رواية طفلتي الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم ندي احمد
طفلتي الهاربه
البارت الثاني
Part two
شنطتي حاجاتي كل حاجه تمام
شالت الخط من التلفون وحطتوو وقلعت الدبله والشبكه وحتطها على السرير جنب الفستان
تالين :كدا مالوش عندي حاجه نشوف بقا هنزل ازاي
طلعت البلكونه
د الحسنه الوحيده الي ختها منك يعمي لا لا حسنتين الدور الاول وادتني والأوضه الي فيها البلكونه مممم نعمل اي بقا ......فكره بردو
جابت ملايات السرير وربطتها ف حديد البلكونه كذا ربطته ورمتها من البلكونه
تالين:الكرتون بيجيب نتيجه بردو يسلم كرتون توم وجيري ورمت شنطتها وحاجتها مفيش حد الحمد لله الفلوس
حطت لديها ف جبها اطمنت على الفلوس
ونزلت
تالين :وريني بقا يعمي هتجوزي ل سي حسن ازاي
لبست الكمامه ومشيت بس كان وغطيه شعرها ب الظعبوط بتاع الجاكت مشيت تالين لحد م وصلت قصاد البحر
تالين:صعب علي امشي من بلد زكرياتي كلها فيها والاكتر مع امي ابويا
فلاش باك
تالين
تالين:نعم ماما
روز: شوفتي جبتلك اي
تالين :اي ي ماما
روز:بصي السلسله دي عليها فراشه
تالين:حلوه اوي ي ماما
روز:عارفه لي جبتلك الفراشه بذات يتالين
تالين :لي
روز بعد م لبستها السلسله :اهو انتي بقا زي الفراشه دي مش مقيده فيكي تتطيري ف اي حته انتي عايزاه
تالين:ايدا ي ماما بصي من ورا فيها صورت نا ونتي وماما
روز:نا الي عملتها اي رايك
تالين :حلوه اوي ي ماما
روز: عملتها بذات على الاجنحه عشان تعرفي أن احنا سندك وهنخليكي تطيري انتي فهماني
تالين :ايوه ي ماما
باااااك
مسكت تالين السلسه وعنيها فيها الدموع ومشيت
بعد مده وصلت المحطه
تالين :لو سمحت بكام تزكره القاهره
*******
تالين : طب اتفضل هيجي بعد قد اي الأقطر
-بعد نص ساعه كدا اتفضلي هناك استريحي وهيوصل
تالين :شكرا
راحت وقعدت وفتحت تلفونها ولقيت صورت ابوها وامها معاها
تالين ف نفسها:هروح فين بقا نا معرفش حد ف مصر حتى لو اعرف مش هينفع اروح
بعد مده
ركبت الاقطر وقعدت
بعد مده
ي أنسه وصلنا
تالين: معلش افتكرت أننا وقفونا ف محطه
-لا لا اتفضلي انزلي
نزلت تالين ومتعرفش حاجه عن مستقبله المجهول وياترى دا مكتوب ليها ولا هي الي اختارت السكه دي
بصت تالين ف الفون لقيت الساعه خمسه
تالين :اديني ماشيه لحد م هشوف اي الي هصحل تاني بقا
في مكان ما
-شايف البت الي هناك دي باين لسه طالعه من المحطه وباين عليها متعرفش حاجه اصلا حتى لو تعرف نخطفها
المجهول التاني :احنا نمشي وراها احسن تكون مستنيه. حد
مشي ورها
-بقولك روح ليها اكنك بتسلها على حاجه ونا هرش عليها المخدر من ورا
مجهول : فكره بردو
المجهول : لو سمحت
تالين :نعم
المجهول:تعرفي العنوان دا *******
تالين :معرفش العنوان دا بصراحه
ب الصدفه لفت عشان تقولو روح اسال هناك لقيت الي رش عليها رش قامت زقتو ورجيت
مجهول :اجري الحقها هتهرب مننا
جريت تالين واستخبت ورا شجره
في مكان آخر
_ روح على الڤيلا بلاش المكتب انهارده
السواق :حاضر استاذ يوسف
يوسف :تمام
عند تالين
حست بودخا
مجهول :لقيتك تعالي معايا من سكات
تالين :ابعد عني
ضربتو ف رجلو وجريت وهما يجرور وراها
تالين :حاسب
السواق بعد م وقف العربيه : خدي بالك انتي الي بتجري
تالين بصت ل ورا لقيتهم جريت
جريو من قدام العربيه
السواق:دول بيجرو وراها ليها
يوسف بص من الشباك لقها
تالين :بقولك اوعا سبني
نزل يوسف من العربيه
يوسف :في اي
تالين :معرفش مين دول وعايزين مني اي ورشو عليا مخدر
مجهول:ملكش دعوه انت دي تبعنا
بص يوسف على هدومهم لقها متربه وهدوم ولابد منها يعني وبص عليها لقها لابسه لبس باين عليه غالي
طلع يوسف سلاحو : سبوها
الولدين جريو
تالين :شـشكـرر
وأغمى عليها من أثر المخدر
شلها يوسف ودخل حطها ف اكنبه الي ورا وحط شنطها وحاجاتها جنبها وركب جنب السواق
السواق:مين دي ي يوسف بيه
يوسف:مش عارف والله بس انت عارف الحته دي والولاد الي فيها وباين عليها بنت ناس
السواق:هندخها فين طيب
يوسف:على الڤيلا
بعد مده
نزل من العربيه وشلها
السواق:اتفضل ي يوسف بيه ونا هجيب حاجاتها واجي
دخل يوسف وطلع بيها على اوضتو ونيمها على السرير
السواق:حاجتها اي ي يوسف بيه عن ازنك انا
قعد يوسف على الكنبه ومسك شنطتها وفتحها لقى فيها دوسيه المدرسه بتاعها ولقى شهاده الميلاد بتعها لقى اسمها تالين سلطان محمد الدمنهوري ومكتوب أنها من اسنكدريه
يوسف مسك فونو ورن على صديقو المقرب
يوسف :الوو ازيك ي زين
زين :الحمد لله
يوسف: معلش بعتلك صوره على الواتس عايزك تعرف كل حاجه عن الاسم دا
زين :تمام
يوسف:سلام
ققل وقعد
يوسف: حكيتك اي انتي واي الي جابك من اسكندريه على مصر ف وقت زي دا
في الصباح
في اسكندريه الساعه ٧
محمود :صحي البت
سعاد : حاضر
فاطمه :,هصحيها انا ي ماما
بابا الحق