اخر الروايات

رواية روح الزين الفصل الخامس 5 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الفصل الخامس 5 بقلم منار جمال 





روح: زييين حاااااااااااااااسب 

+


زين بخضه وبص قدامه حاول يتحكم ف فرامل العربيه ووقفها وروح اتخبطت ف راسها ونزفت دم وزين ايده مكان الجرح اتفتح اكتر وكان بينزف دم جامد روح فاقت وشافتوا ف الحاله دي قلعت شال كانت لابساه فوق الخمار وحاولت تمنع نزيف الدم من ايده وزين بصلها  

+


زين: متخفيش انا كويس 

+


روح ببكاء  وعصبيه وضربته ف كتفه: انت غبيييي ومش بتفهم وحيوان ومعندكش دم لو كان جرالك حاجه كان ممكن اروح فيها 

+


زين بتلقائيه اخدها مسك ايدها وضمها وطبطب عليها 

+


زين: هشششش متخفيش والله انا كويس اهوه ومفيش حاجه دا جرح سطحي اهدي انتي بس انا بتجن لما بشوف دموعك دي ببقي مش عارف امنعها ازاي 

+


روح ببكاء وتلقائية: انا خايفة اوي يا زين اول مره اخاف علي حد كدا حبيت  خوفك عليا واهتمامك وحبك ليا 

+


خدت بالها بانها ف حضنه واتكسفت اووي وبعدت عنه وحطت ايدها ع بوقها وقالت لنفسها 

+


روح: نهار اسود اي الل انا قولته وهببته دا انا معرفش وانا معاه بنسي نفسي ازاي 

3


زين قرب عليها ومن راسها وحاول يعقم الجرح الل ف راسها وهي حاولت متبصش ف عنيه وهو مبتسم ل الل قالتوا وكان مبسوط اوي من الل سمعه منها 

+


زين: روح الكلام الل قولتيه دا بجد صح 

+


روح بتوتر: ل ل لا طبعا دا من اثر الخبطه وكدا انا مقولتش حاجه كل كلامي مكنش ف وعي مني مش اكتر 

+


زين ضحك بصوت عالي: بت انتي مجنونه والله بس مش هحرجك اكتر من كدا 

+


وقرب من عيونها وبص ليها: بس عيونك بتقول ان كل الكلام الل قولتيه حقيقي وطالع من قلبك بجد شايفه عيوني بتقول اي 

+


روح بارتباك: م م مش شايفه حاجه ولو سمحت ابعد عني

+


زين ضحك وسكت كمل سواقه ووصلوا لمكان جميل اووي دار ايتام روح شافته 

+


روح: زين احنا جاين هنا ليه 

+


زين: دا افضل مكان تقدري تشوفيه وترتاحي فيه يلا تعالي 

+


روح نزلت ومشيت وراه ودخلوا الملجأ 

+


زين وصل وبنت شابه ف العشرينات بتقوم برعايه الاطفال الل ف الملجأ اول ما شافتوا جريت عليه ورحبت بيه جدا 

+


ألفت: دكتور زين نورتنا والله جداا وحقيقي مفتقدينك جدا بقالك كتير مش بتيجي والاطفال دايما بيسألوا عنك وخصوصا تمارا 

+


زين بجدية: اهلا بيكي معلش والله كنت مشغول جدا الفتره دي وملحقتش اجي كل اسبوع كالعاده 

+


روح وهي مستمعه لحوار ألفت وزين 

+


زين بص لروح وقدمها قداموا 

+

زين: اعرفك دي البشمهندسه روح 

+


ألفت بغيظ: اها اهلا بحضرتك تشرفنا 

+


روح باستغراب: اهلا بيكي حقيقي المكان تحفه جدا من برا وعايزه ادخل اشوف كل الل فيه مكان جميل ومريح نفسيا بصراحه 

+


ألفت: اها تنوري طبعا 

+


زين: تعالي يا روح هعرفك علي حد بحبه جدا هنا ودايما باجي عشانه هو بالاخص 

+


روح بابتسامه وغيظ من نظرات ألفت لزين مسكت ايد زين وابتسمت ليه: يلا يا زين 

+


زين باستغراب: روح انتي ف وعيك انتي عيانه 

+


روح وهي شايفه ألفت متابعه الحوار: اكيد يحبيبي 

+


زين بصدمه: احييييه انتي قولتي اييه 

+


روح قرصته ف ايده من غير ما الفت تاخد بالها: ولااا اتعدل وامشي 

+


زين: عيوني بس استحملي بقا الل هيجرا لما نطلع من هنا عشان حبيبي الل اتقالت دي 

+


ألفت بغيظ: دكتور زين هو فضول معلش مين دي 

+


ولسه زين هيرد لاقي روح اتكلمت: انا خطيبته 

+


ألفت بصدمه: نعمم بس هو مش خاطب 

+


زين رد: لا معلش الخطوبه كانت ضيقه وكدا وملحقتش اعرف حد 

+


ألفت: اها بعد اذنكوا ومبروك 

+


زين لاحظ ان روح بتغير عليه من ألفت وحب يستغل الموقف: ايه الل هببتيه دا انا محبتش احرجك قدامها ممكن افهم اي الل حصل عشان تقولي كدا 

+


روح بغيظ: فيه ان بص لبسها ضيق وملزق ازاي ولا الميكب الل مغرق وشها ولا نظراتها ليك ومنشكحه وهي بتكلمك وما شاء الله سيادتك متوصتش ومقضيها توزيع ابتسامات ولاااا اتعدل مفهوم 

+


زين بضحك: طيب شايفه الاوضه الل هناك دي 

+


روح: اها مالها 

+


زين: ادخلي هتلاقي الاطفال فيها العبي معاهم لحد ما ارجعلك 

+


روح: وانت رايح فين 

+


زين: رايح اشوف المديره وراجع 

+


روح: ماشي متتاخرش 

+


زين: ماشي

+


مشيت روح ووصلت لاوضه الاطفال واتعرفت علي كل الل موجودين ولعبت معاهم كتييير اووي ومحستش بمرور الوقت ولاحظت ان زين اتاخر ف قامت تشوفه لسه مجاش ليه ووصلت لمكتب مديره المكتب ملاقتش زين موجود طلعت وبتبص حواليها ولاحظت ضل زين ورا الاوضه بتاعت المكتب وراحت تشوفوا واتصدمت لما شافت ألفت بتحضن زين وكانت مقربه عليه ولسه هتبوسه
وروح اتخبطت ف كرسي موجود وزين بص لاقااها واقفه والدموع ف عنيها ومصدومه 

+


زين:روح انتي فاهمه غلط والله اسمعيني الل حصل ان...... 

+


روح قاطعته بإنها زقته بعيد عنها وجريت 





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close