رواية طفلتي الهاربة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندي احمد
طفلتي الهاربه*
_البارت ال¹⁴_
~
زين : غمضي عينك
ياسمين ب فستان الخطوبه الي كان زي فستان سندريلا لونو اورنج هادي جدا وسيبه شعرها وكانت قموره جدا ب المكيب الهادي زين كان لابس بليزر اورنج زي لون فستان ياسمين وقميص أبيض وزين كان لابس بدله تالين كانت لابسه دريس نبيتي مربوط من الوسط ب فيونكا
نزلوا صورهم وفيديوهاتهم أما كانو صغيرين لحد م مكبرو على اغنيه حلم سنين
كانت فرحت ياسمين متتووصفش قدام زكريتها هي وهو واول حب ف حياتها وان خلاص السنين دي مرت وبقيت بتعتو
المؤذون جه
زين : ايوه دي خطوبه وكتب كتاب
ياسمين ضحكت
لميا : عقبالكو كلكو
تالين : لولولولولولولولولييييي
يوسف:اهدي
تالين:لا بقولك اي متقوليش حفله فيها بشوات ورجال أعمال انا اعمل الي نا عيزا دي فرحت صحبتي واخت جوزي
يوسف:اخت اي
تالين :جوزي
يوسف:بقالي اسبوع متجوزك اول مره اسمعك بتقوليها
تالين :مش وقت الكلام دا وحياه ابوك روح يلا انت الوكيل بتعها خاليها تبقى حلالو بقا وتفرح
يوسف: ماشي
المؤذون:بارك الله لكما وجمع بينكما في خير
تالين : لولولولولولولولولولولييييييي
زين شال ايدو من ايد يوسف بسرعه وقام جري عليها حضنها
لميا: لولولولولولولولولييييي
يوسف:بصي الواد رمي ايدي من ايدو ازاي
تالين : فرحت متتوصفش بجد
ياسمين حضنت زين بكل حبها
زين وهو ضممها بكل قوتو:بقيتي مراتي اخيراااااا
تالين : نا حاسه ان اختك اتكسرت ب سبب الحضن دا
يوسف:بقا جوزها بقا مقدرش اتكلم
تالين : ايوه ....شغل يبني اغنيه حلم سنين ليهم
الفرحه كانت على وشوشهم كلها والضحكه مفرقتهمش
يوسف:اشمعنا هما يرقصو واحنا لا منتي مراتي بقا
تالين : بس الناس متعرفش
يوسف: هيعرفو بعدين تعالي
لميا : اول مره ابني يرقص
زين :اول مره اخوكي يرقص
ياسمين:ياه لسه هنشوف طلما تالين ف حياتو هيتغير
*"تخيل انك تحب حد يخليك تحب الحياه ومتمسك بيها ومش عايزه حتى الموت يفرق بينكو لحظه واحده وعايزه يقضي كل ثانيه وكل دقيقه بوجودك ف عمرو فيها "*
بعد الفرح م خلص وكل حاجه خلصت خلاص وكان فبيت يوسف
تالين : ياه اخيرا مش مصدقه
يوسف:مش مصدقه اي
تالين :أن الفرح خلص عايزه اكل
يوسف:اي رايك لو قولتك في اكل ف المطبخ كتير
تالين :بجد
يوسف:وهناكل كلنا منا عارف انك مفجوعه يلا
تالين :مش مهم مش مهم يلا يلا
زين :مراتي
ياسمين :نعم
زين :م تيجي نروح ناكل بدل العيال دي يأكلون الاكل كلو
ياسمين:ياريت عشان نا جعانه اوي
زين:بقولك
ياسمين: نعم
زين :بحبك
ياسمين: ونا بحبك
دخلو المطبخ لقيو
تالين بتاكل ويوسف
يوسف: ايدا بتاكلي كتشب على مناخيرك بردو
تالين :فين دا
يوسف حط كاتشب على منخرها :زي كدا
تالين :يرخم
يوسف:نا رخم
تالين :اه هات منديل امسح الي هببتو دا
يوسف: بت انتي بقيتي لاتتطاقي
تالين :ونبي اقعد على جنب كدل وهات منديل قال لا اطاق قال
يوسف: كلي يختي كلي
زين:ينفع ننضم
تالين:اوي اوي
ياسمين: اه الواحد جعان أوي
بعد اليوم م انتهى وعدا شهر وشهرين ايام سعيده وتجهيزات فرح ياسمين ولسه تالين مرات يوسف وبينهم الحب بيزيد بس محدش لسه اعرتف بحبو ل التاني والمشروع على وشك الانتهاء بين سالم ويوسف وتالين بقيت فاهمه كل حاجه ف الشركه والشغل جه يوم عيد ميلاد تالين
ياسمين: كل سنه ونتي طيبه ي توتو
زين : كل سنه ونتي طيبه
تالين :ونتو طيبين
دخل يوسف: طب هروح نا الشركه سلام
ومشي
تالين: مفكرش حتى يقولي كل سنه ونتي طيبه دا جوزي دا
ياسمين:جوزك
تالين :اه جوزي
زين :هتمي كان سنه بقا
تالين : ١٩ أو ٢٠ والله يخويا م فكرا
زين :طب اشربي كوبايه العصير دي
تالين : ماشي
زين :وريحي اقعدي على الكنبه
خدت الكوبايه وقعدت على الكنبه
تالين : مقليش كل سنه ونتي طيبه لا اي ومخلنيش انزل الشركه كمان
زين : واحد اتنين تلاته هتنام دلوقتي
تالين نعست ونامت على الكنبه
زين :مفعوله جبار
ياسمين: يخربيتك عملت اي
زين : في اي يوسف قالي اعمل كدا
ياسمين: لي
زين : ششششششش يلا نركب بس العربيه وهحكيلك كل حاجه ف الطريق
ياسمين: طيب
شال زين تالين وحطها ف العربيه وقعد جنبها ياسمين
زين : الو
يوسف: ها
زين : كلو تحت السيطره
يوسف:هاتها وتعالي بقا
زين : ماشي
بعد مده طالت ساعه ونص
ياسمين: البت مفقتش في اي انت عملت ووخدها فين
زين :مش هينفع اقولك دلوقتي لو جعتي في اكل تحتك
ياسمين:تمام
زين : اتغذي فرحنا خلاص قرب
ياسمين:ايوه كلها حاجه جهزتت معادا كام حاجه كدا
زين : ايوه
بعد مده واخيرا وصلو
ياسمين:بتهزر احنا ف سكندريه
زين :ايوه صحي تالين
ياسمين:ازاي
زين :خدي دي حطيها على منخيرها وهتصحى
ياسمين: ماشي
تالين:اي الريحه دي
ياسمين: صباح النور
تالين:ايدا نا فين وراحين فين
زين : معلش ي ياسمين حطيها على عنيها دي
تالين :في اي
زين : اطمني كل خير
بعد بده ليست ب طويله نزلو من العربيه
تالين :طب نا فين طيب
زين : براحه وهتفهمي كل حاجه
ياسمين: يلا اطلعي
وبعد م ركبو الاسانسير وطلعو منها
دخلت تالين وهي مغمضه عنيها
يوسف مسك لديها عشان تدخل ومتتخطبتش
تالين : يوسف
يوسف ابتسم لأنها عرفت مسكت ايدو : ايوه
ودخل ب هدوء
يوسف:جاهزه
تالين :ايوه
يوسف: طب حوشي الي على عنيكي
فتحت عينيها لقيت ف بيت ابوها وامها (شقتهم الي ف اسكندريه)
لقيت صورها وهي ابوها وامها ف كل حته ولقيت مكتوب ب لنجليزي على الحيطه. HAPPY BIRTHDAY DAY
TALIN
ولقيت رقم 19 محطوط بردو
تالين : ايدا لكني بحلم نا بقالي اربع سنين مجتش هنا
يوسف.:اطمني هتيجي هنا كتير
تالين : نا مبسوطه اوي
يوسف:بصي هناك بقا وهتكوني مبسوطه اكترر
تالين بصت لقيت
سعاد : بنتي
تالين : خالتو وجريت على حضنها
سعاد:وحشتيني وحشتيني يض عيني
تالين :ونتي اكتر ي خالتو
يوسف: طيب سوال ازاي خالتو ومرات عمك
تالين :مهي كانت صحبت ماما
يوسف:اه فهمت كملو حضن
تالين :عمي عامل اي فاطمه
سعاد: فاطمه اتجوزت حسن وعمك الحمدلله كويس
يوسف: طيب ممكن بقا اخر طلب
تالين : نعم
يوسف:ادخلي جوا بقا في هديه صغغنه تلبسيها وتعالي
تالين بفرحه : حاضر
فلاش باك
يوسف:الو
سعاد:الو مين
يوسف:نا جوز تالين
سعاد :جوزها !!
يوسف:ايوه جوزها كان لازم تتجاوزها عشان احميها من عمها وميخدهاش
سعاد :بس دي لسه صغيره يبني
يوسف: هي صولت ل السن القانوني وكمان مطلعه بطاقه وجوزنا مستجل ف المحكمه بردو دي مراتي شرعا وقانونا وكمان نا بحبها ايوه بحبها اتعرفت عليها فقتره قليله بس لكني اعرفها بقالي سنين مديها ثقه وامان مدتوش لحد واول مره اعملها اول حد اسيبو يقعد ف بيتي
سعاد: ربنا يسعدك ي حبيبي انت وهيا
يوسف:كنت عايز بقا عنوان بيتها الاقديم عشان عيد ميلادها وعايزها تفرح
سعاد : العنوان******** ونا هاجي
باااك
دخلت تالين الاوضه لقيت كل حاجه مرتبه زي م سبتها بظبط وكمان الشقه كانت متضنفه أكن كانت سيبها من ساعه مش اربع سنين
لقيت فستان على السرير فستان لونو كافي الكم بتاعو شفاف استك ف السوط وعليه فيونكه وكذا طبقه من تحت كان فستان تحس ان متفصل علشانها وحبيت مكياجات على التسريحه
تالين :أوضتي وزكرياتي
ياريت لو ترجعي ليا ي ماما انتي وبابا
بعد مده طلعت كانت لابسه الفستان وكانت سايبه شعرها ولبس حلق لون الفستان والسلسله بتاعت امها باينه وحطت مكياج خفيف وعنيها الخضرا ب رسمت الايلاينر سرحت يوسف وخطفت قلبو
كان موجود لميا وزين وياسمين ويوسف وسعاد
تالين : لمتكو دي عندي ب الدنيا وجات نحيت يوسف
تالين : شكرا بجد احلى مفجأ حصلت ليا ف حياتي كلها
يوسف نزل على ركبتو وطلع خاتم من الاماظ زي دا() ومعا دبله
يوسف وهو راكع على رجلو وطلع الخاتم
يوسف _*:" ~كوني لي دائما ولا تقولي لي ودعا أبداً"*_~
تالين : موافقه
يوسف:تجوزيني
تالين :منا متجوزاك
يوسف:يعني تكوني مراتي قدام الكل مش قدام علتي بس
تالين بفرحه :موافقه
لبسها الدبله وبعد.كدا الخاتم
يوسف: بحبك
تالين :ونا بحبك
ودخلت ف حضنوو
ضمها يوسف وأكنو اول مره يحس ب الدفى
تالين :اول مره احس ف حضن حد ف الامان بعد بابا
يوسف: هيكون ف حضني نا وبس
زين : طب اي مش هنقطع الجاتو
قطع الجاتو وغنو وجه وقت الصور
تالين : عايزه اتصور نا وجوزي بقا
يوسف:مراتي بقا
زين: طب يلا هصوركو نا
اتصورت هي ويوسف صور كتير
زين : طب اي الناس الهنا ملهاش صوره معاكو
تالين : ليها
اتصورو كتير وكانو قعدين مع بعض قعده جميله
سعاد : طب همشي نا كل سنه ونتي طيبه
تالين :ونتي طيبه
لميا :كل سنه ونتي طيبه يعمري
تالين حضنت ليما:ونتي طيبه يحماتي
يوسف:خدي هنا بقا ازاي كنتي بتحبيني ومكنش باين عليكي اصلا
تالين :اصلا
يوسف:ايوه
تالين :يعني كل الخناق والمنغشه وكل دا ومفهمتش اني بحبك
يوسف: هو دا الحب بنسبالك
تالين :ايوه
زين :يجدعان كل حاجه جهزت الشقه وكل حاجه تمام عايز اتجوز نا
تالين :فرحك بعد خمس ايام يدوبك نعزم الناس
يوسف :يعني اي