اخر الروايات

رواية طفلتي الهاربة الفصل الثالث 3 بقلم ندي احمد

رواية طفلتي الهاربة الفصل الثالث 3 بقلم ندي احمد



طفلتي الهاربه
البارت التالت
Part three
محمود:البت فين
دخل الاوضه لقى الخاتم والشبكه والفستان والخط وكل حاجه على السرير جري على البلكونه لقها مفتوحه والملايه مربوته فيها
جريت سعاد قولتلك امبارح أهدى على البت ونت ولا وهنا اهي طفشت منك
محمود : وديني لجيبها
ونزل
فاطمه : يلا خير م عملت
سعاد ف نفسها:كنت عارفه انك مش هتسكتي وهتعملي اي حاجه عشان متجوزيش حسن
عند محمود
محمود:شوفت البت دي
-لا والله
محمود روحتي فين ي تالين هقلب عليكي اسكندريه حته حته
عند تالين صحيت
فتحت عينيها على اوضه متكونها من سرير كبير وكنبه قدمها ترابيزه وعلى جنب أدوت بتاعت الچيم ومرايا ودولاب وحمام
قامت تالين
طلع يوسف من الحمام : انتي فوقتي
لقيت تالين عباره عن شاب وسيم جدا طويل ،عريض ،ذو عضلات عيون بني فاتح دقن متحدده لابس قميص اسود على بنطلون اسود ٢٩ سنه خريج كليه تجاره إنجلش
تالين :انت مين ....مش انت الي ....انت متفق معاهم صح من فضلك مشيني من هنا
يوسف: اهدي نا اولا انقذتك منهم المفروض تشكريني
تالين :ونا اي الي يضمني بقا
يوسف:هو اي الي يضمنك انتي تبوسي ايدك وش وضهر اصلا اني انقذتك
تالين وقامت من السرير ووقفت قدامو ونزلت الزعبوط من على رأسها وشمرت أديها: بقولك اي يجدع انت احسنلك مشيني من هنا
يوسف الي استغرب من شجعات بنت زيها وعيونها الخضرا الي باصه عليه بكل جمود ثقه :بقولك اي كلميني عدل انتي متعرفيش انتي بتكلمي مين ولو
تالين :ولو اي انت عارف انت بتكلم مين اصلا
يوسف :مين
تالين :انا تالين بنت سلطان الدمنهوري
يوسف : اتشرفنا
تالين :أما واحد وقح وبارد صحيح قامت لبست شنطتها وجات تمشي نحيت الباب
يوسف :وقح وبارد انتي عندك كام سنه يبتاعه انتي
تالين :ونت مالك انت
يوسف:نا يوسف بيه الي الكل بيخاف منو واحده زيك تقولي مالك
تالين:اه
يوسف :انتييي......
ولسه هيكمل امو دخلت
ام يوسف:في اي ومين دي
يوسف:دي واحده كانت هتتخطف امبارح ونا انقذتها وهي شكه أن انا خاطفها
ام يوسف:اهدي يبنتي انتي ف امان
تالين :امان ..انا فين بظبط
ام يوسف:اهدي ي حبيبتي انتي هنا ف ڤيلا يوسف بيه المصري
تالين : طب متشكرين عايزه امشي من هنا
يوسف : هتروحي فين تعرفي حد هنا
تالين : بصراحه لا
ام يوسف:طب خاليكي يبنتي هنا لأحد م ربنا يحلها
تالين : متشكره والله ونا ارتحتلك جدا بس مش هينفع اقعد في بيت ناس غريبه
ام يوسف:امل فين اهلك
تالين :اهلي💔
يوسف : اه اهلك
تالين :بقولك اي كلمني ب احترام شويه
يوسف:من.....
ام يوسف:يوسف اهدي
وبصت ل تالين :اقعدي انتي حكايتك اي وفين اهلك
تالين :نا اهلي ميتين بقالهم تلت سنين
يوسف:اه ربنا يرحمهم
تالين :يارب
ام يوسف: طب وفين بقيت اهلك اختك خالك عمك خالتك قرايبك يعني
تالين:مهو نا هربانه
يوسف :هربانه كنت شاكك فيني من الاول مهو مش معقوله في واحده تكون ف الشارع نازله من قطر الساعه خمسه الفجر
تالين :نا مسمحلكش تغلط فيا تعرف اي عني عشان تحكم عليا تعرف اي معشرتش تبقى متحكمش على حد
ام يوسف: هربانه من اي
تالين :من عمي عايز يجوزني غصب عني
يوسف:مممممم
ام يوسف: غصب عنك
تالين :اه وكفاني ب الثانويه وم عايز يدخلني جامعه جيت مصر عشان ملناش حد فيها قولت فقدم ف كليه القاهره واخد سكن واعيش هنا وخلاص
فون يوسف رن
يوسف:الو
زين:جبت معلومات البت الي انت قولتها بس الي لحظتو أن عمها بيدور عليها والمفروض كتب كتابها انهارده بس مش عارف بقا
وبحثت على عنوان الي موجود ف شهاده الميلاد مكان شقه سلطان بيه الدمنهوري ومش بس كدا ابوها مات ف حدثه وعمها الي خدها
يوسف:تمام سلام ونا ربع ساعه وجاي على الشركه
-صباح الخير ي يوسف صباح الخير ي عمتي
ام يوسف: صباح الخير ي مريم ادخلي
مريم : مين دي واي الي جبها هنا
يوسف : مفيش نا الي جبتها
مريم :تبقى مين دي أن شاء الله
تالين : سوال داير ف دماغي من بوم قولتي صباح الخير ي يوسف. انتي بتكلمي ب مياعه كدا لي
يوسف ضحك ف بانت غمزتو الي ف خدو اليمين
مريم :مياعه ياي بلدي اوي
تالين :حوش خوش الامريكان مالك يبت متقفي عدله كدا
ام يوسف: خلاص ي بنات اهدو
مريم :انتي م شايفه بتكلم ازاي
تالين: نا بردو الي بتكلم ازاي
مريم :يوسف مين دي
يوسف اتنهد تنهيده كبيره : سكرتيرتي الجديدة
مريم :نعم
تالين : انا
يوسف :اه بتعرفي تكلمي لغات
تالين :بعرف فرنش وإنجليزي
مريم :فرنش وإنجليزي
تالين :اه يسكر
يوسف :طب تعالي معايا على الشركه
تالين :انا
مريم : انت ازاي اشغل واحده عندك ونت متعرفش عنها حاجه
يوسف : دي بنت سلطان الدمنهوري رجل الأعمال الي وقف جنبي لما اتعرضت ل الخيانه من شريكي ودخل هو شريك وقبل م يموت فضى الشراكة معايا لما لاقني وقفت على رجلي كنت أعرف أن عندو بنت بس مكنتش بشوفها
تالين : .........
ام يوسف: دي بنت سلطان
مريم : ونت عرفت منين
يوسف :انتي فكراني ندخل بيتي حد.معرفوش ولو دخل من بوم ولادته لحد بعرف حصل اي وعمل اي ناا لو. لما ختها فتحت شنتطها ولقيت الدوسي بتاع المدرسه بتاعها في شهاده الميلاد بس شكيت أنها متنكونش بنت سلطان الدمنهوري بس اتأكدت من كلمها وصورتهم على خلفيه فونها وقولت ل زين يبحث عنها وعن المكان الي موجود في شهاده الميلاد طلع نفس مكان بيت سلطان الدمنهوري ومجوعك بتاع تالته ثانوي حلو شوفي عايزه تدخلي كليه اي ونا تساعد جه الوقت الي رد جميل ابوكي
تالين :انت فتشت ف شنطتي اي معندكش حاجه اسمها خصويه
يوسف :هو الدوسيه بس لما لقيت شهاده الميلاد قولت لازم اطمن
تالين : ممممم
مريم بضيق : عن ازنك ي عمتي
تالين بصوت واطي بس سمعها يوسف :ف داهيه
ضحك يوسف :تعالي يلا نروح الشركه ووريني شطارتك
ام يوسف:تحبي اعملك اي على الغدا انهارده
تالين : متشكره مش عايزه اتعبك
يوسف :قولي مفيهاش حاجه يعني د لولا ابوكي مكنتش وصلت ل كل الي نا فيه دا وربنا بعتني ليكي عشان اسعدك
تالين قالت بمرح ومشغبه :لو مفيهاش تعب يعني ممكن بيتزا وجمبي برجر وياريت الحلو كاب كيك دا لو مفيش تعب ل حضرتك يعني
ام يوسف:انا اسمي لميا ممكن تقولي ليا خالتو لميا بدل حضرتك دي
يوسف:كل دا ومفيش تعب
تالين :ميخصكش
يوسف:بت لسانك
تالين وقف رغم فرق الطول بينهم واضح وبصت ف عينو : مالو
يوسف وطى ضهرو وبص ف عنيها اكتر : قصي
تالين :ميخصكش
يوسف:من النهارده يخصني ...وطولت السان دي متنفعش ف الشركه
تالين : م....
قبل م تكمل كلمتها سويف قطعها
يوسف:روحي البسي يلا ومستنيكي ف العربيه وياريت بلاش تأخير
وسبها ومشي
تالين :متكبر
ام يوسف ضحكت عليهم:طب غيري انتي ونا هنزل
تالين :تمام
عند محمود
محمود :ملقتهاش ملقتهاش
سعاد رنت عليه
محمود: ملقتهاش س سعاد هي جات
سعاد :لا مجتش
محمود :نهار اسود طب نا جاي
حسن : فين تالين يعمي
محمود : هربت
حسن:يعني اي هربت وديني لجبها من تحت تقاطيع الأرض
محمود : طب متأخد فاطمه
حسن :......
محمود:يعني اي





تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close