اخر الروايات

رواية هوس من اول نظرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين

رواية هوس من اول نظرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين




                                    
الفصل الخامس عشر من رواية هوس من أول نظرة 

+


ممكن تقوليلي كنتي بتعملي مع البنت دي؟؟

+


صرخ فريد بحدة و هو يدفع أروى داخل الجناح 
تذمرت أروى و هي تمسد مكان قبضته بألم 
مدمدمة بحنق :
-إيييه داه ما بوراااحة ياعم بتجر جاموسة وراك؟؟ .... 

+


فريد بنفاذ صبر :إيه اللي وداكي عندها 
إنطقي..."

+


أغلقت أروى عينيها ثوان قليلة بسبب صراخه 
المزعج ثم فتحتها ثانية لتجده يقف أمامها 
منتظرا إجابتها... 

+


أروى و هي ترمش ببراءة :
-البنت ضيفة هنا و متعرفش حد و انا إنجي 
كنا عندها.. قلنا نونسها شوية.... 

+


رفع فريد حاجبه بعدم رضا قبل أن يهتف 
بنبرة تحذير :
-دي آخر مرة اشوفك بتتكلمي معاها...البنت
دي مش عاوزك تختلطي بيها أبدا لغاية ما تغور
من هنا.... 

+


أروى :ليه بس و الله دي لطيفة و كيوت اوي.. 

+


فريد بحدة : متجننينيش انا على آخري... إسمعي 
الكلام مش عاوزك تتعاملي مع البنت دي ثاني 
لا إنت و لا إنجي...مفهوم..... 

+


أروى و هي تسير لتجلس على اي مقعد :
خلاص مفهوم بتزعق ليه... طيب ". 

+


أمسكها فريد من ذراعها ليديرها نحوه صارخا
بغضب :رايحة فين لسه مخلصتش كلامي.... 

+


نظرت نحوه أروى بغباء و هي تبتلع ريقها بصعوبة 
قائلة :
-طب خلينا نقعد... كده و نحكي بهدوء حضرتك 
ليه دايما بتزعق هروح اعملك كوباية قهوة عشان تتت اااااه شعرييييي ". 

+


جرها فريد من شعرها ليرميها على الاريكة 
هاتفا بحدة و نفاذ صبر :
-إخرسي مش عاوز اسمع صوتك.. كل ما بتتكلمي 
بتنرفزيني إنت إيه للدرجة دي غبية.... 

+


قفزت أروى من الاريكة قبل أن يصل إليها فريد 
هاتفة بحنق :
-لو مش عاجبك طلقني ايوا طلقني ...
بس تديني كل حقوقي مش هتنتزل عن مليم أخضر 
المقدم و المتأخر و المتوسط... و الشبكة حتى 
هدومي و الشرابات حاخذهم كلهم شراباية شرباية ... مش هتنازل عن حاجة لعلمك... 

+


دار فريد حول الاريكة محاولا الإمساك بها و هو 
يصرخ بغضب حقيقي...
- فكرة نفسك هتفلتي مني يا روح امك و الله لربيكي تعالي هنا....

+


أروى و هي تدعي البكاء :
-حرام عليك إيدك ثقيلة و انا جسمي لسه 
بيوجعني من المرة اللي فاتت و الله لصوت و ألم 
عليك سكان القصر و اقلهم حامل و عاوز يسقطني.... 

+


فريد بصراخ :يا بنت المجنونة و انا كنت قربت 
منك عشان تبقي حامل..... 

+


أروى و هي تراقص حاجبيها باستفزاز : طب و إنت حتقول كده 
قدامهم...داه حتى عيب في حقك... آآآآآآه.. 

+


صرخت فجأة عندما كاد فريد يمسك بها 
لكنها أفلتت منه من جديد بفضل خفة حركتها
و صغر حجمها...ليزمجر فريد و هو يركض من 
جديد وراءها بتصميم و كلما أفلتت منه يتوعدها 
أكثر بالعقاب.... 

+     
فريد :
-إثبتي بقى فرهدتيني... و إنت عمالة تتنططي زي 
السعدان..

+


أروى و هي تنظر له بخوف :
-لا هتضربني...انا عارفة إنك بتكرهني و مش طايق 
تشوفني قدامك بس إنت اللي خليتني اجي اعيش 
معاك هنا... رجعني على أوضة لوجي و لو عاوز بعد
شهرين أو ثلاثة ... طلقني... و إخلص مني بس 
بلاش ضرب أبوس إيدك.....انا تعبت ماما كانت بتضربني عشان أتجوزك و إنت بتضربني عشان تجوزتك طب قولولي إيه اللي يريحكوا و انا حعمله... 

+


توقفت في مكانها ثم رفعت ذراعيها لتحمي بهما
وجهها و هي تجهش بالبكاء....ليستغفر فريد
بصوت مسموع و هو يسير نحوها....لعن نفسه
في داخله على عصبيته المفرطة التي يعجز 
عن التحكم فيها احيانا.... مظهرها الان ذكره بيارا 
منذ ساعات عندما كان صالح يضربها و هي 
تستنجد به لينقذها منه.... 

+


لف ذراعه حول كتفيها ليحتضنها رغم مقاومتها 
فهي كانت تظن أنه سيضربها لكنها توقفت عن
التحرك عندما شعرت به يربت على ظهرها قائلا 
بهمس :
-خلاص إهدي... انا مكنتش هتملك حاجة...

+


رفعت رأسها لتنظر نحوه بنصف عين مردفة 
بغيظ طفولي :
-كنت هتضربني.... 

+


ضغط على شفتيه ليمنع نفسه من الضحك 
بسبب مظهرها الذي يذكره بلجين عندما 
تجادله :
-طب خلاص وعد مني مش همد إيدي عليكي 
ثاني... بس متستفزينيش.... 

+


دفعته أروى و هي تمسح دموعها المزيفة
قائلة :
-و هو انا جيت جنبك يا باشا.. انا قلتلك 
أعملك فنجان قهوة...بس إنت الظاهر طلعت بتحب الشاي صح.... 

+


نظر نحوها و هو يرفع حاجبه بتعجب لتكمل 
-لآلا متبصليش كده أنا معرفش اعمل شاي..... 

+


فريد و هو يفرك ذقنه بتفكير :
-أروى...هو انا ممكن اسالك سؤال.... 

+


نظرت نحوه أروى بغباء و هي تجيبه 
: بيج أحييييه داه لسه فاكر إسمي... طبعا 
إتفضل يا باشا إسأل البيت بيتك اصلا.... 

+


سارت ببطئ و هي تبتعد عنه خوفا من أن 
يجن جنونه ثانية و يهجم عليها من جديد 
فهي فعلا لاحظت كيف كان وجهه يحمر 
بشدة و كأنه على وشك الانفجار.... 

+


فريد بيأس :مفيش حد ضربك على دماغك 
قبل كده او وقعتي..... رواية الكاتبة ياسمين 
عزيز 

+


أروى و هي تحاول التذكر :
-لا و الله مش فاكرة.. حضرتك بتسأل ليه... 

+


فريد بكل برود و كأنه يخبرها أمرا عاديا
:لا بس عاوز أعرف سبب هبلك داه... 

+


أروى مدعية الحزن و هي ترمش ببراءة :هو 
باين عليا اوي.. 

+


إنفجر فريد ضاحكا و هو يجلس على الاريكة 
يضرب كف يده بالأحرى بيأس :اللهم إني
لا أسألك رد القضاء....طب قومي إعمليلي
قهوة عشان نتكلم في موضوع الشيك اللي 
قطعتيه..... 

+


وقفت أروى متجهة نحو المطبخ و هي 
تدمدم بصوت مسموع :
-مكان من الاول ياخويا....لازمته إيه درس الرياضة 
اللي عالمساء داه.... اووف يلا عوضي على 
الله.... 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close