رواية ميراث الشيطان الفصل الثالث 3 بقلم شروق حسام
الفصل الثالث
_: هي فين أنا سبتها يوم واحد وتهرب منكم يا شوية أغبية أنا هقفلكم المستشفي دي وهخليكم تشحتوا ومش هتلاقوا شغل في مستشفي تانية
سعد مدير المشفي بأسف وتوتر : احنا اسفيين يا عاصي بيه المدام غفلت الممرضيين والحرس وهربت حاولنا ندور عليها بس.....
سعد بترجي : ابوس ايدك يا عاصي بيه متعملش كده شقايا وعمري كله ضيعته في انِ ابني المستشفي دي
عاصي بعدم اهتمام : مليش فيه غلطك وتستحمله
تركه عاصي وذهب حتي يجري عدة مكالمات هاتفية لهدم المشفي والبحث عن زوجته الغبية كما يصفها
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
_: ماما يا مامااااااا
إسعاد بصوت عالي : فيه ايه يا سهي عايزة حاجة يا حبيبتي
_: الباب بيخبط
_:حاضر خلاص جاية
توجههت إسعاد بسرعة ناحية الباب وعندما فتحته تغيرت ملامحها 360 درجة
إسعاد بقرف وإستحقار : جيتي هنا عايزة ايه يا سلوان
سلوان بقوة : جاية بيت اختي الله يرحمها اللي بقي بيت بنتها
إسعاد بغضب : ادخلي اوضتك يا سهي ومتطلعيش منها
_: بس
_: من غير بس يا سهي يلااااا
نظرت إسعاد مرة أخري سلوان وهي تتحدث ببرود : بصي بقي يا ست انتي بنت اختك كتبت لي البيت ده بإسمي ويلا برا من هنا من غير مطرود مش عايزة أشوف خلقتك هنا تاني
سلوان بردح وهي تهجم عليها تضربها وتغرز أسنانها في كل مكان تطوله : بقي بتطرديني أنا هو انتى فاكره نفسك ست ده انتى 6 اشهر يا حربوءة نهارك مدهون قطران ولمون ومصيبتك سودة محنية يا دكر درفيل فى 3 براميل يتجر بخمسة مراكبية يا عجل جاموس ميجبش فلوس الكيلو بنكلة مصدية يا ترولي باص من غير ترباس يا شوقية يابنت ام وشوباش یا ماوس من غير كمبيوتر يا طفل من غير اسكوتر یا شاشه من غير ريموت يالمبه من غير عامود ياجثه من غير تابوت يا شجرة من غير توت يا جزمه ورباطها بكر يا ولية حرباية بشنب دكر يا عجل مخلف بقر يا حربايه وناقصه ربايه يا سرير من غير ملايه يا سراحه من غير مرايه يامايه من غير كوباييه ياللي عيونك عيون بوتجاز يا محطه من غير جاز يا سمك من غير فسفور مليان زفاااارة يا عربيه من غير ماتور يلا يا عيره بالون خميره بالرد الرد يا مسطبة هد ياعصاية غلية تحت الكوم مرميه یا ایحه يا تفتيحه يالي الشيطان بيقولك يا ابيحه يالي كل يوم في حياتك فضيحه يا الوش المهبب والكوع هديب واللي يصطبح بوشك لا يبيع ولا يتسبب و احممممد ياااااااعوووووووووووومر
_: الحقووووني يا محمد الحقني
آتي محمد سريعا وهو بملابسه الداخلية : سلوان ؟؟! انتي ايه اللي جابك هنا
أكمل غاضبا : ابعدي عن مراتي يا ست انتي يلا اطلعي برااا
سلوان بردح : الله يررررحم مراتك قال انتم الاتنين جايين من الشارع واختي نضفتك بعد ما كنت معفن يا عرة الرجاااالة قال ايه طالع لنا باللبااس الداخلي
_: انتي واحدة ح.....
قبل أن يكمل حديثه امسكه بدر بغضب من حمالة
ملابسه الداخلية : انت اتعديت كل الخطوط يا حيوان انا سكت لك كتيير لأنِ وعدتها مدخلش بس أقسم برب العزة لو طولت لسانك عليها لهتلاقيه بين ايديك متقطع تحب تجرب ولا تخررس يا عديم الرجولة والنخوة
أكمل بحدة : فين بيت جوز ميراث
محمد بخوف من نظراته : معرفش معرفش ابعد عني انا معرفش حاجة
_: بتوووووووول هاتي الصاعق
محمد بإرتجاف حتي كاد أن يفعلها علي ذاته : ص ...صاع .... صاعق ايه ده
أكمل بكذب : والله العظيم ما اعرف هي فين جوزها خدها وسافر بعيد ومن ساعة ما اتجوزت ما اتصلتش بيا
بدر بعدم إقتناع ومراوغة : تمام صدقتك بس أقسم بالله لو طلعت بتكذب لكون قا*تلك
بدر بصوت عالي : يلا يا ماما مع أن مش كفاية عليها ضرب لحد كده بس انتي هتتعبي يا حبيبتي يلا يا بتول
خرجت بتول ثم سلوان وعندما كاد أن يخرج بدر استمع لصوت سهي
_: بابا ماما ايه اللي حصل انتم كويسين المتوحشين دول عملوا فيكم ايه
ذهب بدر قبل أن يستمع لباقي حديثهم وهو يبتسم ابتسامة شريرة تنم علي خطة شيطانية قادمة في الطريق
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
بتول بخبث : بتفكر في اللي بفكر فيه يا بدورة يا أخويا
بدر بخبث مشابه : ايوه يا حبيبة أخوكي احنا الاتنين نفس التفكير الشيطاني هههه
_: بتخخطوا ليه يا ولاد لما بتتجمعوا بيحصل كارثة الله يستر بتفكروا فيه ايه قولولي
بتول بإبتسامة شريرة : هتعرفي بعدين كل حاجة يا ماما متقلقيش
أكملت بغمزة : بعدين ايه الحلاوة ده يا سولي مرمطي الولية الحربتية دي واديتيها في جنبها هههه ده انتي قولتلها كل انواع الردح اتعلمتيه من ورايا يا سلوان اخس عليكي اخس
ضربتها سلوان بخفة علي رأسها : اخرسي يابت انا اصلا معرفش انا قولت كده ازاي بس الشعنونة دي عصبتني
ظلوا يتحدثون ثلاثتهم ويضحكون حتي عادوا إلي المنزل
⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑⭑
علي الناحية الآخري
كانت ميراث تسير بزي المشفي والشاش الطبي ملتف علي وجهها مما جعل بعض الناس ينظر لها بحيرة وإستغراب وبعضهم ينظر لها بشفقة والبعض الآخر ينظر لها بإشمئزاز
ميراث بصوت عالي : فيه ايه بتبصوا لي كده ليه مش عجبكم اللي انا فيه صح وقرفانين اتفواا عليكم عالم مش بتهتم غير بالمظاهر وبس
أخذت تتمشي حتي وصلت إلي الطريق العام أصبحت تتمشي فيه والسيارات مسرعة حتي صدمتها سيارة جعلتها ترتفع في الهواء ثم سقطت بقوة علي الطريق
توقفت السيارة ونزل السائق بسرعة حملها ووضعها في السيارة حتي يذهب بها للمشفي
تاج بإبتسامة : مصيبة جديدة ههههه
أكمل بحدة : اتخلص منها زي اخواتها الباقيين
مسعد بتردد : بس يا باشا
نظر له تاج نظرة اخرسته
تاج بقرف : والعربية ابقي احرقها بعد ما تتخلص من البنت دي مش ناقص قرف انا العربية بقت كلها دم
_: تؤمر بأي حاجة تانية يا شيطان
وكالعادة لم يجبه