رواية طفلتي الهاربة الفصل الرابع 4 بقلم ندي احمد
البارت الرابع
*Part four*
محمود :طب خد فاطمه
حسن :فاطمه مين الي اخدها نا عايزه تالين م بنت كانت قدامي كنت ختها انت مجنون
محمود :نعم
حسن :نعم الله عليك تالين عيزها عادي ومش هتكون لحد غيري
محمود : تلقيها بس اكيد مش هتفضل مختفيه كدا
حسن : لو استخبت ف اخر حته هجبها بردو
عند تالين
نزلت تالين ولبسه بنطلون اسود وهودي اسود وسيبا شعرها وجملها الي يشوفها ميقلش عندها ١٨ سنه
يوسف :مقلداني ف اللبس شكلك
تالين :اكيد لا بس الي لقيتو ف وشي
يوسف :اركبي اركبي
ركبت تالين
يوسف :ناويه تدخلي كليه اي اكيد طب انتي جيبا مجموع عالي جدا ٩٧٪
تالين :كان نفسي والله بس م هينفع
يوسف :لي
تالين : عايزه افتح شركه بابا الي اتقفلت ناويه ادخل تجاره
يوسف: اي رايك تدخلي تجاره إنجلش ونتي كدا كدا باين عليكي شاطره ونتي متفوقه ف لنجليزي شوف درجاتك فيه مقفلا يعني هتسلكي فيها
تالين : ماشي
يوسف :أن شاء الله من بكره هشوفلك التنسيج لا تنسيج اي دنتي جايبه ٩٧٪ يعني هتدخليها وش
تالين : أن شاء الله
تالين ف نفسها :الدنيا مشيت معايا من اول يوم ويارب كل الي بتمنى يححصل وعمي م يجيش يهدم كل حاجه
بعد مده وصلو الشركه
يوسف :تالين انزلي وصلنا
نزلت تالين وخلو الاسانسير
تالين : الدور كام البقا بحب تدوس على الزرار
يوسف: شغل العيال دا م بحبو وقولنا بلاش ف الشركه
تالين :منتا لو كنت قولت رقم اي بدل الكلام دا كلو كان زمنا وصلنا بدل منا ونتا واقفين فيه كدا
يوسف : الدور ٥
تالين : م كان من الاول
يوسف: صبرني ي يارب
تالين :هيصبرك اطمن اكيد مش هيخليك تموت مجلوط
يوسف :انتي طلعتيلي منين يبت انتي
تالين بنغشه طفوليه : من القطر منتا لو مكنتش عملت نفسك فيه ب سبع رجاله وأنقذتني مكنتش هكون واقفه معاك دلوقتي
يوسف:يعني كنت تعرفي تنقذي نفسك
قربت منو وبكل ثقه وعنيها الخضرا ف عينو البني الفاتح وبعقدت حواجب:اه بس لولا أن رش عليا مخدر بس
سوف: طب احمدي ربك
تالين :اكيد مش من هستناك تقولي يعني
يوسف: دنت....ولسه هيكمل باب الاسانسير لتفتح
تالين بمرح طفولي :هَيَ وصلنا علفكره باب الاسانسير لتفتح ورحمك مني
يوسف:اخرك تعملي اي ي شبر ونص انتي
تالين :ميخطرش ف بالك ويلا بقا الشركه كلها بتبص
طلع يوسف من الاسانسير والكل قام ليه وتالين لحظت الخوف الي نزل على وشهم لما شافو
يوسف: دا مكتب ي استاذه تالين وعندك حبت ملفات ترجميهم وتعالي على المكتب قدامك بظبط ساعه
تالين :ماشي
قعدت تالين وبدأت تشوف حياتها الجديده
عند محمود وحسن
حسن : ملقتش ليها أثر ف اي مكان كانت بتروحو
محمود :كدا مفيش حل لازم نبلغ البلويس
حسن :استنا حتى يوم لازم تكون مختفيه يوم كامل
محمود : هستنه كل دا
حسن:امل نا اعمل اي
عند سعاد
سعاد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته السلام عليكم ورحمه الله
رفعت أديها فوق ف السما : يارب ققف معاها ويسرها كل طريق صعب دي لسه متعرفش حاجه ف الدنيا احميها واحرسها يارب
بعد مده
-انتي مين
تالين :مهو قالك اني السكرتيره الجديده
زين : سكرتيره جديده من ورايا اخص على الصحبه والعشره
دخل زين ل يوسف
- ازيك ي انسه
تالين :واضح اني بخير والله
-نا محمد لو عزتي اي حاجه قوليلي
تالين :ونا اعزو منك اي يعني خاليك ف حالك الله يسترها عليك
-باين عليكي مش سهله
تالين : لا اله الا الله مراظيه كدا ف الشغل من اول يوم ربنا يهديكم
عند زين ويوسف
يوسف : ادخل
زين :بتجيب سكرتيره من ورايا يا يوسف
يوسف :مهي دي تالين بنت سلطان
زين :بتهزر
يوسف :تعرف عني كدا
زين :لا منا مصدوم
يوسف :طب تمام
زين : طيب دا عقد سفقه جديد يمكن يعجبك خد عليه نظره
يوسف :تمام
وخطبت الباب
يوسف :ادخل
تالين :أستاذ يوسف الملفات اهي والترجمه اهي اتفضل
زين :طب أستأذن انا عشان ورايا حبت حاجات كدا
تالين :اتفضل
يوسف :شطوره بما أنك خلصتي في ملف هناك اهو هاتي
تالين : الي فوق دا
يوسف :اه
تالين :انت بتهزر قوم كدا
يوسف :ققوم
تالين :اخلص بقا
قام يوسف
ومسكت الكرسي وطلعت عليه
وبعد كدا نزلت
يوسف :ينفع كدا وسختي الكرسي ب الكوتش بتاعك
تالين :عشان متتطلبتش مني حاجه بعد.كدا اطول مني
يوسف : انتي الي قصيره انا مالي
تالين :نا الي قصيره وال انت اتولدت ف نخله.
يوسف : مش قولت لسانك دا يتقص ولا اقصو انا
تالين :لو عرفت أولو يبقى على البركه
عن ازنك بقا ورايا شغل أما انت واحد بتحب تضيع الوقت ب الكلام ب صحيح
وطلعت
يوسف :مهو ينا ي لسانك دي
خلص اليوم
وعدا على خير
يوسف:لا بما أن كلهم مشيو ياا نروح
تالين بتعب:تمام نا الملف خلصتو معلش خد مني وقت اصلو كان كتير
وركبو العربيه
محمود :لا كدا مش هينفع نا هروح ابلغ وراح بلغ
عند البوليس
محمود :بنت اخويا مش باينه من الصبح وكنت عايزه ابلغ عن اختفئها
الظابط :وسبب اي اختفاء اتخنقت مع حد ليها عدوا
محمود :اصل
طفلتي الهاربه
البارت الخامس
*Part five*
محمود :اصل
الظابط :اصل أي الي حصل خلها تهرب
محمود:نا حصيت ملقتهاش
الظابط :من امتا
محمود : من الصبح من الساعه ٧
الظابط : تمام اسمك
محمود :محمود الدمنهوري
الظابط : انت اخو سلطان بيه الدمنهوري الله يرحمو
محمود: اه وبنتو الي ضيعا
الظابط: أن شاء الله هنقدر نجبها اطمن انت وماشي بس اكتب رقمك وصوره ليها
محمود :تمام يفندوم
عند تالين
بص يوسف على تالين لقها مريحه وشها على شباك العربيه ونايمه
يوسف ف نفسو: ملاك نايم بس لما تصحى تقول مش هي خالص الي نايمه ب البرئه دي
فون يوسف رن
زين: ممم شوفتك ماشي مع الحلوه
يوسف : ققفل ي زين بكره عندنا اجتماع
زين :غيره دي
يوسف وبص ل تالين :مش عارفه بصراحه....قصدي لا
زين :على هواك شكلك وقعت بس بتكابر
يوسف:وقعت اي نا لسه عارفها انهارده