عملت اي
محمود : بلغت
فاطمه : يلاهوي على حبت الناس الي جم انهارده وسألو على كتب الكتاب وقولنا اتأجل عشان العروسه تعبانه
محمود :مسعتنا هتبقى ف الأرض ب سبب البت دي
سعاد :مكنتش لازم تغصبها على الجوازه دي ي محمود
عند يوسف
يوسف:شكرا تمن الحاجه اهو
-العفو يفندم
طلع يوسف وركب العربيه
تالين طلعت من الحمام شعرها مبلول
وقفت قدام المرايا كانت طلعت حاجاتها وحطتها على التسريحه
بصت ف المرايا لقيت وراها أدوات الچيم وراحت نحيتها
جات عند كيس الملاكمه ووقفت قصادو وقعدت تضررب فيه
وصل يوسف الڤيلا
مريم : حمد الله على السلامه يا يوسف
لميا: اتأخرت لي
يوسف :الله يسلمك ..وراح نحيت امو بأس أديها معلش ي امي كنت بجيب حبت حاجات من الصيدلية خمس وجايلك ي امي
وطلع فوق فتح الباب بهدوء لقى تالين واقفه قصاد كيس الملاكمه وبتضرب
تالين :هوب واحد اتنين تلاته كفايه كدا بقا
أدوات چيم حلو بردو تعكشت شعرها بلعب طفولي وكانت بتغني بتبص واها لقيت يوسف
لقها يوسف لابسه تشيرت طويل لحد ا ركبتها والكم عندو لحد الكوع لونو نبيتي وبنطلون اسود ديق وكان بيضحك من منظرها والغمزه بانت
تالين بكسوف وهي بتلم شعرها:انت هنا من امتا وبعدين مش لازم تخبط بردو
يوسف:يعني أوضتي وتقولي أستأذن
تالين : اه لما تعرف أن في بنت جوا لازم تستأذن
بص يوسف على التسريحه لقها برفنها ومشت شعرها وحبت كريمات
يوسف:احتليتي أوضتي
تالين : هي حلوه بصراحه
يوسف:طب انا انام فين نا
تالين : يعني المفروض نا الي بنت الي نام تحت على الانتريه يعني ولا اي بيتك ونت أدرى ب اوضوو. ونا لحد دلوقتي معرفش غير اوضتك اصلا
يوسف:الڤياا فيها اكتر من خمس اوض ملقتيش فيها غير اوضتو واي كميه الحاجات دي انتي هربانه ولا جايه الساحل
تالين : امل اسيب حاجاتي يعني ل عمي وبنتو خت كل حاجاتي معايا بس مش كلها يعني لعبي شيلها فوق الدولاب اهو خت الي يلزمني
يوسف : طب كلتي
تالين : لسه
يوسف :طب كلي
تالين : ايدا دي عملت البيتزا والبرجر بجد
يوسف :امل مش هتعمل البيت هنا كل الي تتطلبي من أكل تلاقي
تالين :ديما عامر
يوسف:طب دي حبت مراهم تحطتيها على ايدك المزرقه دي
حطت لديها على علامات الي ف جسمها:حاضر
جه ي مشي
تالين :يوسف
يوسف:نعم
تالين :تعالي كل معايا
يوسف:لا شكرا اتفضلي كلي برحتك انتي
تالين :منا زي زيك مكلتش الصبح تعالي كل معايا بسم الله مشاء الله مامتك عامله اربع برجر وبيتزا كبيره اكيد مش هاكل كل دا لوحدي يعني
يوسف :شكرا
تالين :نا معرفش حد هنا ومش بحب اكل لوحدي ولا احس نفسي وحيده كل معايا
يوسف وشاف عنيها بدأت تلمع من الدموع وعنيها الخضرا الي فيهم سحر ميتقاومش تسيب نفسك ليه بكل تلقائيه:حاضر
قعدو لتنين على الكنبه وقدمها التبرييزه فيها الاكل
تالين :برجر ولا بيتزا
يوسف: هاتي بيتزا وحطي عليها كتشب
تالين :استنا
حطت عيون على البيتزا وإبتسامه وحوليها دائره وادتلها ل يوسف
يوسف : طب العيون والضحكه مفهومه اي بقا الدايره الي حولين الضحكه دي
تالين هي وبتاكل :دقنك
يوسف ضحك وبانت الغمزه
تالين :اديا عندك غمازه
يوسف :اول مره تعرفي
تالين :اه لسه واخده بالي الاول مكنتش واخده
يوسف قرب وشو منها : واشمعنا دلوقتي ختي بالك غير انك ركزتي
تالين بصدمه من الكسوف ووقفت اكل :مهو مهو هي باينه زي عين الشمس
يوسف قرب منها ب وشو ومسك المنديل ومسح خدها من الكاتشب
تالين خدت منو المنديل : كان فيك تقولي مش لازم تقرب كدا
يوسف :المره الي جايه
تالين :اشوفك بتعملها تاني
يوسف: كلي كلي 😂
كلت تالين ومسكت مندلين ومسحت بوقها من الكاتشب
كان يوسف لسه ملكش
قامت دخلت الحمام دخلت الحمام غسلت لديها وطلعت نحيت التسريحه مسكت مانديل مبلل ومسحت اديها كان شعرها نشف قعدت على الكرسي بدأت تسرح شعرها وتحط أحتياجتوو عليه
كان يوسف بيراقب من بعيد وبياكل ف صمت وسرحان ف شعرها البني الرباني الحرير
ولمتو ب توكه ونزلت وطلعت حبت شعر على وشها وقامت
يوسف :رايحه فين
تالين : سوالك ف محلو هي فين الجنينه الي هنا عشان نا معرفش بصراحه
يوسف ضحك : فوق اول لما تخرجي من الأوضه هتلاقي سلم اطلعي هتلاقي الجنينه فوق الي من تحت دي تخص الحافلات عايزه تروحي فيها هتنزلي هتلاقي باب شفاف كدا ورا جنينه
تالين : ياسمين قالت تعالي الجنينه
يوسف : يبقى قصدها فوق هي بنحب تقعد فوق ف الهوا
تالين :شكرا
يوسف :اول مره تشكريني
تالين بغيظ : واخر مره 😂
وخرجت وطلعت فوق ضحك يوسف على كلمها وخد لبس من الدولاب ودخل الحمام
لقيت .......



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close